آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

برد شیرین استقلال مقابل تراکتور/ برتری سپاهان و پایان هفته پُرحاشیه پدیده با شکست



دیدار استقلال و تراکتور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
استقلال در هفته سوم لیگ برتر فوتبال با یک گل از سد تراکتور عبور کرد.

به گزارش ایسنا، استقلال و تراکتور امشب(شنبه) در چارچوب هفته سوم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این دیدار با یک گل به سود استقلال به پایان رسید. در این دیدار ارسلان مطهری در دقیقه ۵۴ تک گل استقلال را به ثمر رساند. با این نتیجه استقلال ۹ امتیازی شد و موقتا به صدر جدول رده‌بندی صعود کرد. تراکتور هم با سه امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

 

نیمه نخست

نمایش دو تیم در نیمه نخست چنگی به دل نزد و بازی درگیرانه استقلال و تراکتور باعث شد که توپ بیش‌تر در میانه میدان رد و بدل شود. استقلال تلاش می‌کرد که از خط دفاعی بازی‌سازی کند و با رساندن توپ به حسین‌زاده و یامگا در قلب دفاع تراکتور برای خودش موقعیت‌سازی کند اما این برنامه با پرس از جلوی بازیکنان تراکتور و هوشیاری آن‌ها در دفاع به کار نیامد.

 

در آن سوی میدان فیروز کریمی علاوه بر ضد حملات، بازی مستقیم از دفاع به حمله را در دستور کار بازیکنانش قرار داده بود و روی تکنیک و حفظ توپ پیمان بابایی و سامان نریمان جهان در فاز تهاجمی حساب باز کرده بود. تراکتوری‌ها به نسبت استقلالی‌ها برنامه‌شان را بهتر اجرا کردند.

 

شاگردان فرهاد مجیدی اما پس از یارگیری یامگا و حسین‌زاده رو به ارسال از جناحین آوردند که کارساز بود و توانستند چند موقعیت نسبتا خوب به دست بیاورند.

 

از موقعیت‌های خطرناک این نیمه می‌توان به شوت وریا غفوری از فاصله ۳۰ متری اشاره کرد که با واکنش خوب اخباری به گل تبدیل نشد. در موقعیتی دیگر، یامگا در دقیقه ۲۸ می‌توانست با ضربه سر دروازه تراکتور را باز کند اما توپ بازیکن فرانسوی استقلال در چارچوب نبود و به بیرون رفت.

 

شاید خطرناک‌ترین موقعیت استقلال در دقیقه ۴۰ رخ داد که پاس کات بک جعفر سلمانی در موقعیتی عالی به حسین‌زاده رسید اما بازیکن جوان استقلال با بی‌دقتی توپ را به بیرون زد و یک فرصت گل‌زنی خوب برای استقلالی‌ها سوخت.

 

نیمه دوم

استقلال بازی را در این نیمه تهاجمی آغاز کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفتند با این حال تراکتور بود که در پنج دقیقه ابتدایی نیمه دوم توانست موقعیت‌سازی کند اما شوت سامان نریمان جهان با بدشانسی از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این موقعیت استقلالی‌ها به خودشان آمدند و بلافاصله دروازه تراکتور را باز کردند.

 

استقلال در دقیقه ۵۴ روی ضربه کرنر و پاس پشت پای زیبای سیاوش یزدانی با ضربه سر ارسلان مطهری به گل نخست رسید تا کمی از فشار خارج شود. مطهری یک دقیقه پس از گل نخست می‌توانست گل دوم را هم به ثمر برساند اما ضربه سر او این بار از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

در دقیقه ۶۲ بود که یامگا در محوطه جریمه سرنگون شد که بازیکنان استقلال اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما داور چنین اعتقاد به پنالتی نداشت با این حال دقایقی بعد سرنگونی وریا غفوری در محوطه جریمه، داور را متقاعد کرد که برای استقلال پنالتی بگیرد. استقلالی‌ها اما قدر این موقعیت را ندانستند و وریا غفوری ضربه پنالتی را به تیرک افقی دروازه کوبید و زبیر نیک‌نفس توپ برگشتی را به بیرون زد.

 

استقلال در ادامه بازی همچنان توپ و میدان را در اختیار داشت اما تراکتوری‌ها نیم‌نگاهی به ضد حملات داشتند تا این که در دقیقه ۷۵ نفوذ سعید واسعی استقلالی‌ها را چسبیده به محوطه جریمه‌شان مرتکب به خطا کرد تا موقعیت خوبی در اختیار شاگردان فیروز کریمی قرار بگیرد اما آن‌ها هم قدر این موقعیت را ندانستند و ضربه‌شان را با بی‌دقتی به دیواره دفاعی استقلال کوبیدند.

