آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

ویلموتس فدراسیون فوتبال را خانه خراب کرد/ حکم مزایده به دیوار ساختمان چسبانده شد



اخبار,اخبار ورزشی,ویلموتس
با عدم توانایی فدراسیون فوتبال در پرداخت بدهی شرکت شستا، این هلدینگ اقدام به دریافت حکم حقوقی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال کرد.

به گزارش ورزش سه، امروز و در میان چشمان متعجب خبرنگاران حاضر در کوچه اول خیابان سئول، وکیل خانمی که به عنوان نماینده شستا به فدراسیون فوتبال مراجعه کرده بود، با اعلام اینکه فرم مزایده را به صورت کامل پر کرده، خبر از حراج ساختمان فدراسیون برای جبران خسارت وام 2 میلیون یورویی دریافتی فدراسیون فوتبال از شستا داد.

 

فدراسیون فوتبال در زمان استخدام مارک ویلموتس سرمربی اهل بلژیک، برای پرداخت اولین قسط از مطالبات او، از شستا مبلغ دو میلیون یورو را استغراض کرد و حالا این شرکت نیز در پاسخ به فشارها برای بازپرداخت و در شرایطی که فدراسیون فوتبال به دلیل بلوکه بودن منابع مالی شرایط پرداخت این وجه را ندارد، اقدام به این کار عجیب کرده است.

 

ساختمان فدراسیون فوتبال قبلا در دوره ریاست محمد دادکان، در خیابان سئول خریداری شده و در یکی از کوچه های غربی این خیابان واقع است.

 

جالب اینکه برگه اعلامیه‌ای از مزایده ساختمان فدراسیون لحظه‌ای حتی به دیوار فدراسیون نیز چسبانده شد، ولی بعد از دقایقی از داخل آن‌را کندند. حالا باید دید واکنش مسئولان ورزش و فدراسیون به این تهدید حقوقی شرکت شستا برای دریافت پول خود چه خواهد بود.

 

فغان‌پور: اجرای احکام املاک فدراسیون را برای کارشناسی معرفی کرده است/ ۹ میلیارد دیگر به شستا بدهکاریم

صفی‌اله فغانپور رئیس کمیته حقوقی فدراسیون پیرامون توقیف اموال فدراسیون اظهار داشت: به اطلاع می‌رساند در راستای پرداخت حقوق و دستمزد سرمربی سابق تیم ملی، فدراسیون فوتبال ناگزیر شد از شرکت شستا مبلغ دو میلیون یورو قرض بگیرد و یک فقره چک به مبلغ دو میلیون یورو صادر و تحویل شستا دهد. شرکت مذکور چک را به بانک ارائه و با اخذ گواهی عدم پرداخت از بانک محال علیه از طریق مراجع قضایی اقدام کرده است.

 

وی ادامه داد: دادگاه دفاعیات فدراسیون مبنی بر اینکه چک به صورت ارزی صادر شده، در حالی که چک مورد اعتبار و قانونی ریالی است و دادگاه براساس خواسته شستا حکم صادر کرده، پرونده توسط فدراسیون فرجام‌خواهی شد. تاکنون نسبت به فرجام‌خواهی اتخاذ تصمیم نشده، اما پرونده به شعبه اجرای احکام مدنی ارسال شده است. اجرای احکام با معرفی املاک فدراسیون توسط شرکت شستا مبادرت به کارشناسی از املاک کرده است.

 

رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: از بابت بدهی در هشت ماه اخیر و در چند مرحله مبلغ 16 میلیارد تومان از اعتبارات فدراسیون فوتبال به شرکت شستا پرداخت شده است که طبق دفاتر قانونی طرفین دعوی به شکل ریالی محاسبه شده و مبلغ 9 میلیارد تومان از بدهی فدراسیون به شرکت شستا باقی مانده است. در صورتی که به شکل ارزی محاسبه شود، الباقی نیز می‌بایست به نرخ نیمایی تقسیط و تسویه شود و درخواست فدراسیون نیز از طریق مراجع ذیربط در مسیر اداری قرار دارد و تاحصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

 

***

 

شستا: اظهارات مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال صحیح نیست/ با پرداخت مطالبات، اقدامات قانونی متوقف می‌شود

روابط‌عمومی شستا در خصوص پیگیری مطالبات از فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه داد و اظهارات مسئول امور حقوقی فدراسیون را نادرست خواند.

 

به گزارش تسنیم به نقل روابط عمومی شستا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی پاییز 1398 با استناد به مصوبه ستاد مقابله با تدابیر تحریم‌ها و به منظور کمک به فدراسیون فوتبال و در راستای منافع ملی کشور، نسبت به پرداخت دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال به عنوان قرض، اقدام کرد.

 

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) به‌منظور بازگشت این مبلغ پرداخت شده، یک فقره چک به مبلغ دو میلیون یورو از حساب ارزی فدراسیون فوتبال نزد بانک ملی به سررسید 31 فروردین 1399 دریافت کرد.

 

از همان زمان و با توجه به اینکه شستا وارد بورس شده بود و پیگیری منافع سهام‌داران هم جزو اولویت‌های اقدامات مدیریت شستا قرار گرفت، مسیر مذاکره و تعامل برای دریافت مبلغ، موازی با اقدامات حقوقی پیش رفت و شستا به منظور صیانت از حقوق چند میلیون سهام‌دار و ذی‌نفعان، نسبت به طرح دعوا حقوقی در مراجع قضایی اقدام کرد.

 

پس از طی مراحل دادرسی با حضور وکلای فدراسیون فوتبال، حکم محکومیت فدراسیون به پرداخت مبلغ دو میلیون یورو بانضمام خسارت تاخیر تادیه و خسارات دادرسی صادر و پس از مضی مواعد قانونی قطعیت یافت.

 

در همین راستا، متعاقباً اجراییه صادر و پس از طی شدن تشریفات قانون اجرای احکام مدنی، اموال توقیف شده، کارشناسی، مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی طی و آگهی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال صادر شد. تمامی اقدامات صورت گرفته منطبق بر مُرِّ قانون و از طریق مراجع قضایی صورت گرفته است و مطالب اظهار شده از سوی دفتر حقوقی فدراسیون فوتبال صحیح نیست.

 

شایان ذکر است هر زمان که مطالبات شستا پرداخت شود تمامی اقدامات قضایی متوقف خواهد شد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------