زیدان: من مسئول شکست مقابل شاختار هستم/ گواردیولا: موفق به کنترل پورتو شدیم



اخبار,اخبار ورزشی,هفته اول لیگ قهرمانان اروپا
سرمربی رئال مادرید اعلام کرد مسئول شکست تیمش مقابل شاختار است.

رئال مادرید در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شاختار دونتسک شد.

 

زین الدین زیدان پس از بازی، گفت: لحظه بدی است. شکست ۳ بر صفر در نیمه اول به خاطر بازیکنان اتفاق نیفتاد. آن ها در زمین بودند و می دویدند. با این حال تیم را همانطور که دوست داشتم نمی دیدیم. زمانی که این اتفاق رخ می دهد مقصر سرمربی است. در نیمه دوم واکنش نشان دادیم و تیم سزوار شکست نبود. آن‌ها (بازیکنان رئال مادرید) قهرمان هستند و این موضوع من را آزار می دهد. به همین خاطر من باید تلاش کنم. بازیکنان در زمین بودند و به راه حل نیاز داشتند. 

 

سرمربی رئال مادرید در ادامه اظهار کرد: اعتماد به نفس مان را از دست دادیم، در حالی که در شروع می دانستیم باید چه کاری انجام دهیم. نتوانستیم مساوی کنیم. اکنون زمان فکر کردن است. 

 

سرمربی فرانسوی افزود: تغییر در ترکیب اصلی به خاطر این بود که برخی از بازیکنان هرگز استراحت نمی کنند. هر سه روز یک بازی باید انجام دهیم. با این حال بهانه گیری نمی کنم. تصمیماتی هستند که من گرفتم و باید راهی را پیدا کنم تا بتوانیم دوباره قوی و پیروز شویم. برای این کار زمان کمی دارم. 

 

رئال مادرید شنبه به مصاف بارسلونا می رود. زیدان در این رابطه اظهار کرد: باید دید چه پیش می آید. اکنون باید به بازی که گذشت نگاه کرد و سپس برای دیدار دیگر خود را آماده کرد. می دانیم خیلی زود شنبه می شود. 

 

سرمربی شاختار: می‌‌توانستیم گل‌های بیشتری هم به رئال مادرید بزنیم

کاستو پس از مسابقه به خبرنگاران گفت: نیمه اول، بهترین نیمه‌ای بود که در این فصل داشتیم. ما کلی موقعیت گلزنی خلق کردیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. در نیمه دوم هم داستان همین‌طور بود. وقتی که رئال دو گل زد، مجبور شدیم بیشتر در فاز دفاعی کار کنیم و دیگر فقط می‌خواستیم که بازی هر چه زودتر تمام شود. در مجموع من فکر می‌کنم که تیم ما توانست قابلیت‌‌های خود را از نظر تاکتیکی و مهارت فوتبال نشان دهد.

 

وی افزود: این پیروزی نتیجه‌ای فوق‌العاده برای ماست. می‌دانستیم که باید خودمان را برای چه مشکلاتی از سوی حریف آماده کنیم و مطابق با همان‌ استراتژی بازی‌مان را مشخص کردیم. بازیکنان ما تمام کارهای‌شان را به معنای واقعی عالی انجام دادند. ما از اولین دقیقه تا آخرین دقیقه مسابقه تیمی متحد و یکپارچه بودیم.

 

***

 

گواردیولا: موفق به کنترل پورتو شدیم

منچسترسیتی دیشب شروع درخشانی در لیگ قهرمانان داشت و موفق شد با نتیجه 1-3 پورتو را در استادیوم اتحاد مغلوب کند. پپ گواردیولا در پایان بازی مدعی شد فرناندینیو، مدافع برزیلی و باتجربه خود را برای چند هفته در اختیار نخواهد داشت.

