گل‌محمدی: حکم کمیته انضباطی واقعا سنگین بود/ استقلالی‌ها زیاد حرف می‌زنند و زیاد گاف می‌دهند



یحیی گل‌محمدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ادعاهای باشگاه استقلال نسبت به من اشتباه بود. آنها اطلاعتشان کامل نیست، زیاد حرف می‌زنند و گاف می‌دهند.

به گزارش فارس، یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی با آلومینیوم اراک در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: بازی جام حذفی را در مرحله سوم مقابل آلومینیوم پیش رو داریم. با آمدن رحمتی تغییرات مثبتی در این تیم ایجاد شده و نسبت به چند هفته قبل بهتر شده است. نشان می‌دهد حضور رحمتی و همکارانش تاثیرات مثبتی در این تیم داشته است.

 

*یک اشتباه ممکن است باعث حذف تیم شود

وی ادامه داد : جام حذفی جامی است که نباید در آن اشتباهات تأثیرگذاری داشته و بدون تمرکز باشید. باید فرصت طلب باشید و از موقعیت ها خوب استفاده کنید. باید روی وظایف خود متمرکز باشیم زیرا این کار به نتیجه مسابقه خیلی کمک می‌کند. این مسابقه یک تک بازی است و امکان دارد یک اشتباه سبب حذف تیم شود.

 

*با این وضع آلودگی نمی دانم چطور تمرین کنیم

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: بچه‌های ما آماده هستند. تمرینات تاکتیکی و ریکاوری خوبی داشتیم اما امروز با توجه به وضعیت آلودگی هوا نمی‌دانم چگونه باید بازیکنان را تمرین بدهم. بحث سلامت آنها در این شرایط واقعا مهم است. باید مراقب کرونا و آلودگی باشیم زیرا سلامتی بازیکنان و هواداران از همه چیز مهم تر و با اهمیت‌تر است. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم زیرا هر مسابقه جام حذفی مانند فینال می‌ماند و باید در آن برنده باشیم تا جام حذفی را به دست بیاوریم. بازیکنان ما آماده هستند و انگیزه خوبی دارند. امیدوارم بتوانیم کار خوبی انجام بدهیم.

 

*در صدر جدول هم بودیم، جام حذفی را با جدیت دنبال می کردیم

گل محمدی درمورد اینکه به نظر می‌رسد پرسپولیس با توجه به عقب افتادن از استقلال در لیگ برتر برای رسیدن به جام در این فصل رقابت های جام حذفی را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند‌، گفت : اگر در صدر جدول هم بودیم جام حذفی برای ما مهم بود و کسب هر دو جام برای ما اهمیت دارد. اینگونه نیست که گرفتن یک جام اولویت داشته باشد. سه بازی پشت سر هم در جام حذفی داریم که با برنده شدن آنها می‌توانیم جام مهمی بگیریم و آن را تقدیم هواداران کنیم. قطعا با تمام انرژی و تمرکز وارد این مسابقات می‌شویم و کسب جام خیلی برای ما اهمیت دارد.

 

*هوای تهران مناسب بازی کردن نیست

وی در مورد احتمال لغو دیدار با آلومینیوم به دلیل شرایط آلودگی هوا و تغییر آن توضیح داد: نمی‌دانم تصمیم مسئولان سازمان لیگ چیست و چنین موضوعی را به ما نگفتند، اما هوا خیلی مناسب بازی کردن نیست. هر تصمیمی گرفته شود مجبوریم از آن پیروی کنیم. 

 

*حضور لک در روزهای آینده به پرسپولیس کمک می کند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص مطرح شدن این بحث که او عذرخواهی حامد لک را نپذیرفته و دروازه‌بان سرخ‌پوشان تا پایان فصل نمی‌تواند در تمرینات این تیم شرکت کند، پاسخ داد: اصلا بحث عذرخواهی و این گونه مسائل نبود. شرایطی که لک در هفته‌های اخیر از لحاظ فنی و مسائل دیگر داشته خوب نبوده است. لک به این دلیل به تنهایی و با یک مربی اختصاصی تمرین می‌کند که من می‌خواهم نسبت به فوتبال، رفتار و مسائل فنی خودش بیشتر فکر کند. این کار فرصتی است تا بیشتر فکر کند، در نهایت فکر نمی‌کنم مشکل خاصی باشد و قطعا حضور لک در روزهای آینده می‌تواند به ما کمک کند.

