گل‌محمدی: رسول‌پناه مانند بولدوزر از روی تیم رد شد و رفتنش دردی را دوا نمی‌کند/ خطیبی: به پرسپولیس موقعیت ندادیم



اخبار,اخبار ورزشی,یحیی گل‌محمدی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس مدعی است رئیس پیشین هیئت مدیره این باشگاه مانند بولدوزر از روی تیم رده شده و رفتنش دردی را دوا نمی‌کند.

به گزارش تسنیم، یحیی گل‌محمدی پس از شکست 2 بر یک تیم پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت: ما خیلی خوب بازی را شروع کردیم و توانستیم به گل برسیم و حتی می‌توانستیم به گل دوم هم برسیم. روی دو ضربه ایستگاهی که در کل 90 دقیقه تیم حریف توانست از آن استفاده کند، گل خوردیم. کلاً دو بار روی دروازه ما آمدند و متأسفانه هر دو بار هم گل خوردیم. بعد هم روی این زمین که فوتبال بازی کردن روی آن سخت است، بچه‌ها تلاش زیادی کردند، اما به گل نرسیدیم. به تیم آلومینیوم تبریک می‌گویم. باید بیشتر کار کنیم و حواس‌مان بیشتر به کارمان باشد. البته یکسری مشکلات وجود دارد، ولی باید تمرکزمان روی کار و تمرینات باشد تا ان‌شاءالله در ادامه بتوانیم نتایج بهتری کسب کنیم.

 

وی در مورد اینکه دلیل حضور مهدی شیری در قلب خط دفاع توضیح داد: انصاری هنوز شرایط بازی ندارد و حداقل باید چند بازی تدارکاتی انجام دهد تا در این بازی‌های سخت بازی کند. واقعاً ریسکش بالاست. من با خود این بازیکن هم صحبت کردم و حاضر نیستم چنین ریسکی کنم تا خدای نا کرده باز هم مصدوم شود. در هر صورت ما دو دفاع وسط‌مان را برای این بازی با توجه به شرایطی که در بازی قبل برای‌مان به وجود آوردند، در اختیار نداشتیم. هر چه داشتیم در خط دفاع و حمله استفاده کردیم، ولی در هر صورت اتفاقاتی که از گذشته برای ما افتاده تبعاتی دارد و ما این تبعات را می‌گذرانیم. متأسفانه شرایط به نحوی است که تا می‌توانیم باید تحمل کنیم و تمرکزمان را از دست ندهیم و به راه‌مان ادامه دهیم. مشکلات هست ولی باید با آن بجنگیم. هم در بحث‌های مالی و هم اتفاقاتی که از گذشته افتاد باید بجنگیم و باید از این مشکلات عبور کنیم.

 

وی در مورد جدایی رسول‌پناه از هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نیز تصریح کرد: رفتن او دردی را دوا نمی‌کند. رسول‌پناه چند ما اینجا بود و انقدر مشکلات ایجاد کرد و مثل بولدوزر از روی تیم رد شد. هیچکس هم نیست که بپرسد چرا این کارها را کرد. متأسفانه امسال این شرایط را برای پرسپولیس رقم زدند. همانطور که قبلاً گفتم نمی‌خواستند ما نتیجه بگیریم و پنجمین قهرمانی را پرسپولیس به دست بیاوریم. فکر می‌کنم دلیل اصلی همین بود. وگرنه برای تیمی که آبرو و حیثیت برای فوتبال ایران کسب کرده است، نباید بعد از صعود به فینال آنقدر مشکل ایجاد شود. من مطمئنم دستان زیادی در کار بود تا اجازه ندهند تیم به راه خودش ادامه دهد. هیچکس هم نیست که جواب بدهد و در مورد این مسائل صحبت کند.

