جباری: برای استقلال سناریو چیدند/ برخی افراد تصور نمی‌کردند استراماچونی نتیجه بگیرد



اخبار,اخبار ورزشی,علی جباری
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: برخی افراد اصلا فکر نمی‌کردند استراماچونی در استقلال نتیجه بگیرد و زمانی که او نتیجه گرفت آن‌ها روش خود را عوض کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی جباری پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص استعفای فتح الله زاده از سرپرستی باشگاه استقلال گفت: سناریویی که برای استقلال چیدند از زمان گودرزی شروع شد. اوج آن در دوران سلطانی فر و انتخاب فتحی به عنوان مدیرعامل استقلال بود که هر کاری خواستند با استقلال کردند. متاسفانه وزیر ورزش هیچ توجهی به انتخاب یک مدیر خادم برای استقلال و فوتبال نداشته است. آخرین ضربه‌ای هم که به باشگاه زدند انتخاب فتحی بود که باعث بدهی‌های میلیاردی شد.

 

میان اعضای باشگاه اختلاف انداختند

پیشکسوت استقلال در ادامه گفت: حذف شفر و آوردن استراماچونی یک سناریو برای استقلال بود و نمی‌خواستند تیم شکل خوبی بگیرد. وقتی دیدند فتح الله زاده سرپرست شد و افرادی مانند خلیل زاده، موسوی و منزوی در هیئت مدیره هستند، برنامه‌ای ترتیب دادند و اختلافاتی میان آن‌ها ایجاد کردند که هر کدامشان به یک سو رفتند و فتح الله زاده هم استعفا کرد. قبلا گفته بودم برای فتح الله زاده سناریویی اجرا می‌کنند که همین طور هم شد.

 

چوب لای چرخ استراماچونی گذاشتند

او گفت: برخی دلشان نمی‌خواهد استقلال شرایط خوبی داشته باشد. این تیم ۵۰ میلیون هوادار دارد و خانواده‌ها آن را دوست دارند. وقتی استراماچونی به ایران آمد فکر نمی‌کردند نتیجه بگیرد، اما وقتی دیدند این طور نیست، احساس خطر کردند و گفتند اگر او بماند، استقلال با جذب ۲ - ۳ بازیکن جدید به بهترین فرم خودش می‌رسد و به همین دلیل چوب لای چرخ استراماچونی گذاشتند و فتحی هم دستمزد او را نداد. فتحی شخصی بود که دستورات وزیر ورزش را مو به مو اجرا می‌کرد.  

 

فتح الله زاده دید با این مشکلات نمی‌تواند کاری کند

جباری در ادامه گفت: در هیئت مدیره استقلال اشخاصی مانند منزوی، خلیل زاده و موسوی بودند و فتح الله زاده هم سرپرست شده بود. به همین دلیل آقایان احساس خطر کردند که نکند این افراد به استقلال سر و سامان بدهند و تصمیم گرفتند میان اعضا اختلاف بیندازند که به درگیری آن‌ها منجر شد. میان موسوی و فتح الله زاده و خلیل زاده مشکل ایجاد شد و وقتی فتح الله زاده سرپرست شد، دید با وجود این مشکلات نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.  

 

برخی اعضای هیئت مدیره می‌گفتند ۲۰ سال است با سلطانی فر رفاقت داریم

او گفت: وقتی دیدند استقلال می‌تواند به روز‌های خوبش بازگردد، میان مسئولان باشگاه اختلاف انداختند. اگر پرسپولیس و استقلال در اختیار وزارت ورزش است و ریاست مجمع را بر عهده دارد، باید بگونه‌ای عمل کند که سلیقه‌های شخصی و اطرافیانش در تصمیمات او تاثیرگذار نباشد. اطلاع دارم که برخی از اعضای هیئت مدیره می‌گفتند ما ۲۰ سال است با سلطانی فر رفاقت داریم و با او رفت و آمد خانوادگی داریم. بعد همین‌ها می‌شوند اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل باشگاه و ..

 

کار اقتصادی به اهل خودش نیاز دارد

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که آیا در میان پیشکسوتان باشگاه، شخصی وجود دارد که بتواند استقلال را اداره کند گفت: مطمئنا چنین اشخاصی هستند. ما جوانان خوش فکری هم داریم که از پس این کار بر می آیند. اقتصاد بگونه‌ای است که باید درآمدزایی شود. در حال حاضر پول حرف اول را می‌زند. پیشکسوتان می‌توانند کار مدیریتی و فنی انجام دهند، اما کار اقتصادی به اهل خودش نیاز دارد.

 

برخی ها انتظار نداشتند استراماچونی نتیجه بگیرد

او گفت: برای استقلال و پرسپولیس اولویت دوستی‌ و رفاقت‌ها بوده است. البته من بیشتر درباره تیم خودم صحبت می‌کنم. این افراد پس از کنار گذاشتن شفر و بالا آوردن بدهی با قرارداد‌هایی که با بازیکنانی مانند بویان و نیومایر بستند،   انتظار نداشتند استراماچونی نتیجه بگیرد؛ بنابراین چنین افرادی را آوردند و بدهی زیادی را به باشگاه تحمیل کردند. استقلال پیش از این هم بدهکار بوده، اما اکنون بدهی روی بدهی آمده است. شما باید ببینید چه کسانی این بدهی‌ها را بالا آورده اند.  

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------