صعود دراماتیک رئال مادرید به دور بعدی جام حذفی در شب حذف بارسلونا/ لیورپول حریف چلسی در فینال جام اتحادیه



تیم رئال مادرید،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
رئال مادرید در حالی که در آستانه حذف از جام حذفی اسپانیا قرار داشت، از سد الچه گذشت.

به گزارش تسنیم، تیم رئال مادرید پنجشنبه شب در ورزشگاه مارتینس والرو، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اسپانیا مقابل الچه صف‌آرایی کرد و با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید.

 

این بازی در طول 90 دقیقه گلی در بر نداشت و در 30 دقیقه وقت اضافه دنبال شد. در پایان نیمه نخست وقت اول، گونسالو وردو در دقیقه 103 دروازه کهکشانی‌ها را گشود و رئال مادرید را در آستانه حذف قرار داد. با این حال شاگردان کارلو آنچلوتی به این دیدار بازگشتند و با گلزنی ایسکو و ادن اِزار در دقایق 108 و 115، پیروز این مسابقه دشوار شدند.

 

مارسلو در دقیقه 102 از زمین اخراج شد تا قهرمان سوپرجام اسپانیا حدود 20 دقیقه را با 10 بازیکن سپری کند. همچنین پره میا که در دقیقه 79 وارد زمین شده بود، در دقیقه 2+120 با کارت زرد دوم داور مواجه و از زمین اخراج شد.

 

در دیدار دیگر بارسلونا و اتلتیک بیلبائو بامداد جمعه در مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل‌ری به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه ۳ بر ۲ به سود بیلبائو به پایان رسید تا این تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

 

در این دیدار ابتدا مونیایین پس از نفوذ تند و تیز نیکو ویلیامز به زیبایی دروازه بارسا را در دقیقه ۲ باز کرد اما پیش از دقیقه ۲۰، فران تورس، خرید جدید ژاوی با ضربه‌ای فنی بازی را به تساوی کشاند. در ادامه اینیگو مارتینز توانست از اشتباه مدافعان بارسا استفاده کند و گل دوم را به ثمر برساند اما پدری در دقیقه ۹۳ روی پاس دنی آلوز دروازه بیلبائو را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود و ۳۰ دقیقه وقت اضافه برگزار شود. در نهایت مونیایین در دقیقه ۱۰۶ دروازه بارسا را از روی نقطه پنالتی باز کرد تا تلاش شاگردان ژاوی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل‌ری بی‌نتیجه بماند و از دور این رقابت‌ها حذف شوند.

 

***

 

جام اتحادیه انگلیس| لیورپول با غلبه بر آرسنال، حریف چلسی در فینال شد

لیورپول با پیروزی در خانه آرسنال به فینال جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس راه پیدا کرد.

 

تیم‌های آرسنال و لیورپول پنجشنبه شب در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس، در ورزشگاه امارات لندن به مصاف هم رفتند که در این بازی توپچی‌ها با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شدند.

 

دیوگو ژوتا در دقایق 19 و 79، هر دو گل لیورپول را به ثمر رساند تا شاگردان یورگن کلوپ با برتری 2 بر صفر در مجموع دو بازی رفت و برگشت، راهی دیدار فینال شوند. این در حالی است که این دو گل، تنها موقعیت‌های گلزنی لک‌لک‌ها در چارچوب دروازه توپچی‌ها به شمار می‌رفت.

 

توماس پارتی که در دقیقه 74 جانشین امیل اسمیت رو در خط میانی آرسنال شده بود، در دقایق 87 و 90 از داور مسابقه کارت زرد گرفت و از زمین اخراج شد.

 

به این ترتیب تیم‌های چلسی و لیورپول روز هشتم اسفند در بازی فینال جام اتحادیه انگلیس، برای فتح جام قهرمانی مسابقات مقابل هم به میدان می‌روند.

 

***

 

جام حذفی ایتالیا| رُم به جمع ۸ تیم پایانی رسید

لچه که در سری B ایتالیا حضور دارد، حریف گردن‌کلفتی برای جالوروسی نبود و رُم با شکست این تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا شد.

 

مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی ایتالیا (کوپا ایتالیا)، شب گذشته (پنجشنبه) با دیدار تیم‌های رُم و لچه در ورزشگاه المپیکوی رُم به پایان رسید که شاگردان ژوزه مورینیو با نتیجه 3 بر یک پیروز شدند.

 

ماراش کومبالا در دقیقه 40، تامی آبراهام در دقیقه 54 و الدور شومورودوف در دقیقه 81 دروازه لچه را گشودند و آرتورو کالابرسی در دقیقه 14، تنها گل میهمان را به ثمر رساند. همچنین ماریو گارجیولو در دقیقه 62 از زمین اخراج شد تا لچه با 10 بازیکن به بازی ادامه بدهد.

 

با این نتیجه، رُم به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی ایتالیا راه یافت و در دور یک چهارم نهایی مقابل اینتر صف‌آرایی خواهد کرد.

 

برنامه کامل دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی ایتالیا به این شرح است:

چهارشنبه 20 بهمن

رُم - اینتر

میلان - لاتزیو

فیورنتینا - آتالانتا

یوونتوس - ساسولو

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------