اعلام حکم فیفا علیه پرسپولیس/ احتمال محرومیت از نقل و انتقالات!



اخبار,اخبار ورزشی,تیم فوتبال پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس با رای کمیته حل اختلاف فیفا به پرداخت ۴۷۵هزار یورو به بودیمیر مهاجم کروات و سابق خود به علاوه هزینه دیرکرد محکوم شد.

به گزارش مهر و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، فیفا روز چهارشنبه رای خود برای شکایت ماریو بودیمیر را پس از بررسی لایحه دفاعیه پرسپولیس صادر کرد. این رای از سوی امیر علی حسینی مدیر امور بین الملل باشگاه دریافت و فوراً متن کامل رای ترجمه و در اختیار مدیرعامل باشگاه قرار گرفت.

 

انصاری فرد هم ضمن تاکید بر رسانه‌ای نشدن رای صادره بعد از برد پرسپولیس مقابل شهر خودرو حکم فیفا را فاش نکرد و فقط شکایت کالدرون به فیفا را با توجه به سوالات مطروحه در جمع خبرنگاران اعلام داشت.

 

بر اساس حکم فیفا باشگاه پرسپولیس به پرداخت ۴۷۵ هزار یورو به بودیمیر بابت مطالبات قرارداد فصل گذشته و قرارداد فصل جاری محکوم شده است.

 

بنا بر اعلام روابط عمومی باشگاه پرسپولیس جزییات رای فیفا به شرح ذیل می‌باشد؛

 

* باشگاه پرسپولیس برای پرداخت این بدهی ۴۵ روز مهلت دارد و در صورتی که بدهی در مهلت تعیین شده پرداخت نشود پرسپولیس از جذب بازیکن داخلی و خارجی در سه پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شود اما این محرومیت در هر بازه زمانی به محض تسویه بدهی مرتفع می‌شود.

 

* باشگاه پرسپولیس بابت فصل گذشته ۱۴۸ هزار یورو بعلاوه پنج درصد سود (غرامت) تا روز تسویه بدهی محکوم شده است.

 

* بدهی ۱۴۸ هزار یورویی مربوط به پنج حقوق ماهانه بودیمیر در نیم فصل دوم فصل گذشته (از ۱۹ ژانویه تا ۲۳ جون ۲۰۱۹) بوده که شامل یک قسط ۲۵ هزار یورویی، سه قسط ۲۶ هزار یورویی و یک قسط ۱۹ هزار یورویی بوده است. بودیمیر بابت فصل قبل دریافتی اندکی داشته و به خاطر ۵ حقوق و قسط معوق خود به فیفا شکایت کرد.

 

* بودیمیر با استناد به حقوق معوقه خود با طرح شکایت به فیفا ضمن فسخ قرارداد یکطرفه مطالبات قرارداد این فصل خود را هم طلب کرده است‌. فیفا نیز مابه التفاوت قرارداد این فصل بودیمیر با پرسپولیس و قرارداد بودیمیر با تیم لوکوموتیو کرواسی را محاسبه و باشگاه پرسپولیس را به پرداخت ۳۲۷ هزار یورو بابت فصل ۲۰۱۹- ۲۰۲۰ محکوم کرده است‌. به همین دلیل بودیمیر اصل قرارداد خود با تیم کنونی اش را به فیفا ارائه کرده بود تا انها محاسبه لازم را داشته باشند. او حتی برای نشان دادن حسن نیت خود قراردادش با تیم ماقبل پرسپولیس را هم به فیفا ارائه کرده بود.

 

* همچنین باشگاه پرسپولیس علاوه بر این ۳۲۷ هزار یورو بایستی سود و غرامت پنج درصدی - از پانزدهم اکتبر ۲۰۱۹ تا روز پرداخت - هم به این بازیکن پرداخت نماید.

 

* کمیته حل اختلاف فیفا هر گونه شکایت دیگری را از بودیمیر را سلب و از وی خواسته شماره حساب خود را فوراً به پرسپولیس ایمیل کرده و از پرسپولیس خواسته مدارک و شواهد پرداختی را به فیفا ارائه کند.

 

* بر اساس رای کمیته حل اختلاف فیفا اگر پرسپولیس پس از طی سه پنجره محرومیت تقل و انتقالاتی بدهی را تسویه نکند کمیته انضباطی فیفا تصمیمات بعدی را اتخاذ خواهد کرد.

 

* قائم مقام کمیته حل اختلاف فیفا از آمریکا و دو همکار و وکیل هلندی فیفا قاضی این پرونده بوده‌اند.

 

* طبق اعلام کمیته حل اختلاف فیفا این رای می‌تواند تا ۱۰ روز پس از ابلاغ به کمیته انضباطی فیفا تسلیم گردد و در غیراینصورت رای به صورا قطعی درمی آید و طرفین حق خود را در خصوص استیناف خواهی از خود سلب خواهند داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------