فکری: هواداران هر نقدی دارند سر من خالی کنند نه بازیکنان/ قلعه‌نویی: با اشتباهات بچه‌گانه به استقلال باختیم



اخبار,اخبار ورزشی,محمود فکری
سرمربی استقلال می‌گوید دیدار تیمش برابر گل‌گهر می‌توانست گل‌های بیشتری برای هر دو تیم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، "محمود فکری" سرمربی استقلال بعد از پیروزی ۲ بر یک تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان و صعود به صدرجدول فوتبال ایران گفت: جا دارد به هر دو تیم خسته نباشید بگویم. واقعا بازی سنگینی بود. می‌توان گفت بازی خیلی خوبی بود و موقعیت‌های زیادی روی هر دو دروازه ایجاد شد. هم ما و هم گل‌گهر مستحق گل‌های بیشتری بودیم. در مجموع بازی قشنگ و جانداری بود. نشان داد که این دو تیم بالای جدولی، بی‌جهت در این جایگاه نیستند.

 

او افزود: یک فوتبال زیبا و پر استرس بود که پشت سر گذاشتیم. جا دارد از تک تک بازیکنانم بابت این بازی مردانه تشکر کنم. چیزی که من از بازیکنان انتظار دارم همین است و تیم در حال پیدا کردن شکل واقعی خود است. امیدوارم بازی به بازی به روند خوبمان ادامه دهیم و هم امتیاز بازی را کسب کنیم و بازی زیباتری ارائه دهیم.

 

سرمربی استقلال ادامه داد: بار فنی بازی در نیمه نخست بیشتر بود اما در نیمه دوم به واسطه تلاش ما برای حفظ گل و استفاده از ضدحملات و اشتباهات حریف و همینطور روی آوردن گل‌گهر به بازی مستقیم، زیبایی کنار رفت ولی تا آخرین لحظه پراسترس دنبال شد. خدا را بابت این بازی شکر می‌کنیم.

 

وی درباره مصدومیت سبحان خاقانی گفت: بله او مصدوم شد. مچ پای او آسیب دید و فردا مشخص می‌شود چه اتفاقی رخ داده است. فعلا در حال یخ درمانی با تیم پزشکی و به واسطه مصدومیت تعویض شد.

 

فکری در واکنش به اینکه تیمش در نیمه دوم همانند نیمه نخست ظاهر نشد، گفت: ما نیمه اول هم می‌توانستیم گل سوم را بزنیم. اگر این گل را می‌زدیم شاید بازی کاملا برمی‌گشت. در نیمه دوم از بازیکنان خواستیم که از اشتباهات حریف به گل برسند و هم اینکه به ضدحملات فکر می‌کردیم. موقعیت‌هایی را در نیمه دوم به وجود آوردیم. قایدی می‌توانست گل سوم را بزند و آب سردی روی تیم حریف بریزد. به هر حال زیبایی فوتبال به همین است. باز هم موقعیت‌های دیگری داشتیم. بازی مستقیم حریف باعث شد یک مقدار عقب برویم و در مجموع می‌خواستیم دو گل زده خودمان را حفظ کنیم و خدا را شکر به سه امتیاز که برای ما خیلی مهم بود، دست پیدا کردیم. امیدوارم در بازی‌های آینده نقاط ضعف خودمان را برطرف کنیم.

 

سرمربی استقلال خطاب به هواداران استقلال گفت: بازیکنان استقلال بسیار با شرف، با آبرو و پرتلاش هستند. خواهشی که از هواداران دارم این است که اگر حرف یا بی‌احترامی هست، به من بگویند. هر انتقادی هست سر من فریاد بزنند و خودشان را خالی کنند. خواهشی که دارم به بازیکنانم کاری نداشته باشند و با روحیه دادن، تمرکز آن‌ها را بالاتر ببرند و با تعصب بیشتری پیگیری بازی‌ها باشند و بتوانیم بازی‌های بهتری ارائه دهیم و به حق واقعی استقلال دست پیدا کنیم.