 

استقلال در ادامه بازی سعی کرد بازی را کنترل کند و با گردش توپ در زمین، زمان بازی را بگذراند تا سومین پیروزی‌اش را کسب کند. کنترل بازی بازیکنان استقلال به حدی بود که حتی زمانی که در موقعیت ضد حمله قرار می‌گرفتند و می‌توانستند موقعیت خطرناک به روی دروازه تراکتور ایجاد کنند، توپ را نگه داشته و به عقب پاس می‌دادند. همین موضوع باعث شد که بازی در ۱۵ دقیقه ابتدایی در میانه میدان پیگیری شود و با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال به پایان برسد.

 

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، محمد حسین مرادمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی (عارف آقاسی، دقیقه ۷۷)، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، روزبه چشمی (ارسلان مطهری، دقیقه ۴۶)، وریا غفوری، جعفر سلمانی، کوین یامگا و امیر حسین حسین‌زاده.

 

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، عبدالله ناصری، ابوالفضل رزاق‌پور، اکبر ایمانی، سامان نریمان جهان، پیمان بابایی، محمد قادری (علی فتحی، دقیقه ۶۴)، عبدالله حسینی، آرش قادری، بهزاد سلامی و شاهین ثاقبی (سعید واسعی، دقیقه ۴۴).

 

***

 

برتری سپاهان و پایان هفته پُرحاشیه پدیده با شکست/ شاگردان منصوریان بی‌خیال باخت نمی‌شوند

سه دیدار از هفته سوم مسابقات لیگ برتر فوتبال، از ساعت 18 امروز (شنبه) آغاز شد که نتایج پایانی این بازی‌ها به شرح زیر است:

 

* پدیده مشهد صفر - نفت مسجدسلیمان یک

گل: عماد میرجوان (80)

اخطار: امیرحسین جعفری از پدیده و مسلم مجدمی از نفت

 

* سپاهان یک - هوادار صفر

گل: دانیال اسماعیلی‌فر (84)

اخطار: سجاد شهباززاده از سپاهان و پیمان میری از هوادار

 

* صنعت نفت آبادان صفر - فجر سپاسی شیراز 2

گل‌ها: محمد کاظمی (20) و عرفان معصومی (81)

اخطار: فرزاد جعفری و طالب ریکانی از صنعت نفت و علی نبی‌زاده و محمد زینالی از فجر

 

فجر سپاسی پس از هفت سال دوری از لیگ برتر، در هفته سوم لیگ بیست‌ویکم توانست طعم پیروزی در این مسابقات را بچشد. شاگردان علیرضا منصوریان در صنعت نفت هم سومین شکست متوالی را متحمل شدند و پایین‌تر از فولاد، به قعر جدول رسیدند.

 

پدیده هم که هفته پُرحاشیه‌ای با حضور همزمان اکبر میثاقیان و رضا مهاجری تجربه می‌کرد، مقابل نفت مسجدسلیمان تسلیم شد تا میثاقیان با شکست به لیگ برتر بازگردد. هوادار هم که هر دو دیدار قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته بود، نتوانست جلوی طلایی‌پوشان را بگیرد و مانع سومین پیروزی متوالی سپاهان شود.

 

***

 

جدول رده بندی لیگ برتر؛ سپاهان صدرنشینی را دوست داشت/صعود استقلال به رده دوم با عبور از تراکتور

سپاهان در دقایق پایانی مقابل هوادار گل زد تا صدرنشینی خود را در لیگ برتر حفظ کند.

 

از هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاهی کشور، استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور بود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

 

تک گل این بازی را ارسلان مطهری به ثمر رساند. استقلال با این برد 9 امتیازی شد و در رده دوم قرار گرفت.

 

در دیگر دیدار سپاهان میزبان هوادار بود و در شرایطی که بازی با تساوی بدون گل همراه بود، دانیال اسماعیلی فر 84 برای سپاهان گل زد.

 

سپاهان با این برد 9 امتیازی شد و به صدرنشینی خود ادامه داد. هوادار هم با عنایتی سومین باخت متوالی را تجربه کرد و در رده چهاردهم قرار دارد.

 

پدیده مشهد هم در مصاف با نفت مسجد سلیمان با یک گل شکست خورد تا یک امتیازی باقی بماند و در رده سیزدهم بایستد.

 

نفت مسجد سلیمان هم اولین 3 امتیاز خود را بدست آورد.

 

فجرسپاسی هم پس از دو باخت متوالی با اولین پیروزی خود دست یافت و با یک گل از سد صنعت نفت آبادان گذشت.

 

فجر با این برد 3 امتیازی شد و تا رده نهم صعود کرد. نفت آبادان هم با 3 باخت متوالی در مکان شانزدهم و انتهای جدول قرار دارد.

 

جدول لیگ بیست و یکم،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------