بیانیه آتشین باشگاه پرسپولیس علیه استقلال/ جوابیه تند نوری‌فر



باشگاه پرسپولیس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
یک روز پس از بیانیه استقلال در خصوص مسائل داوری این بار نوبت باشگاه پرسپولیس رسیده تا به‌شدت علیه اظهار نظر آبی‌ها موضع گیری کند.

باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای نسبت به بیانیه غیراخلاقی باشگاه استقلال واکنش نشان داد و رفتار آن باشگاه را نشانه توهم داشتن قدرت، برای دخالت در امور دیگر باشگاه‌ها دانست.

 

در این بیانیه آمده است: «در ابتدای امر یک شوخی به نظر می‌رسید. باورکردنی نیست که آن باشگاه شاید به خاطر توجهاتی که از آن بهره‌مند بوده تا جایی پیش رفته است که احساس می‌کند، می‌تواند برای باشگاهی بزرگتر و پرطرفدارتر چون پرسپولیس تصمیم بگیرد و تعیین تکلیف کند. به نظر به خاطر فضایی که مدیران آن باشگاه در آن قرار داشته‌ و دارند، این احساس در آن مجموعه وجود دارد که اجازه دخالت در امور پرسپولیس را دارند تا حدی که در ارتباط با نامه‌نگاری‌های این باشگاه با ارکان فوتبال و لیگ کشور هم برای خود حق اظهارنظر قائلند.

 

افکار عمومی را دعوت می‌کنیم به این مسئله بیندیشند که چگونه آن باشگاه فکر می‌کند باید درباره چنین امری، با چنین ادبیاتی بیانیه صادر کند و در ادامه بخواهد ارکان فوتبال را نیز برای رسیدن به خواست خود فرا بخواند! حرکت این باشگاه دقیقاً مصداق بارز این ضرب‌المثل است که «چوب را که برداری ...».

 

باشگاه پرسپولیس چهارشنبه بر اساس حقوق خود با فدراسیون نامه‌نگاری داشت، هیچ موضع‌گیری رسانه‌ای نداشت و حاشیه‌ای نیز ایجاد نکرد. باشگاه استقلال می‌توانست متقابلاً برای فدراسیون نامه بنویسد، اگر به دنبال آن نبودند که در آستانه دربی، با ایجاد چنین تنش‌ها و جنجال‌هایی، امتیازهای نامتعارف بگیرند. اتفاقاً اگر موضوعی برای رسیدگی در کمیته اخلاق باشد همین مسئله است و خواهان آن نیز هستیم.

 

پرسپولیس یک نامه ارسال و دغدغه خود را مطرح کرد و خواستار نظارت بیشتر شد، این یک کار قانونی است و اگر استقلال فکر می‌کند صاحب حقوق فراقانونی است، حداقل بداند که اجازه تصمیم‌سازی برای پرسپولیس را ندارد. پرسپولیس ابراز نگرانی کرده، چرا که متعجب است چطور کمک‌ داوری که گل واضح مهدی عبدی به نفت آبادان (که توپ حداقل نیم متر درون دروازه بود) را ندیده، در یک بازی دیگر ابتدا آفسایدی که وظیفه ذاتی‌اش است را تشخیص نداده و از فاصله 30 متری و با وجود حضور چند بازیکن در مسیر دیدش، خطای هندی را اعلام می‌کند که داور وسط نزدیک‌تر و در زاویه‌ای بهتر بوده ولی خطایی تشخیص نداده است؟! کارشناسان تلویزیونی هم اعتقاد به اشتباه بودن تصمیم داوران داشتند.

 

ادعا کرده‌اند کمیته اخلاق باید ورود کند (!) اما به «مدعیان اخلاق» باید گفت شما هنوز حدود وظایف و اختیارات کمیته اخلاق را هم نمی‌دانید. «مدعیان اخلاق» بگویند چطور وقتی با زورگویی و بی‌قانونی بازی خود در جام حذفی را عقب انداختند و حتی در همان بازی هم با اشتباهات مسلم داوری پیروز شدند به یاد اخلاق نیفتادند؟ چه بسا، اگر جوانمردانه بازی می‌کردند اکنون تیم جوان پیکان در یک چهارم نهایی جام حذفی حاضر بود. به «مدعیان اخلاق» که ادعای داشتن نیمکتی آرام را دارند باید گفت آیا محدوده مربیان در کنار زمین تغییر کرده و بقیه خبر ندارند که یک مربی در حرکتی بی‌سابقه به ناگهان 10 متر وارد زمین می‌شود ولی از مراجع انضباطی تذکر هم نمی‌گیرد؟

 

باشگاه استقلال در بیانیه خود از حمایت‌های نامتعارف برای پرسپولیس سخن گفته است. فارغ از این که افراد بی‌طرف همواره چنین مسائلی در فضای مجازی را ساده‌لوحانه توصیف کرده‌اند، اما باور  و طرح چنین ادعاهای بچه‌گانه‌ای در فضای رسمی بر حیرت ما افزوده و البته که باشگاه پرسپولیس اقدام به پیگیری می‌کند و باید درباره آن پاسخگو باشند.