 

*واکنش به صحبت های مجیدی: اصول حرفه ای می طلبد درباره مربی دیگر صحبت نکنم

گل محمدی در خصوص اینکه فضای بیانیه‌نویسی در فوتبال کشورمان و همچنین اظهارات اخیر فرهاد مجیدی مبنی بر اینکه اگر حرکات یک مربی دیگر را من انجام می‌دادند در میدان آزادی دارم می‌زدند، گفت: روز گذشته جلسه‌ای با بازیکنان داشتیم و تصمیم گرفتیم دیگر نسبت به حواشی و مسائلی که سبب بهم ریختن تمرکز تیم می‌شود دوری کنیم. خیلی می‌توانم در مورد جواب این سوال صحبت کنم، اما اصول حرفه‌ای‌گری و مربیگری می‌طلبد یک مربی در مورد مربی دیگر صحبت نکند. این برای هر مربی یک اصل است. کار ما مربیان واقعا سخت و طاقت‌فرسا است، فوتبال اعصاب‌خردکنی دارد و کار راحتی نیست.

 

*حکم کمیته انضباطی واقعا سنگین بود

وی اضافه کرد:‌ کار ما به حدی مشکلات فنی، دغدغه و... دارد که بخواهیم روی آنها تمرکز کرده و برایشان انرژی بگذاریم.از حرفه‌ای‌گری دور است که من و همکارانم بخواهیم در مورد همدیگر صحبت کنیم. حکمی که روز گذشته علیه من صادر شد واقعا سنگین بود و نسبت به برخی کارهایی که دوستان انجام دادند اختلاف رای خیلی زیاد است. باز هم از باشگاه می‌خواهم نسبت به حکم صادرشده عکس‌العمل نشان بدهند و به آن اعتراض خواهیم کرد. مسائل حاشیه‌ای را هم به دست باشگاه می‌سپارم، زیرا بخش حقوقی و رسانه‌ای دارد. رضا درویش هم این مسائل را خوب رصد می‌کند و نسبت به حواشی‌ای که دوستان دوست دارند در تیم ما به وجود بیاید اقدام خواهد کرد. واقعا باید تمرکز ما روی تیم باشد و از این مسائل که خیلی کم اهمیت است دور شویم. شاید هم این مسائل اهمیت داشته باشد اما اگر بخواهیم به آنها بپردازیم سبب کم شدن تمرکز خودمان می‌شود. 

 

*استناد استقلال به آن بند قانونی اشتباه است؛ خیلی صحبت می کنند و زیاد گاف می دهند

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه باشگاه استقلال مدعی است طبق ماده 54 آیین نامه انضباطی رأیی که برای او صادر شده، ناعادلانه است پاسخ داد: استناد باشگاه استقلال به آن بند قانونی اشتباه است، آن بند در سال 97 تغییر کرده و اطلاعات‌شان کامل نیست. خیلی زیاد صحبت می‌کنند و زیاد هم گاف می‌دهند. این مسائل تخصصی است و زیاد به من ارتباط ندارد.

 

*وحید امیری و سیامک نعمتی را در اختیار نداریم

گل محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به غیبت برخی بازیکنانش در دیدار با آلومینیوم آیا سایر بازیکنان پرسپولیس به این آمادگی ذهنی رسیده‌اند که نتایج نه چندان خوب هفته‌های اخیر را جبران کنند، گفت: متأسفانه وحید امیری را در اختیار نداریم، سیامک نعمتی هم به تازگی به تمرینات اضافه شده اما سایر بازیکنان آماده هستند. نتیجه هم بستگی به عملکرد خودمان دارد. 

 

*تیم ها نسبت به عملکرد داوران نگران هستند

وی اضافه کرد: متأسفانه امسال مشکلات داوری واقعا زیاد شده است،‌ در این بحث مقداری نگرانی وجود دارد، اما کمیته داوران با انتخاب‌های خوبش می‌تواند کمک کند، روز گذشته در کمیته انضباطی هم گفتم درصد خیلی زیادی از مشکلات حاشیه‌ای که برای تیم‌ها ایجاد می‌شود به دلیل مشکلات داوری است. تیم‌ها نسبت به این مسائل نگران هستند و خیلی بد است که چنین نگرانی در لیگ وجود داشته باشد. تکرار اشتباهات هم بدتر شده است. به طور مثال در هفته قبل در بازی ما با هوادار 27 دقیقه جریان بازی خوابیده بود، من وقت‌هایی که به دلیل پرتاب اوت، شروع مجدد بازی توسط دروازه‌بان تلف شد را حساب نکردم. در این وضعیت داور مسابقه باید حامی تیمی باشد که می‌خواهد فوتبال بازی کند، نه برعکس.

