آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

آرات حسینی در آکادمی لیورپول چه می کند؟



اخبار,اخبار ورزشی,آرات حسینی
آرات حسینی این روزها در آکادمی لیورپول تمرین می کند و پدرش رویاهای بزرگی را برای آینده او در اروپا متصور است.

به گزارش ورزش سه، آرات حسینی، پسر نابغه ایرانی که در همان سن خردسالی به یک چهره مشهور تبدیل شد، این روزها به همراه پدرش در لیورپول به سر می برد. آرات که الان 6 ساله است، به واسطه انجام حرکت فوق العاده ورزشی در اینستاگرام شهرت پیدا کرد، اما با تمرینات زیادی که داشت، در فوتبال هم به یک نابغه تبدیل شد.


او به آکادمی لیورپول راه پیدا کرده، اما سن پایین آرات و قوانین سفت و سخت فیفا در زمینه منع باشگاهها از عقد قرارداد با بازیکنان در سنین کم باعث شده تا فعلا این پسر ایرانی و پدرش در حال بررسی پیشنهادات از سراسر اروپا باشند.


پدر آرات فعلا نمی تواند درباره آینده پسرش که به عنوان یک نابغه بین المللی نامش در اروپا هم بر سر زبان ها افتاده پیش بینی دقیقی داشته باشد، اما او مطمئن است در آینده آرات را در یکی از باشگاههای بزرگ اروپایی خواهیم دید.


محمد حسینی، پدر آرات در گفت و گو با ورزش سه آخرین وضعیت این نابغه ایرانی را در کشور انگلیس تشریح می کند.


آرات فعلا در آکادمی لیورپول تمرین می کند
ما در لیورپول هستیم و قصدی هم برای بازگشت به ایران نداریم. البته برای تعطیلات می خواستیم چند هفته ای به ایران بیاییم که به خاطر لغو شدن پروازها و شرایطی که در تمام دنیا به واسطه شیوع ویروس کرونا حاکم است، میسر نشد. آرات در آکادمی لیورپول تمرین می کند، اما به خاطر موانعی که باشگاهها در عقد قرارداد حرفه ای با بازیکنان در سن پایین دارند، فعلا لیورپول نمی تواند رسما آرات را جذب کند. در سال های اخیر دیدیم که باشگاههای بزرگی همچون منچسترسیتی هم از سوی فیفا به خاطر زیر پا گذاشتن همین قوانین حرفه ای نقره داغ شدند.


از آرسنال و منچستریونایتد هم پیشنهاد داشتیم
یکی از سران باشگاه لیورپول بازی آرات و استعداد او را که دید، کاملا تعجب کرد و گفت این بچه در این سن و سال چگونه می تواند این کارها را بکند. بعد از آن مقدمات کار فراهم شد تا آرات به آکادمی لیورپول راه پیدا کند. ما فعلا منتظر اتفاق های بعدی هستیم چون آرات طرفدارهای زیادی در بین باشگاههای انگلیسی پیدا کرده است. حتی باشگاه آرسنال از ما دعوت کرد که حداقل برای 3، 4 ماه آرات را به آنجا ببریم. حتی یک روز ما به آکادمی منچستریونایتد رفتیم. لیورپولی ها خیلی برایشان مهم است که آرات را نگه دارند چون از استعداد او باخبر هستند. بعد از رفتن ما به منچستر یکی از نمایندگان باشگاه لیورپول به خانه ما آمد و گفت که به ما اعتماد کنید و همین جا بمانید.


کسی که ما را به انگلیس آورد، گفت قرارداد 12 ساله ببندیم!
شخصی که باعث آمدن ما به انگلیس شد و هزینه های ما را می داد، به یک باره گفت باید قرارداد 12 ساله امضا کنیم. طبق قول و قرار قبلی می خواستیم قرارداد 3 ساله ببندیم، اما او گفت برای من قرارداد 3 ساله ارزشی ندارد. من هم با قرارداد 12 ساله مخالفت کردم چون پیش خودم گفتم آرات چند سال دیگر که بزرگ می شود، بگوید چرا این کار را کردی. پیشنهادات زیادی اینجا از مدیربرنامه های مختلف دریافت کردیم که همه به فکر قراردادهای بلندمدت هستند. آن ها می خواهند در اولین قرارداد حرفه ای آرات که شاید 10 سال دیگر امضا شود، شریک باشند.


نمی خواهم آرات برای انگلیس یا اسپانیا بازی کند
خود آرات بارسلونا را دوست دارد. قطری ها از مدت ها قبل که ما در ایران بودیم، وکلای گردن کلفت فرستادند و بعد از مذاکره با ما تلاش کردند آرات را به بارسلونا ببرند، اما موفق نشدند چون منع قانونی داشت. فیفا در سایت خودش چندی پیش از آرات به عنوان یک پسر 5 ساله بابلی نام برد که پا جای مسی می گذارد. به خاطر همین آرات کاملا شناخته شده و هر باشگاهی روی آن دست بگذارد، کاملا زیر ذره بین است. ما شهروند ایران هستیم و قصد هم نداریم تابعیت کشور دیگری را بگیریم، به خاطر همین کار ما سخت تر هم می شود. من نمی خواهم آرات در آینده برای انگلیس یا اسپانیا بازی کند.


لیورپول عکس با آرات را ممنوع کرده
ما ویزای تحصیلی گرفتیم و با این مجوز در انگلیس هستیم؛ وگرنه به خاطر قرارداد فوتبالی نمی توانستیم اینجا باشیم. لیورپول هم که الان آرات را در آکادمی خودش جذب کرده، گفته هیچ کس حق عکس گرفتن با این بچه را ندارد. حتی چند نفر را مامور کردند تا حواسشان باشد کسی با آرات عکسی نگیرد تا برایشان دردسر نشود. اگر آرات چهره شناخته شده ای نبود، شاید این دردسرها نداشتیم، اما به خاطر بازتاب فضای مجازی آرات کاملا یک چهره بین المللی شده است.


نایک و آدیداس به خاطر تحریم ها سمت ما نمی آیند
آرات الان 6 ساله است و ما با افراد زیادی برای آینده او مشورت کردیم. حتی محمودرضا فاضلی که مدیربرنامه خیلی از فوتبالیست های بزرگی ایرانی بوده و هست، ما را راهنمایی کرد. به برگشتن اصلا فکر نمی کنیم. اینجا همه چیز برای پیشرفت آرات فراهم است، اما برخی موانع قانونی وجود دارد. بعد از تعریف و تمجید فیفا تمام نگاهها روی آرات زوم است. نایک و آدیداس به خاطر تحریم ها نمی توانند با آرات قرارداد امضا کنند، اما مطمئن باشید روزی می رسد که آن ها برای قرارداد بستن با آرات حسینی رقابت خواهند کرد. آن روز خیلی هم دیر نیست.


صحبت از تزریق استروئید مسخره است
شایعات و صحبت های اینچنینی که پدر آرات به او استروئید تزریق می کند، از چند سال قبل زیاد بود. آرات تست های زیادی در ایران داده و این جا هم تست های زیادی از او گرفته شده. این شایعات مسخره است و نمی خواهم به آن ها فکر کنم یا درباره اش حرف بزنم. تمرکز ما روی آینده آرات است و به این مسائل فکر نمی کنیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------