 

به مدعیان اخلاق می‌گوییم در روزگاری که حق تیم‌های زحمتکشی مثل پارس جنوبی جم، پیکان، گل‌گهر و ... خورده شد و هیچ نهادی هم به این اتفاقات ورود نکرد، خوش باشید. از کمیته اخلاق نام بردید اما به یاد داشته باشید اگر همه مراجع و کمیته‌های انضباطی دنیا هم جمع شوند برای رسیدگی به تخلفات شما کافی نیست.

 

در این رابطه باز هم حرف داریم ...».

 

 ***

 

جوابیه تند نوری‌فر به بیانیه پرسپولیس | همین جوسازی ها را کردید که پنالتی‌های استقلال در دربی را نگرفتند

بیانیه صبح امروز باشگاه پرسپولیس با واکنش شدید معاون ارتباطات و مدیررسانه‌ای باشگاه استقلال مواجه شد. پس از پایان نشست خبری ظهر امروز صالح مصطفوی، مربی آبی‌پوشان که در غیاب فرهاد مجیدی به کنفرانس خبری رفته بود، این محمد نوری‌فر بود که پاسخ تندی به بیانیه امروز پرسپولیسی‌ها داد.

 

نوریفر در ابتدای صحبت‌هایش گفت: درخصوص بیانیه توهین آمیز پرسپولیس که امروز منتشر شد، خواهش می‌کنم در رابطه با این مسائل خارج از فضای روشن‌فکری در رابطه با فوتبال به آن بپردازید. واقعیت این است که باشگاه استقلال همیشه از خودش واکنش نشان داده است. هیچ‌وقت شروع کننده نبوده است و شما شاهد هستید که دیروز ناگهان خبری توسط رسانه‌های معتبر منتشر می‌شود که باشگاه پرسپولیس نامه‌ای را برای سازمان لیگ ارسال کرده است.

 

* از این شوخی‌ها نکنید، چرا نامه استقلال رسانه‌ای نشد؟

اولا در بیانیه‌شان این صحبت مطرح شده که ما کار قانونی کرده‌ایم و نه رسانه‌ای‌ و... از این شوخی‌ها نکنید. این همه نامه مهم به سازمان لیگ زده می‌شود و رسانه‌ای نمی‌شود. چطور نامه‌ای که 10، 15 روز قبل ‌در رابطه با تقدم و تأخر برگزاری بازی‌های استقلال به سازمان لیگ زده شد، در هیچ رسانه‌ای در ایران منتشر نشد؟

 

* اینها، کار ترم یک و کلاس اول رسانه‌ای است

اینها کار ترم یک و کلاس اول رسانه‌ای است که یک نامه به سازمان لیگ می‌زنید و فورا خبرش را برای جوسازی رسانه‌ای می‌کنید. چرا؟ به‌خاطر اختلاف 6 امتیازی و چیزی غیر از این نیست. واقعا تأسف برانگیز است. کمیته انضباطی آمد و تفاهم نامه‌ای امضا شد و از دو باشگاه درخواست کرد تا بیانیه‌ای صادر نشود. شما ناگهان می‌بینید که در آستانه دربی نامه نگاری به سازمان لیگ را برای جوسازی شروع می‌کنند.

 

* همین جوسازی ها را کردید که پنالتی‌های استقلال در دربی را نگرفتند

همین جوسازی‌ها را کردند که پنالتی دقیقه 2 استقلال گرفته نمی‌شود. همین جوسازی‌ها را می‌کنند که داور جرأت ندارد پنالتی دقیقه 90 دربی رفت را بگیرد. با همین جوسازی‌ها! متأسفانه اکثر رسانه‌های ما نیز طرفدار آن تیم هستند. قدرت وایرال شدید دارند، یک ارتشی دارند که اسامی آنها نیز کاملا مشخص است و دانه دانه می‌شود درباره‌شان صحبت کرد. آنها می‌آیند و این شیطنت‌ها را انجام می‌دهند.

 

* اشتباهات داوری 4 امتیاز از ما گرفته است

در مورد این صحبت می‌کنند که ما این نامه را در اختیار رسانه قرار نداده‌ایم. این یک چیزی طبیعی است. دیروز فضاسازی را علیه قضاوت در دربی تهران انجام دادید. در همان برنامه فوتبالی که شما به آن استناد می‌کنید، مشخص شد که در نیم فصل، 4 امتیاز استقلال به دلیل اشتباهات داوری از دست رفته است. در ضمن در دیدار برابر فجرسپاسی گل ارسلان، صحیح بود و آن لحاظ نشده بود.

