سرمربی تیم ملی والیبال: با استفاده بیش از حد ستاره‌ها، آنها را فرسوده کردیم/ هنوز قرارداد ندارم و پولی نمی‌گیرم



بهروز عطایی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم ملی والیبال معتقد است در ادامه امکان اضافه شدن بازیکنانی همچون موسوی و غفور به تیم ملی وجود دارد.

به گزارش ورزش سه، بهروز عطایی که سال گذشته بعد از ناکامی تیم ملی والیبال در المپیک توکیو جانشین ولادیمیر آلکنو شد، با توجه به موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا با اعتماد فدراسیون والیبال امسال نیز روی نیمکت تیم ملی نشسته و در مرحله اول 25 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است. 


در حالی که تیم ملی والیبال سه تورنمنت مهم یعنی لیگ ملت ها، بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان را در ماههای آینده پیش رو دارد، امروز بهروز عطایی رودرروی اصحاب رسانه نشست تا قبل از شروع رسمی اردو به سوالات و ابهامات پاسخ دهد.


در برابر تغییرات مقاومت هایی وجود دارد
با 25 بازیکن اردوهای تیم ملی را شروع می کنیم. البته تا پایان باشگاه های آسیا چند بازیکن دیگر هم دعوت خواهند شد تا یک تیم به لیگ ملت ها برود و تیمی دیگر به بازی های کشورهای اسلامی اعزام‌ شود. معمولا در برابر تغییرات مقاومت هایی وجود دارد. ما باید از حالا خودمان را برای المپیک پاریس آماده کنیم. چند بازیکن مصدوم داریم و برخی از آنها تحت عمل جراحی قرار گرفتند. آنها با ما هماهنگ بودند و ممکن است در لیگ ملت‌ها در کنار ما نباشند. سعی می کنیم در لیگ ملت ها به بازیکنانی فرصت بدهیم که کمتر بازی کرده اند. 


معروف از تیم ملی خداحافظی کرده
برخی از باتجربه‌ها فعلا در اردو‌ حضور نخواهند داشت، اما در ادامه قطعا از حضور آنها استفاده خواهد شد. باید از کاپیتان سعید معروف تشکر کنم که تمام موفقیت‌های اخیر والیبال را مدیون حضور او هستیم. از سید محمد موسوی و غفور هم باید تشکر کنیم. درحال حاضر چند ابرستاره را در اختیار نداریم. سعید معروف از تیم ملی خداحافظی کرده است. او همیشه با درایت بوده و هرجا که هست برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. 


خودم هم دوست ندارم با دو تیم کار کنم
قرارداد توتولو با فدراسیون امضا شده و یک مربی بدنساز لهستانی به نام یانوش هم که سه سال سابقه کار با آنتیگا در لهستان را دارد، به خدمت گرفتیم. خودم هیچ قرارداد مالی با فدراسیون ندارم. اصلا دوست ندارم همزمان در دو تیم کار کنم و قاعدتا علاقه دارم تا با شروع لیگ به امور تحقیقاتی ام برسم، اما فعلا شرایط به این شکل شده است و چاره ای ندارم. 


احتمالا قبل از لیگ ملت ها به آرژانتین می رویم
برای بازی تدارکاتی تیم هایی را مدنظر داریم که بازی با آن ها بتواند برایمان مفید باشد. دو تیم را در نظر گرفته بودیک که الان فکر می کنم شرایط ما به آرژانتین نزدیک تر است. احتمالا ما قبل از اعزام به برزیل در آرژانتین بازی می کنیم و بعد در لیگ ملت ها شرکت می کنیم. 


تیم اصلی به کشورهای اسلامی نمی رود
بعد از مسابقات باشگاه های آسیا یکسری بازیکن به جمع ما اضافه می شوند. ما یک کادر جدید را برای بازی های کشورهای اسلامی تعریف می کنیم و در آن مسابقات من نخواهم بود. همچنین از دل همین بازیکنانی که در اردو هستند، یک تیم به این رقابت ها اعزام می شود. تیم اصلی و باکیفیتی که می خواهیم برای مسابقات جهانی آماده کنیم، زیر نظر من تمرین می کند.


