آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

اعتراض باشگاه پرسپولیس به حکم کمیته انضباطی/ باشگاه استقلال: گل محمدی حداقل باید ۶ ماه محروم می‌شد



باشگاه پرسپولیس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
باشگاه پرسپولیس به حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعتراض خواهد کرد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از جلسه این کمیته با سرمربی سرخپوشان و معاون حقوقی باشگاه، امروز بعد از ساعاتی، حکم خود را اعلام کرد.

 

در این حکم یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال جریمه نقدی و شش جلسه محرومیت از همراهی تیم در مسابقات لیگ برتر که دو جلسه آن به مدت یک سال تعلیقی است، محکوم شد.

 

بر همین اساس، باشگاه پرسپولیس طی نامه‌ای، اعتراض و درخواست تجدیدنظرخواهی خود را به کمیته استیناف این فدراسیون ارسال خواهد کرد.

 

 مدیر رسانه ای پرسپولیس در واکنش به محرومیت گل محمدی: خیلی وقت است دم خروس بیرون افتاده!

مدیر رسانه‌ ای باشگاه پرسپولیس نسبت به حکم محرومیت یحیی گل محمدی واکنش نشان داد.

 

وی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

خنده‌دارتر از این نمیشد حکم داد واقعا. خیلی وقته دم خروس بیرون افتاده و همه چیز عیان شده؛

 

اگر عدالتی بود حکم سرمربی‌ای که در جریان بازی ده متر داخل زمین رفته و بازی رو مختل کرده باید همون موقع صادر میشد نه اینکه سه بازی بگذره، توی دربی هم روی نیمکت تیمش بشینه و دست آخر فقط یک جلسه محروم شه اون هم تعلیقی!

 

اگر عدالتی بود بازیکنی که به سمت هواداران پرسپولیس حرکت زشتی رو انجام داده محروم می‌شد.

 

اگر عدالتی بود مربی‌ای که بین دو نیمه استارت همه تنش‌ها رو زده و در کمال تعجب در نیمه دوم دیرتر به زمین آمده تا کارت نگیره خیلی بیشتر از یک جلسه محروم می‌شد.

 

اگر عدالتی بود یک نفر پیدا می‌شد بگوید چطور رای کمیته انضباطی برای بازی دربی که فقط اعضای ۵ نفره این کمیته از آن خبر دارند سه ساعت قبل از انتشار رسمی در یک پیج هواداری تیم رقیب و خبرنگار آبی منتشر و از آنجا در همه پیج‌های هواداری رقیب پخش می‌شود؟! (همین یک مورد گویای کل ماجراست)

 

اگر عدالتی بود از ابتدای فصل به شکایت تک‌تک تیم‌ها از باشگاهی که عاشق امتیازات معیشتی است رسیدگی می‌شد نه اینکه از مدیرعامل گرفته تا مدیران روابط عمومی و رسانه‌ای بخاطر اینکه گفته‌اند بالای چشمتان ابروست احضار شوند!

 

اگر عدالتی بود بعد از آن فایل صوتی رسواکننده که استقلال و عدالت همه ارکان انضباطی را زیر سوال برد، رای پرونده معروف گل‌گهر برمیگشت!

 

اگر عدالتی بود به شکایت به جا و به حق پرسپولیس درباره دو بازیکن خارجی تیم رقیب که همچنان مجوز کار در ایران ندارند و معلوم نیست چطور اینقدر راحت دارند غیرقانونی بازی می‌کنند رسیدگی می‌شد!

 

اگر عدالتی بود یک تیم خاص جرات نمی‌کرد هر وقت دوست داشت کرونانمایی کند و بخاطر ابتلای دو، سه بازیکنش کل بازیکنانش را کرونایی جا بزند و بازی‌هایش را عقب بیندازند و آب هم از آب تکان نخورد.

 

اگر عدالتی بود به افرادی که از ابتدای فصل شروع‌کننده تمام درگیری‌ها بوده، چند سال است از قهرمانی‌های پرسپولیس پیش وزیر و وکیل و فیفا و CAS ناله می‌کنند و در عین حق‌خوری و قانون‌شکنی ادای مظلوم‌ها و پنالتی‌ندیده‌ها را درمی‌آورند حداقل یک تذکر داده می‌شد که ای هوچیگران! وقتی تمام کارشناسان گفته‌اند تصمیم داور درست بوده و فقط یک نفر معلوم‌الحال پشت شما درآمده، بیانیه ندهید و شکایت نکنید!

 

نه، عدالتی نیست.. و این‌ها همه از ضعف ارکان فوتبال ماست..

 

#پرسپولیس

 

***

 

اعتراض استقلال به حکم یحیی گل محمدی؛ حداقل باید ۶ ماه محروم می‌شد

باشگاه استقلال با انتشار رشته توییتی در صفحه توییتر خود نسبت به حکم محرومیت 4 جلسه ای یحیی گل محمدی اعتراض کرده و سرمربی پرسپولیس را لایق محرومیت بیشتری دانسته است.

