فدراسیون فوتبال مقصر اصلی اتفاقات بازی ایران و لبنان؛ نه از عذرخواهی خبری است، نه استعفا!



ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
با توجه به اتفاقات بازی ایران و لبنان کمترین توقع از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، عذرخواهی و استعفا است.

به گزارش ایرنا، تبعات مربوط به اتفاقات بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی قطر همچنان ادامه دارد و در این میان فدراسیون فوتبال تلاش می کند به هر نحو ممکن از مسئولیت اتفاقات این بازی شانه خالی کند.

 

مشهد چگونه میزبان بازی ایران و لبنان شد؟

در همان زمان که شهاب الدین عزیزی خادم ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده داشت تلاش‌ها برای برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان در شهری به جز تهران آغاز شد. در بیست و چهارم بهمن سال گذشته مجتبی خورشیدی، سرپرست وقت تیم ملی فوتبال در گفت وگویی عنوان کرد که « با توجه به تأکید رئیس فدراسیون راجع به توسعه فوتبال در استان‌ها، این تمایل وجود دارد بازی مقابل لبنان در یکی از شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز و اهواز که استانداردهای لازم فیفا را برای برگزاری این دیدار داشته باشند، انجام شود و اگر این اتفاق رخ بدهد، به نظرم می‌تواند رویداد خوب و خوشایندی برای فوتبال ایران باشد. تیم ملی فوتبال تمام سعی خود را انجام می‌دهد تا این دو بازی را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد و همچنان صدرنشینی خود را حفظ کند.»

 

ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

تنها ۴ روز پس از این اظهارنظر، عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال عزل و در در ادامه خورشیدی هم از سرپرستی تیم ملی فوتبال کنار گذاشته شد. حمید استیلی تنها چند روز پس از انتصابش به عنوان سرپرست جدید تیم ملی گفت: «صحبت‌هایی را انجام می‌دهیم که این بازی شاید در مشهد برگزار شود.»

 

انتخاب مشهد به عنوان میزبان بازی ایران و لبنان قابل پیش‌بینی بود؛ چرا که احسان اصولی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، ریاست هیئت فوتبال استان خراسان رضوی را بر عهده دارد. در نوزدهم اسفند سال گذشته اصولی در حاشیه مجمع هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در خصوص انتخاب مشهد به عنوان میزبان بازی ایران و لبنان گفت: «موضوع را در هیئت‌رئیسه مطرح کردیم که خوشبختانه مشهد به‌عنوان میزبان انتخاب شد.» اصولی حتی پا را فراتر از میزبانی از یک بازی تشریفاتی گذاشت و عنوان کرد: «الان ما درخواست جام ملت‌های آسیا را داده‌ایم یا میزبانی جام باشگاه‌های آسیا را می‌توانیم داشته باشیم، آن ظرفیت باید در عمل دیده شود و معرفی شود و در آن یک رویداد و مسابقه‌ی رسمی و بین‌المللی برگزار شود.»

 

اینکه اصولی تا چه حد در برگزاری بازی ایران و لبنان در مشهد نقش داشته، تا حدود زیادی مشخص است؛ اما در هر شرایطی مشهد یا هر شهری غیر از تهران نمی‌توانست میزبان این بازی شود؛ چرا که برخی مسائل مورد توجه فیفا باید مو به مو اجرا شود که انجام این موارد در شهرهایی غیر از تهران تقریبا غیرممکن است.

 

سردرگمی مسئولان برای حضور تماشاگران در ورزشگاه

تا همین هفته پیش قرار بود بازی ایران و لبنان بدون حضور تماشاگران برگزار شود. در چهارم فروردین امسال مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برگزاری بدون تماشاگر دیدار تیم‌های ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) خبر داده بود. وی در مصاحبه‌ای گفت: «بنا بر مصوبه ستاد کرونا دیدار ایران و لبنان در چارچوب آخرین هفته از دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بدون حضور تماشاگران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار خواهد شد. در حال حاضر مشهد در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته و بخش مراقبت‌های ویژه نسبت به ۲ ماه گذشته در شرایط خوبی قرار دارد اما در طول سه روز گذشته موارد مراجعه سرپایی کرونا در مشهد افزایش پیدا کرده است.»