 

*داور نباید حامی تیمی باشد که دارد وقت تلف می کند

گل محمدی اضافه کرد: نباید داور حامی تیمی باشد که می‌خواهد وقت تلف کند، مدیریت بازی برای داوران ما خیلی مهم است. در دیدار با هوادار یک سوم جریان بازی خوابید، هوادار و خود بازیکنان از چنین مسابقه‌ای چه لذتی خواهند برد. هیچ لذتی نمی‌برند و فقط جنگ اعصاب است. اتفاقاتی که در دربی افتاد و سبب محرومیت 6 جلسه‌ای و جریمه 100 میلیون تومانی من شد نیز به خاطر تصمیمات داور است. 

 

*به کمیته انضباطی گفتم اگر تصمیمات داور عمدی نبود، فوتبال را کنار می گذارم

وی ادامه داد: به کمیته انضباطی هم گفتم تمام صحنه‌های دربی را مقابلتان می‌گذارم،‌ دو تا سه داور بی‌طرف هم بگذارید و اگر آنها گفتند تصمیمات داور عمدی نبود، فوتبال را کنار می‌گذارم. داور از دقیقه یک شروع به یکطرفه سوت زدن کرد. این چه معنی دارد، کل صحبت من این است؛ آقایان اجازه بدهید قهرمان در زمین مشخص شود و همه چیز فوتبالی تعیین شود. این خواسته مربیان و همه بازیکنان است. این گونه می‌توانیم از فوتبال لذت ببریم.

 

*نمی دانم از کجا فشار آوردند تا سیدعلی داور دربی شود

مربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: نباید این ذهنیت و نگرانی را در مورد انتخاب داور داشته باشیم. مهدی سیدعلی برای قضاوت دربی تمرکز نداشت. هفته قبل از دربی قرار بود داور بازی ما و نفت مسجدسلیمان باشد، اما اگر آن مسابقه را قضاوت می‌کرد دیگر نمی‌توانست در دربی قضاوت کند، به همین دلیل علیه خداداد افشاریان استوری گذاشت و به همین دلیل رئیس کمیته داوران اجازه نداد دیدار پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان را سوت بزند، به نوعی او را جریمه کرد، اما همین داور را برای دیدار دبی گذاشت. نمی‌دانم از کجا فشار آوردند که سیدعلی داور دربی شود. 

 

*خسروی که عضو کمیته داوران است از انتخاب خودش دفاع می کند

گل محمدی افزود: معلوم است خسروی به عنوان عضو کمیته داوران از انتخاب خودش دفاع می‌کند. از او می‌خواهم بیاید و با هم بنشینیم و فیلم صحنه‌های دربی را ببینیم. اگر صحت حرف‌های من را تایید نکرد، هر تصمیمی خواستند در موردم بگیرند. 

 

*همه نگرانی ما این است که ببینیم چه کسی داور بازی ما می شود

وی افزود: خدا را قسم می‌خورم اگر تیمی بیاید و از لحاظ فنی 3، 4 یا 5 گل به ما بزند و برنده شود از این کار لذت می‌بریم و می‌گوییم خدا پدر و مادر مربی‌اش را بیامرزد که تیم خوبی درست کرده و بازیکنان واستراتژی خوبی دارد. از این باخت‌ها یاد می‌گیریم، اما اکنون همه نگرانی ما این است که ببینیم چه کسی داور بازی‌مان است و چگونه او را انتخاب کرده‌اند. یا اینکه چرا چنین تصمیمی گرفتند. وقتی سیدعلی را برای دربی گذاشتند می‌توانستیم اعتراض کنیم تا او را بردارند؟ البته می‌دانستیم ذهنیت او برای این مسابقه نبردن پرسپولیس است، زیرا همان افرادی که انرژی گذاشته و دست‌های فراقانونی داشتند تا سیدعلی داور شود، برای همان‌ها قضاوت کرد و دوست نداشت ما ببریم. 