 

سرمربی پرسپولیس در ادامه توضیح داد: تبعات تصمیماتی که قبلاً گرفتند را ما می‌دهیم. اجازه دادند بازیکنان یکی یکی رفتند و بعد هم بیانیه می‌دادند که رفتن بازیکن تأثیری ندارد. بیانیه چیپ و مسخره‌ای دادند و برای خودشان خواستند کارها را با بیانیه توجیه کنند. به هر حال این مشکلات وجود دارد، اما همانطور که گفتم باید بیشتر تلاش کنیم و چاره‌ای نداریم. باید با این وضعیت ادامه دهیم و حق نداریم نسبت به احساسات 40 میلیون هوادار بی‌‌تفاوت باشیم. تبعیض برای تیم‌ها قائل می‌شوند، برای یک تیم چهار پنج نفر پولدار می‌گذارند و اجازه نمی‌دهند آب در دلشان تکان بخورد، برای یک تیم هم مثل ما آدم‌های ضعیف گذاشتند و آمدند و شخم زدند، ولی کسی نیست جواب بدهد.

 

***

 

خطیبی: به پرسپولیس موقعیت ندادیم/ حرف‌های من در آینده ثابت می‌شود

رسول خطیبی، سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در نشست خبری بعد از پیروزی ۲ بر یک تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: ما تغییراتی در ترکیب تیم‌مان برای این بازی  داشتیم. نفرات را باتوجه به تیم حریف انتخاب کردیم. در بخش دفاعی تمام بازیکنان خیلی خوب عمل کردند. غیر از آن ضربه ایستگاهی که تبدیل به گل شد موقعیت آنچنانی و خطرناکی به حریف در نیمه اول ندادیم. در نیمه دوم یکی دو موقعیت گل داشتیم که می‌توانستیم به گل برسیم. سعی کردیم در نیمه اول شکل دفاعی را حفظ کنیم. در نیمه دوم تغییراتی در سیستم تیمی و تاکتیک ایجاد کردیم و نفرات را جابه‌جا کردیم چون می‌خواستیم نتیجه را حفظ کنیم. 

 

او ادامه داد: پرسپولیس مدافعین کناری‌اش را رها کرده بود تا در حملات اضافه بشوند. ما سعی کردیم از این فضاها استفاده کنیم و سیستم‌مان را عوض کردیم. در ۲۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم نتوانستیم این کار را به نحو احسن انجام دهیم ولی با تغییراتی که ایجاد کردیم می‌توانستیم گل‌های سوم و چهارم را هم به ثمر برسانیم. از شکل بازی تیمم خیلی راضی هستم و به بازیکنانم تبریک و خسته نباشید می‌گویم که باغیرت و با تمام وجود بازی کردند. به مردم اراک هم تبریک می‌گویم. این اولین بازی تاریخ آلومینیوم با پرسپولیس بود که خداراشکر سربلند شدیم. این بازی برای ما تمام شد و از فردا کارهای بازی‌های بعدی را انجام می‌دهیم. امیدوارم همین روند و سیر صعودی را ادامه دهیم و شرایط‌مان را حفظ کنیم.

 

خطیبی اضافه کرد: ما می‌دانستیم که پرسپولیس بازیکنانی دارد که در کانال‌ها به خوبی صاحب توپ می‌شوند. ما سعی کردیم آن کانال‌ها را ببندیم که موقعیت‌های شوتزنی و تک‌به‌تک به حریف ندهیم. شکل دفاعی ما فوق‌العاده بود.

 

سرمربی آلومینیوم درباره اینکه گفته می‌شود تیمش در نیمه‌های دوم عقب می‌کشد هم توضیح داد: امروز اینگونه نبود. در نیمه دوم بازی با گل‌گهر هم عالی بازی کردیم. در ۱۵ دقیقه پایانی بازی امروز هم می‌توانستیم به گل برسیم. این اتفاق فقط در بازی با ذوب‌آهن و استقلال این اتفاق برای ما افتاد. در آن بازی‌ها هم تعویض‌های اجباری شکل تیم ما را به هم ریخت.

 

او ادامه داد: ما دقیقه ۶ گل خوردیم و ۸۴ دقیقه از بازی مانده بود. قطعا به بازیکنانم ایمان دارم. این بازیکنان کارهای بزرگی انجام می‌دهند. مطمئنم این صحبت‌های من در آینده ثابت می‌شود. 

 

خطیبی درباره اینکه گل‌محمدی گفته است "دو موقعیت بیشتر به آلومینیوم ندادیم" هم بیان کرد: ما هم به آن‌ها موقعیت ندادیم. ما در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه دوم دو، سه موقعیت گل داشتیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------