 

پس از کش و قوس فراوان، بالاخره امروز جلسه کمیته انضباطی درخصوص رسیدگی به پرونده دربی پایتخت و تخلفات رخ داده از سوی یحیی گل محمدی برگزار و بلافاصله نیز حکم مربوطه صادر و سرمربی پرسپولیس به 4 جلسه محرومیت از همراهی تیمش محکوم شد.

 

پس از اعلام این حکم، باشگاه استقلال با انتشار رشته توییتی در صفحه توییتر خود نسبت به حکم صادره به شدت معترض است. آبی ها در این بیانیه تند و تیز و طولانی خود مدعی هستند که سرمربی پرسپولیس باید به جای 4 جلسه، با محرومیتی حداقل 6 ماهه مواجه می شد چرا که وی عینا مرتکب تخلفی شده که در بند ب از ماده 54 آیین نامه انضباطی آمده است.

 

رشته توییت آبی ها با این توییت آغاز شده است: «‏باورکردنی نیست که بند ب ماده ۵۴ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال فقط به پانزده تیم لیگ برتر اختصاص دارد و مربی یک تیم حق دارد که به سینه داور بکوبد، ضربه شدیدتری به سینه جلال مرادی ناظر دربی بزند، در راهروی ورزشگاه فحاشی کند و به جای شش ماه، چهار جلسه محروم شود.»

 

استقلالی ها تصویری از آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال را منتشر کرده اند که طبق بند ب از ماده 54، حداقل 6 ماه محرومیت به دلیل حمله (اعم از مشت زدن، لگد زدن، زدن با آرنج و غیره) به مقامات رسمی را برای افراد خاطی پیش بینی کرده است و آبی ها اعتقاد دارند که کمیته انضباطی می بایستی به این بند استناد و گل محمدی را با محرومیت سنگین تری مواجه می کرد.


اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

در ادامه آمده است: «‏کمیته انضباطی فدراسیون در حالی به بند الف از ماده ۵۴ استناد کرده که بدرفتاری‌های بند ب مقابل دیدگان میلیون‌ها نفر (مشت زدن به مقام رسمی مسابقه) انجام شده و سوال اینجاست که چرا از محرومیت "حداقل شش ماهه" که در بند ب ماده ۵۴ آمده، استفاده نشده است؟»

 

استقلالی ها سپس به حکم محرومیت 2 جلسه ای یحیی گل محمدی پس از دیدار برابر گل گهر اشاره کرده و مدعی شده اند که طبق ماده 92 آیین نامه انضباطی مبنی بر تکرار تخلف و تشدید محرومیت در صورت وقوع دوباره، سرمربی پرسپولیس باید با حکم سنگین تری مواجه می شود.

 

در این بند آمده است: «‏سرمربی پرسپولیس پس از بدرفتاری‌ در بازی با گل‌گهر در تیر ۱۴۰۰ طبق همین ماده محروم شد. حال کمیته انضباطی پاسخ دهد چرا از بند ۹۲ آیین‌نامه انضباطی مبنی بر تکرار تخلف که از عوامل مشدده مجازات است، استفاده نکرده و محرومیت ایشان به جای حداقل شش ماه، به چهار جلسه ختم شده است؟»

 

اخبار,اخبار امروز,خبرهای جدید

در ادامه این رشته توییت نیز آمده است: «‏از تأخیر کمیته انضباطی فدراسیون مشخص بود که مانند تمامی این سال‌ها تنها یک تیم از حاشیه امنیت برخوردار است و این قدرت را دارد که برتر از هر قانون و آیین‌نامه‌ای باشد. تأسف‌‌آورتر اینکه از امروز به بعد بدعتی آغاز شده است که از احترام به داوران و مسؤولان برگزاری مسابقات می‌کاهد.

 

‏این «تک ماده‌های معیشتی» برای یک تیم خاص تا کجا ادامه خواهد داشت؟! چرا به قانونی که خود می‌نویسید، پایبند نیستید؟ چه پاسخی برای مربیانی دارید که قبلا به همین دلایل شش ماه محروم شدند؟

 

‏این چه عدالتی است که با هوچیگری و شلوغ‌کاری مجازی دچار تغییر می‌شود؟ وقتی هزینه اتهام‌زنی و بی‌اخلاقی تا این حد ارزان محاسبه می‌شود، طبیعی است که این رفتارها ادامه خواهد داشت.

 

‏بی‌اخلاقی، لیگ برتر و جام حذفی نمی‌شناسد. مگر در محرومیت مربیان دیگر در سال‌های اخیر چنین تمایزی وجود داشته است؟ آیا نگران عدم نتیجه‌گیری یک تیم در جام حذفی هستند؟»

 

‏رأی صادر شده موضوعی است که به دلیل کورس قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و دربی برگزار شده قطعا به باشگاه استقلال هم مربوط می‌شود.

 

توییت 'محمد نوری فر' مدیر رسانه ای باشگاه

باشگاه پرسپولیس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------