گل‌محمدی: پنالتی اشتباه فولاد بازی را از تب و تاب انداخت/ فکری: خیلی‌ها از درون و بیرون می‌خواهند به استقلال ضربه بزنند



اخبار,اخبار ورزشی,یحیی گل‌محمدی
یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به انتقاد از عملکرد داور دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان پرداخت و گفت پنالتی اعلام شده به سود تیم میهمان اشتباه بوده است.

به گزارش تسنیم، یحیی گل‌محمدی پس از برتری 2 بر یک تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: از لحاظ جدولی بازی مهمی برای ما بود. بازی سنگینی بود. فولاد هم تیم خوب، فنی و قدرتمندی در لیگ است و بازی جلوی این تیم همیشه سخت بوده است. خوشبختانه توانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم و فرصت‌طلب بودیم.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه افزود: بچه‌ها خوب جنگیدند و در مجموع هم یک فوتبال فیزیکی و فنی بود. فکر می‌کنم در مجموع بازی خوبی بود و خدا را شکر توانستیم سه امتیاز را به دست بیاوریم.

 

وی درباره پنالتی اعلام شده به سود تیم فولاد و اعتراض کادر فنی پرسپولیس اظهار داشت: واقعاً آن صحنه پنالتی نبود. توپ به دهن کنعانی‌زادگان خورده بود و نمی‌دانم داور چی را پنالتی گرفت! آن اتفاق کار را برای ما سخت کرد و فشارهای زیادی به لحاظ روحی و روانی روی بچه‌ها بود. ما چهار بازی را نبرده بودیم و این بازی برای ما خیلی مهم بود. سوت‌های جنجالی و اینطور صحنه‌ها فشار زیادی به بچه‌ها می‌آورد. در هر صورت صحنه خیلی واضح بود و پنالتی نبود. نمی‌دانم چرا داور پنالتی گرفت.

 

گل‌محمدی درباره درگیری‌های پیش آمده بین نیمکت دو تیم و اعتراض‌های مهدی هاشمی‌نسب تصریح کرد: فوتبال برای رفاقت و دوستی‌هاست. فکر می‌کنم یک مقدار پنالتی اعلام شده از سوی زاهدی‌فر بازی را از تب و تاب انداخت و بحث‌های فنی زیر سؤال رفت. در هر صورت باید از همه کسانی که برای فوتبال تلاش می‌کنند و برای اینکه لیگ ادامه داشته باشد، زحمت می‌شکند، تشکر کرد. هفته قبل بحث آلودگی هوا بود و اصلاً شرایط خوبی برای برگزاری بازی نداشت. فکر می‌کنم بعد از کادر پزشکی که بیشترین زحمت را می‌کشند، باید از فوتبالیست‌ها و کادر فوتبالی‌ها تشکر کرد.

 

یحیی گل‌محمدی همچنین در نشست خبری گفت: بچه‌ها امروز خیلی خوب بودند و توانستند از موقعیت‌ها استفاده کنند. آنها خیلی خوب و درگیرانه بازی کردند و مقابل حریف کم نیاوردند. به بازیکنان بابت این برد تبریک می‌گویم و امیدوارم این روند را ادامه دهند.

 

وی درباره اینکه پرسپولیس در خط حمله چگونه باید بهتر از موقعیت‌های خود استفاده کند، اظهار داشت: باید تمرینات اختصاصی بیشتر و تمرکز بیشتری روی ضربات آخر داشته باشید. خوشبختانه تیم ما خیلی خوب موقعیت‌سازی می‌کند و امروز توانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به اینکه گویا باشگاه برای جذب مهدی ترابی نامه زده است و روند جذب این بازیکن چگونه پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: راجع به بازی صحبت کنیم خیلی بهتر است.

 

گل‌محمدی درباره تعویض محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیدجلال حسینی گفت: مجبور شدیم هر دو را تعویض کنیم. در آن پست هم کمبود بازیکن داریم و نگران دفاع وسط هستیم. باید با دکتر تیم صحبت کنیم تا ببینیم وضعیت‌شان به چه صورت است.

