پیروزی مقتدرانه والیبال ایران برابر آمریکا/ یانکی‌ها برابر شاگردان آلکنو تسلیم شدند



دیدار تیم ملی والیبال ایران و آمریکا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم ملی والیبال ایران در هفتمین مسابقه خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های 2021 مقابل آمریکا قرار گرفت و توانست حریف خود را در 3 ست متوالی شکست دهد.

به گزارش مهر، مرحله مقدماتی سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی ایتالیا در حال برگزاری است. تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست هفته سوم امروز (چهارشنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ مقابل آمریکا صف آرایی کرد.

 

سعید معروف، مسعود غلامی، صابر کاظمی، محمد موسوی، میثم صالحی، میلاد عبادی پور و آرمان صالحی بازیکنان شروع کننده دیدار مقابل آمریکا بودند که الکنو وارد زمین کرد.

 

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران

ملی‌پوشان ایران شروع خوبی در ابتدای ست اول داشتند و صابر کاظمی با زدن سرویس‌های خوب ایران را ۴ بر یک پیش انداخت اما در ادامه دفاع آمریکا کار را در امتیاز ۶ به تساوی کشاند و در نهایت نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۷ به سود آمریکا همراه شد. در ادامه ملی‌پوشان ایران موفق شدند چهار اختلاف امتیاز در بازی ایجاد کند تا دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به سود ایران همراه شود. کار هماهنگ ایران و اشتباهات مکرر آمریکایی‌ها منجر شد تا اختلاف امتیاز بیشتر و ایران با اختلاف خوبی پیش بیفتد. در نهایت ست نخست بازی با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود ایران به پایان رسید.

 

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

در شروع ست دوم دو تیم تا امتیاز دو برابر پیش رفتند اما در ادامه دفاع های زیبای محمد موسوی و اشتباهات و دریافت ضعیف آمریکایی‌ها منجر شد تا نخستین تایم استراحت فنی با برتری ۸ بر ۵ ایران همراه شود. در ادامه آمریکا با کسب ۳۰ امتیاز متوالی کار را در امتیاز ۸ به تساوی کشید و دو تیم تا امتیاز ۱۱ برابر پیش رفتند اما بار دیگر عملکرد میثم صالحی و محمد موسوی ایران را تیم برتر زمین کرد تا دومین تایم استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به سود شاگردان الکنو به پایان رسد. پس از تایم استراحت سرویس‌های خوب ایران و درخشش میثم صالحی تیم ملی را با نتیجه ۱۸ بر ۱۵ پیش انداخت تا جان اسپراو مجبور به گرفتن تایم استراحت شود اما این وقفه تاثیرگذار نبود و ملی پوشان ایران امتیاز ۱۹ را با اسپک سعید معروف کسب کردند تا یک بار دیگر سرمربی تیم ملی آمریکا تقاضای تایم استراحت دهد. در نهایت ست دوم بازی نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران به پایان رسید.

 

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

 عملکرد خوب  صابر کاظمی در سرویس و دفاع ضعیف آمریکا باعث شد تا نخستین تایم استراحت فنی در ست سوم با نتیجه ۸ بر ۵ به سود ایران همراه شود.  در ادامه آمریکا  موفق شد با هماهنگی بهتر در دفاع عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد تا بازی را به تساوی  بکشاند و دومین تایم استراحت فنی با یک اختلاف امتیاز با نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران همراه شد.  بازی برابر دو تیم ادامه داشت تا آمریکا در امتیاز ۲۴ بر ۲۲ از ایران پیش افتاد اما امتیاز بیست و چهارم امریکا با ویدیو چلنچ الکنو برای ایران ثبت شد تا بازی در  امتیاز ۲۳ برابر شد در نهایت نیز سرویس زیبای صابر کاظمی امتیاز ۲۵ را برای ایران ثبت کرد تا ایران با نتیجه ۳ بر صفر آمریکا را شکست دهد.

 

تیم ملی والیبال ایران فردا از ساعت ۱۲:۳۰ مقابل تیم ملی صربستان صف آرایی خواهد کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------