 

۲ روز بعد و در ششم فروردین، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال اعلام کرد «بازی ایران و لبنان با حضور تماشاگران برگزار می‌شود.» ابتدا قرار بود تنها به میزان یک سوم گنجایش ورزشگاه امام رضا(ع) بلیت فروخته شود؛ اما در نهایت تصمیم گرفته شد که برای نیمی از گنجایش ورزشگاه بلیت عرضه شود. در نهایت بازی ایران و لبنان با حضور تماشاگران برگزار شد. نکته عجیب اینکه فدراسیون فوتبال هیچ اظهارنظری رسمی در خصوص اینکه بانوان می‌توانند این بازی را از نزدیک تماشا کنند یا خیر انجام نداد؛ اما سامانه مربوط به فروش بلیت اجازه خرید بلیت بازی را به بانوان داده بود.

 

حتی بخشی از سکوهای ورزشگاه امام رضا(ع) هم برای حضور بانوان در نظر گرفته شده بود؛ اما نیروی انتظامی اجازه ورود بانوان را به این ورزشگاه نداد. این اتفاق نشان داد مسئولان فدراسیون فوتبال هیچ هماهنگی با مسئولان استانی برای حضور بانوان در ورزشگاه انجام نداده بودند که در نهایت این موضوع باعث شد بانوان دارای بلیت پشت درهای ورزشگاه امام رضا (ع) بمانند.

 

فرار مسئولان فدراسیون فوتبال از پاسخگویی

بازی ایران و لبنان به پایان رسید و این درحالیست که هیچ کدام از بانوان دارای بلیت نتوانستند این بازی را از نزدیک تماشا کنند. از طرف دیگر در بین دو نیمه بازی ایران و لبنان درهای ورزشگاه به روی کسانی که بدون بلیت و در بیرون ورزشگاه حضور داشتند باز شد تا هم حقوق تماشاگرانی که بلیت خریداری کرده بودند تضییع شود و هم هرج و مرج زیادی در داخل و خارج ورزشگاه شکل بگیرد. ضمن اینکه در این هرج و مرج به وجود آمده خبری از رعایت شیوه نامه های بهداشتی نبود.

 

ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

اصولی که پیش از این مدام تیتر رسانه‌ها بود و ادعاهای عجیبی مثل میزبانی از جام ملت‌های آسیا یا فینال جام باشگاه‌های آسیا مطرح می‌کرد از زمانی که سوت پایان بازی ایران و لبنان‌زده شد هیچ صحبتی در خصوص اتفاقات تلخی که برای تماشاگران رخ داد انجام نداد تا اینگونه تلاش کند آب‌ها از آسیاب بیفتد. فدراسیون فوتبال در پی این اتفاق بیانیه‌ای صادر کرد. این بیانیه که مشخص نیست توسط چه کسی یا چه کسانی نوشته شده ابهامات مربوط به حواشی تلخ بازی ایران و لبنان را بیشتر کرد. در بیانیه فدراسیون فوتبال تلاش شده این فدراسیون را در اتفاقات بازی ایران و لبنان بدون تقصیر جلوه دهد.

 

در بیانیه فدراسیون فوتبال که بیشتر شبیه یک فرار رو به جلو است آمده: «فروشندگان بلیت‌های جعلی مقصرِ اتفاقاتی هستند که در حاشیه دیدار ایران و لبنان رخ داد. متأسفانه برخی افراد سودجو در حاشیه برگزاری این مسابقه اقدام به چاپ و فروش بلیت‌های جعلی کردند که با ورود نهادهای مرتبط با متخلفین برخورد لازم صورت پذیرفته با این وجود زنانی که از این مرکز غیرمعتبر بلیت خریده بودند به عدم امکان ورود به ورزشگاه با در دست داشتن بلیت‌های خریداری‌شده جعلی معترض بودند که طبیعی است امکان ورود با استفاده از این بلیت‌ها وجود نداشته است. »

 

اینکه فدراسیون فوتبال چنین ادعایی کرده چندان با واقعیت‌ها همخوانی ندارد؛ چرا که افراد دارای بلیت که پشت درهای ورزشگاه امام رضا(ع) مانده بودند عنوان می‌کردند که از سامانه بلیت فروشی متعلق به فدراسیون فوتبال بلیت تهیه کرده‌اند.

