آخرین اخبار ورزشی

لیگ برتر انگلیس برابر چلسی ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

توپچی‌ها چلسی را به توپ بستند/ تثبیت صدرنشینی آرسنال

آرسنال در هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس برابر چلسی به یک پیروزی پرگل رسید. به گزارش ایرنا، تیم‌های آرسنال و چلسی از ساعت…

سهیل مهدی: بله؛ در تعیین زمان دربی بدسلیقگی کردیم/ وریا غفوری مشورت نکرده حرف زد



سهیل مهدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: اگر می‌گویند در انتخاب روز برگزاری دربی بدسلیقگی شده حرف درستی است ولی ما ناچار بودیم چنین برنامه ریزی داشته باشیم تا هیچ تیمی لطمه نبینند.

اعلام برنامه مسابقات هفته پنجم تا نهم لیگ برتر از سوی سازمان لیگ با واکنش‌های متفاوتی در فضای رسانه و هواداری به ویژه درباره بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر مواجه شده است.

 

سهیل مهدی در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره دلایل انتخاب روز شنبه ۱۳ آذر برای برگزاری مسابقه دربی، همچنین حضور تماشاگران در ورزشگاه حافظیه و البته انتقادات وریا غفوری نسبت به حق عضویت بازیکنان در مسابقات لیگ برتر اظهاراتی را مطرح کرد:

 

برنامه کلی لیگ تا هفته آخر به زودی اعلام می‌شود

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره اعلام برنامه مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: ما تا آخرین هفته مسابقات را برنامه‌ریزی کرده بودیم اما منتظر مشخص شدن زمان بازگشت تیم ملی از سوریه بودیم تا برنامه را یکی دو روز بعد اعلام کنیم ولی وقتی متوجه شدیم باشگاه‌ها در حال برنامه ریزی برای این تعطیلات هستند، برنامه هفته‌های پنجم تا نهم را اعلام کردیم تا اگر کسی قصد خرید بلیط یا رزرو هتل دارد از این بابت مشکلی برایش به وجود نیاید.

 

وی ادامه داد: ضمن اینکه با یک بررسی دقیق تر احتمالاً تا آخر همین هفته کل برنامه لیگ در دور رفت تا پایان هفته پانزدهم را اعلام خواهیم کرد.

 

بله ؛ دربی روز شنبه بد سلیقگی است

سهیل مهدی در واکنش به آنهایی که انتخاب روز شنبه ۱۳ آذر به عنوان روز برگزاری دربی را نوعی بدسلیقگی مسئولان سازمان لیگ دانسته‌اند خاطرنشان کرد: بله ظاهراً بدسلیقگی صورت گرفته ولی با توجه به اینکه ما باید مسابقات را هر پنج روز در میان برگزار کنیم اگر دربی را روز جمعه برگزار می‌کردیم فرصت کافی برای دو تیم پرسپولیس و استقلال پس از بازگشت ملی پوشان از سوریه در اختیار آنها قرار نمی‌گرفت و ما مجبور شدیم بازی‌های هفته پنجم را به دو روز بیست و هفتم و بیست و هشتم تقسیم کنیم.

 

وی اضافه کرد: تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند جمعه بیست و هشتم و تیم‌های بدون ملی‌پوش پنجشنبه ۲۷ آبان به میدان می‌روند. چون کاروان تیم ملی ۲۵ آبان به تهران می‌رسد و فرصت کمتر از سه روز برای حضور بازیکنان در اردوی تیم باشگاهی شان منصفانه نبود. به همین ترتیب و در ادامه برنامه‌ها شرایط به گونه‌ای پیش رفت که بازی دربی به شنبه افتاد. در واقع ما خودمان هم دلمان نمی‌خواست بازی شنبه باشد ولی با توجه به فرصت محدود تا پایان مسابقات لیگ برتر چاره‌ای جز این نداشتیم.

