بوندس‌لیگا رسماً ۲۶ اردیبهشت از سر گرفته می‌شود/ ادامه سوپرلیگ ترکیه از ۲۳ خرداد ماه



اخبار,اخبار ورزشی,بوندس‌لیگا
سرانجام زمان دقیق شروع مجدد بوندس‌لیگا به تصویب شد.

به گزارش تسنیم، با تصمیم و تأیید رسمی فدراسیون فوتبال آلمان، مسابقات بوندس‌لیگا از روز پانزدهم می (جمعه، 26 اردیبهشت) از سر گرفته می‌شود.

 

گفته می‌شود مسابقه دوسلدورف و پادربورن، اولین بازی پس از دوران قرنطینه است که در بوندس‌لیگا برگزار خواهد شد. جزئیات بیش‌تر در این خصوص، فردا (پنج‌شنبه) منتشر خواهد شد. 

 

ادامه سوپرلیگ ترکیه از ۲۳ خرداد ماه

فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد که بازی‌های سوپرلیگ این کشور که به خاطر شیوع کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، از تاریخ 12 ژوئن (23 خرداد) از سر گرفته خواهند شد.

 

نیهات اوزدمیر، رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه درباره تصمیم این سازمان برای سوپرلیگ که از 18 مارس (28 اسفند) تعلیق بوده است، گفت: ما یکی از چالش برانگیزترین ادوار تاریخ بشریت را تجربه می‌کنیم. شیوع ویروس کرونا که منشا آن در چین بود، دنیا را در برگرفته است و حتی بعد از گذشت پنج ماه از آغاز آن همچنان روی زندگی انسان تأثیر می‌‌گذارد. ما در کشور ترکیه به رهبری رئیس جمهورمان آقای رجب طیب اردوغان، با اتخاذ تمهیدات به موقع برای مبارزه با هر نوع فاجعه‌ای، به یک الگو در دنیا تبدیل خواهیم شد. هر روز در روند مبارزه‌مان با این بیماری موفق‌تر می‌شویم هرچند باید کارمان را بدون نادیده گرفتن هیچ یک از معیارها ادامه دهیم. فوتبال ترکیه هم در این میان تحت تأثیر قرار گرفته است.

 

اوزدمیر افزود: با تصمیماتی که دولت ما اتخاذ کرده است، ما جزو کشورهایی هستیم که معیاری امنیتی ضروری برای از سرگیری مسابقات ورزشی‌اش را با بالاترین سرعت تعریف می‌کند. ما پس از اعلام اولین موارد ابتلا به کرونا در ترکیه در تاریخ 11 مارس، بازی‌های‌مان را پشت درهای بسته برگزار کرده و بعد از اولین مورد فوت، مسابقات را به حالت تعلیق درآوردیم. شکر خدا، در آن زمان هیچ فوتبالیستی مبتلا به این ویروس نشد. اکنون مایلم تصمیم جدیدمان را اعلام کنم که مردم منتظرش بودند. ما تصمیم گرفته‌ایم که سوپرلیگ و لیگ‌های دسته اول، دوم، سوم و لیگ‌های آماتور محلی را از تاریخ 12 ژوئن از سر بگیریم و برای برگزاری مسابقات سناریو‌هایی متفاوتی داریم. امیدوارم که تصمیمات ما برای کشور و فوتبال ترکیه مفید باشد.

 

آغاز رقابت‌های فوتبال باشگاهی کرواسی از ۳۰ می

فدراسیون فوتبال کرواسی (HNS) اعلام کرد رقابت‌های باشگاهی این کشور که به دلیل شیوع ویروس کرونا اواسط ماه مارس (اسفند 98) متوقف شده بودند از 30 می 2020 (10 خرداد) از سر گرفته می‌شوند.

 

بر اساس بیانیه فدراسیون فوتبال کرواسی، دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی کرواسی روزهای 30 و 31 می برگزار خواهند شد. همچنین رقابت‌های لیگ برتر کرواسی نیز روز 6 ژوئن (17 خرداد) از سر گرفته می‌شود. دیدار فینال جام حذفی نیز اول آگوست برگزار می‌شود.

 

با توجه به دستور وزارت بهداشت کرواسی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی دیدارهای فوتبال باشگاهی این کشور بدون حضور تماشاگران برگزار خواهند شد.

 

فدراسیون فوتبال کرواسی در خاتمه اعلام کرد دیدارهای لیگ‌های دسته‌های پایین‌تر و رده‌های پایه‌ای به صورت کامل لغو شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------