 

موضع گیری رئیس جمهور و دادستان کل کشور در خصوص اتفاقات بازی

در ادامه موضع‌گیری‌ها و واکنش‌ها به اتفاقات بازی ایران و لبنان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در این خصوص گفت: «اینکه ابتدا بلیت بفروشند و بعد مانع شوند قابل قبول نیست بنابراین این اقدام را به هیچ وجه قابل قبول و تأیید نمی‌دانم و نه تنها عذرخواهی کافی نیست بلکه باید وجوه دریافتی را به آن‌ها بازگردانند و عذرخواهی جدی کنند. »

 

دادستان کل کشور در ادامه اظهار داشت: «گزارش این اتفاق به ما رسیده است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اولاً مسئولان باید تدبیر می‌کردند اگر جایگاه مناسب برای خانم‌ها بوده و شرایط به گونه‌ای بوده که می‌توانستند برای آنها بلیت بفروشند قطعاً باید متناسب با آن، ظرفیت و جایگاه مناسب پیش‌بینی می‌کردند و اگر شرایط مهیا نبوده و امکان حضور خانم‌ها در ورزشگاه وجود نداشته از ابتدا باید تدبیر می‌کردند و بلیت نمی‌فروختند. »

 

این اظهارات دادستان کل کشور خط بطلانی بود به ادعاهای فدراسیون فوتبال. اینکه در بیانیه فدراسیون فوتبال حتی کلمه‌ای مبنی بر عذرخواهی نیامده یک رفتار زشت و غیر حرفه‌ای محسوب می‌شود و چه بسا اینکه اگر اتفاقات تلخ بازی ایران و لبنان در کشورهای دیگر رخ می داد مسئولان فدراسیون فوتبال آن کشورها اقدام به استعفای دسته جمعی می‌کردند. این اتفاقات آنقدر حاد بود که رئیس جمهور به وزیر کشور ماموریت داد تا فرآیند فروش بلیط، عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در رعایت سقف مجاز حضور تماشاچیان در ورزشگاه و نیز تضییع حقوق شهروندانی که برای تماشای مسابقه ایران و لبنان بلیت تهیه کرده بودند را بررسی و گزارش آن را ارائه کند.

 

سکوت عجیب وزارت ورزش

سکوت وزارت ورزش و موضع منفعلانه این وزارتخانه در خصوص اتفاقات دیدار ایران و لبنان هم تعجب آور است. در شرایطی که رئیس جمهور و دادستان کل کشور نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند و خواستار رسیدگی شدند وزیر ورزش و جوانان حتی اظهارنظری هم در خصوص این موضوع نکرد. انتظار می رفت حمید سجادی به عنوان متولی ورزش کشور بلافاصله پس از پایان بازی ایران و لبنان به اتفاقات و حواشی این بازی ورود می کرد.

 

مسببان اتفاقات بازی ایران و لبنان چه کسانی بودند؟

فاجعه‌ای که فدراسیون فوتبال مسبب اصلی آن بود یکی از تاریک‌ترین نقاط تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود و از همه بدتر عدم عذرخواهی فدراسیون فوتبال در خصوص این وقایع است. چگونه می‌شود دادستان کل کشور که هیچ نقشی در برگزاری این بازی نداشت بابت اتفاقات بازی ایران و لبنان از مردم عذرخواهی می‌کند؛ اما خبری از عذرخواهی رسمی فدراسیون فوتبال نیست؟

 

خبرنگار ایرنا برای اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال هم حق پاسخگویی داشته باشند با تعدادی از اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون همچون احمد براتی، احسان اصولی، مهرداد سراجی و بهرام رضاییان تماس گرفت که به جز رضاییان هیچ کدام از آنها به این تماس ها پاسخی ندادند.

