علی هاشمی: شاید در المپیک بعدی نباشم/ قسمت نبود مدال بگیرم



علی هاشمی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران در بازی های المپیک توکیو با اشاره به اینکه قصد داشت در المپیک توکیو مدال بگیرد،‌ گفت: صرفا قصدم این نبود که در جدول باقی بمانم و هدفم این بود که مدال بگیرم.

به گزارش ایسنا، علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری بازی های المپیک توکیو به رقابت پرداخت و در حرکت دو ضرب اوت شد و شانس مدال را از دست داد. هاشمی  پس از آن اظهار کرد: در رقابت های یک ضرب شرایط خوب و طبق برنامه پیش رفت و فقط خواستیم فاصله را با حریفان حفظ کنیم که در نهایت هم این اتفاق رخ داد.

 

وی ادامه داد: در مسابقات دو ضرب هم استراتژی این بود که هر رکوردی که شانس مدال بود، از آن شروع کنیم که فرصت هایی داشته باشیم تا اگر در آن حرکت موفق نبودیم در حرکت بعدی موفق باشیم. در این رابطه هم خوب پیش رفتیم اما در دو ضرب سرگیجه خیلی شدیدی داشتم و زمانی که وزنه روی سینه ام بود متوجه نبودم چه شرایطی دارم و چه کاری انجام می‌دهم. در حرکت آخر ۲۲۸ کیلوگرم  عضله چهار سر رانم کش آمد و هرچه ماساژور تلاش کرد موفق نشدیم و مثل این که قسمت نبود. من تمام تلاشم را کردم.

 

وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران در بازی های المپیک توکیو در رابطه با اینکه به چه علت با وزنه سبک تری کار خود را شروع نکردی که حداقل در جدول نامت را حفظ کنی،‌ عنوان کرد: در المپیک ریو حضور داشتم و هفتم شدم، در المپیک توکیو برایم مدال مهم بود و قصد نداشتم فقط در جدول بمانم.

 

هاشمی ادامه داد: متاسفانه من شرایط بدنی ام به گونه ای نبود که بتوانم موفق باشم و ۲۰ روز قبل از المپیک تاندون کتفم کش آمد و حتی یک هفته نتوانستم کار کنم و عضله چهار سر رانم نیز آسیب دید و از ۲۳ فروردین ماه کار درمانی و تمرین را با هم شروع کردم و سه ماه هم برای رویداد بزرگی مثل المپیک زمان خاصی است و آسیب دیدگی در نهایت یقه من را گرفت.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا افسوس نمی‌خوری برنز المپیک را از دست دادی،‌ گفت: اگر وزنه ۲۲۶ کیلوگرم می ماند برنز می‌بردم و فکر نمی‌کنم در المپیک بعدی حضور داشته باشم و این مسئله خیلی فکرم را مشغول کرده است. من هنوز المپیک ریو را هضم نکرده ام که نتوانستم مدال بگیرم و المپیک توکیو نیز به این مسئله اضافه شده است و شاید قسمت من اینگونه بود.

 

وزنه بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران در بازی های المپیک توکیو افزود: شرایط سهمیه گرفتن در وزنه برداری را خودتان بهتر می دانید و من از سال ۲۰۱۸ در تلاش هستم و آسیب دیدگی هایم برای کسب سهمیه المپیک بود و بدون فاصله در پنج مسابقه شرکت کردم و در نهایت باعث آسیب دیدگی شد و بسیاری از ورزشکاران نتوانستند به دلیل مدل کسب سهمیه،‌ در المپیک حضور داشته باشند.

 

هاشمی ضمن تشکر از رییس فدراسیون وزنه برداری، کادر فنی، و سرمربی تیم،‌ گفت: از همه تشکر می‌کنم چرا که خیلی زحمت کشیدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------