بازتاب آمادگی ضعیف تیم ملی ایران برای جام‌جهانی در رسانه‌ آمریکایی!



تیم ملی ایران،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
یک رسانه آمریکایی به بازتاب عملکرد ضعیف تیم ملی ایران به منظور آمادگی در جام جهانی قطر پرداخته است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت sport illustrated، در حالی که ژاپن و کره جنوبی آماده سازی دقیقی برای حضور در جام جهانی را شروع کرده‌اند، در ایران این نگرانی وجود دارد که تیم اول آسیا با شرایط ضعیفی به جام جهانی برود.

 

ایران در جام جهانی با تیم های فوتبال انگلیس و آمریکا همگروه شده است. اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر برگزاری بازی دوستانه تیم ملی ایران با نیوزلند و کانادا مطرح شده اما هیچ چیزی تایید نشده است تا ایران شرایط خوبی در آستانه این رقابت ها نداشته باشد.

 

افشین قطبی، سرمربی سابق تیم ملی ایران در این باره به آسوشیتدپرس گفت: به نظر می‌رسد برنامه مشخصی وجود ندارد. زمان بسیار مهم است ولی این زمان برای ایران بدون اتفاق خوبی در حال سپری شدن است. بیشتر تیم‌ها بازی‌های دوستانه خود را ترتیب داده‌اند، ایران باید فوراً بازی‌های مناسبی را برای آماده‌سازی جام جهانی ترتیب دهد.

 

انتقادهایی در داخل ایران در مورد عدم اقدام مناسب فدراسیون تاکنون وجود داشته است. میرشاد ماجدی سرپرست موقت فدراسیون فوتبال گفته، تا زمانی که جزئیات نهایی نشود هیچ بازی اعلام نخواهد شد.

 

از آنجایی که این کشور تحت تحریم‌های بین المللی قرار دارد، جذب تیم‌ها به تهران یا سفر به خارج از کشور می‌تواند برای ایران پیچیده‌تر از رقبای آسیایی‌اش باشد.

 

 قطبی در ادامه صحبت های خود گفت: من در دوران حضورم در تیم ملی ایران، مانند کسانی که قبل و بعد از من آمدند، با بسیاری از این چالش ها مواجه شدم. مایوس کننده است، زیرا ایران دارای نسل طلایی از بازیکنان است و اگر آنها بهترین حمایت و آمادگی را داشته باشند، می توانند عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشند

 

کارلوس کی‌روش جانشین قطبی نیز از کیفیت حریفان ایران در بازی‌های دوستانه قبل از  جام جهانی ۲۰۱۸  شکایت کرد، زمانی که ایران با ترکیه، لیتوانی، سیرالئون، الجزایر، تونس و ازبکستان دیدار کرد.

 

این بار کره جنوبی که در گروه H به همراه پرتغال، اروگوئه و غنا قرار گرفته است، در ۲ ژوئن در سئول به مصاف برزیل می‌رود و چهار روز بعد با شیلی و در ۱۰ ژوئن با پاراگوئه دیدار خواهد کرد.

 

ژاپن نیز که در گروه E با آلمان، اسپانیا و کاستاریکا یا نیوزلند همگروه است با برزیل و پاراگوئه در هفته اول ژوئن دیدار خواهد کرد.

 

عربستان سعودی نیز از آسیا جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده است و قطر به عنوان میزبان به صورت خودکار در این مسابقات حضور پیدا می کند.

 

استرالیا و امارات متحده عربی در پلی آف آسیایی به مصاف هم خواهند رفت تا با تیم پنجم از آمریکای جنوبی دیدار کنند و یک تیم جواز حضور در جام جهانی را به دست می آورد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------