سیتی با غلبه بر منچستریونایتد به فینال جام اتحادیه رسید/ شکست میلان مقابل یوونتوس در شب پیروزی بارسلونا و توقف پاری‌‌سن‌ژرمنِ پوچتینو



اخبار,اخبار ورزشی,دیدار منچسترسیتی و منچستریونایتد
تیم فوتبال منچسترسیتی با برتری در دیدار خارج از خانه مقابل منچستریونایتد به فینال جام اتحادیه انگلیس راه یافت.

چهارشنبه شب در دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی جام اتحادیه فوتبال باشگاه‌های انگلیس، شهرآورد منچستر در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد که طی آن میهمان به برتری دو بر صفر رسیده و راهی فینال شد.

 

«جان استونس» در دقیقه ۵۰ و «فرناندینیو» دقیقه ۸۳ گل‌های میهمان به ارمغان آوردند تیم تحت هدایت «پپ گواردیولا» راهی فینال شود.

 

با این اوصاف منچسترسیتی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در این رویداد باید به مصاف شاگردان «خوزه مورینیو» در تیم تاتنهام برود.

 

پیش از این تاتنهام در مرحله نیمه‌نهایی با حساب دو بر صفر تیم دسته اولی برنت‌فورد را مغلوب کرد و جواز حضور در فینال را به دست آورد.

 

جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس از سال ۱۹۶۰ راه‌اندازی شده که لیورپول با هشت عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم این مسابقات است.

 

***

 

بارسلونا با پیروزی در بازی معوقه به رئال مادرید نزدیک شد

در دیداری معوقه از هفته دوم لالیگا، تیم فوتبال بارسلونا چهارشنبه شب موفق شد میزبان خود اتلتیک بیلبائو را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد.

 

گل‌های بارسلونا را در این بازی پدری در دقیقه 14 و لیونل مسی دو بار در دقایق 38 و 62 به ثمر رساندند تا گل زودهنگام میزبان باسکی که در دقیقه سوم توسط اینیاکی ویلیامز رقم خورد و گل دیرهنگام این تیم در دقیقه 90 توسط ایکر مونیان هیچ فایده‌ای به حال بیلبائو نداشته باشد.

 

با این نتیجه بارسلونا نهمین پیروزی را در هفدهمین بازی‌اش کسب و با 31 امتیاز  به رده سوم جدول صعود کرد، جایی که پنج امتیاز با رئال مادرید رده دومی و هفت امتیاز با اتلتیکومادرید صدرنشین (با دو بازی کمتر) فاصله دارد.

 

تیم بیلبائو هم با 21 امتیاز در رده نهم جدول باقی ماند.

 

***

 

پاری‌‌سن‌ژرمنِ پوچتینو با تساوی کار خود را آغاز کرد

در ادامه دیدارهای هفته هجدهم لوشامپیونه فرانسه، اولین هفته از این رقابت‌ها در سال 2021، چهارشنبه شب پنج دیدار دیگر برگزار شد که در مهمترین آنها تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن در خانه تیم سن‌اتین به تساوی یک - یک بسنده کرد.

 

در این بازی که اولین بازی پاریسی‌ها با هدایت سرمربی جدید‌شان مائوریسیو پوچتینو بود، رومین هاموما در دقیقه 19 سن‌اتین را پیش انداخت و تنها سه دقیقه بعد کیلیان امباپه گل تساوی را برای PSG‌ زد. پاری‌سن‌ژرمن با این تساوی 36 امتیازی شد و به رده دوم جدول لوشامپیونه صعود کرد.

 

در دیگر بازی‌های مهم مارسی در خانه با نتیجه 3 بر یک مقابل مون‌پولیه به برتری رسید و لیون هم میهمانش تیم لانس را با نتیجه 3 بر 2 از پیش رو برداشت. همچنین لیل با نتیجه 2 بر یک به میهمان تیم آنژه باخت و مصاف خانگی رمس با دیژو هم بدون گل خاتمه یافت.

 

***

 

یوونتوس اولین شکست فصل را در سن‌سیرو به میلان تحمیل کرد

در آخرین بازی از هفته شانزدهم سری A ایتالیا، چهارشنبه شب تیم‌های فوتبال میلان و یوونتوس در ورزشگاه سن‌سیرو به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 3 بر یک بانوی پیر به پایان رسید.

 

یوونتوس در این بازی با گلزنی فدریکو کیه‌زا در دقیقه 18 پیش افتاد. میلانی اما چهار دقیقه به پایان نیمه نخست توسط داویده کالابریا کار را به تساوی کشاندند تا بازنده به رختکن نروند.

 

در نیمه دوم با وجود شروع خطرناک‌تر میلانی‌ها، این یوونتوس بود که گل دوم را در دقیقه 62 زد و این بار هم فدریکو کیه‌زا همچون گل اول با پاسی از پائولو دیبالا تیمش را پیش انداخت.

 

در ادامه یوونتوس با تعویض‌های طلایی آندره‌آ پیرلو بر بازی مسلط‌تر شد و سومین گل این تیم هم توسط یکی از بازیکنان تازه‌واردش وستون مک‌کنی در دقیقه 76 به ثمر رسید.

 

براساس این گزارش، با این نتیجه یوونتوس ضمن کسب هشتمین پیروزی‌اش در فصل جدید سری A موفق شد به سریال شکست ناپذیری میلان در فصل جاری کالچو پایان دهد.

 

یوونتوس که یک بازی کمتر از میلان انجام داده با پیروزی در بازی چهارشنبه شب ضمن صعود به رده چهارم جدول، 30 امتیازی شد و فاصله خود را با میلان صدرنشین به هفت امتیاز کاهش داد.

 

ایرنا

تسنیم

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------