روسیه از جام جهانی 2022 کنار گذاشته شد/ صعود لهستان به فینال پلی آف



حذف روسیه از جام جهانی 2022 قطر،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
با اعلام فیفا روسیه از حضور در جام جهانی قطر محروم شد.

به گزارش ورزش سه، چندی پیش بود که روسیه به خاک کشور اوکراین حمله کرد و از آن زمان تا به حال این جنگ به تیتر اصلی خبرگزاری‌های دنیا تبدیل شده و به‌طور کلی جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

 

پس از آن که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهاجم تمام عیار به اوکراین را از طریق زمین، هوا و دریا آغاز کرد، هیئت حاکمه فوتبال هم وارد عمل شد.

 

سازمان‌های دیگر هم اقداماتی را انجام دادند تا روسیه را به‌عنوان تنبیه حمله پوتین به اوکراین، تبدیل به یک منزوی ورزشی و فرهنگی کنند. فینال لیگ قهرمانان اروپا در ماه می از سن پترزبورگ به پاریس منتقل شد و مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک که برای سپتامبر در سوچی برنامه ریزی شده بود، لغو شد؛ همچنین چندین و چند محرومیت دیگر که همچنان ادامه دارد.

 

از طرفی روسیه قرار بود در مرحله پلی‌آف جام جهانی مقابل لهستان به میدان برود. با این حال فدراسیون فوتبال لهستان و پس از آن سوئد و جمهوری چک اعلام کردند که حاضر نیستند با این تیم روبه‌رو شوند.

 

فیفا در ابتدا به دنبال این بود که در کمال آرامش این موضوع را حل و فصل کند و اعلام کرد که بازی‌های روسیه در زمین بی طرف برگزار می‌شود و این تیم نمی‌تواند با نام کشور خود به میدان برود اما بعد از اعلام این تصمیم، حملات زیادی نسبت به این نهاد مطرح شد و چندی پیش به شکل رسمی اعلام شد که همه تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از حضور در همه رقابت‌ها محروم شده‌اند.

 

نهایتا فیفا تصمیم نهایی خود را درباره تیم ملی بزرگسالان روسیه اتخاذ و طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از حضور در رقابت‌های پلی‌آف جام جهانی محروم شده است. به این‌ترتیب لهستان که اعلام کرده بود مقابل روسیه به میدان نمی‌رود به شکل مستقیم راهی دیدار نهایی پلی‌آف شد تا این جنگ یک شوک جدید به روس‌ها و ورزش این کشور وارد کرده باشد.

 

در بیانیه فیفا در این زمینه آمده است: "در 3 مارس 2022، اتحادیه فوتبال اوکراین به فیفا نامه نوشت و درخواست کرد که مسابقات مقدماتی به دلیل عدم امکان سازماندهی سفر و تمرین تیم در شرایط فعلی، تغییر کند. پس از مشورت با یوفا و چهار انجمن عضو شرکت کننده در مسیر A پلی آف مقدماتی اروپا، به اتفاق آرا در راستای روحیه همبستگی با پذیرش این درخواست موافقت شد. 

 

بازی بین اسکاتلند و اوکراین که ابتدا برای 24 مارس 2022 برنامه ریزی شده بود، اکنون به پنجره ژوئن موکول خواهد شد و در نتیجه، بازی بین برندگان اسکاتلند-اوکراین و ولز-اتریش نیز به همان زمان موکول خواهد شد. همچنین توافق شد که بازی بین ولز و اتریش طبق برنامه در 24 مارس 2022 باقی بماند.

 

برنامه‌های جایگزین برای تیم‌های آسیب‌دیده در پنجره مارس توسط طرف‌های مربوطه در حال بررسی است. به‌طور مشابه، جزئیات بازی‌های تغییر زمان‌ یافته در زمان مقرر اعلام می‌شود و تقویم مسابقات ملی ژوئن یک بار برای تیم‌های مربوطه تطبیق داده می‌شود. این جزئیات نهایی شده است."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------