آغاز فصل جدید رقابت‌های فرمول یک با پیروزی همیلتون/ گام اول راننده انگلیسی برای شکستن رکورد شوماخر



رقابت‌های فرمول یک در بحرین،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
اولین گرندپری رقابت‌های قهرمانی اتومبیلرانی فرمول یک در فصل ۲۰۲۱ با پیروزی مدافع عنوان قهرمانی به پایان رسید.

به گزارش تسنیم، فصل جدید رقابت‌های فرمول یک در بحرین آغاز شد که این مسابقه را لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس زودتر از رقبا به پایان رساند و روی سکوی نخست ایستاد.

 

قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها با ثبت زمان یک ساعت و 32 دقیقه و 3 ثانیه و 897 هزارم ثانیه از خط پایان عبور کرد و 25 امتیاز از گرندپری نخست فصل گرفت تا گام اول برای کسب هشتمین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها و شکستن رکورد میشاییل شوماخر را با اقتدار بردارد.

 

پس از همیلتون، مکس فرستاپن با تنها 745 هزارم ثانیه دوم شد 18 امتیاز گرفت. والتری بوتاس هم‌تیمی فنلاندی همیلتون نیز با 37 ثانیه و 383 هزارم ثانیه اختلاف نسبت به همیلتون به‌عنوان نفر سوم از خط پایان عبور کرد و 16 امتیاز گرفت.

 

مایک شوماخر فرزند اسطور فرمول یک و راننده سابق فراری هم در این مسابقه شرکت داشت و آخرین نفری بود که از خط پایان عبور کرد. چهار راننده هم قادر به عبور از خط پایان نبودند که فرناندو آلونسو از تیم آلپاین یکی از آنها بود.

 

دیگر نکته مهم اولین گرندپری عملکرد بد رانندگان تیم فراری بود که چرا که سباستین فتل راننده آلمانی این تیم پانزدهم شد و هیچ امتیازی نگرفت. شارل لکلرک هم ششم شد و هشت امتیاز گرفت.

 

گرندپری بعدی «امیلیا رومانیا» در ایتالیاست که 29 فروردین برگزار می‌شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------