 

 

* چرا به صحبت‌های مدیرعامل شهرخودرو توجهی نمی‌شود؟

یک مدیرعامل در لیگ برتر ایران درخصوص سربازی صحبت کرد، چه آتش و بلوایی راه افتاد. شروع کردند و اینقدر زدند زدند زدند، که این دو بازیکن عزیز را از تیم استقلال گرفتند. مدیرعامل شهرخودرو نیز بارها در این فوتبال و درخصوص بحث انتقال سرمربی تیمشان صحبت می‌کنند که چرا پول ما را نمی‌دهند و چرا از پرسپولیس امتیاز کسر نمی‌شود، انگار نه انگار. هیچ اتفاقی نمی‌افتد. توسط عوامل رسانه‌ای خودشان در شبکه‌های اجتماعی روی سربازها اینگونه زوم می‌کنند و بعد انتظار دارند که در مورد معافیت فلان بازیکن خوش اخلاق شما که دچار مشکل است، چیزی گفته نشود. اینها تمام ظلم‌ها و بی انصافی‌هایی است که در حق استقلال انجام می‌شود.

 

* بیانیه پرسپولیس، توهین به سازمان لیگ است

در اطلاعیه‌شان نوشته‌اند با زورگویی بازی استقلال و پیکان لغو شده است. این توهین به سازمان لیگ است. از کدام زورگویی صحبت می‌کنید که اکنون 2 مدافع ما در ملوان حضور دارند. طبق قوانین سازمان لیگ و ایفمارک این مسابقه لغو شده است. همین سازمان لیگی که از ابتدای فصل بارها سر مسائل مختلف از تبلیغات محیطی گرفته تا خیلی از موارد با ما مشکل و درگیری‌های لفظی داشته است. همین سازمان لیگ بازی استقلال و پیکان را لغو کرد. می‌آیند جوسازی می‌کنند که روی داور دربی اثر بگذارند. شما دیدید مدیران قبلی که در پرسپولیس بودند، این فضای سربازی را استارت زدند و بعد این بلواها ساخته شد.

 

* خود شما با دست به تیم زحمت‌کش گل زدید!

آنها حتی درباره رفتار آقای مجیدی هم اظهارنظر می‌کنند. شما یک اظهارنظر از ما در رابطه با ضربه‌ای که سرمربی تیم حریف به بدن داور زد، دیدید؟ شما اطلاعیه‌ای از طرف باشگاه استقلال دیدید؟ الان چون اشاره کردند ما نیز آن را مطرح می‌کنیم. یا حتی در رابطه با تیم‌های زحمت‌کش صحبت می‌کنند. نمی‌شود هر موقع که منافع شما با کسی مشترک است، پای تیم زحمت‌کش را به وسط بکشید. خود شما به همین تیم زحمت‌کش با دست گل زدید. آیا یک اطلاعیه یا بیانیه از طرف باشگاه استقلال صادر شد؟ به دلیل اینکه تعداد خبرنگاران حوزه استقلال در رسانه‌های ایران کمتر است، سعی می‌کنند با جوسازی‌ها این فضا را به سمت خودشان تمام کنند.

 

* خود وحید امیری به پنالتی روی قایدی اعتراف کرد

ما از سازمان لیگ، از کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و... می‌خواهیم که به این مسائل رسیدگی کنند. این‌گونه نباشد که فکر کنید فضایی را که حرکت هواداری دارد؛ نادیده بگیرید. ما در رابطه با حقمان و یک چیزی قانونی صحبت می‌کنیم. روز گذشته نیز اعتراض ما درست بود و می‌گوییم چرا قبل از دربی جوسازی و علیه داور مسابقه فضاسازی می‌کنید؟ من باز هم تکرار می‌کنم، این فضاسازی‌ها روی خود دربی تأثیر می‌گذارد. شما در چند سال گذشته دیدید که در دربی اشتباهات زیادی صورت گرفته و پنالتی‌های استقلال گرفته نشده است. در همین سال 1400 خطای پنالتی وحید امیری روی قایدی گرفته نشد که خود او نیز صحبت کرده و گفته است من مرتکب خطای پنالتی شدم. همان زمان نیز بلوایی را به راه انداختند که نه این صحنه هم پنالتی نبوده است.

 

* استقلال نیازی به این جوسازی‌ها ندارد

واقعا بحث‌های زشت و زننده‌ای است که انجام می‌شود. من به شما بگویم که استقلال نیازی به این جوسازی‌ها ندارد و با قدرت کارش را در زمین پیش می‌برد و نیازی ندارد که بیش از اندازه ارتش مجازی داشته باشد و شروع کند صبح تا شب با ستاره‌های قلابی که در فضای مجازی برای خودش ساخته است، بخواهد جوسازی کند. نخیر، استقلال نیازی به این کارها ندارد و در گذشته نیز نیازی نداشته است. استقلال به دنبال حرف و حدیث نیست و در پی یک قهرمانی پاک است. با این جوسازی‌ها نیز هیچ چیزی تغییری نمی‌کند. یادتان باشد اگر جواب بدهند و بی اخلاقی کنند، با واکنش محکم از طرف باشگاه استقلال مواجه خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------