 

مقصر ورود تماشاگران به حافظیه نیستیم

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در ارتباط با ورود تماشاگران به حافظیه در حاشیه بازی‌ها بازی فجر و استقلال توضیح داد: ما تا جایی که می‌توانستیم مانع این کار شدیم. حتی جلوی سوت آغاز بازی را هم گرفتیم که نفرات اضافه از ورزشگاه خارج شوند. البته این وظیفه ما نیست که برویم جلوی درب بایستیم و مانع از ورود تماشاگران شویم چون این هماهنگی‌ها پیش از بازی با یگان ویژه و پلیس محل برگزاری انجام می‌شود.

 

مهدی تأکید کرد: وقتی استاندار و اعضای استانداری یا شورای شهر و دیگر مسئولان هر کدام با خودشان ۵ نفر را به استادیوم می‌آورند دیگر این شرایط در کنترل ما نخواهد بود. ما در ابتدای نیمه اول مانع از شروع بازی شدیم ولی اگر می‌خواستیم این کار را در شروع نیمه دوم هم تکرار کنیم هواداران همین استقلال حرف و حدیث می‌ساختند که بازی استقلال را متوقف کردند و مسائلی از این دست.

 

زمین حافظیه برای بازی استقلال خوب بود

مهدی در ارتباط با زمین ناهموار و نامساعد حافظیه شیراز که انتقادات زیادی از سوی کارشناسان به آن وارد شده توضیح داد: شرایط این زمین در اولین بازی خانگی فجر مقابل گل گهر از این هم بدتر بود. در واقع زمین فجر مقابل استقلال شرایط بهتری داشت و طبق صحبت‌هایی که پیمانکار این زمین با مدیران فجر و ما داشته ظرف روزهای آینده وضعیت چمن حافظیه از این هم بهتر می‌شود. این زمین همه بضاعت شیرازی‌هاست و ناچاریم مسابقات را در آن برگزار کنیم که البته کیفیت خیلی بدی هم ندارد.

 

وی افزود: زمین استادیوم پارس هم فعلاً زیر کشت است و هنوز چمن روی آن پهن نشده است.

 

حق عضویت بازیکنان ۵ سال است گرفته می‌شود

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در واکنش به انتقادات وریا غفوری نسبت به کسر قراردادشان برای حق عضویت در سازمان لیگ یادآور شد: ما برای این کار تعرفه داریم که البته مربوط به امروز و دیروز هم نیست. تقریبا پنج سال پیش بود که این اتفاق افتاد. آقای حسینی که پیش از این مدیر روابط عمومی‌فدراسیون فوتبال بود بنای این کار را گذاشت. ولی اگر این مبلغ تا پیش از این از عده ای بازیکنان کسر نمی‌شده و حالا تازه متوجه آن شده‌اند بحث دیگری است.

 

صورت هزینه‌های سازمان لیگ دست باشگاه‌هاست

وی در ارتباط با سوال وریا غفوری که این مبلغ هنگفت (که از حق عضویت بازیکنان و مربیان جمع آوری می‌شود) در چه مسیری هزینه می‌شود تصریح کرد: این پول در جیب شخص خاصی نمی‌رود. شاید باید اطلاع‌ رسانی بیشتر و بهتری در این باره صورت می‌گرفت تا کسی در این باره بی دلیل جبهه‌گیری نمی‌کرد. هزینه‌های فدراسیون و سازمان لیگش مشخص است و اتفاقا در مجمع عمومی‌سالیانه که باشگاه‌ها هم عضو آن هستند ریز صورت هزینه‌ها به طور دقیق و شفاف در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

 

مهدی تأکید کرد: ما چیز پنهانی در ارتباط با هزینه‌ها نداریم. ضمن اینکه هر ساله سازمان‌های مختلف نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، ریز هزینه‌های سازمان لیگ را حسابرسی می‌کند و از این نظر هیچ چیزی پوشیده و پنهان نبوده و نیست. کاملا مشخص است این مبالغ کجا خرج می‌شود. شاید بهتر بود آنهایی که این پرسش را مطرح می‌کنند پیش از طرح سوال با یک متخصص مالی در این ارتباط مشورت می‌کردند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------