 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال: خداراشکر صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشتیم

بهرام رضاییان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به حواشی بازی ایران و لبنان و اینکه چرا مشهد به عنوان میزبان این بازی انتخاب شد، به ایرنا گفت: من در مشهد نبودم که ببینم چه اتفاقاتی در این بازی رخ داد. ورزشگاه امام رضا(ع) جزو تاپ ترین ورزشگاه های کشور است. زمانی که ما این شهر را برای میزبانی بازی ایران و لبنان انتخاب کردیم فکر می کردیم به خاطر شرایط کرونا بازی بدون تماشاگر برگزار می شود.

 

ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

وی در مورد اینکه چرا با وجود فروش بلیت به خانم ها، اجازه حضور آنها در ورزشگاه داده نشد، عنوان کرد: من در جریان این موضوع نیستم.

 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه این فدراسیون در بیانیه ای که منتشر کرد چرا عذرخواهی نکرد، اظهار داشت: من اطلاعی از بیانیه ندارم و هر زمان که این بیانیه را بخوانم می توانم درباره آن صحبت کنم.

 

رضاییان در پاسخ به این سوال که اداره فدراسیون فوتبال به صورت سرپرستی چقدر در اتفاقات تلخ مربوط به بازی ایران و لبنان نقش داشته، تصریح کرد: سرپرست فدراسیون نقش رئیس فدراسیون را دارد. در نهایت اینکه امیدوارم همه کمک کنیم این فضا آرام شود. خداراشکر تیم ملی فوتبال صعود مقتدرانه ای به جام جهانی داشت.  

 

عذرخواهی و استعفا، کمترین توقع از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال

در حال حاضر حتی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم اختلافات زیادی به چشم می‌خورد. در این میان مهرداد سراجی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که یکی از بانیان عزل عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال محسوب می شود  در توئیتی اصولی را مقصر اتفاقات مشهد معرفی کرده است. او در توئیتی خود نوشته:«در مشهد اصولی ضایع شده». این توئیتی سراجی که مستقیما احسان اصولی را نشان گرفته نشان دهنده اختلافات بین اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است.

 

ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

نقش هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در اتفاقات بازی ایران و لبنان غیرقابل انکار است؛ اما چگونه سراجی هیچ سهمی را در این اتفاقات برای خودش قائل نیست؟ اگر سراجی در هیچ کدام از تصمیمات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دخیل نبوده بهتر است همین امروز از سمت خود استعفا کند؛ در غیر این صورت او هم به اندازه سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مقصر این اتفاقات است.

 

در روزهایی که فدراسیون فوتبال به معنای واقعی بی‌در و پیکر است لازم و ضروری است هیئت رئیسه این فدراسیون در وهله اول بابت اتفاقات بازی ایران و لبنان عذرخواهی و حتی استعفا کنند و در ادامه زمینه را برای برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات این فدراسیون فراهم کنند.

 

ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی


***

 

خبرگزاری فارس: مخالفت با ورود بانوان به ورزشگاه به خاطر حفظ حرمت خودشان است

خبرگزاری فارس نوشت: ماجرای عدم ورود بانوان به ورزشگاه در بازی تیم های ملی ایران و لبنان واکنش های زیادی برانگیخت. واکنش هایی که برخی از آنها در پازل سیاسی جریان ضدانقلاب قرار گرفت و خواسته یا ناخواسته اهداف دشمنان را پیش برد.؟

 

حواشی پیش آمده در دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان در خصوص عدم اجازه حضور بانوان در ورزشگاه واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

 

سوء مدیریتی که در مشهد رخ داد

۴ فروردین مهدی سلاطین رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد از برگزاری بدون تماشاگر بازی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا(ع) خبر داد. وی دلیل این امر را تصمیم ستاد کرونا اعلام کرده بود.

 

ششم فروردین محمد جماعت مدیر رسانه ای تیم ملی فوتبال ایران در توییتی اعلام کرد که بازی تیم های ایران و لبنان با تماشاگر خواهد بود. با این حال در این تاریخ هنوز حضور بانوان در این بازی مشخص نشده بود.

 

دو روز بعد یعنی در ۸ فروردین برخی رسانه ها اعلام می کنند که بانوان هم می توانند وارد ورزشگاه بشوند. فدراسیون فوتبال هم نحوه بلیت فروشی را در این روز اعلام می کند.

