توضیح یک ادعای جنجالی؛ ردپای سردار در اخراج یحیی



اخبار,اخبار ورزشی,یحیی گل محمدی
مدیرعامل سابق پرسپولیس به ادعای محمد دادکان در خصوص برکنار یحیی گل محمدی در دوره حضورش در این باشگاه پاسخ داد.

به گزارش ورزش سه، محمد دادکان چندی پیش با حضور در برنامه ورزش و مردم مدعی شده بود که علیرغم درخواستش برای ادامه حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس، محمد رویانیان مدیرعامل وقت این باشگاه در این مساله کوتاهی داشته است. موضوعی که با واکنش رویانیان همراه شد و او در این گفتگو به شرایط همکاری با گل محمدی در آن مقطع پاسخ داد.


وی صحبت‌هایش را در این رابطه اینطور شروع کرد و گفت: دکتر دادگان پیشکسوت، یک مدیر و انسان خوب است و نظرشان را گفته‌اند اما ماجرا این طور نیست و بگذارید من توضیح کامل آن را بدهم.


رویانیان در ادامه اینطور توضیحاتش را دنبال کرد و گفت: آن زمان آمدیم در باشگاه پرسپولیس تحول ایجاد کنیم و با ساختن آن یک ساختار مناسب را برای این تیم به وجود بیاوریم. حتی من در مجمع توانستم حق واگذاری این تیم به بخش خصوصی را نیز بگیرم اما این اتفاق نیفتاد و آنجا فهمیدم که دست من یا یک نفر نیست که بخواهیم تغییراتی به وجود بیاوریم و دست هایی پشت پرده است. وقتی یحیی رفت همه می‌دانند که چقدر ما ضربه خوردیم و مشخص است که چه کسانی این ضربه را زدند تا آن اتفاقات بد رقم بخورد. همان موقع بود که فهمیدم آمدنم در فوتبال تجربه خوبی نبود.


مدیرعامل سابق پرسپولیس در واکنش به اینکه توضیحاتش درباره این پایان همکاری کاملا شفاف نبوده اینطور ادامه داد: جدا از مسائل پشت پرده حقیقت را اگر در مورد یحیی بخواهید من واقعا سر تمرین رفتم و از او خواهش کردم که بماند. با قطعیت به یحیی گفتم تو بمان من، باشگاه، مدیریت و همه موارد پشت تو خواهیم بود و هیچ نگران اتفاقاتی که آن موقع افتاد نباشد.همان مسائلی که ایشان نتوانست تیم را قهرمان کند و برخی مباحث که در مورد یحیی و مهدوی کیا مطرح شد. من خیلی از او خواهش کردم و در نهایت مطمئن شدم که او خواهد ماند. یکدفعه صبح ساعت 4 متوجه شدم که در یک خبرگزاری استعفای یحیی منتشر شده است. صبح به آن خبرنگار زنگ زدم و گفتم چرا این خبر را گذاشتی؟ یحیی به من قول داد که می‌ماند و اصلا این مباحث نیست. آن خبرنگار خدابیامرز هم گفت که یحیی چندین بار از من خواست این کار را بکنم و از من خواسته تا به سردار چیزی نگویم. اینکه بچه‌ها و خانواده یحیی ناراحت هستند و از او خواسته‌اند هرطور شده از پرسپولیس بیرون بیاید. راستش را بخواهید همان طور که من ناراحت شده بودم خانواده یحیی هم به شدت ناراحت و نگران بودند و مصرانه می‌خواستند که او از پرسپولیس برود. من یحیی را کنار نگذاشتم و فرصت نشد تا این موضوع را حضوری به آقای دادگان بگویم. من از رفتن یحیی خیلی ضربه خوردم و برای من هم رفتنش خیلی سخت بود. او تازه مسلط شده بود و ما برای فصل آینده داشتیم و از یحیی خواستم که برنامه ریزی کند. همه ما محکم پشت او بودیم تا در پرسپولیس به قهرمانی برسد اما خودش خواست که برود.