 

پپ گواردیولا گفت: "پورتو تیمی قدرتمند در ضربات ایستگاهی محسوب می شود، اما ما در نیمه دوم حتی یک ایستگاهی نیز به حریف ندادیم و نگذاشتیم پورتو روی دروازه ما ضدحمله بزند که این نشان می دهد که ما موفق به کنترل جریان بازی و حریف داشته ایم. من از بازیکنانم خواستم صبور باشند و در بهترین لحظه به سمت دروازه پورتو حمله کنند، پس ما به پورتو اجازه حرکت دادیم

 

متاسفانه چند تن از بازیکنان مصدوم ما شرایط بازی کردن پیدا کرده و دوباره دیگری مصدوم شد. البته بازگشت بازیکنان مصدوم اهمیت زیادی دارد. سه روز دیگر باید به لندن می رویم و پس از آن سفر به فرانسه برای بازی با مارسی پیش روی ماست و در ادامه سه روز بعد با شفیلد بازی داریم. برنامه بازی های پیش رو بسیار سخت است و ما به همه بازیکنان نیاز داریم. من فکر می کنم کوین دی بروین و ایمریک لاپورت از فردا تمرینات خود را آغاز می کنند، اما نمی دانم شرایط این دو نفر فردا و روزهای آینده چگونه خواهند بود، بنابراین ما خواهیم دید چه اتفاقی رخ می دهد.

 

مصدومیت فرناندینیو خبر بسیاری بدی برای من است. فکر می کنم او چهار تا شش هفته قادر به بازی کردن برای سیتی نخواهد بود. این یک ضربه بزرگ برای ما است زیرا ما به همه بازیکنان خود نیاز داریم. فرناندینیو دوباره از ناحیه ای مصدوم شده که قبلا هم آسیب دیده بود. اما این اتفاق رخ داده و او مدت زیادی قادر به همراهی سیتی نخواهد بود."

 

***

 

سیمئونه: نمی دانم ما ضعیف بودیم یا بایرن قدرتمند!

اتلتیکومادرید در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا با چهار گل مغلوب بایرن مونیخ شد. دیگو پابلو سیمئونه پس از بازی گفت: بایرن تیم جسوری است که از موقعیت های خود بهره برد. بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و توانستیم کارهایی که می خواستیم را انجام دهیم اما در دیگر بخش ها باید خود را اصلاح کنیم. 

 

سرمربی اتلتیکومادرید افزود: زمانی که فرصت گلزنی داشتیم از خود جسارت نشان ندادیم و این موضوع شرایط بازی را عوض کرد. اکنون باید از این بازی گذر کنیم. 

 

سرمربی آرژانتینی در ادامه اظهار کرد: بایرن خیلی زود خود را به محوطه جریمه می رساند و در ضد حمله خیلی خوب عمل می کرد. ما هم به دنبال گل بودیم و اگر در ضربات پایانی دقت می کردیم دروازه میزبان باز می شد. دقت بایرن در ضربات پایانی بود که نتیجه را تعیین کرد. 

 

سیمئونه در پایان گفت: این شکست تلخ بود اما نکات مثبت زیادی هم داشت و از آن جایی که من انسان خوشبینی هستم این اتفاق ها در آینده ما را بهتر خواهد کرد.

 

***

 

کلوپ: سزاوار برتری مقابل آژاکس بودیم

لیورپول که به تازگی ویرژیل فن دایک را به علت مصدومیتی طولانی مدت از دست داده، با یک گل موفق به غلبه بر آژاکس در خانه حریف شد. یورگن کلوپ در پایان این مسابقه از حضور فابینیو به جای فن دایک ابراز رضایت کرده و مدعی شد او بهتر از این هم می تواند عمل کند.

 

یورگن کلوپ گفت: "این ساده ترین مسابقه برای هر دو تیم نبود، هم ما و هم حریف می توانستسم بهتر بازی کنیم، اما این کادر پزشکی بود که تکلیف ترکیب ما را معلوم می کرد و لیورپول نیز باید در این مسابقه پیروز می شد. به نظر من سزاوار پیروزی بودیم بودیم، البته آژاکس نیز موقعیت هایی روی دروازه ما ایحاد کرد، اما ما در این استادیوم و بازی دشوار بر بازی مسلط بودیم.

 

تعویض کورتیس تاکتیکی بود. گروه پزشکان به ما گفتند که جوردن هندرسون نمی توان تمام طول 90 دقیقه در میدان حضور یابد و فقط 45 دقیقه برای او امکان پذیر بود. ما یک هافبک باتجربه می خواستیم که برای اجرای ایک سبک فوتبال به ما کمک می کند. خوشحالم که امشب توانستم پنج تغییر در ترکیب ایجاد کنیم.

