پرسپولیس فاتح دربی ٩۵ شد



دیدار پرسپولیس و استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دیدار سنتی پرسپولیس و استقلال با برتری شاگردان گل‌محمدی تمام شد و پرسپولیس به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش مهر، حساس‌ترین دیدار هفته بیست و سوم بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه امروز جمعه ۲۴ اردیبهشت بین تیم های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد که این دیدار با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید. عیسی آل کثیر برای سرخپوشان گل زد.

 

شهریار مغانلو، وحید امیری و عیسی آل کثیر از پرسپولیس اخطار گرفتند. سیاوش یزدانی هم از استقلال کارت زرد گرفت.

 

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، سیامک‌نعمتی(۴۶ فرشاد فرجی)، وحید امیری، سید جلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، کمال کامیابی‌نیا(۴۶ میلاد سرلک)، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شهریار مغانلو(۸۲ علی شجاعی) و عیسی آل کثیر(۹۳ مهدی عبدی).

 

ترکیب استقلال:

رشید مظاهری، محمد نادری، محمدحسین مرادمند(۶۰ شیخ دیاباته) ، سیاوش یزدانی، عارف غلامی(۹۰ محمد دانشگر)، مسعود ریگی، مهدی مهدی‌پور(۸۰ داریوش شجاعیان)، مهدی قایدی، وریا غفوری، ارسلان مطهری(۹۰ آرمان رمضانی) و هرویه میلیچ(۶۰ فرشید اسماعیلی).

 

جدال دو تیم در شرایطی آغاز شد که برای سومین دربی پیاپی تماشاگری در ورزشگاه حضور نداشت. آبی ها بازی را شروع کردند اما این پرسپولیس بود که پرس را روی بازیکنان حریف گذاشت و اجازه نداد آبی ها حملاتشان را آغاز کنند.

 

دقیقه ۳: مهدی قایدی درون محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و قصد عبور از دو مدافع این تیم را داشت اما نتوانست در این کار موفق باشد اما به دلیل برخوردی که با بازیکن پرسپولیس داشت روی زمین افتاد.

 

دقیقه ۵: استقلال حملات پرتعدادی را روی دروازه پرسپولیس پی ریزی کرد و این تیم را تحت فشار قرار داد. شوت امیرارسلان مطهری را حام لک برگرداند و در برگشت قایدی ضربه ای را به سمت دروازه زد که به بیرون رفت.

 

دقیقه ۹: پرسپولیس که از زیر حملات استقلال خارج شده بود بازی را در اختیار گرفت و چند حمله را روی دروازه حریف پی ریزی کرد. البته دفاع پرتعداد استقلال اجازه نداد که سرخپوشان خطر جدی را روی دروازه رشید مظاهری ایجاد کنند.

 

دقیقه ۱۵: خطاهای پرتعداد بازیکنان استقلال روی بازیکنان حریف باعث سوت های زیادی اکبریان شد که این امر مورد اعتراض کادر فنی استقلال قرار گرفت.

 

دقیقه ۲۵: دو تیم در دقایق میانی نیمه اول نمایش آرامی داشتند و سرعت بازی را کم کردند. با این حال میل تهاجمی و رسیدن به گل در هر دو تیم وجود داشت. در این دقیقه مهدی ترابی با نفوذ به پشت محوطه جریمه استقلال ضربه فنی را به سمت دروازه زد که با اختلاف بسیار اندکی به بیرون رفت.

 

* دقیقه ۲۹: استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که در رفت و برگشت تا پشت محوطه جریمه پرسپولیس آمد اما ضربه ارسلان مطهری را حامد لک مهار کرد.

 

دقیقه۳۱ : شهریار مغانلو که در این دیدار با مدافعان استقلال درگیری فنی زیادی داشت به خاطر خطا روی مسعود ریگی از داور کارت زرد گرفت. این اولین اخطاری بود که در این دیدار به بازیکنان دو تیم داده شد.

 

دقیقه ۳۵: وحید امیری از جناح چپ پایه گذار یک حمله برای سرخپوشان شد که توپ او به مهدی ترابی رسید و این بازیکن پس از چند قدم حرکت با توپ را روی دروازه سانتر کرد که شهریار مغانلو نتوانست از این ضربه استفاده کند.

 

دقیقه ۴۲: استقلال در یک حرکت تیمی عالی تا درون محوطه جریمه پرسپولیس پیش آمد و می توانست به گل دست پیدا کند اما ارسلان مطهری در آخرین گام دنبال توپ نرفت تا نورالهی توپ را دفع کند.

 

دقیقه ۴۵: هر چند شروع این دیدار با سرعت و کاملا تهاجمی بود اما در دقایق پایانی دو تیم به فکر حفظ بازی بودند و موقعیت خطرناکی را روی دروازه ها ایجاد نکردند تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

دقیقه ۴۷: استقلال در شروع نیمه دوم توسط مهدی قایدی صاحب یک موقعیت خوب شد اما توپ ارسالی این بازیکن درون محوطه شش قدم را حامد لک دفع کرد تا آبی ها به گل برتری دست پیدا نکنند.

 

دقیقه ۵۶: وحید امیری در یکی از معدود نفوذهایش به نزدیکی دروازه استقلال توپ را پشت محوطه جریمه حریف به مغانلو سپرد که این بازیکن با شوتی محکم رشید مظاهری را وادار به واکنش کرد اما دفع توپ رشید مقابل پای عیسی آل کثیر افتاد تا این بازیکن دروازه آبی ها را باز کند.

 

دقیقه ۶۴: فرشید اسماعیلی در اولین حرکت تاثیرگذارش پس از ورود به زمین یک حمله خطرناک را روی دروازه پرسپولیس طراحی کرد اما شیخ دیاباته درون محوطه جریمه پس از کنترل توپ را به بیرون زد تا بهترین فرصت آبی ها را از دست بدهد. 

 

دقیقه ۶۹: حرکت عیسی آل کثیر پشت محوطه جریمه با خطای سیاوش یزدانی مواجه شد تا داور اعلام یک ضربه ایستگاهی برای سرخپوشان کند. این ضربه را شهریار مغانلو زد که پس از برخورد به مدافعان استقلال به کرنر رفت. این ضربه هم ثمری برای سرخ ها نداشت.

 

دقیقه ۸۰: بعد از گلی که سرخپوشان زدند به لاک دفاعی رفتند و هر چند در برخی دقایق تلاش کردند به دروازه حریف نزدیک شوند اما این استقلال بود که توپ و میدان را در اختیار داشت تا بتواند گل خورده را جبران کند.

 

دقیقه ۸۲: استقلال صاحب یک ضربه کرنر شد که توپ در رفت و برگشت روی سر سیاوش یزدانی فرود آمد و ضربه این بازیکن در آستانه ورود به دروازه توسط علی شجاعی که تازه به زمین آمده بود برگشت داده شد. در این صحنه استقلالی ها اعتقاد داشتند توپ از خط دروازه عبور کرده است.

 

دقیقه ۹۰ : استقلال با به میدان فرستادن همه سرزن هایش به دنبال رسیدن به گل تساوی بود و پرسپولیس دفاع چند لایه ای را در دستور کار قرار داد تا به سرنوشتی که در دیدار برابر سپاهان گرفتار شده بود اسیر نشود. 

 

در دقیقه پنجم وقت های اضافه بعد از خطای محمد نادری روی سرلک بازیکنان دو تیم تیم با یکدیگر درگیر شدند که زشت ترین صحنه های این دیدار رقم خورد و فرشاد فرجی از پرسپولیس با  کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شد. بهزاد غلامپور هم از روی نیمکت استقلال اخراج شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------