آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده…

توضیحات علی شجاعی درباره عکس جنجالی با وریا در دربی



علی شجاعی و وریا غفوری،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
علی شجاعی می‌گوید که یحیی گل‌محمدی و سیدجلال حسینی بعد از آن سیو تشکر ویژه‌ای از او داشتند.

به گزارش ورزش سه، علی شجاعی هافبک تیم پرسپولیس در دیدار دربی نیمه در اواخر بازی به زمین مسابقه آمد اما یک دقیقه بعداز ورودش به زمین ناجی تیمش شد و توپ را از روی دروازه خودی بیرون کشید تا سرخپوشان سه امتیاز شیرینی از دربی بزرگ پایتخت کسب کنند.

 

*از برد در دربی برایمان بگو.
خدا راشکر می کنم توانستیم سه امتیاز بازی حساس که خیلی به آن نیاز داشتیم را کسب کنیم. به هرحال در شرایطی بودیم که باید می‌بردیم و یک رقیبی مثل سپاهان برای قهرمانی داریم که پا به پای ما پیش می‌آید. برای همین علاوه بر حساسیتی که دربی داشت، تمام تمرکزمان روی سه امتیاز بود. در دقایق اول نیمه اول حس می‌کنم یک مقدار بازی شکل نگرفته بود. دلیل آن بیشتر استرس بازی بود؛ ما احتیاج داشتیم سه امتیاز را بگیریم چراکه می دانستیم سپاهان بازی‌اش را برده است.

 

* یعنی معتقدی استرس رقابت با سپاهان در صدر جدول باعث شد نتوانید در نیمه اول هر حدانتظار ظاهرشوید؟

بله البته هر دوتیم در نیمه اول نتوانستند بازی در حد خودشان به نمایش بگذارند. باز ما در همین نیمه یک فرصت گل داشتیم اما در کل نیمه اول برای من جالب نبود. اما نیمه دوم رقابت بهتری شاهد بودیم. بازی داشت مساوی پیش می رفت و در دربی برخی مواقع تساوی راضی کننده است ولی یک امتیاز به ما کمکی نمی کرد برای همین هجومی تر بازی کردیم و به نظرم نیمه دوم خوبی داشتیم تا گل، خوب بازی کردیم بعداز گل هم شرایط طوری شد که شیوه بازی تغییر کند. وقتی گل می زنی طعبیتا به عقب می آیی و عقب کشیدن ما بعد از گل طبیعی بود. آن‌هم در چنین مسابقه حساسی مانند دربی. بعداز آن هم ما از گلمان دفاع کرد و دفاع تیمی مان باعث شد گل هم نخوریم وتوانستیم سه امتیاز را بگیریم و برنده بازی شویم.

 

*_ خودت فکر می کردی یک دقیقه بعداز ورود به زمین ناجی پرسپولیس شوی؟

من نه در دربی بلکه همه بازی هایی که به میدان می روم سعی کردم از قبل تمرکزش را داشته باشم تا هر وقت به زمین رفتم بهترین کارایی را داشته باشم. حالا برای دربی تمام مسائلی که باید برای سایر بازی ها رعایت کنی باید دو برابرش را انجام دهی و من هم در ذهنم این بود که اگر یک دقیقه یا سی ثانیه هم بازی کنم مثمرثمر باشم؛ حتی یک استارت و دفع توپ باشد. خدا را شکر که که توانستم در این بازی بزرگ بازی کنم وبعد از آن نه من نه هیچ بازیکن دیگری فکر نمی کرد بعداز یک دقیقه ورودش به بازی برایش به وجود بیاید. من به تنها چیزی که فکر می کردم کمک کردن به تیم بود حالا یک موقع با یک استارت توپ را دفع کنی و کنار زمین هم باشد خیلی به چشم نیاید اما همان هم خیلی مهم است. بعضی مواقع گل می زنی بعضی مواقع هم مث صحنه من به وجود می آید که توپ را از روی خط دروازه بیرون بکشی. اینها همه کمک به تیم است فقط شاید این مدلش بیشتر به چشم بیاید.

 

* یعنی همه را در یک کار تیمی میبینی.

بله صددرصد. بعضی وقتها هم ما بازیکنانی را داریم که با دوندگی زیادی که دارند انقدر به دفاع کمک می کنند که شاید دیده نشوند ولی به هرحال نوع ثمربخشیدنشان خیلی زیاد است چون دارند به تیم کمک می کنند. فکر می‌کنم من کار خاصی نکردم اول از همه وظیفه ام را انجام دادم و بعدش هم ۱۰ نفر دیگر داشتند می دویدند. من شاید ۱۰ دقیقه توانستم کمک کنم و قطعا همه ما در این پیروزی شریک هستیم. من هم توانستم بار کوچکی از دوش بقیه بردارم، این را وظیفه خودم می‌دانستم.

 

این را از سیدجلال که همیشه وقتی تعویضی هم به زمین می آیی باید به تیم کمک کنی یاد گرفتم. فکر میکنم سیدجلال در تیم ما نعمت است تا من جوان هم همین راه سید جلال را بروم و فکر میکنم روزبه روز دارم در همین راستا به تجربیات خودم اضافه می کنم.

 

*_ در مورد چگونگی جزییات صحنه بیرون کشیدن توپ از روی خط دروازه صحبتی داری؟

من تیر دو بودم و یارگیر نداشتم  یک آن رفتم جلو و دیدم استقلالی ها دارند به توپ ضربه می زنند. پیش رفتم و خدا راشکر آن توپ تبدیل به گل نشد و ما سه امتیاز حفظ شد و امیدوارم این سه امتیاز راهی باشد برای قهرمانی.

 

*_ سه امتیاز حساسی را در راه قهرمانی کسب کردید.

