نتایج مسابقات فوتبال در حضور لژیونرهای ایرانی (1401/02/17)؛ قهرمانی پورتو در حضور طارمی



مهدی طارمی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم پورتو یک هفته پیش از پایان فصل جاری لیگ برتر پرتغال قهرمانی‌اش را مسجل کرد.

به گزارش تسنیم، شنبه شب در چارچوب هفته سی‌وسوم لیگ برتر پرتغال پورتو در خانه بنفیکا با یک گل به پیروزی رسید. زایدو در دقیقه 4+90 زننده گل 3 امتیازی پورتو بود.

 

پورتو با کسب این پیروزی 88 امتیازی شد و به مقام قهرمانی لیگ برتر پرتغال رسید. تیم‌های اسپورتینگ لیسبون (79 امتیاز) و بنفیکا (71 امتیاز) رده‌های دوم و سوم جدول را در اختیار دارند.

 

مهدی طارمی 87 دقیقه در ترکیب پورتو برابر بنفیکا بازی کرد و سپس با مارتینز تعویض شد.

 

مهدی طارمی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

 

***

 

تساوی هال‌سیتی با حضور ۷۷ دقیقه‌ای صیادمنش

تیم فوتبال ها‌ل‌سیتی در دیداری که مهاجم سابق استقلال را در ترکیب اصلی داشت، در آخرین بازی فصل خود برابر ناتینگهام فارست به کسب یک امتیاز رضایت داد.

 

الهیار صیادمنش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال انگلیس موسوم به چمپیونشیپ، امروز (شنبه) تیم فوتبال هال‌سیتی که اللهیار صیادمنش را در اختیار دارد، در خانه به مصاف ناتینگهام فارست رفت که این بازی در حالی که تا پایان 90 دقیقه هیچ گلی دربر نداشت، در نهایت با تساوی یک - یک خاتمه یافت.

 

ابتدا این تیم ناتینگهام فارست بود که با گلزنی جانسون در دقیقه 2+90 به گل رسید اما تنها دو دقیقه بعد لوئیز پاتر گل تساوی را برای هال‌سیتی به ثمر رساند. اللهیار صیادمنش در ترکیب اصلی هال‌سیتی به میدان رفت و در دقیقه 77 تعویض شد.

 

با این نتیجه ها‌ل‌سیتی 51 امتیازی شد و در رده نوزدهم جدول 24 تیمی چمپیونشیپ به کار خود در این فصل پایان داد.

 

در پایان فصل 22-2021 لیگ دسته اول فوتبال انگلیس، تیم‌های فولام 90 امتیازی و بورنموث 88 امتیازی به عنوان قهرمان و نایب قهرمان به لیگ برتر صعود کردند و چهار تیم بعد از آنها شامل هادرزفیلد (82)، ناتینگهام فارست (80)، شفیلدیونایتد (75) و لوتون تاون (75) به پلی‌آف می‌روند تا از میان آنها سومین تیم صعود کننده به لیگ برتر مشخص شود.

 

***

 

پیروزی خارج از خانه لورکوزن با آزمون

هفته ماقبل آخر لیگ دسته اول فوتبال آلمان با پیروزی‌ تیم‌های فوتبال بایرلورکوزن و بوروسیا دورتموند ادامه پیدا کرد.

 

در ادامه دیدارهای هفته سی‌و‌سوم، هفته ماقبل پایانی بوندس‌لیگا، امروز (شنبه) از ساعت 18 چهار بازی همزمان برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های بوروسیا دورتموند و بایرلورکوزن برابر رقبا به برتری رسیدند.

 

بایرلورکوزن که سردار آزمون را از ابتدا تا دقیقه 64 در ترکیب داشت، میزبان خود هوفنهایم را با نتیجه 4 بر 2 شکست داد. لورکوزن در حالی 3 امتیاز آخرین بازی خارج از خانه‌اش را کسب کرد که گل اول را هم دریافت کرده بود. جورجینیو روتر در دقیقه 22 گل نخست را برای هوفنهایم به ثمر رساند. پس از او پاتریک شیک کار را برای لورکوزن به تساوی کشاند. هوفنهایم تنها 2 دقیقه بعد با گلزنی کریستوف بائوم‌گارتنر دوباره از حریف خود جلو افتاد و تا دقیقه 73 هم تیم پیروز میدان بود تا اینکه موسی دیابی مجدداً نتیجه را مساوی کرد. پس از او پاتریک شیک دومین گل خود را در دقیقه 76 به ثمر رساند و در نهایت لوکاس آلاریو بازیکنی که به جای سردار آزمون به میدان رفت، در دقیقه 1+90 گل چهارم تیم میهمان را هم زد.

 

لورکوزن با این نتیجه و با توجه به باخت 4 بر یک فرایبورگ رده چهارمی در بازی همزمان برابر یونیون برلین، 61 امتیازی شد تا جایگاه خود را را در رده سوم جدول تثبیت کند. آزمون و یارانش حتی اگر هفته آخر شکست بخورند هم این جایگاه را از دست نخواهند داد چرا که فاصله‌شان با فرایبورگ به 6 امتیاز افزایش یافت و اختلاف آنها با لایپزیگ رده پنجمی که یک بازی کمتر انجام داده نیز 7 امتیاز است.

 

 ***

 

پیروزی الاهلی با پاس گل نوراللهی

الاهلی با حضور دو بازیکن ایرانی خود در هفته ۲۱ لیگ امارات به پیروزی دست پیدا کرد.

 

در هفته ۲۱ رقابت های لیگ امارات یک بازی برگزار شد. در این دیدار الاهلی که احمد نوراللهی و مهدی قایدی را در ترکیب اصلی خود داشت به مصاف الاتحاد رفت و با نتیجه ۲ بر ۱ به پیروزی دست پیدا کرد.

 

نوراللهی پاس گل نخست الاهلی را داد و ۹۰ دقیقه در ترکیب تیمش بود اما مهدی قایدی در دقیقه ۸۴ تعویض شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------