 

اما روز مسابقه اخباری که از مشهد و از پشت درهای ورزشگاه مخابره شد حاکی از عدم امکان ورود بانوان به ورزشگاه بود. برخی از بانوان حاضر در محوطه ورزشگاه در مصاحبه با رسانه ها اعلام میکنند که بلیت نیز تهیه کرده اند اما اجازه ورود صادر نشده است.

 

فدراسیون فوتبال در واکنش به این ماجرا طی اطلاعیه ای اعلام کرد تنها به ۹ نفر خانم بلیت فروخته و بقیه بلیت ها توسط افراد سودجو در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

عدم فراهم بودن شرایط و بستر لازم، ضعف در اطلاع رسانی و شفاف سازی از نحوه حضور بانوان، عدم تدبیر در برخورد درست با افرادی که برای ورود به ورزشگاه آمده بودند، و مهم تر از همه چرایی انجام چنین بازی مهمی در مشهد آنهم در ایام تعطیلات عید مسائلی است در این ماجرا به چشم می خورد.

 

نکته مهم این است که شرایط برای حضور بانوان در پایتخت کشور با همه امکاناتی که وجود دارد به تازگی در حال فراهم شدن است و طبیعی است شهرستان های مختلف هنوز چنین استانداردی را فراهم نکرده باشند.

 

آنچه از مشهد در رسانه ها مخابره شد و تصاویری که از میزان حضور و نحوه بلیت فروشی دیده شد حاکی از آن است که مدیریت امور از دست متصدیان امر خارج شده بود و در چنین شرایطی حتما ورود بانوان به ورزشگاه می توانست مشکلات بیشتری ایجاد کند.

 

با این حال مسئله حضور بانوان در ورزشگاه ها، در سالهای گذشته همواره محل تامل بوده است. این ماجرا موافقان و مخالفانی داشته است.

 

ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه مشهد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

مخالفان حضور بانوان در ورزشگاه ها چه می گویند؟

چند دلیل اصلی وجود دارد: اول عدم فراهم بودن شرایط و زیرساخت های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه ها. دوم حکم شرعی برخی از مراجع در مورد حرمت حضور بانوان در ورزشگاه ها که بخش عمده علت این احکام شرعی نیز ناظر به همین نبود شرایط مناسب برای حضور بانوان در ورزشگاه ها است.

 

چنان که رحیم پور نیز می گوید مسئله مدیریت محیط و فراهم کردن زیرساخت ورزشگاه های کشور است. اگر شرایط استادیوم های ورزشی به نحوی باشد که امکان حضور با آرامش و در شان بانوان فراهم گردد، این حضور عملا هیچ تفاوتی با حضور بانوان در سینما یا جامعه نخواهد داشت.

 

مطالبه اصلی در این ماجرا پیگیری برای اصلاح زیرساخت های لازم جهت حضور درست بانوان در ورزشگاه ها است. نشانه ها و قرائن نیز حاکی از آن است که این مسائل در حال برطرف شدن است و به زودی شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه ها فراهم خواهد شد.

 

واکنش ها به این ماجرا چند دسته شد:

دسته اول: دغدغه مندان و مردمی که نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه ها حساس بودند: شاید طیف اندکی از بانوان دغدغه حضور در ورزشگاه را داشته باشند اما همان ها نیز نظرشان محترم است و باید نسبت به فراهم شدن بستر لازم تلاش کرد. این طیف وقتی سو مدیریت را در نحوه برگزاری مسابقه ایران و لبنان می بیند طبیعی است نسبت به ماجرا حساس می شود و در فضای مجازی وارد اعلام موضع می شود.

 

دسته دوم: ورشکستگان سیاسی: برخی افراد و رسانه های جمعی که به هر بهانه ای به دنبال نشانه رفتن علیه جناح سیاسی رقیب هستند و با هر عنوانی تلاش می کنند نظام اسلامی را به چالش بکشند. به عنوان مثال بخشی از جریان اصلاح طلب تلاش می کند نظام جمهوری اسلامی ایران را با طالبان مقایسه کند و در یک اینفوگرافیک نشان می دهد که تنها ایران و افغانستان است که اجازه ورود بانوان به ورزشگاه ها را نمی دهد. این همانند سازی، پروژه ای است که طی ماههای گذشته بی بی سی و اینترنشنال سعودی کلید زده اند و اکنون برخی رسانه های اصلاح طلب تلاش دارند آن را ادامه دهند.

