اینتر فاتح جام حذفی با برد در دربی ایتالیا/ جشنواره گل منچسترسیتی در شب قهرمانی آژاکس و سلتیک



دیدار اینتر و یوونتوس،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم فوتبال اینترمیلان در فینال کوپا ایتالیا توانست یوونتوس را شکست داده و قهرمان شود.

به گزارش فارس، در فینال کوپا ایتالیا تیم‌های اینترمیلان و یوونتوس مقابل هم قرار گرفتند که مصاف این دو تیم در پایان 90 دقیقه با نتیجه 2 بر 2 خاتمه پیدا کرد تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

 

در وقت‌های اضافه پریشیچ، ستاره اینتر شد و توانست 2 گل برای تیمش به ثمر برساند تا شاگردان اینزاگی در نهایت با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی برسند و قهرمان کوپا ایتالیا شوند.

 

این هشتمین جام قهرمانی اینتر در کوپا ایتالیا بود. اینتر پیش از این دو بار مقابل یوونتوس در فینال قرار گرفته بود که در هر دو مسابقه بازنده شده بود، اما در این بازی به پیروزی رسید تا به این ترتیب دست شاگردان آلگری از جام کوتاه بماند.

 

***

 

اتلتیکومادرید به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا رسید

قهرمان فصل گذشته لالیگا یکی از نمایندگان اسپانیا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.

 

تیم‌های الچه و اتلتیکومادرید بامداد امروز (پنجشنبه) در چارچوب هفته سی‌وششم لالیگای اسپانیا، مقابل هم صف‌آرایی کردند که در این بازی اتلتیکومادرید با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد.

 

ماتیوس کونیا در دقیقه 28 و رودریگو دپائول در دقیقه 63 برای روخی‌بلانکو گلزنی کردند.

 

در دیگر بازی هفته سی‌وششم، سویا به مصاف مایورکا رفت که این مسابقه به تساوی بدون گل انجامید.

 

با توجه به نتایج رقم خورده، اتلتیکومادرید با 67 امتیاز جای سویا را در جایگاه سوم جدول گرفت و با توجه به وضعیت بهتر نسبت به رئال بتیس در دیدار رودررو، سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. سویای 66 امتیازی نیز سقوطی یک پله‌ای را تجربه کرد و در دو هفته پایانی لالیگا، با رئال بتیس که 61 امتیاز دارد، برای کسب سهمیه باقیمانده لیگ قهرمانان اروپا رقابت می‌کند.

 

***

 

لوشامپیونه| ادامه رقابت نیس و رن برای سهمیه‌های اروپایی

تیم‌های نیس و رن از سد رقبای خود گذشتند و به رقابت برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا ادامه دادند.

 

هفته سی‌وششم مسابقات فوتبال لیگ یک فرانسه (لوشامپیونه) چهارشنبه شب با دو دیدار به پایان رسید که در یکی از بازی‌ها، نیس با نتیجه 4 بر 2 موفق به شکست سن‌اتین شد.

 

دنیس بوانگا در دقیقه 11 و زیدو یوسوف در دقیقه 4+45 دروازه نیس را گشودند. در نیمه دوم اما ورق برگشت و ملوین بارد در دقیقه 52، اندی دلور در دقایق 60 و 62 و هشام بوداوی در دقیقه 80 برای شاگردان کریستوف گالتیه گلزنی کردند.

 

در دیگر دیدار این هفته، نانت با نتیجه 2 بر یک برابر رن پیروز شد. در این مسابقه نیز ابتدا تیم بازنده توسط فلاوین تایت در دقیقه 32 به گل رسید، اما گلزنی کالیفه کولیبالی در دقیقه 45 و نیکولاس پالویس در دقیقه 67 برتری را برای نانت به ارمغان آورد.

 

نیس با بردی که به دست آورد، 62 امتیازی شد و در رتبه پنجم جدول لوشامپیونه باقی ماند. رن نیز با 62 امتیاز در رده پنجم به سر می‌برد و به دنبال رن، موناکو و مارسی، برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ اروپا می‌جنگد. تیم سن‌اتین نیز با 31 امتیاز در جایگاه هجدهم جای دارد و در دو هفته پایانی باید برای جبران سه امتیاز اختلاف با لوریان و فرار از سقوط تلاش کند.

 

***

 

سلتیک بازهم قهرمان لیگ اسکاتلند شد

تیم فوتبال سلتیک بازهم توانست عنوان قهرمانی لیگ اسکاتلند را کسب کند.

 

تیم فوتبال سلتیک با کسب نتیجه تساوی یک بر یک مقابل دونده یونایند توانست عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر اسکاتلند را قطعی کند.

 

این پنجاه و دومین قهرمانی سلتیک در رقابت‌های اسکاتلند به شمار می رود.

 

***

 

آژاکس قهرمان لیگ هلند شد

تیم فوتبال آژاکس در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ هلند قهرمانی خود را قطعی کرد.

 

 در هفته سی‌وسوم لیگ فوتبال هلند تیم فوتبال آژاکس به مصاف هیرنفین رفت و توانست با نتیجه 5 بر صفر حریف خود را شکست دهد.

 

به این ترتیب شاگردان تن‌هاگ 82 امتیازی شدند و در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ هلند سی‌وششمین عنوان قهرمانی خود را مسجل کردند. این سومین قهرمانی تن‌هاگ در 4 فصل اخیر به شمار می‌رود. 

 

در دیگر بازی لیگ هلند تیم‌های فاینورد و ایگلز هم به مصاف هم رفتند که این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به سود فاینورد خاتمه پیدا کرد. علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی فاینورد در این مسابقه از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و توانست در دقیقه 71 به برایان لینسن پاس گل بدهد.

 

به این ترتیب یاران جهانبخش با 71 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند و راهی پلی‌آف لیگ اروپا شدند.

 

***

 

جشنواره گل منچسترسیتی مقابل ولورهمپتون با شاهکار دی‌بروینه/ یکه‌تازی شاگردان پپ در جزیره

تیم فوتبال منچسترسیتی در دیداری معوقه از هفته سی‌وسوم لیگ برتر انگلیس توانست حریف خود را شکست دهد.

 

در دیداری معوقه از هفته سی و سوم لیگ برتر انگلیس تیم‌های منچسترسیتی و ولورهمپتون مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با نتیجه 5 بر یک به سود شاگردان پپ گواردیولا خاتمه پیدا کرد.

 

کوین دی‌بروینه در این مسابقه توانست 4 گل در دقایق 7 و 16 و 24 و 60 برای تیمش به ثمر برساند. دیگر گل سیتیزن‌ها را رحیم استرلینگ در دقیقه 84 به ثمر رساند.

 

با این نتیجه منچسترسیتی 89 امتیازی شد و به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی ایستاد. لیورپول با 86 امتیاز همچنان جدی‌ترین تعقیب کننده آبی‌های منچستر در صدر جدول است.

 

نتایج سایر دیدارهای این هفته به شرح زیر است:

لیدز صفر - چلسی 3

لسترسیتی 3 - نوریچ صفر

واتفورد صفر - اورتون صفر

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------