آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش کمیته انضباطی به شادی جنجالی جواد نکونام و اظهارات حسینی

حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی به رفتارها و صحبت‌های سرمربی و دروازه‌بان تیم استقلال واکنش نشان داد. حسین عبداللهی در خصوص…

برد استقلال برابر گل‌گهر و صعود به صدر جدول/ تساوی تراکتور و شهرخودرو در شب پیروزی فولاد و پیکان



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار استقلال و گل گهر
تیم فوتبال استقلال در روزی که شرایط فنی مطلوبی نداشت با درخشش دروازه‌بان خود موفق شد برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی به برتری برسد و برای دومین بار در لیگ بیستم به صدر جدول صعود کند.

به گزارش مهر، در هفته نهم بیستمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۶:۲۰ دقیقه امروز چهارشنبه تیم فوتبال گل گهر در سیرجان میزبان استقلال بود که این بازی با برتری ۲ بر یک شاگردان محمود فکری به پایان رسید. وریا غفوری (۸ - پنالتی) و مهدی قایدی (۱۴) برای استقلال و احمدرضا زنده روح (۷۸ - پنالتی) برای گل گهر گل زدند.

 

در این دیدار که برای هر دو تیم از اهمیت بالایی برخوردار بود شاگردان فکری شروع طوفانی داشتند و خیلی زود در دقیقه ۶ روی اشتباه علیرضا حقیقی به یک ضربه پنالتی دست پیدا کرد. در این صحنه حقیقی قصد دریبل بازیکن استقلال را داشت که توپ را لو داد و در ادامه ناچار به خطا شد.

 

این ضربه پنالتی را وریا غفوری در دقیقه ۸ به گل نخست آبی پوشان تبدیل کرد. شش دقیقه بعد نوبت به قایدی رسید که با یک حرکت زیبا درون محوطه جریمه گل گهر دروازه علیرضا حقیقی را برای دومین بار باز کند.

 

در دقیقه ۲۷ شاگرد سابق کارلوس کی روش در تیم ملی که سابقه حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را هم دارد بازهم تاثیر گذار شد و داخل محوطه جریمه روی وریا غفوری مرتکب خطا شد که داور نقطه پنالتی را نشان داد.

 

علیرضا حقیقی که اعتقاد داشت خطایی مرتکب نشده است لحظاتی به اعتراض پرداخت و باعث وقفه در بازی شد اما بالاخره وریا غفوری در دقیقه ۳۰ پشت توپ ایستاد اما ضربه را به بالای دروازه زد تا نیمه اول با همان دو گل به پایان برسد.

 

نیمه دوم با شرایط متفاوتی شروع شد. شاگردان قلعه نویی که برای جبران گل‌های خورده انگیزه زیادی داشتند حملات پرتعدادی را روی دروازه میزبان تهرانی خود پی ریزی کردند که در دقیقه ۵۰ نخستین خطر جدی را روی دروازه مظاهری ایجاد کردند اما ضربه زیبای سعید صادقی به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

 

استقلال که در دقایق ابتدایی تحت فشار قرار گرفته بود با نظر محمود فکری در دقیقه ۶۲ فرشید باقری و فرشید اسماعیلی را به زمین فرستاد تا بتواند مرکز میدان را از ان خود کند اما این تعویض‌ها هم ثمری نداشت و در دقیقه ۷۷ بازیکنان استقلال روی بازیکن گل گهر مرتکب خطای پنالتی شدند. یک دقیقه بعد احمدرضا زنده روح این ضربه را به گل تبدیل کرد. این در حالی بود که منشا قصد داشت این ضربه را بزند اما با نظر قلعه نویی یک بازیکن دیگر پنالتی را زد.

 

در دقایق پایانی شاگردان قلعه نویی که نیمه دوم را به طور کامل در اختیار داشتند فشار زیادی روی دروازه استقلال وارد کردند اما درخشش رشید مظاهری اجازه نداد بازی به تساوی کشانده شود. مظاهری در آخرین دقیقه وقت اضافه یک موقعیت عالی را از منشا گرفت.

 

با این پیروزی استقلال ۱۵ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به صنعت نفت در صدر جدول قرار گرفت. استقلال دیدار عقب افتاده برابر پرسپولیس را هنوز برگزار نکرده است. گل گهر هم با ۱۴ امتیاز در رده سوم ایستاد.

 

***

 

تقسیم امتیازات در تبریز/ زور تراکتور و شهرخودرو به هم نرسید

از هفته نهم رقابتهای لیگ برتر تراکتور تبریز و شهرخودرو مشهد از ساعت ۱۶:۴۰ امروز در تبریز به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت برنده نداشت و امتیازات بین دو تیم تقسیم شد. در این دیدار هیچیک از دو تیم موفق به گلزنی نشدند تا این بازی نزدیک در نهایت با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

با این نتیجه تراکتور ۱۳ امتیازی شد و در رده پنجم قرار گرفت و شهرخودرو با ۹ امتیاز و یک پله صعود به رده دوازدهم رسید.

 

اتفاق ویژه این بازی حضور مسعود شجاعی کاپیتان و سرمربی سرخ پوشان تبریز به عنوان بازیکن جانشین در زمین بود که این اولین تجربه حضور وی در زمین بعد از پذیرفتن مسئولیت هدایت تراکتور بود.

 

***

 

پیروزی پیکان مقابل نفت مسجد سلیمان

از هفته نهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال دیداری بین دو تیم پیکان و نفت مسجد سلیمان از ساعت ۱۵ در مسجد سلیمان برگزار شد که تیم میهمان با یک گل میزبانش را شکست داد.

 

در این دیدار فرزاد حاتمی مهاجم باتجربه تیم پیکان در دقیقه ۴۵ تک گل تیمش را وارد دروازه نفت مسجد سلیمان کرد تا پیکان با این پیروزی ۱۳ امتیازی شده و موقتاً به رده چهارم جدول صعود کند. نفت مسجد سلیمان ۱۲ امتیازی و در رده هفتم باقی ماند.

 

***

 

پیروزی فولاد برابر نساجی و صعود به رده ششم جدول

تیم فوتبال فولاد خوزستان ساعت ۱۶:۴۰ امروز چهارشنبه دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر را مقابل نساجی مازندران برگزار کرد که نتیجه این دیدار با برد یک بر صفر اهوازی‌ها همراه بود. آیاندا پاتوسی (۱۶) تک گل این بازی را برای فولاد خوزستان به ثمر رساند.

 

جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان که سابقه هدایت نساجی را در کارنامه خود دارد توانست با این پیروزی جایگاه فولاد را جدول بهبود ببخشد. فولاد با این سه امتیاز، ۱۳ امتیازی شد تا با تفاصل گل بهتر نسبت به پیکان در رده ششم قرار بگیرد.

 

نساجی مازندران نیز شکستی دیگر را در کارنامه فصل جاری خود ثبت کرد تا ۸ امتیازی مانده و به رده چهاردهم جدول سقوط کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------