کارشناسی داوری دیدار سپاهان و استقلال/ پنالتی سپاهان درست بود؛ حسینی باید اخراج می‎‌شد؟



کارشناسی داروی دیدار سپاهان و استقلال،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
کارشناسان داوری فوتبال می‌گوید داور به درستی به سود سپاهان پنالتی اعلام کرده است.

به گزارش ورزش سه، در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته لیگ برتر دو تیم سپاهان و استقلال در حالی به مصاف هم رفتند که آبی‌پوشان پایتخت در دقیقه ۶ با گل محمد دانشگر پیش افتادند.

 

اما تنها ۸ دقیقه بعد محمدرضا حسینی در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان استقلال قرار گرفت و در برخورد با او متوقف شد تا موعود بنیادی‌فر یک پنالتی به سود سپاهان اعلام کند و بازی با ضربه پنالتی گولسیانی به تساوی برسد.

 

در همین صحنه حسین حسینی با کارت زرد نیز جریمه شد و این در حالی بود که عده‌ای معتقد بودند گلر استقلال باید از زمین بازی اخراج می‌شد‌‌.

 

در همین خصوص نظر کارشناسان داوری را می‌خوانیم:

* ابراهیم میرزابیگی: پنالتی و اخطار کاملا درست است. برخی اعتقاد دارند این صحنه اخراج دارد اما این‌طور نیست. توپ هنوز در یک متری بازیکن است و بازیکنان می‌توانند از توپ استفاده کنند و به همین دلیل فقط اخطار کافی است اما اگر توپ در منطقه بازی نبود چون بازیکن با دست خطا کرده باید اخراج می‌شد.

 

* نوذر رودنیل: پنالتی و اخطار کاملا درست بود و چون جدال بر سر توپ بود بازیکن استقلال نباید اخراج می‌شد.

 

* نوید مظفری: طبق قانون چون موقعیت آشکار گل بود، پنالتی درست بود اما چون دروازه‌بان تلاش می‌کند با توپ بازی کند اخطار کافی بود. فقط در شرایطی که هل دادن، گرفتن و خطای هند مدافع اتفاق بیفتد چون تلاشی برای بازی با توپ نیست بازیکن باید اخراج شود و در غیر این‌صورت اخطار کافی است.

 

* حیدر سلیمانی: اعلام پنالتی کاملا درست بود اما چون جهت مهاجم، مستقیم سمت دروازه نبود و بعد از دریبل به سمت گوشه محوطه جریمه می‌رفت، کارت زرد کاملا صحیح بود. اگر جهت مهاجم مستقیم سمت دروازه بود، داور می‌توانست با کارت قرمز بازیکن را جریمه کند اما در این شرایط کارت زرد درست است.

 

* غلامرضا جباری: دروازه‌بان استقلال با بی احتیاطی مانع پیش‌روی بازیکن سپاهان می‌شود و جریمه آن اعلام ضربه پنالتی به سود تیم سپاهان و کارت زرد به دروازه‌بان استقلال است و تصمیم داور درست بود. چون دروازه‌بان برای مهار توپ می‌رود ولی در محاسبات دچار اشتباه می‌شود و با پای چپ بازیکن سپاهان برخورد می‌کند نیازی به اخراج نبود.

 

* حسین عسگری: در صحنه آهسته مشخص است مهاجم خیلی حرفه‌ای خودش را برای گرفتن پنالتی پرتاب می‌کند و با زدن پایش به دروازه‌بان از داور پنالتی می‌گیرد. دروازه‌بان هیچ خطایی انجام نمی‌دهد. البته در صحنه آهسته قابل تشخیص است و در صحنه عادی هر کسی فکر می‌کند خطا اتفاق افتاده است. هرچند داور به صحنه نزدیک بود اما به اشتباه پنالتی اعلام کرد.

 

 نظر کارشناسان داوری درباره سایر صحنه های دیدار پرسپولیس و استقلال

نوید مظفری: در دقیقه ۶۰ اخطار به شهریار مغانلو صحیح بود و اخطار به محمد کریمی در دقیقه ۶۳ هم کاملا صحیح بود. همچنین اعلام خطای آفساید بازیکن استقلال توسط کمک داور دوم در هر دو مورد در نیمه دوم صحیح بود.

 

حیدر سلیمانی: این کارشناس داوری درباره اینکه سپاهانی‌ها اعتقاد داشتند یک پنالتی نیز باید در نیمه دوم برای آنها گرفته می‌شد، خاطرنشان کرد: در نیمه دوم توپ به دست عارف غلامی در محوطه جریمه برخورد کرد ولی دست او فضایی جز بدنش را اِشغال نکرد و قطعاً هیچ داوری این صحنه را پنالتی نمی‌گیرد. کاملاً دست بازیکن بسته و ادامه بازی درست بود.

 

سلیمانی درباره برخورد وریا غفوری و شهریار مغانلو در اواخر بازی، گفت: در دقیقه 89 مغانلو اعترض داشت که اعتراضش درست بود. این صحنه بنیادی‌فرد مرتکب اشتباه شد چون مهاجم سپاهان خطایی روی غفوری مرتکب نشد. این صحنه اشتباه تاثیرگذاری نبود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------