 

*10 نفره گل خوردیم چون داور اجازه تعویض نداد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: برخی می‌گویند چرا ما تعویض نکردیم، همان لحظه‌ای که استقلال بازیکنان قدبلندش را به زمین آورد تعویض‌های ما هم انجام شد، اما داور اجازه نداد بازیکن ما وسط زمین بیاید. 10 نفره گل خوردیم زیرا سیدعلی چنین اجازه‌ای ندارد. برانکارد روی خط طولی زمین بود اما دست سیدعلی هم به این حالت بود که می‌خواهد پس از بیرون رفتن برانکارد می‌خواهد بازی را ادامه بدهد، فقط منتظر بود برانکارد بیرون برود و بازی را شروع کند. در بازی ایران و کره جنوبی دیدید که داور 2 دقیقه و نیم وقت را نگه داشت تا تعویض انجام شود. 

 

*داور 4 ثانیه دیرتر سوت می زد تعویض ما انجام می شد

گل محمدی افزود: یکی از وظایف داور این است که بازی عادلانه و 11 به 11 انجام شود، نمی‌گویم 30 ثانیه ولی اگر سیدعلی 4 ثانیه دیرتر سوت می‌زد تعویض ما انجام شده بود، بازی برد و باخت دارد، اگر تیمی قوی ما را ببرد خوشحال می‌شویم و دنبال نقاط ضعف خود می‌رویم. از باخت به تیم قوی هم یاد می‌گیریم. 

 

*همه تیم ها نسبت به داوری ذهنیت منفی دارند

وی در مورد اینکه آیا این ذهنیت روی کل پرسپولیس تأثیرگذار نیست، پاسخ داد: این ذهنیت در تمام تیم‌ها وجود دارد، همه تیم‌ها در مورد این ذهنیت منفی مشکل دارند و فقط پرسپولیس این ذهنیت را ندارد که نگران باشد تا داور چگونه سوت می‌زند. سروصدای نیمکت‌ها هم به مدیریت داور بازمی‌گردد. اگر داور قاطع باشد چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید. چرا وقتی فغانی داور است چنین مشکلاتی نداریم، زیرا او مدیریت دارد. 

 

*باید به فدراسیون فشار بیاورند تا VAR به فوتبال ما بیاید

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: داوران ما قشر بسیار ضعیفی در جامعه هستند، از لحاظ حقوق، امکانات، VAR، و حتی هدست مشکل دارند. هدست خوبی ندارند که بخواهند با آن خوب ارتباط برقرار کنند. کار داوری در ایران بسیار سخت است، در این وضعیت فدراسیون مقصر است. روز گذشته در جمع کمیته انضباطی گفتم اولین کاری که باید انجام بدهید این است که به فدراسیون فشار بیاید تا VAR به فوتبال ما بیاید. این کار خیلی به رفع تنش‌ها کمک می‌کند. باشگاه‌ها هم هزینه ورود VAR را متقبل خواهند شد، البته هزینه خاصی هم ندارد. نبود این چیزها شاید برای برخی تیم‌ها خوب باشد که این موضوع واقعا عجیب است. در نهایت امیدوارم نتایج همه بازی‌ها فوتبالی رقم بخورد زیرا این خواسته هم مربیان و بازیکنان است.

 

***

 

فاضلی: به دنبال برد مقابل پرسپولیس هستیم/ امیدوارم داور بهترین فرد حاضر در میدان باشد

مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: امیدوارم در دیدار مقابل پرسپولیس، اور بهترین فرد حاضر در میدان باشد.

 

وحید فاضلی در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: موردی که در ابتدا میخواهم بگویم این است که بیانیه ها دو روی سکه دارد. فدراسیون باید نگاه مهربانانه ای به باشگاه ها داشته باشد. نباید بین فدراسیون و باشگاه ها فاصله بیفتد.

 

وی ادامه داد: باشگاه ها هم باید بتوانند نظرات و پیشنهادات خود را در فضایی مسالمت آمیز بیان کنند و فضا به سمتی نرود تا باشگاه هایی که بیانیه نمی‌دهند تصور کنند حق شان ضایع می‌شود. طرف دیگر سکه هم باشگاه ها هستند. آنها هم باید کمک کنند فضای فوتبال ما به سمت آرامش برود.

 

مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک خاطرنشان کرد: همان گونه که علی دایی افتخار فوتبال کشورمان هفته گذشته حضور افتخارآمیزی در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی داشت، باید بدانیم فوتبال یک بازی است و نباید در آن دنبال کینه و کدورت باشیم. همه کمک کنیم تا فضای سالمی شکل بگیرد.