 

وی درباره قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد اظهار داشت: او نیمه اول را خوب مدیریت کرد و سوت زد، اما در نیمه دوم احساس می‌کنم بازی از دست او خارج شد. یک پنالتی گرفت که اصلاً پنالتی نبود و خیلی راحت سوت زد. ما خیلی تعجب کردیم، چون صحنه خیلی واضح بود و با اینکه خیلی به صحنه نزدیک بود، پنالتی اعلام کرد و این مسئله باعث ایجاد تنش و ناامنی در بازی می‌شود. آن پنالتی روند بازی را به خشونت برد و بازی از دست خودش هم خارج شد. در خیلی از صحنه‌ها خوب قضاوت کرد، اما در آن صحنه اشتباه کرد. کارت‌ها و سوت‌های داور به موقع بود، اما آن یک اشتباه و یک سوت، می‌تواند سایر صحنه‌ها را پوشش بدهد. همان یک صحنه می‌تواند شرایط را تغییر دهد.

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه اگر سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان به بازی بعدی نرسند بازیکن جانشینی برای آنها وجود دارد یا نه، گفت: بازیکن داریم، خود من هم هستم و افشین پیروانی هم هست! ما هم می‌توانیم بازی کنیم! با این حال باید ببینیم وضعیت این بازیکنان چطور است و در بازی‌های آینده چه اتفاقی رقم می‌خورد.

 

هاشمی‌نسب: تمام زندگی من شده جنگ و جدل با هواداران تیمِ خاص/ تمام برنامه‌ریزی فوتبال ما برای راحتی پرسپولیس است

مهدی هاشمی‌نسب پس از شکست 2 بر یک فولاد خوزستان مقابل پرسپولیس اظهار داشت: ما آمده بودیم بازی را ببریم. ما همه چیز را در شرایط عادی سنجیده بودیم و به توانایی تیم ایمان داشتیم. بد شروع کردیم و گل خوردیم و می‌توانستیم به بازی برگردیم.

 

وی افزود: دو سه تا موقعیت گل داشتیم که می‌توانستیم بازی را همانجا تمام کنیم. یک اتفاقاتی که در فوتبال می‌افتد که من به خودم جرأت نمی‌دهم، بگویم. با تمام احترامی که برای زاهدی‌فرد قائلم،‌ در 10 هفته برای ما چهار بار قضاوت کرده است. در دو بازی استقلال پنالتی به اشتباه گرفته شده است که نمی‌دانم. در بازی با نساجی یک بر صفر بردیم، اما باز هم پنالتی برای ما گرفته نشده است. امروز هم روی دو خطا گل خوردیم.

 

مربی تیم فولاد خوزستان تصریح کرد: گل دوم من فکر می‌کنم خطای نبود، ولی خطا گرفتند! در هر صورت این بحث فنی بود. تیمی که فینال آسیا بوده به جای اینکه الان هر پنج روز یک بار بازی کند، ما هر پنج روز یک بار بازی می‌کنیم. تمام برنامه‌ریزی فوتبال ما شده است که ببینیم پرسپولیس کی راحت است بازی کند. در بازی‌ها هم اتفاقات عجیبی می‌افتد. فیلمبردار صداوسیما در جریان بازی به مربی می‌گوید پنالتی نبود! واقعاً برازنده یک تیم است که به آن می‌گویند تیم خاص. ایراد ندارد من 20 سال است با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنم و تمام زندگی من شده جنگ و جدل با هواداران همین تیم خاص. ایرادی ندارد نصف عمرمان گذشته و نصف باقی هم می‌گذرد، ولی قبل از بازی برخی تیم‌ها در مورد نیمکت تیم ما صحبت می‌کنند، ولی این را بگویم پرسپولیس به‌عنوان نایب قهرمان آسیا در بازی با استقلال، ذوب‌آهن و همین امروز هم نیمکت آرامی نداشته است.

