CAS اعتراض پرسپولیس در پرونده آل‌کثیر را رد کرد/ استقبال AFC از حکم صادره!



عیسی آل کثیر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کنفدراسیون فوتبال آسیا از تصمیم دادگاه حکمیت در ورزش برای رد اعتراض باشگاه پرسپولیس به محرومیت عیسی آل‌کثیر استقبال کرد.

به گزارش تسنیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با انتشار بیانیه‌ای از پابرجاماندن محرومیت عیسی آل‌کثیر مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس خبر داد.

 

طبق اعلام AFC دادگاه حکمیت در ورزش (CAS) فرجام‌خواهی باشگاه پرسپولیس برای لغو یا کاهش محرومیت 6 ماهه آل‌کثیر به خاطر حرکتی که در بازی پرسپولیس برابر پاختاکور در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا انجام داد (شادی گلی که به زعم مقامات فوتبال آسیا نژادپرستانه بوده است)، نپذیرفته و به این ترتیب او تا پایان مدت تعیین شده اجازه بازی نخواهد داشت.

 

در بیانیه AFC در خصوص جواب CAS به فرجام‌خواهی باشگاه پرسپولیس که در تاریخ پنجم نوامبر سال 2020 صورت گرفت، آمده است: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از تصمیم دادگاه حکمیت در ورزشی (CAS) برای رد فرجام‌خواهی صورت گرفته علیه حکم صادر شده توسط کمیته استیناف AFC استقبال می‌کند. در تاریخ سوم اکتبر سال 2020، کمیته انضباطی و اخلاق AFC، بازیکن پرسپولیس، عیسی آل‌کثیر را به خاطر تخطی از بند 28.1 اساسنامه انضباطی اخلاقی AFC و نشان دادن ژستی نژادپرستانه در جریان بازی تیم‌های پرسپولیس و پاختاکور در شهر دوحه قطر متخلف شناخت و او را برای شش ماه از انجام هر گونه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم و به پرداخت 10 هزار دلار آمریکا محکوم کرد.

 

باشگاه پرسپولیس نسبت به این حکم به کمیته استیناف AFC اعتراض کرده بود که متعاقباً این فرجام‌خواهی رد شد. به دنبال آن باشگاه پرسپولیس پرونده را به CAS ارجاع داد اما اکنون دادگاه حکمیت در ورزش هم این حکم را تأیید کرده و این بدان معنا است که آل‌کثیر باید تماماً مدت محرومیت خود را سپری و جریمه نقدی‌اش را بپردازد.»

 

به گزارش تسنیم محرومیت آل‌کثیر 13 فروردین سال 1400 به پایان می‌رسد اما او برای بازی کردن باید جریمه 10 هزار دلاری را نیز پرداخت کند.

 

آل‌کثیر پس از گلزنی برابر پاختاکور چشم‌هایش را ریز کرد که این موضوع از سوی AFC نژادپرستی تعبیر شده است. طبق اعلام سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا شیوه شادی گل آل‌کثیر در جریان بازی مقابل پاختاکور ژستی تداعی‌ کننده نژادپرستی بوده است. مطابق ماده 58.1 اساسنامه انضباطی AFC، هر کسی که به نحوی شخص یا گروهی از اشخاص را با بیان واژگان یا انجام رفتارها به خاطر نژاد، رنگ پوست، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، ظاهر فیزیکی، مذهب، عقاید سیاسی، دارایی، محل تولد، ملیت و ... مورد اهانت قرار دهد متخلف شناخته می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------