 

او درباره سابقه بازی کردن و همکاری با امیر قلعه‌نویی و رویارویی با این مربی و حرارت و تنش‌ها روی نیمکت دو تیم گفت: تنش‌های بازی که طبیعی است ولی در مجموع اینکه الان این بازی برد و باخت است. قبل از بازی در رختکن گل‌گهر خدمت آقای قلعه‌نویی رسیدیم و احترامی که بر من واجب بود، به ایشان ادا کردیم و قلعه نویی به عنوان پیشکسوت، بزرگتر و کاپیتان استقلال افتخارات زیادی را به دست آورده است. وظیفه من و همه استقلالی ها است که به او احترام بگذاریم و زحمات او برای استقلال را فراموش نکنیم. در هر بازی رقابت است اما چیزی که مهم است ارزش‌ها میان دو طرف است. خدا را شکر هم ما و هم نیمکت گل‌گهر این احترام را نگه داشت. از این سه امتیازها گرفته می‌شود اما مهم شخصیت و احترام متقابل است. من به عنوان یک کوچکتر باید یاد بگیرم و درس پس بدهم که به بزرگترها احترام بگذارم. همه اینکه از بقیه دوستان می‌خواهم که رفاقت و دوستی مهمتر از سه امتیاز است که ان شاء الله در تمام رقابت‌های ورزشی اتفاق بیفتد.

 

فکری درباره نمایش رشید مظاهری و مهار رشید مظاهری یکی از دروازه‌بان‌های خوب فوتبال ما است. موقعیتی که مهار گرد، خیلی خطرناک بود. یکی از دروازه‌بان‌هایی است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند و بیشتر از او استفاده شود. امیدواریم رشید و سایر بازیکنان ما در تیم‌ملی حضور پیدا کنند و تعداد بیشتری را در تیم ملی داشته باشیم.

 

او در واکنش به سوال خبرنگار سیرجانی درباره وقت‌کشی بازیکنان استقلال با تمارض به مصدومیت و وارد کردن برانکارد به زمین برای اتلاف وقت گفت: وقت کشی نداشتیم. تیم شما باخته و شاید ناراحت باشید. یکی، دو مورد اینطوری بود. یک مورد بود که خیلی سریع بلند شد. ما از دقایق اولیه بازی جلو افتادیم و چنین اتفاقی که بخواهد تکرار شود، نداشتیم اما در مجموع در نیمه اول و دوم موقعیت‌هایی داشتیم که می‌توانستیم تعداد گل‌هایمان را بیشتر کنیم. چون شما تیمتان باخته از این بابت ناراحت هستید و این سوال را مطرح می‌کنید. در مجموع وقت کشی خاصی نبود که از این موضوع ایراد بگیریم.

 

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: جا دارد از مجموعه باشگاه، مدیریت و هیات مدیره تشکر کنم که فضای خوبی در تیم ایجاد شده است و بازیکنان وقتی یکدلی و اتحاد را در هیات مدیره می‌بینند مطمئنا در نتیجه‌گیری تیم تاثیر دارد. از تک تک اعضای هیات مدیره تشکر می‌کنم. همه مجموعه تلاش می‌کنند و می‌خواهند فضای خوبی را به وجود بیاورند. روزی که به اینجا می آمدیم، دل همه بازیکنان با تیم بود. چیزی که می‌خواهم همین یکدلی است تا دلمان به هم نزدیک شود و تلاش بیشتری داشته باشیم.

 

فکری همچنین از اسپانسر این باشگاه تشکر کرد و یادآور شد: واقعا خالصانه به ما کمک می‌کنند. شاید جایی که بحث قرارداد باشد، نسبت به ما جلوتر هستند و همه جوره به ما کمک می‌کنند تا ما هم با تلاش و توجه بیشتر و حتی توجه طرفداران به این مجموعه بتوانیم یک تیم یکدست و رفیق داشته باشیم و در مجموعه نتایج خوبی هم به دست بیاوریم.

 

فکری درباره عملکرد گروه داوری نیز گفت: بازی پرتنش و سختی بود. باز هم جا دارد از دپارتمان داوری تشکر کنم که داوران باتجربه‌ای برای این بازی انتخاب کردند. یکسری اشکال‌ها و ایرادها برای دو طرف بود. چون هنوز تصاویر و صحنه‌ها را ندیدم نمی‌توانم قضاوت زیادی داشته باشم اما اشتباهاتی برای هر دو طرف بود که معترض بودند. با این حال بازی سخت و پرتنشی بود. جا دارد به تیم داوری خسته نباشید بگویم و تشکر کنم.

 

قلعه‌نویی: با اشتباهات بچه‌گانه به استقلال باختیم/ سه امتیاز را مظاهری از ما گرفت

امیر قلعه‌نویی پس از شکست 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته نهم لیگ برتر گفت: به فوتبال ایران، به استقلال و به تیم خوب گل‌گهر تبریک می‌گویم. یک فوتبال زیبا را شاهد بودیم و من از این بازی لذت بردم، اما تأسف می‌خورم که با اشتباهات بچه‌گانه نتوانستیم حق‌مان را بگیریم.