معروف و موسوی در لیگ ملت ها رکورددار شدند!
من روزی که سرمربی تیم ملی شدم، زره محکمی پوشیدم. پیش بینی انتقادات را می کنم، اما ما باید با چارچوب ها و استانداردهای بین المللی حرکت کنیم. فکر می کنم تیم ملی ایران ثابت ترین تیم دنیا در 10 سال اخیر بود. 70 درصد تیم ما ثابت بود و تغییرات هم اجباری به وجود می آمد. شاید سعید معروف و محمد موسوی رکورددار حضور در لیگ ملت ها بودند. ما به شدت بازیکنان باتجربه را فرسوده کردیم. اگر قرار است از بازیکنان باتجربه استفاده کنیم، فقط یک تورنمنت است. مثلا موسوی و غفور باید در یک تورنمنت بزرگ در سال بازی کنند. البته می دانم که جامعه نتیجه گرایی داریم. اگر درست به قضیه نگاه نکنیم، همه دوست دارند یکسری بازیکن بالای 32 سال در تیم ملی بازی کنند. تیم های ملی پایه ما در سال های گذشته نتایج خوبی گرفتند و باید از آن ها استفاده کنیم. 


لیگ ملت ها برای فدراسیون جهانی اهمیت دارد
وقتی من تیم را بعد از المپیک تحویل گرفتم، تیم ما در رده دوازدهم جهان بود، اما بعد از پایان مسابقات آسیایی به رده دهم جهان رسیدیم. فدراسیون جهانی لیگ ملت ها را مسابقات پراهمیتی جلوه می دهد. حتی در بحث سهمیه المپیک هم لیگ ملت ها تاثیرگذار است و بهترین تیم هر قاره از روی رنکینگ لیگ ملت ها به المپیک می رسند. 


بی تجربه نیستم و استرس ندارم
من برای رسیدن به نیمکت تیم ملی همه مراحل را طی کردم. در لیگ دسته یک، لیگ برتر و جام باشگاههای آسیا تیمم قهرمان شدم. دستیار سرمربی تیم ملی بودم و در نوجوانان و جوانان سرمربی تیم ملی بودم. من هیچ استرس و فشاری را احساس نمی کنم. ما می توانیم از کشورهای موفق دنیا الگوبرداری کنیم. تیم هایی مثل ایتالیا و برزیل موفقیتشان به خاطر ثبات روی نیمکت بوده است. حوصله جامعه والیبال برای رسیدن به موفقیت باید بالا باشد. 


عبادی پور می تواند جانشین خوبی برای معروف باشد
سعید معروف یک بازیکن ممتاز و یکی از بهترین های دنیا بود. کسی که در این حد هست، در مدیریت داخل زمین هم یک استثنا بود. با این حال میلاد عبادی پور از سال 2013 عضو تیم ملی شده و در اروپا بازی کرده است. او به اوج و مرز پختگی رسیده و شرایط کاپیتانی تیم ملی را دارد. میلاد در مسابقات آسیایی هم تیم را به خوبی مدیریت کرد. 


نتایج من در بخش باشگاهی را با بحث ملی قیاس نکنید
بحث باشگاهی و ملی کاملا متفاوت است. ابزاری که در بخش باشگاهی داشتیم، با تیم ملی قابل قیاس نیست. تیم برای مقام های چهارم و پنجم بسته شده بود که به مقام پنجم هم رسیدیم. البته می توانستیم بهتر از این هم نتیجه بگیریم. 


فعلا خودم تمرینات را به دست می گیرم
فعلا آقای طلوع کیان که جزو کادرفنی تیم ملی هستند، در بخش باشگاهی فعالیت می کنند و کنار ما نیستند. آقای توتولو هم چند روز دیگر می آیند. خودم فعلا کارها را در دست می گیرم. همکاران خوبی همچون آقای جزیده را هم در اردو داریم. مجبوریم در تمرینات، سیاست مسابقات را طراحی کنیم. در انتخاب مربیان خارجی هم برخی محدودیت های مالی را در نظر گرفتیم. 


نمی دانم فدراسیون تا کجا از من حمایت می کند
فدراسیون سیاست های خودش را دارد. با این حال ما هماهنگ و همفکر هستیم. اینکه در ادامه چقدر از بنده و همکاران حمایت می شود، من نمی دانم. این را باید از ریاست فدراسیون بپرسید. فکر می کنم تا حالا حمایت خوبی رخ داده و خواسته های ما هم عملی شد. امیدوارم به سمتی برویم که اتفاقات خوبی برای والیبال ایران رخ دهد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------