آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

کامرانی‌فر: فغانی عضو کارگروه VAR شد/ از دولت جدید درخواست کمک داریم



حسن کامرانی‌فر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال می‌گوید فغانی به کارگروه VAR در ایران اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره مدت زمان راه‌اندازی سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) گفت: یکی از مباحث مهم ما کمک داور ویدیویی (VAR) است. این یک پروسه زمان بر است. ای کاش سه، چهار سال پیش که استارت خورد کارهایی صورت می‌گرفت. پنجاه درصد از راه‌اندازی VAR دست فدراسیون و داخل است. اگر از شرکت‌های داخلی استفاده کنیم نیاز است که تاییدیه فیفا را بگیرند که این زمان خواهد برد. فدراسیون این زمان را ندارد. یک کارگروه تشکیل شده است و سریع پیش می‌رویم. یک‌شنبه آینده این کارگروه تشکیل جلسه می‌دهد و علیرضا فغانی هم به بحث VAR اضافه شده است.

 

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با بیان این که با زیرساخت‌های فوتبال ایران فقط چند ورزشگاه امکان استفاده از VAR را دارند گفت: در بعضی از استادیوم‌ها باید از این سیستم  به صورت سیار استفاده کنیم. راه‌اندازی این تکنولوژی پنج مرحله دارد که ما در مرحله اول یا دوم هستیم. شاید نتوانیم برای تمام بازی‌ها از VAR استفاده کنیم. درخواست‌مان این است در چند بازی آفلاین و سپس آنلاین از این تکنولوژی استفاده کنیم. مجموعه فدراسیون مٌصر هستند این اتفاق رخ بدهد. در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره شرایط تیم ملی بزرگسالان و حضور مهدی مهدوی کیا در تیم ملی امید گفت: تیم ملی ما مستقیم زیر نظر رییس فدراسیون کارهایش را انجام می‌دهد. مهدوی‌کیا هم در مسابقات پیش رو به عنوان مشاور در کنار رییس فدراسیون حضور دارد.

 

کامرانی‌فر ادامه داد: در سال‌های گذشته همیشه تا نزدیک المپیک وضعیت تیم امید مشخص نبود و سرمربیان عوض می‌شدند. سه سال تا المپیک بعدی فرصت داریم ولی از حالا داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم. مطمئن باشید تیم ایران برای نخستین بار در المپیک بعدی حضور خواهد داشت چون برنامه‌ریزی شده است.

 

او درباره وضعیت مهدی مهدوی‌کیا گفت: انتخاب مهدوی‌کیا به عنوان سرمربی تیم امید مصوبه هیات رییسه است و او قطعا سرمربی تیم امید خواهد بود. مهدوی‌کیا در حال رایزنی با هامبورگ است تا رضایت آن‌ها را بگیرد.

 

کامرانی‌فر در پاسخ به این سوال که امکان انتقال بازی‌های ایران در انتخابی جام جهانی به زمین ثالث وجود دارد؟ گفت: فدراسیون نیاز دارد سایر ارکان کشور به این موضوع ورود کنند و کنار فدراسیون باشند. در نهایت نشاط آن برای کل جامعه است. خوشحالی مردم را نمی‌شود با هیچ چیز عوض کرد. از مسوولان فعلی که به پروسه قبلی تیم ملی کمک کردند، تشکر می‌کنم. از دولت جدید درخواست داریم ورود کنند و بتوانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

 

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ادامه داد: درمورد میزبانی هنوز به صورت قطعی اتفاقی رخ نداده است. گروه‌بندی بر اساس بازی‌های رفت و برگشت است. امکان دارد به خاطر کرونا اتفاقاتی رخ بدهد و فیفا در حال بررسی است.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحث میزبانی کشورهایی مثل قطر و عربستان در انتخابی جام جهانی درست است؟ گفت: امکان دارد این اتفاق رخ بدهد. در مورد این که دو کشور از این دو گروه یا یک کشور ثالث به عنوان میزبان انتخاب شوند، در حال رایزنی هستیم. در هر صورت و با هر شرایطی می‌توانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم. نباید از الان فکر کنیم اگر میزبانی در ایران نبود، شاید ۵۰ درصد موفقیت را از دست بدهیم. تیم ملی آن قدر مقتدر هست که در هر شرایطی می‌تواند برنده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------