درآمد هنگفت فرگوسن در ۸۰ سالگی



فرگوسن،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
با وجود این که سر الکس فرگوسن تقریباً یک دهه پیش به عنوان سرمربی منچستریونایتد بازنشسته شد، طبق گزارشات، هنوز در ۸۰ سالگی ۲۳۵ هزار پوند در هفته درآمد دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سان، فرگوسن در سال ۲۰۱۳ پس از کسب ۱۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر و دو جام لیگ قهرمانان اروپا اعلام بازنشستگی کرد. به گزارش سان، فرگوسن ۹ سال پس از گذراندن دوران ۲۶ ساله خود در اولدترافورد سالانه دو میلیون پوند به عنوان سفیر منچستریونایتد درآمد دارد. این نشریه بریتانیایی هم‌چنین گزارش داد که مجموع درآمد او حدود ۲۳۵ هزار پوند در هفته است.

 

طبق آخرین آمار شرکت تبلیغاتی ورزشی ACF، فرگوسن سال گذشته ۱۲.۲ میلیون پوند درآمد داشت و دارایی‌های او از ۱۷.۵ میلیون پوند به ۲۶ میلیون پوند در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

 

پس از بازنشستگی فرگوسن، هیچ مربی نتوانست استانداردهایی را که او در منچستریونایتد تعیین کرده بود، برآورده کند. به گفته وین رونی، مهاجم پیشین شیاطین سرخ، نقش فرگوسن در باشگاه یونایتد بسیار حائز اهمیت است و هر مربی جدیدی که هدایت تیم را برعهده می‌گیرد، تحت فشار قرار می‌دهد.

 

رونی به برنامه فوتبال دوشنبه شب اسکای اسپورت گفت: وقتی سر الکس بازنشسته شد، فکر می‌کنم همه می‌دانستند که کار بسیار دشواری خواهد بود. دیوید مویس وارد شد و نتیجه‌ای حاصل نشد و از آن زمان لوییس فن خال، ژوزه مورینیو، اوله گونار سولسایشر و رانگنیک اضافه شدند. ما مربی‌های خوبی داشتیم، اما منچستریونایتد باشگاهی متفاوت از بسیاری از باشگاه‌ها در سراسر جهان است. به مربی الان نیاز داریم که جایگاه یونایتد را بداند و بتواند این تیم را بار دیگر در زمره بهترین‌ها قرار دهد. اگر مدام هر دو سال یک بار مدیر را عوض کنید، این اتفاق نخواهد افتاد.  فرگوسن مانند پدرخوانده باشگاه بود؛ نه فقط برای بازیکنان، بلکه کارکنان و آکادمی. او در بالای همه چیز بود. زمانی که شما چنین فردی را از دست می‌دهید، شخص دیگری وارد می‌شود و این یک تغییر بزرگ است.  فرگوسن در ۲۶ سال حضور در منچستریونایتد، سیستم استعدادیابی را متحول کرد و آکادمی قدرتمند منچستریونایتد را پر و بال داد. اقدامات فرگوسن در آن سال‌ها خارج از مستطیل سبز بود و می‌خواست باشگاه هویت بزرگ در زمین بلکه در بیرون از آن داشته باشد.

 

منچستریونایتد بیش از یک میلیارد پوند از زمان رفتن فرگوسن خرج بازیکن کرده است و هیچ تغییری در وضعیت این تیم رخ ندارد و سقوط تیم همچنان ادامه دارد. 

 

 فرگوسن بعد از ۲۶ سال در نهایت در سال ۲۰۱۳ از منچستریونایتد جدا و با دنیای مربیگری نیز خداحافظی کرد. از آن زمان تاکنون، ۵ مربی جانشین او شده‌اند. ابتدا دیوید مویس اسکاتلندی، هموطن فرگوسن که حضورش در این تیم به یک سال نکشید، سپس لوییس فان خال و در ادامه ژوزه مورینیو هدایت این تیم را بر عهده گرفتند. نوبت به اوله گنار سولسشایر و رالف رانگنیک نیز رسید ولی این تیم نتوانسته است به دوران خوب قبل بازگردد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------