 

نظر دو کارشناس داوری درباره اتفاقات دیدار پرسپولیس - فولاد

دو کارشناس داوری به آنالیز قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد و کمک‌هایش در پرسپولیس و فولاد خوزستان در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال پرداختند.

 

رضا سخندان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره صحنه بحث‌برانگیز پنالتی فولاد خوزستان در نیمه دوم بازی با پرسپولیس اظهار داشت: این صحنه پنالتی نبود، چرا که بر اساس قانون جدید، داوران این صحنه‌ها را نباید پنالتی بگیرند. توپی که به بالای دست خورده بود، هند نیست. 

 

وی در مورد اعتراض‌های بازیکنان و مربیان دو تیم به داور تصریح کرد: داور سعی کرد مدیریت کند و جایی که صلاح دانست اخطار داد. باید مشخص شود بازیکن یا مربی بی‌احترامی کرده یا نه. داور بر اساس صحنه‌ها کارت‌های لازم را داد. اگر بازیکن یا مربی بی‌احترامی کرده یا به اعتراض خود ادامه داده، باید برخورد جدی‌تری صورت می‌گرفت. 

 

سخندان با انتقاد از اعتراض‌های مکرر تیم‌ها به داوری خاطرنشان کرد: مسئولان تیم‌ها باید آرامش داشته باشند. متأسفانه اعتراض‌ها مثل بازی‌های داخل کوچه شده که همه جرزنی می‌کردند. این کار حرفه‌ای نیست و هر چقدر از داوران توقع دارند، باید خودشان هم حرفه‌ای‌تر باشند. 

 

حسین عسگری نیز درباره صحنه پنالتی بحث برانگیز این بازی و حواشی پیش آمده به خبرنگار تسنیم گفت: این اتفاقات طبیعی است و در هر بازی ممکن است رخ دهد.

 

وی عنوان کرد: در تصاویر تلویزیونی خیلی صحنه پنالتی واضح نبود. علاوه بر این تصویر دوربین از زاویه پشت کنعانی‌زادگان گرفته شده بود ولی در صحنه‌ای که ما دیدیم برخورد توپ با دست دیده نشد و فکر نمی‌کنم خطای هندی رخ داده باشد. در این صحنه کمک داور کنار دروازه به صحنه خیلی نزدیک بود و شاید او در گرفته شدن این پنالتی نقش داشت.

 

این کارشناس داوری درباره اعتراض‌های شدید کنعانی‌زادگان به تصمیم داور، تصریح کرد: اعتراض‌های او بی‌ادبانه نبود که داور بخواهد کارت قرمز نشان دهد. در اعتراض‌های او بی‌ادبی و توهین به داور دیده نشد. کادر فنی پرسپولیس در این صحنه نقش مهمی داشتند و بازیکن تیم‌شان را به خوبی کنترل کردند.

 

عسگری درباره کارت زردی که به نیمکت‌نشینان دو تیم داده شد، گفت: اخطار‌های خوبی به گل‌محمدی، هاشمی‌نسب و مطهری داده شد. این کارت‌ها باعث می‌شود داور بتواند کنترل بازی را در دست بگیرد.

 

***

 

فکری: خیلی‌ها از درون و بیرون می‌خواهند به استقلال ضربه بزنند/ اتحاد داشته باشیم می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم

محمود فکری پس از برتری 3 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور تبریز در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: به هر دو تیم خسته نباشید می‌گویم. بازی خیلی خوبی بود. هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم شاهد بازی خوبی بودیم. شاید باد باعث شده بود کیفیت بازی پایین بیاید، اما در مجموع بازی‌ قشنگی شد و موقعیت‌هایی روی دروازه‌ها بود. بازیکنان ما از موقعیت خود استفاده کردند و نیمه اول را جلو افتادیم و در نیمه دوم با گل‌های دوم و سوم فاصله خوبی ایجاد کردیم. امیدوارم این روند را حفظ کنیم و بتوانیم هم صدرنشینی را حفظ کرده و هم بازی‌های خوبی انجام دهیم و امتیازات را کامل بگیریم.

