یک تیم عربستانی از لیگ قهرمانان کنار گذاشته می شود؛ النصر یا الهلال؟



اخبار,اخبار ورزشی,النصر و الهلال
ظاهرا قرار است یکی از تیم های مطرح عربستانی در لیگ قهرمانان فصل بعد غایب باشند.

به گزارش ورزش سه، وب سایت عربستانی سعودی اسپورت در خبری اعلام کرده است که ممکن است یکی از تیم های عربستانی از حضور در رقابت های فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا (2021) محروم شود که این خبر جنجال بزرگی را در جامعه ورزشی عربستان ایجاد کرده است.

باشگاه های الهلال، النصر، الاهلی و الوحده با قرار گرفتن در رده های اول تا چهارم لیگ حرفه ای عربستان در فصل گذشته، توانستند سهمیه عربستان در لیگ قهرمانان فصل بعد را بدست بیاورند.

 

اما بنا بر ادعای جنجالی روزنامه الجزیره، طی روزهای آینده یک تصمیم رسمی صادر خواهد شد تا یکی از چهار باشگاه الهلال، النصر، الاهلی و الوحده را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2021 محروم کند.

 

این روزنامه اعلام کرده است که تیم الفیصلی که در رده پنجم فصل گذشته لیگ حرفه ای عربستان قرار گرفت، جایگزین آن تیم حذف شده خواهد شد.

 

اخبار زیادی طی روزهای گذشته در رسانه های عربستانی مخابره شده که ممکن است کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک تصمیم جنجالی، الهلال را به مدت 2 سال از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا محروم کند.

 

پس از اینکه در جریان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تعداد زیادی از اعضای تیم فوتبال الهلال به ویروس کرونا مبتلا شدند، AFC این تیم را از حضور در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت و باشگاه الهلال نسبت به این تصمیم واکنش شدیدی نشان داد و به رای صادره اعتراض کرد و حالا AFC قصد دارد به همین دلیل، تیم الهلال را تا 2 سال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کند.

 

اما در مورد تیم النصر نیز که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مغلوب پرسپولیس شد، گزارشاتی ارسال شده که نشان می دهد این باشگاه ممکن است مجوز حرفه ای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت نکند و به همین دلیل به النصر اجازه حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2021 را نمی دهد.

 

عدم موفقیت النصر در دریافت مجوز حرفه ای آسیا به دلیل عدم پرداخت 10 میلیون ریال سعودی، بابت حق انتقال عبدالله السالم بازیکن سابق تیم است. النصر بند خرید این بازیکن را در تابستان 2019 فعال نکرد که این امر باعث شد تا این بازیکن شکایتی را علیه این باشگاه مطرح کند تا حکم جبران خسارت 10 میلیون ریالی را دریافت کند.


الاهلی و الوحده نیز از بدهی های کلانی در سطح کشور و خارج از کشور رنج می برند. عبدالإله مؤمنة رئیس باشگاه الاهلی چندی پیش در مصاحبه تلویزیونی اعتراف کرده است که این تیم بیش از 100 میلیون ریال سعودی تعهد مالی دارد و برخی از مقامات AFC به وی اعلام کرده اند که به دلیل بدهی های زیاد، ممکن است کنفدراسیون فوتبال آسیا مانع از حضور الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------