رویانیان درباره اینکه اکنون در بازگشت یحیی، شرایط او را در این تیم چطور پیش‌بینی می‌کند گفت: برد و باخت برای بهترین مربیان دنیا هم ممکن است اتفاق بیفتد ولی در مجموع یحیی یک گزینه و مربی خوب برای پرسپولیس و باشگاه‌های ایرانی است و اینکه جزو بهترین‌های لیگ است در آن شکی نیست و او جزو مربیان خوب به بالا در فوتبال ما به حساب می‌آید. یحیی قطعا می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد اما به شرط این که فضا آرام باشد! یحیی معمولا در آرامش خوب می‌تواند کار کند و موفق باشد اما اگر فضا مناسب نباشد کار را برای او سخت می‌کنند. به همین خاطر باشگاه پرسپولیس بیش از هرچیز نیاز به آرامش دارد تا این مربی بتواند در مسیر موفقیت حرکت کند.


وی در واکنش به اینکه انصاریفر بعنوان مدیرعامل این باشگاه چطور می‌تواند به آرامش یحیی کمک کند گفت: آقای انصاری فر مدیر شایسته‌ای که خودش یک ورزشی فهیم است که کار را به بدون حاشیه جلو می‌برد. او به خوبی فوتبال، پیشکسوت و بازیکنان را می‌شناسد و اگر مشکلات مالی هم برایش پیش آمده یک مساله کاملا طبیعی است چون همه باشگاه‌ها مشکل دارند. شما شک نکنید بهترین مدیر را هم بیاورید با این نحوه بودجه باشگاه‌های ما و دولتی بودن آنها کاری نمی‌تواند انجام دهد و می‌بینید که استقلال و پرسپولیس بلاتکلیف هستند. با این وضعیت هم طبیعی است که قوی ترین مدیر را از هر جای دنیا بیاورید مشکل برایش پیش می‌آید. به نظرم انصاری فرد با آرامش در حال انجام کار است و توانسته موفق باشد.

 

درباره انتخابات و حضور مدعیان صندلی ریاست فدراسیون هم رویانیان اینطور توضیح داد: راستش را بخواهید این انتخاباتی که ما تا به حال دیده‌ایم یک چرخش دائمی، قدیمی و سنتی بوده است. اینکه انتخاباتی نبوده که موجب شکوفایی فدراسیون فوتبال شود و یا تغییرات بنیادین و محسوسی را در ان ببینیم. به همین خاطر به نظر من به این انتخابات نمی‌توان اطمینان کرد. قبل از اینکه یک رئیس یا مدیر را در راس فدراسیون بگذارند باید این مجموعه در ابتدا یک ساختار کارآمد داشته باشد که متاسفانه ساختار فدراسیون کارآمد نیست. در این مجموعه هیچ چیز شفاف نیست و قوانین کشور در بحث قانون بودجه و در تولید ناخالص ملی و اینکه سهم فوتبال و درآمدها چقدر است به هیچ مشخص نشده است.


رویانیان در پاسخ به بخش دیگری از ادعای دادکان که گفته بود فردی باید در فدراسیون حاضر شود که ماهیانه یک میلیارد ورودی داشته باشد گفت: دقیقا این حرف درست است. الان باید در فدراسیون فوتبال به هر شکل از اقتصاد درونی اش درآمدزایی کرده و تولید ثروت و منابع مالی کند. همان طور که آقای دادگان گفته‌اند باید این مجموعه ساختاری داشته باشد که با یک اقتصاد درون گرا بتواند درآمدزایی اش به نحوی باشد که هزینه‌های خودش و کل فوتبال ایران را پوشش دهد. به همین خاطر به نظرم قبل از فکر کردن به انتخاب رئیس فدراسیون باید به فکر ساختار آن باشیم و نواقص موجود در آن برطرف شود. همیشه این طور بوده که یک نگاهی غیر از اهالی فوتبال و اعضای مجمع فوتبال تصمیم گیر و نظر حاکمیتی هم وجود داشته باشد و این مساله را باید بپذیریم. بعید هم نیست که شخصی را تعیین و به صورت غیرمستقیم اعلام کنند و این مساله همیشه مسبوق به سابقه بوده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------