 

این جریان با چشم بستن به روی واقعیت ها نمی خواهد متوجه شود که اگر مخالفتی با ورود بانوان در ایران به ورزشگاه ها بوده دلیل آن حفظ حرمت زن و احترامی است که به جایگاه زن در کشورمان قائل بودیم. این جریان نه آنچه در غرب اتفاق میافتد را می تواند درست تحلیل کند و نه آنچه در ایران رقم میخورد و نه حتی آنچه در افغانستان اتفاق افتاده است را دقیق می فهمد. زنی که در غرب یک کالای مصرفی است برای این جریان الگو است و زنی که در ایران بهشت را زیرپایش شناخته ایم را محجور می داند.

 

دسته سوم: جریان ضدانقلاب: که تلاش می کند نقاط قوت مردم ایران را نشانه بگیرد و از آنها یک شکست بسازد.

 

در شرایط کنونی که فوتبال ایران با اقتدار به جام جهانی صعود کرده است، بی بی سی، اینترنشنال، رادیو فردا و اکانت های آلبانی نشین و ... پالس تحریم فوتبال را از برخی ورشکستگان سیاسی داخلی دریافت کرده اند و آن را ادامه می دهند. تلاش این جریان برای وادار کردن فیفا جهت ورود به ماجرا است تا بر اساس آن ضربه ای به ورزش کشور وارد کند.

 

***

 

اولین واکنش وزارت ورزش به اتفاقات دیدار ایران ایران و لبنان

مشاور وزیر ورزش و جوانان به اتفاقات دیدار جنجالی روز گذشته ایران با لبنان واکنش نشان داد.

 

حدود ۲۴ ساعت پس از اتفاقات جنجالی دیدار روز گذشته تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان، محسن معتمد کیا، مشاور رسانه ای وزیر ورزش به این موضوع واکنش نشان داد.

 

معتمد کیا عنوان کرد: ٢۴ ساعت پس از اتفاقات بازی ⁧‫مشهد‬⁩ همچنان انتقادهای مختلفی مطرح است. یک سو دلسوزان و هوادارانی هستند که نجیبانه همواره پشتیبان ورزش بوده‌اند و سوی دیگر معدود افرادی که بعنوان مسببان وضع موجود در فوتبال، به جای عذرخواهی و پاسخگویی از همین مردم نجیب، مثل همیشه مدعی‌اند... و خودشان را «قربانی» جا زده و ابایی هم برای گرا دادن به فیفا و AFC ندارند.

 

وی ادامه داد : فدراسیون بعنوان متولی فوتبال کشور از مدت‌ها قبل درخواست برگزاری بازی را در مشهد مطرح کرد و با وجود تجربه کم در برگزاری بازی‌های فوتبال ملی در خارج از تهران، با پیگیری فدراسیون این بازی به مشهد منتقل شد. در این بین نحوه بلیت‌فروشی، مشکلات عدیده در سامانه اعلامی فدراسیون، رعایت نشدن پروتکلهای بهداشتی، حضور بیش از ظرفیت اعلام شده در استادیوم و ... مشکلات زیادی را برای هواداران ایجاد کرد.

 

مشاور وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: سیاست وزارت ورزش و جوانان حمایت از ورود تماشاگران خانم به استادیوم‌هاست؛ سیاستی که در بازی قبلی تیم ملی اجرا شد و می‌تواند با رفع نواقص به الگویی برای سایر بازی‌ها تبدیل شود. فدراسیون فوتبال موظف است با بررسی اتفاقات رخ‌داده در بازی دیروز و دلجویی از افرادی که بدلیل ضعف‌ فدراسیون فوتبال در ساماندهی برگزاری بازی، دچار صدمه مادی و معنوی شدند، از آنها دلجویی کند. بزودی نتیجه خدمت مردم عزیز و رسانه‌ها ارائه خواهد شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------