افشاگری جنجالی درباره فساد وحشتناک داوری در ایران تایید شد/ معرفی یک داور معروف به مقامات ذیصلاح



منصور قنبرزاده،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال صحبت‌های جنجالی در خصوص فساد در داوری را تایید کرد.

به گزارش ایلنا، صحبت‌های جنجالی وحید صالحی داور بازنشسته در خصوص فساد در داوری فوتبال ایران در برنامه شب گذشته فوتبال برتر واکنش‌های زیادی به همراه داشت. صالحی از منصور قنبرزاده، دبیر کل پیشین فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از معدود افرادی که با این جریان مقابله کرد نام برد. 

 

قنبرزاده در خصوص موارد مطرح شده در رابطه با فساد در داوری فوتبال اظهار داشت: پدیده فوتبال جدا از سایر مسائل اجتماعی ما نیست. لازم است ابتدا بگویم قاطبه جامعه داوری ما انسان‌های شریف و زحمتکش و پاکی هستند و اگر احیانا موارد معدودی مشکل‌ساز شده باشند سلامت جامعه داوری را زیر سوال نمی‌برد. در هر مجموعه‌ای ممکن است انحرافاتی باشد. برای مثال وقتی یک قاضی می‌خواهد رأی صادر کند پرونده را رسیدگی و بازپرسی و مورد تحقیق قرار می‌دهد ولی داور بازی باید در صدم ثانیه تصمیم بگیرد و سوت بزند و همه جوانب را باید در نظر بگیرد. ما تکنولوژی روز دنیا را هم نداریم و این مشکلات وجود دارد ولی صادقانه بگویم مشکلاتی هم در جامعه داوری ما حداقل در زمان مسئولیت دبیرکلی بنده وجود داشته که من ورود و با آن برخورد کردم.

 

وی در مورد برخورد با خاطیان گفت: تغییراتی انجام شد و با تاکید دوباره بر اینکه کلیت جامعه داوری ما سالم است موارد معدودی که با آن مواجه شدیم را رسیدگی کردیم.

 

قنبرزاده ادامه داد: در برخی موارد مدیر باشگاه و مسئولان دیگر شواهد و مستنداتی ارائه دادند و به انحرافاتی برخوردیم و برخی پرونده ها را به کمیته اخلاق ارجاع دادیم. این مستندات هم پیام نوشتاری و هم پیام صوتی بود. مثلاً سه هفته قبل از برگزاری یک بازی به تیم‌ها گفته می‌شد فلان داور بازی شما را قضاوت خواهد کرد و این موارد به کمیته اخلاق و مقامات ذیربط ارجاع شد و برخورد صورت گرفت.

 

قنبرزاده در مورد کنار گذاشتن برخی از افراد از داوری گفت: تعدادی از داوران که تخلفشان برای ما محرض شد دیگر حکم داوری نگرفتند و برای برخی از داوران هم که نامشان رسانه ای شد هم محرومیت هایی برایشان در نظر گرفته شد و برخی از داوران کنار گذاشته شدند و بعد از دوره من هم ندیدم به این افراد داوری داده شود و کنار گذاشته شدند که یکی از آنها از داوران مطرح بود.

 

***

 

واکنش فنایی به افشاگری جنجالی درباره داورها/ اگر قنبرزاده لاپوشانی کرده مجرم است

محمد فنایی پیشکسوت داوری اعتقاد دارد مسئولان فدراسیون فوتبال باید هرچه سریعتر به صحبت‌های شب گذشته در فوتبال برتر ورود کنند.

 

محمد فنایی پیشکسوت داوری فوتبال ایران در واکنش به صحبت‌های وحید صالحی درباره فساد در داوری گفت: آقای وحید صالحی باید برای چیزی که در رسانه پربیننده مطرح می‌کند مدرک داشته باشد. من نمی‌گویم که این اتفاقات در فوتبال نیفتاده اما حداقل برای من بعد از ۵۰ سال اینکه چه کسی و چگونه است اثبات نشده است.

 

او ادامه داد: ما مرجع قانونی داریم و ایشان باید مدارکی که دارد مستند و ادله پسند باشد که بتواند حرف هایش را ثابت کند وگرنه خودش هم به مشکل می‌خورد بنابراین من فقط تا این اندازه می‌توانم بگویم. می‌توانم بگویم این اتفاقات بوده ولی اینکه چه کسی بوده من در جریانش نبودم. آقای صالحی آدم عاقل و بالغی است و قطعا با اطلاعات آمده و طوری صحبت می‌کند که موضوعات برای خودش قابل اثبات است.

 

فنایی در واکنش به ادعای صالحی درباره ایجنت داشتن داورها توضیح داد: این حرف ها گفته آقای صالحی است. اگر من بگویم ایشان درست می‌گویند خودم هم در چاله می‌افتم و باید اثبات کنم بنابراین هر اتفاقی ممکن است افتاده باشد و حتما برای این صحبت‌ هایش مدرک دارد. آقای صالحی بچه مهدکودکی نیست و هر چیزی می‌گوید باید به اثبات برسد. 

 

وی در واکنش به صحبت های قنبرزاده و تایید این مساله اظهار داشت: آقای قنبرزاده چرا اقدام نکرده؟ پس ایشان هم مجرم است. هر کس بگوید این مساله را قبول کردم، مسئولیت داشته که اقدام بکند و اگر اقدام نکرده او هم لاپوشانی کرده و شک و شبهه هم در موردش پیش می‌آید. خیلی ها تصور می‌کنند ایشان هم متهم بوده است. باید بگوید چه کسانی بودند وگرنه خودش هم در مظان اتهام است.

 

فنایی افزود: فدراسیون الان مقصر است؛ وقتی فردی که خودش جزئی از فدراسیون بوده صحبت‌هایی کرده، چرا فدراسیون عکس‌العمل نشان نداده؟ این نشانه این است که ممکن است این اتفاقات افتاده باشد که لاپوشانی می‌کنند. من آنها را هم مثل آقای قنبرزاده متهم می‌دانم چون فدراسیون به هر حال باید پاسخگو باشد.

 

پیشکسوت داوری فوتبال ایران ضمن تاکید بر ورود نهادها به این مساله، گفت: این موضوع، موضوع رشوه و پولشویی است‌. تمام این ها قانون دارد و اگر این اتفاقات بیفتد باید اصل نود مجلس هم وارد شود. 

 

او در پایان اظهار داشت: من یک کارشناسم و اگر بخواهم صحبت کنم و بگویم این مسائل وجود دارد من هم باید وارد گود بشوم. من هم شنیدم کسانی بودند که این اتفاقات افتاده اما اینکه برای خودم اثبات شود، قابل هضم نبوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------