حرف‌های مهم کریم باقری درباره اسکوچیچ، کنعانی و خطیبی/ می‌خواهند نقش اسکوچیچ را کمرنگ کنند!



کریم باقری،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کریم باقری مربی تیم پرسپولیس تأکید کرد که ادامه همکاری‌اش با تیم ملی فوتبال ایران مشخص نیست.

به گزارش ورزش سه، کریم باقری بدون شک یک چهره محبوب و دوست داشتنی نزد هواداران پرسپولیس است. او بعد از سالها بازی در این تیم حالا در قامت یک مربی روی نیمکت این تیم می‌نشیند و البته شرح وظایف خاصی دارد.

 

آقا کریم در تعطیلی مسابقات لیگ برتر و زمانی که قرار بود تیم ملی برای بازی های حساس مقدماتی جام جهانی به بحرین برود، راهی منامه شد. نکته مهم این بود که تیم ملی هم توانست به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا کند.

 

با کریم باقری در خصوص سوپرجام، عملکرد خوب تیم ملی در بحرین و شرایط مبهم دراگان اسکوچیچ برای ادامه همکاری با تیم ملی صحبت کردیم که او به سوالات خبرنکار ما اینطور پاسخ داد:

 

* از قهرمانی سوپرجام شروع کنیم.
این یک تک بازی بود و هر دو تیم شانس قهرمانی داشتند. خداراشکر ما در نهایت قهرمان شدیم و طبیعتاً جام گرفتن احساس خوبی به همه ما می‌دهد. از خوشحالی هواداران پرسپولیس خوشحال هستیم و هدف مجموعه پرسپولیس، خوشحالی هواداران است. امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

 

* مثل این که پرسپولیس به جام گرفتن عادت کرده است؟
در این مورد برخی از بازیکنان پرسپولیس مصاحبه کردند و گفتند جام گرفتن عادی شده است. من بابت همین مصاحبهها و این نوع گفتمان به آنها تذکر دادم. قهرمان شدن به هیچ عنوان آسان نیست و بعضی صحبت‌ها نمی‌تواند در شأن باشگاه پرسپولیس باشد. وقتی یک تیم می‌خواهد قهرمان شود، باید کل مجموعه زحمت بکشند و اینطور نیست که خیلی ساده قهرمان شویم. من از بچه ها میخواهم هرگز چنین مصاحبه‌هایی انجام نداده و نگویند که قهرمانی عادی شده است. بعضی مصاحبه ها میتواند شأن پرسپولیس را پایین بیاورد.

 

* رسول خطیبی با کنایه قهرمانی پرسپولیس را به دولت و وزارت ورزش تبریک گفت. فکر می‌کنید این اظهار نظرها چه زمانی از بین برود؟
من دوست ندارم در مورد این مسائل صحبت کنم. هر فردی اگر حرف میزند یا مصاحبه می‌کند، خودش باید پاسخگو باشد و مسئولیت حرف هایش را به گردن بگیرد. اگر در مورد خودم سوال شود پاسخ می‌دهم اما در مجموع دوست ندارم در مورد صحبت های دیگران اظهار نظر کنم.

 

* کنعانی خیلی با شما شوخی می‌کرد.
وقتی به هر حال این قهرمان می‌شود، بازیکنان خوشحال هستند و شادی می‌کنند. به هر حال این طبیعی است که بازیکنان خوشحالی کنند و کنعانی زادگان هم از قهرمانی تیمش خوشحال بود. این اتفاقات اصلا بد نیست و نباید به صورت منفی تعبیر شود. کنعانی پسر با جنبه ای است و فوتبالیستی است که در این چند. سال به خوبی پیشرفت کرده و جایگاه خوبی در تیم ملی و پرسپولیس دارد.