 

وی افزود: حق ما مقابل استقلال واقعاً شکست نبود. می‌توانستیم نیمه دوم پیروز باشیم و پنالتی‌هایی که می‌دهیم بچه‌گانه است. این بازی و بازی با ذوب‌آهن را کارشناسان باید نظر بدهند، اما فکر می‌کنم پنالتی اول باید کارشناسی شود. باید از کمیته داوران هم تشکر کنیم که داوران کنار خط را گذاشته‌اند.

 

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر خاطرنشان کرد: امروز تیم ما خوب بازی کرد، شاید در نیمه اول بازیکنان تیم ما تحت تأثیر نام استقلال قرار داشتند و تمرکز تیمی ما به هم ریخت. در نیمه دوم با تغییراتی که داشتیم، به جز یک مورد که اشتباه خودمان بود، موقعیتی ندادیم و حداقلِ حداقل می‌توانستیم بازی را مساوی کنیم. به هر حال به تیم استقلال تبریک می‌گویم که پیروز بازی شد و از بازیکنان خودمان هم به دلیل بازی زیبایی که در نیمه دوم انجام دادند، تشکر می‌کنم.

 

قلعه‌نویی تصریح کرد: سه امتیاز این بازی را رشید مظاهری از تیم ما گرفت، چون موقعیت‌های زیادی را داشتیم، به خصوص دقیقه آخر که یک توپ فوق‌العاده را مهار کرد. به هر حال این هم جزیی از بازی است، تیم در دقیقه 6 مسابقه به هم ریخت و باز باید از بچه‌ها تشکر کرد که در نیمه دوم به بازی برگشتند و این همه موقعیت ایجاد کردند.

 

وی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد تیمش هنوز در برخی خطوط با کمبود بازیکن مواجه است، گفت: باید در نقل و انتقالات زمستانی تیم‌مان را تقویت کنیم، اما اختلاف در برخی پست‌ها زیاد است. مثلاً در پست دفاع میانی، وقتی آرمین سهرابیان را نداشتیم، بازیکنان جایگزین نسبت به دو دفاع میانی دیگر فاصله زیادی دارند. باید حتماً در نقل و انتقالات در یکی دو پست دیگر تقویت شویم. مشکل تیم گل‌گهر نگرشی است. توانایی فنی بازیکنان بالاست، اما توانایی نگرشی آنها به اندازه توانایی فنی‌شان بالا نیست. این همه ایجاد موقعیت کردند، اما هنوز باور ندارند می‌توانند شگفتی‌ساز شوند.

 

سرمربی تیم گل‌گهر با انتقاد از تفکر بازیکنان تیمش افزود: وقتی چند برد کسب کردند، تصورشان این بود که لیگ تمام است و همین بازی بود. با تمام این اوصاف تیم ما خوب فوتبال بازی می‌کند و فقط در چند بازی گذشته دچار اشتباهات بچه‌گانه شدیم. از بازی با پیکان این اشتباهات شروع شد. در دیدار با ذوب‌آهن یا مسابقات دیگری که واگذار کردیم یا امتیاز دادیم، به دلیل کار فنی حریفان ما نبود، بیشتر به دلیل اشتباهات و کم شانسی ما بود. این موارد هم یا اشتباه بچه‌گانه ماست، یا پنالتی می‌دهیم و موقعیت‌ها را گل نمی‌کنیم.

 

قلعه‌نویی درباره کادرفنی استقلال و بازی‌های پیش‌روی این تیم و اینکه سرمربی فعلی این تیم شاگرد سابق او بوده است، گفت: ابتدا به آقای فکری و مظلومی و کادرفنی‌شان تبریک می‌گویم. شما به کادرفنی آنها نگاه کنید که مظلومی قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا را در یک سال کسب کرده است. منظورم این است که استقلال در یک سال، دو بار به فینال آسیا رسید. صمد مرفاوی هم گل قهرمانی استقلال را در فینال آسیا به ثمر رساند و چون برخی صحبت‌ها شده، باید جواب بدهم. محمود فکری هم رکورددار بازی در دربی است و اینکه کری می‌خوانند، درست نیست. محمود فکری فرزند استقلال است و برای این تیم زحمت زیادی کشیده، چه زمانی که بازی می‌کرد و چه حالا که هدایت تیم را به عهده دارد.

 

وی با اشاره به تقابل تیمش با استقلال یادآور شد: به استقلال علاقه دارم، اما اینجا مسئولیت دارم و بیشتر علاقه من به جایی است که مسئولیت دارم و این را قبلاً هم نشان دادم. بازی هم تمام شد و به استقلالی‌ها تبریک می‌گویم و ما هم باید ریکاوری کنیم تا برای بازی‌های بعدی آماده شویم. به خانواده فوتبال و گل‌گهر که هر دو جنس‌شان آبی است به خاطر این بازی زیبا تبریک می‌گویم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------