 

شنبه در مقابل شفلید چالس متفاوتی پیش رو ما خواهد بود و حریف هفته بعد ما در لیگ برتر امشب استراحت کرده است. فابینیو امشب در قلب خط دفاعی لیورپول عملکرد خوبی داشت، اما او حتی می تواند بهتر از این هم عمل کند. فابینیو تا به حال در کنار جوئل ماتیپ در خط دفاعی قرار نگرفته بود و آنها باید به بازی در این شرایط و کمک به خط میانی در ادامه راه کمک کنند. هنوز هم فضای زیادی برای پیشرفت وجود دارد، اما عملکرد او قابل قبول بود."

 

تن‌هاگ: لیورپول آسیب‌پذیر بود، آژاکس بدشانس

اریک تن هاگ سرمربی آژاکس از فرصتهایی که تیمش در این بازی از دست داده ابراز تاسف کرد و گفت شاگردان کلوپ در مقابل آژاکس آسیب پذیر بوده اند.

 

آژاکس در بازی خانگی مقابل لیورپول شانسهای گلزنی داشت ولی گل به خودی نیکلاس تاگلیافیکو در نیمه اول کافی بود تا شاگردان یورگن کلوپ سه امتیاز این بازی را در زمین حریف به حساب خود واریز کنند.

 

تن هاگ در پایان بازی گفت: " ما اگر از این بازی یک امتیاز یا سه امتیاز بدست می آوردیم برایمان پاداش خیلی شیرینی بود. لیورپول به نظر من آسیب پذیر بود. ولی ما متاسفانه نتوانستیم از این بیشترین بهره را ببریم".

 

سرمربی آژاکس در ادامه گفت: " ما بدشانس بودیم. ولی در نگاه کلی عملکرد تیمی خوبی داشتیم. ما در جریان بازی خوب بودیم ولی در یک درصد پایانی در مقابل دروازه حریف نتوانستیم کار را تمام کنیم و با اینکه موقعیتهای زیادی خلق کردیم گلزنی نکردیم. داستان این بازی به نظر من این است".

 

***

 

کونته: نمی توانم بازیکنان اینتر را سرزنش کنم

ینتر امشب در آستانه شکست برابر گلادباخ قرار داشت و با گل دقیقه 90 روملو لوکاکو از باخت در اولین بازی فصل لیگ قهرمانان فرار کرد. آنتونیو کونته در پایان بازی مدعی شد نمی تواند بازیکنان را برای این بازی سرزنش کند و او گزینه چندانی روی نیمکت نداشته است.

 

آنتونیو کونته گفت: ما نمی توانیم این بازی را با تساوی فصل گذشته برابر اسلاویاپراگ مقایسه کنیم. آن یک لغزش واقعی بود، اما امشب ما در مقابل تیمی با پتانسیل بسیار خوب ظاهر شدیم و حریف دارای کیفیت فنی و فیزیکی فراوانی بود. من عکس العملی از سمیر هندانوویچ را به یاد نمی آورم، ما شانس پیروزی در این بازی را داشتیم و من من بهانه ای برای سرزنش کردن بازیکنانم ندارم.

 

مانند کل تیم، کریستن اریکسن عملکرد خوبی داشت. ما از او خواستیم هنگام پا به توپ بودن قدرت تصمیم گیری بیشتری اعمال کند و من فکر می کنم او هم مانند همه بچه ها خوب عمل کرد. ما باید تمام تلاش خود را در زمین انجام دهیم و این وظیفه ماست. دریافت خبر مثبت بودن تست اشرف حکیمی در ساعت 5 عصر آسان نبود و او تا امروز صبح با ما تمرین می کرد. قرار بود حکیمی در ترکیب ثابت اینتر قرار گیرد.

 

امروز روی نیمکت گزینه های زیادی در اختیار نداشتیم. الساندرو باستونی پس از بهبود از تست کرونا تنها دو جلسه تمرین داشت، مارسلو بروزوویچ دچار مشکل عضلانی شده بود و استفانو سنسی در دسترس نبود. راجا ناینگولان نیز روز گذشته برای اولین بار در جلسات تمرینی اینتر شرکت کرد. شرایط الکسیس سانچز باید توسط کادر پزشکی ارزیابی شود و ما فردا خواهیم دید که اوضاع چگونه است.

 

***

 

نتایج کامل شب دوم مسابقات لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

اخبار,اخبار ورزشی,هفته اول لیگ قهرمانان اروپا

 

ورزش سه

ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------