 

فاضلی افزود: در باره بازی باید بگویم که پرسپولیس تیم باشخصیتی است که نیازی به تعریف ما ندارد، از لحاظ فنی الگوها و فلسفه خاص خودش را دارد، کادر فنی و بازیکنان خوبی هم در این تیم حضور دارند که جزو شاخص‌های لیگ ما است. پرسپولیس به خوبی از اشتباهات حریفان استفاده می‌کند و بیشتر بردهایش در این فصل هم روی استفاده از اشتباهات حریفان رقم خورده است.

 

وی تصریح کرد: ما هم آماده این مسابقه هستیم، خیلی تمرین کرده‌ایم، امیدواریم و تلاش می‌کنیم با توپ یا بدون توپ عملکرد خوبی مقابل تیم بزرگ پرسپولیس داشته باشیم. قهرمانی جام حذفی برای هر تیمی جذابیت دارد. بازیکنان ما هم این موضوع را درک می‌کنند که می‌توانند با سه بازی قهرمان جام حذفی شوند و سهمیه آسیا بگیرند. بازیکنان باتجربه‌ای در اختیار داریم، هر چند بازی فردا با حضور تماشاگران برگزار می‌شود اما با کمک بازوهای باتجربه و قوی خود می‌توانیم این شرایط را کنترل کنیم. امیدواریم در یک بازی پایاپای، جوانمردانه و فنی بتوانیم برد را کسب کنیم. امیدواری آخر من هم این است که فردا داور مسابقه، بهترین فرد میدان باشد.

 

مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در مورد دلیل حضورش در اتاق مربیان پرسپولیس پیش از برگزاری نشست خبری پاسخ داد: اتفاق خاصی نیفتاد، خوش و بش ساده‌ای بود. با یحیی گل محمدی در مورد شرایط روز فوتبال صحبت کردیم، مشکل خاصی نبود. او بزرگ ما است و به دلیل احترامی که برایش قائل هستم گفتم عرض ادبی کرده باشم. این مسائل در فوتبال ما عادی است. باید کوچک‌تر احترام بزرگ‌تر را حفظ کند. باز هم اگر شرایطش پیش بیاید خدمت بزرگترهای فوتبالمان می‌رسم. 

 

فاضلی در خصوص دلیل غیبت مهدی رحمتی در نشست خبری قبل از بازی توضیح داد: طبق هماهنگی که با رحمتی داشتم از روز قبل در تهران بودم که در این نشست شرکت کنم. او همراه تیم به تهران آمده است. 

 

وی در مورد احتمال لغو این مسابقه با توجه به شرایط جوی تهران اظهار داشت: تیم ما برای این مسابقه آمادگی کامل دارد، بازیکنانمان هم همین وضعیت را دارند. ما آماده هستیم اما سلامتی بازیکنان و تماشاگران هم برای ما مهم است و امیدواریم بهترین تصمیم گرفته شود، هر تصمیمی که گرفته شود به آن احترام می‌گذاریم.

 

مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در مورد اظهارنظرش مبنی بر اینکه آلومینیوم اهداف خیلی بزرگی دارد که نمی‌خواهد آن را در ملأ عام عنوان کند، و آیا قهرمانی جام حذفی جزو این اهداف بزرگ است و اینکه تیمشان مقابل برد مقابل پرسپولیس چه مقدار انگیزه دارد گفت: از لحاظ مهر‌ه‌ای بازیکنان خوبی داریم که شرایط را درک می‌کنند. قهرمانی جام حذفی هم برای آنها اتفاق خوبی است، هر چند خیلی از بازیکنان تجربه قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را دارند ولی باز هم دوست دارند این عنوان را کسب کنیم، این موضوع خوب است و ما هم به بازیکنان آلومینیوم کمک کرده و پا به پای آنها تلاش می‌کنیم. امیدواریم به این خواسته برسند زیرا این اتفاق دور از دسترس نیست. امیدوارم در یک بازی پایاپای و جوانمردانه برنده شویم. 

 

فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: محمد نوازی، مهدی رحمتی جزو افرادی هستند که سال‌ها در این فوتبال بوده‌اند. خود من هم شناخت خوبی از سطح بازیکنان لیگ دارم. احتمال می‌دهیم فردا اسکوچیچ برای تماشای بازی به ورزشگاه بیاید. پیشنهاد می‌کنم نگاه مهربانانه‌ای به بازیکنان ما داشته باشد. در یکی دو پست نفرات ما استحقاق به تیم ملی را دارند، امیدوارم اسکوچیچ این موضوع را مدنظر داشته باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------