اولین مدرس تیراندازی زن در عربستان مشغول به کار شده است



مونا الخریس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مونا الخریس (Mona Al-Khurais) از زمانی که دختر کوچکی بود با پدرش در عربستان به شکار می‌رفت و پدر به او یاد داده بود که چطور تیراندازی کند.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از «middle east monitor»، او پنج سال پیش این علاقه به تیراندازی را به حرفه خود تبدیل کرد و در عربستان و خارج از کشور مدرک مربیگری آموزش سلاح‌های گرم را گرفت. این زن ۳۶ساله اکنون در میدان تیراندازی تاپ‌گان در ریاض مشغول آموزش است و تعداد شاگردهای او هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

 

مونا الخریس می‌گوید: «من بسیار خوشحالم که علاقه و گرایش خود را می‌توانم در قالب آموزش و افسری امنیتی نشان دهم.»

 

او ادامه می‌دهد: «خوشبختانه می‌توانم تجربه‌هایم را با دختران سعودی به اشتراک بگذارم تا آنها را تشویق کنم به رشته‌ای روی آورند که قبلاً فقط مردان می‌توانستند در آن متبحر شوند.»

 

الخریس یکی از غرفه‌داران نمایشگاه تیراندازی و شکار عربستان بود. این نمایشگاه هر سال در ریاض برگزار می‌شود و در آن تولیدکنندگان سلاح‌های شکاری ابزارهای خود را به نمایش می‌گذارند. غرفه‌داران تپانچه، تفنگ‌های تک‌تیرانداز، تفنگ‌های نیمه‌خودکار و همچنین ابزار و لوازم شکار را به نمایش می‌گذارند. بازدیدکنندگانی که مجوز خرید و فروش اسلحه دارند می‌توانند از این نمایشگاه اسلحه بخرند.

 

نگرش‌هایی که نسبت به زنان عرب در این کشور وجود داشت اکنون در حال تغییر است و زنان توانسته‌اند با نشان دادن توانایی خود در جایگاه‌های مختلف شغلی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابند. با وجود این، مونا الخریس می‌گوید در آغاز کار در چنین محیط مردانه‌ای با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده بود.

 

او می‌گوید: «من انتظار داشتم مردان بر من خرده بگیرند، اما با کمال تعجب دیدم که بسیاری از زنان از کار من انتقاد کرده‌اند.»

 

الخریس امیدوار است مادامی که تعداد بیشتری از زنان و دختران کار با اسلحه و تیراندازی را یاد می‌گیرند نگرش مردم نسبت به تیراندازی زنان تغییر کند و او بتواند الهام‌بخش بسیاری از دوستداران این حرفه شود.

 

مونا الخریس در پایان می‌گوید: «هدفم این است که روزی بتوانم در المپیک شرکت کنم.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------