 

* قرار است کنعانی زادگان از پرسپولیس جدا شود؟
من هم شنیده ام که به احتمال فراوان جدا خواهد شد اما به صورت قطعی نمی‌دانم. به هر حال در تاریخ پرسپولیس بازیکنان زیادی از این تیم جدا شده‌اند و بازیکنان زیادی هم پیراهن این تیم را برتن کرده‌اند. فوتبال حرفه‌ای است و نباید به این مسائل حساسیت داشته باشیم. به هر حال بازیکنان ممکن است در زندگی خودشان تصمیماتی بگیرند و دنبال پیشرفت باشند.

 

* در این چند هفته فرهاد مجیدی، به شدت از مشکلات استقلال ناراضی بوده و در صحبت هایش استقلال را با پرسپولیس قیاس می‌کند و می‌گوید تیم شما شرایط مناسبی از لحاظ مدیریتی، امکانات و مسائل مدیریتی دارد. فرشید اسماعیلی هم دعوت کرد بازیکنان پرسپولیس به تمرین استقلال بروند و شرایط را ببینند.
من نمی‌دانم شرایط استقلال چگونه است و به من هم ارتباطی پیدا نمی‌کند. اعتقاد من این است که مدیران استقلال باید جواب بازیکنان این تیم را بدهند. به هر حال آنها حریف قابل احترام هستند اما ما نمی‌توانیم درباره تیم حریف و مشکلاتش صحبت کنیم.

 

* درباره آینده مربیگری خودتان صحبت کنید. قرار است همزمان در تیم ملی و پرسپولیس باشید؟
من مدتها پیش با اسکوچیچ درباره تیم ملی صحبت کردم و این افتخار را داشتم که به تیم کمک کنم. در یک مدت که بازی‌ها به دلیل کرونا عقب افتاد و این سعادت را داشتم به عنوان میهمان در کنار تیم ملی باشم. دوستان به ما لطف داشتند و باید از زحمات اسکوچیچ، هاشمیان و دیگر اعضای تیم ملی تشکر کنم. این باعث خوشحالی من بود که در کنار تیم ملی بودم.

 

* یعنی دیگر در تیم ملی نخواهید بود؟
فعلا که تیم ملی مسابقه ای ندارد، در ضمن باید بگویم که ادامه همکاری من با تیم ملی مشخص نیست چون نمیتوان اتفاقات آینده را پیش بینی کرد. فعلا که در زمان حال هستیم و باید دید در آینده چه اتفاقاتی رقم می‌خورد.

 

* کار کردن با اسکوچیچ چطور بود؟
اسکوچیچ واقعا برای تیم ملی زحمت کشید. همچنین هاشمیان و دیگر مربیانی که در کنار دراگان بودند. او انرژی زیادی گذاشت و حریفان را آنالیز کرد تا نتایج خوبی بگیریم. شما میدانید کار این ملی چقدر سخت بود اما کادرفنی تیم ملی مدت‌ها زحمت کشیدند تا این نتایج را بگیریم. من معتقدم برخی نقش اسکوچیچ را کمرنگ دیدند اما باید بگویم نقش او در صعود تیم ملی بسیار پررنگ بود.

 

* فدراسیون باید همکاری اش را با دراگان ادامه دهد؟
من در تیم مدت شاهد تلاش های اسکوچیچ بودم. او شناخت خیلی خوبی از فوتبال ایران دارد و برای تماشای بسیاری از بازی‌های لیگ برتر وقت میگذارد و مرتب شرایط بازیکنان را ارزیابی می‌کند. اعتقاد من حفظ اسکوچیچ و تمدید قرارداد اوست.

 

* به نظر شما به جام جهانی صعود خواهیم کرد؟
ما همیشه در آسیا جزو بهترین ها بوده ایم و هدفمان نباید چیزی جز صعود باشد. همه باید از تیم ملی حمایت کنند.

 

* در مورد شانس قهرمانی پرسپولیس صحبت کنید.
ما هدفی جز این نداریم و فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم. میدانیم کارمان سخت است ولی تا آخرین هفته تلاش میکنیم تا یک قهرمانی دیگر به هواداران هدیه بدهیم. در جام حذفی هم به چیزی جز این فکر نخواهیم کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------