 

وی در مورد اینکه تیمش با سه مهاجم بازی کرد، گفت: ما روی پرس کردن از جلو برنامه داشتیم و با توجه به نفراتی که در خط حمله داریم، از این توانایی استفاده کردیم. نمی‌توان گفت این نتیجه روی ناتوانی دفاع حریف رقم خورد و بازیکنان ما هوشمندانه بازی کردند. این نوع بازی روی برنامه بود و بچه‌های ما خیلی خوب کار کردند و توانستیم سه امتیاز را بگیریم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به حواشی‌های ایجاد شده قبل از بازی با تراکتور خاطرنشان کرد: از هواداران استقلال می‌خواهم حواس‌شان را جمع کنند و باهوش باشند، چون خیلی‌ها از درون و بیرون می‌خواهند به تیم ضربه بزنند. ما دوست و دشمن زیاد داریم و با همه وجودشان تلاش می‌کنند که تیم و کادر مدیریتی را تضعیف کنند. این تیم می‌تواند امسال اتفاقات خوبی رقم بزند و اگر اتحاد داشته باشیم، این اتفاقات می‌افتد. هواداران باید باهوش باشند. نباید آتو دست کسی بدهیم. کسانی که درون تیم بودند یا بیرون از آن، همیشه مشکلاتی را با آنها داشته‌ایم و نباید اجازه دهیم آقایان با هدف‌های‌شان به استقلال ضربه بزنند.

 

چمنیان: ۲ مسئله معادلات ما را به هم ریخت/ اشتباه کردن مقابل دیاباته و قایدی تاوان دارد

عباس چمنیان پس از شکست 3 بر یک تیم تراکتور مقابل استقلال در هفته یازدهم لیگ برتر اظهار داشت: به تیم استقلال بابت پیروزی تبریک می‌گویم و باید از هواداران پرشور تراکتور هم عذرخواهی کنیم که نتیجه مطلوبی به دست نیامد. دو مسئله معادلات ما را به هم ریخت. اول از همه جریان باد که روی بازی تأثیرگذار بود و تیم استقلال فشار آورد و یک پاس اشتباه هم باعث به ثمر رسیدن گل اول شد.

 

وی افزود: اشتباه کردن مقابل قایدی و دیاباته تاوان دارد و ما هم در سه صحنه تاوان دادیم. فکر نمی‌کنم جز این سه صحنه استقلال موقعیت دیگری داشت. گل استقلال برنامه‌های ما را در نیمه اول به هم ریخت. با این حال باید سعی کنیم که ضعف‌های خودمان را برطرف کنیم.

 

مربی تیم فوتبال تراکتور خاطرنشان کرد: احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه که بازیکنان خوبی هستند، آمادگی مطلوب را برای بازی کردن از ابتدا نداشتند و از اول هم برنامه ما همین بود. با این حال آنها با بهتر شدن وضعیت آمادگی‌شان می‌توانند بیشتر به ما کمک کنند.

 

چمنیان گفت: فلسفه ما بازی مالکانه است و از آنجایی که در نیمه دوم 45 دقیقه فرصت داشتیم، سعی کردیم با توجه به جریان باد و روزنه‌های دفاعی استقلال بتوانیم به گل برسیم. برخلاف جریان بازی گل دوم را دریافت کردیم و البته وقتی تیمی سه گل می‌خورد، باید شکل بازی خود را تغییر دهد.

 

وی ادامه داد: تعویض‌های ما و جریان بازی باعث شد شکل بازی عوض شود و با این حال ما موقعیت‌هایی داشتیم که می‌توانستیم به گل برسیم، اما رشید مظاهری دو واکنش خیلی خوب داشت و اجازه گلزنی به ما نداد. همانطور که گفتم وقتی تیمی عقب می‌افتد، ذات فوتبال این است که جریان بازی تغییر کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------