دقیقا شاید خود سپاهانی ها فکر می کردند ما دربی را مساوی کنیم البته که ما در اصفهان هم باید سپاهان را می بردیم و اگر این اتفاق می افتاد شرایط خیلی بهتر می شد اما آنجا با یک اشتباه مساوی کردیم ولی فکر میکنم دربی سه امتیازش خیلی ارزش داشت امیدوارم قدرش را در بازی بعد بدانیم و از موقعیتهایمان به درستی استفاده کنیم و درنهایت قهرمان شویم.

 

* تا حالا چنین صحنه ای برات به وجود امده بود که توپ را از روی خط دروازه برگردانی؟

نه من بیشتر جلو بازی کردم مشابه این صحنه تا حالا برای من اتفاق نیفتاده بود.

 

*_ بازتاپ حرکت ات در فضای مجازی چطور بود؟

هواداران ما که بهترین هواداران فوتبال در دنیا هستند و همواره تحت هر شرایطی از تیمشان حمایت می کنند در روزهایی که ما مثل فینال اسیا شکست خوردیم حمایتمان کردند. شاید اگر ما حمایت شان را نداشتیم افت می‌کردیم و حتی از کورس قهرمانی لیگ هم خارج می شدیم ولی اینقدر خوب برخورد کردند که ما توانستیم به راهمان ادامه دهیم. واقعا خدا را شکر می کنم در این تیم هستم، به خود من هم همیشه لطف داشتند به خصوص بعداز دربی که خیلی لطف داشتند. واقعا از شادی انها ما خوشحال شدیم یک دنیا ارزش داشت و بهترین از این نمی‌تواند باشد که با این شرایط اقتصادی بد کشورمان برای شادی به خیابان بیایند.

 

* واکنش یحیی گل محمدی و همبازیانت بعداز بازی به صحنه ایی که توپ را از خط دروازه بیرون کشیدی چه بود؟

واکنش ها که خوب بود اقا یحیی هم من را بغل کرد. فکر می کنم وظیفه ام را برای اقا یحیی و تیم انجام دادم. چیزی بیشتر از آن نبوده و وظیفه ام بود. اقا سید جلال هم من را بغل کرد و گفت افرین که به تیم انگیزه می دهی و من هم در جواب گفتم وظیفه ام است و ما ازشما یاد می گیریم. واقعا وقتی الگویی مثل سیدجلال در زمین است اصلا نیازی به تعریف کردن ازیکی مثل من نیست وهمه چیز گویا است.

 

*_ در اواخر دربی یک جنجال های بین بازیکنان ومربیان دو تیم ایجاد شد خودتو هم حضور داشتی به نظرت چرا این اتفاق افتاد؟

-اینگونه درگیرها معمولا در دربی ها به وجود می آید حالا این بازی هم گفتم یک مقدار نتیجه به نفع ما بود، عصبانیت از سوی تیم حریف داشت حالا در آن صحنه هم ترابی و نادری جزو بازیکنانی هستند که اهل دعوا نیستند آن صحنه عصبی بودند نمی دانم چه حرفهایی بهم زدند. حالا فکر میکنم نیمکت نشین های استقلال منتظر چنین صحنه ایی بودند تا این جنجال ها رقم بخورد چون درگیری نادری و ترابی خیلی کوچک ولفظی بود و جفت شان کنار رفتند. اما نمی دانم چه شد یکباره شش نفر از آنها هفت نفر از ما جلو امدند. متاسفانه صحنه های جالب نبود . من هم دویدم و درگیری ها را جدا کردم. اما یکی از اعضای کادرفنی شان یک حرکتی را بی دلیل روی فرجی انجام داد من جدایشان کردم. متاسفانه وسط درگیری ضربه هم می زدندولی یکباره دیدم یکی از کادرشان امد و ضربه ایی به گلوی فرجی زد آنهم عکس العمل نشان داد در حالی که فرشادضربه اولیه را خورد و بعد از خودش دفاع کرد اینطور نبود که شروع کننده باشد متاسفانه دوتا بازی (سپاهان و استقلال) درگیری پیش می آید و خودم از این بابت خوشحال نیستم بازی فوتبال است آخر بازی من خودم با وریا صحبت کردم برد وباخت است اما نباید باعث دعوا بین بازیکنان شود.

 

* اتفاقا سوال بعدی همین بود یک عکسی بعد از بازی  از تو کنار وریاغفوری در فضای مجازی وایرال شد که گویا داری به وریا توهین میکنی.

-باخت در دربی یک تبعاتی دارد که خیلی ها نمی توانند آن را تحمل کنند و شاید برای همین بخواهند من را خراب کنند اما از خود‌وریا می توانید بپرسید من دلداری که نمی توان گفت ولی فوتبال است دیگر بر وباخت دارد اما فقط به او خسته نباشید گفتم.


بعد از بازی فقط خسته نباشید گفتم قشنگی فوتبال هم همین است. حالا در زمین ۹۰ دقیقه باید توانانت را بگذاری و  مقابل حریفت چه استقلال چه هر تیم دیگری بجنگی اما سوت پایان بازی که خورد حالا شادی ها به کنار باید حریفت را هم در نظر بگیری من هم سعی کردم یک خسته نباشید بگویم اما پیج های استقلالی نوشتن من توهین کردم جالب نبود نتوانستم هضم کنم چون من دروغ که نمی توانم بگویم خود وریا است می توانید بپرسید.

 

*_گفته بودی می خواهی به ترکیب اصلی پرسپولیس بیایی برنامه ات برای آینده چیست؟

_من فقط تلاشم را می کنم بهترین عملکرد را داشته باشم بقیه اش کادرفنی تصمیم می گیرد چند دقیقه بازی کنم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------