مجیدی: دنبال رکورد و نباختن نیستم، فقط قهرمانی مهم است/ نکونام: می‌دانستیم بازی سختی داریم



فرهاد مجیدی،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال استقلال از عملکرد شاگردانش در دیدار مقابل فولاد خوزستان ابراز رضایت کرد و گفت، برای او تنها قهرمانی مهم است و نه کسب رکورد و نباختن.

به گزارش تسنیم، فرهاد مجیدی پس از برتری 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل فولاد خوزستان در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: تنها جمله‌ای که می‌توانم بگویم خسته نباشید به بازیکنانم است که فوق‌العاده بودند و نشان دادند که لیاقت قهرمانی را دارند. بازیکنانم هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم تیم برتر بودند، به جز دقایق آخر که گل خوردیم. بازی بسیار سختی بود که در نهایت در آن پیروز شدیم.

 

وی در مورد اینکه تیمش در آستانه قهرمانی قرار دارد، تصریح کرد: برای بازی بعدی نیاز به سه امتیاز داریم تا قهرمان شویم. نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان تأثیرگذار است ولی فارغ از این نتیجه نیاز به پیروزی در بازی بعدی داریم. هنوز استقلال صد درصد قهرمان نشده است. به بازیکنانم گفته بودم از چهار بازی پیش رو 12 امتیاز می‌خواهم و در بازی‌های بعدی باید با تمام قوا به میدان برویم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه خریدهایی مثل صالح حردانی در سیستم بازی او جواب دادند، گفت: از اول فصل خریدهای ما براساس سیستم بازی‌مان بود. بهترین بازیکن حال حاضر در پست دفاع راست صالح حردانی است که باید از مدیریت باشگاه تشکر کنم که این خرید را در نیم‌فصل انجام داد. از بازیکنانی مثل سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که جدا شدند و دل‌مان برای‌شان تنگ شده است، تشکر می‌کنم ولی ما در نیم‌فصل دوم رافائل سیلوای باتجربه را جذب کردیم که خیلی به ما کمک کرد. سیاوش و محمدحسین حتماً در جشن قهرمانی ما شرکت می‌کنند، چون سهم زیادی در این موفقیت دارند.

 

مجیدی در واکنش به طرح این موضوع که اگر تیمش در آسیا حضور داشت شاید الان می‌توانست نتایج بهتری بگیرد، تصریح کرد: این مسئله مهم است و نمی‌دانم چرا به آن نمی‌پردازند. فاجعه است که استقلال و پرسپولیس در آسیا نیستند. آسیا باید از خدایش باشد که این دو تیم در لیگ قهرمانان شرکت کنند. حذف از آسیا برای من شوکه کننده بود، چون روی این مسابقات حساب و برنامه‌ریزی کرده بودیم. امیدوارم با مدیریت باشگاه و فدراسیون فوتبال این مشکل حل شود و فصل بعدی این رقابت‌ها حضور داشته باشیم. دلایل عدم حضور در آسیا را نمی‌دانم، ولی بدترین خبر برای من حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا بود. کسی که اطلاعات دارد، باید صحبت کند اما تیم‌هایی که قابل مقایسه با تیم‌های ایرانی نبودند، شرکت کردند با این حال استقلال و پرسپولیس نبودند.

 

وی در واکنش به اینکه تیمش با نباختن در لیگ و داشتن بهترین خط دفاعی صاحب رکورد قابل توجهی در فوتبال ایران است، گفت: دنبال رکورد و نباختن نیستم و از اول گفته بودم برای من قهرمانی مهم است. به بازیکنانم برای این کسب رکوردها افتخار می‌کنم، اما تأکید می‌کنم هدف من قهرمانی است. فوتبال همین است و یک روز می‌برید و یک روز می‌بازید. در بازی با نساجی مازندران، شوت صالح حردانی به تیر خورد و امروز وارد دروازه شد. جا دارد در مورد ساختار باشگاه فولاد خوزستان به مردم و مسئولان استان خوزستان تبریک بگویم که چنین امکاناتی را فراهم کردند و برای فولاد نیز در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که چرا عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی پس از از دست دادن پنالتی مقابل نساجی مازندران در جام حذفی دیگر بازی نمی‌کند، گفت: آمانوف فوق‌العاده بازیکن خوبی است و در آینده خواهید دید. واقعتیش را بخواهید این بازیکن در ماه رمضان خیلی روزه گرفت و در جی پی اس که به بدن بازیکنان وصل است، متوجه شدیم آمادگی لازم برای بازی‌ها را ندارد. برای این بازی نیز ناراحتی در زانویش داشت و نمی‌خواستیم به او فشار وارد شود. آمانوف بازیکن باکیفیتی است و مطمئناً در آینده می‌تواند به ما کمک کند.

 

مجیدی درباره رقابت تیم‌ها در لیگ بیست‌ویکم یادآور شد: فاصله تیم‌ها نزدیک بود و تیم‌های خوبی مثل مس رفسنجان، پرسپولیس، سپاهان، فولاد و ... حضور داشتند. سطح لیگ امسال به نسبت‌های سال‌های قبل بالاتر بود.

 

وی در مورد نبود رودی ژستد در این بازی به دلیل محرومیت خاطر نشان کرد: رودی می‌خواست با ما به اهواز بیاید. به او گفتم اهواز خانه دوم استقلال است. استقلال واقعاً اینجا طرفداران زیادی دارد. از شب گذشته استقبال زیادی از ما شد و امیدوارم با قهرمانی دل هواداران را شاد کنیم.

 

سرمربی تیم فوتبال استقلال راجع به درگیری‌های آخر بازی بین بازیکنان گفت: من متوجه درگیری نشدم.

 

***

 

نکونام: می‌دانستیم بازی سختی داریم

سرمربی تیم فولاد خوزستان گفت: از قبل می‌دانستیم که برابر استقلال بازی دشواری داریم.

 

جواد نکونام،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

جواد نکونام پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل استقلال گفت: می‌دانستیم بازی سخت و سنگینی را با توجه به شرایط جدول در پیش داریم. بازی پرفشاری بود و تیم ما یک ربع بیست دقیقه اول خیلی بد بازی کرد و با تغییراتی که دادیم، توانستیم شرایط را به نوعی که دوست داریم، پیش ببریم.

 

وی افزود: در ادامه جز یکی دو خطایی که رخ داد و ما هم کرنر داشتیم، موقعیت خاصی رخ نداد. در نیمه دوم هم شرایط برابر بود و روی ضد حمله گل خوردیم. بازیکن باید در لحظه تصمیم بگیرد که سخت است. اگر موقعیت‌ها را نگاه کنید که تبدیل به گل شد و موقعیت‌هایی که ما گل نکردیم، مشخص می‌شود که چه تیمی بدشانسی آورد. نتیجه مساوی شاید عادلانه‌تر بود. تیم ما روی ضد حمله گل خورد و به هم ریخت و شیرازه ما از هم پاشید، اما با تغییراتی که دادیم توانستیم بازی را تغییر دهیم.

 

سرمربی فولاد خوزستان، گفت: من چند مسئله دارم. اول اینکه چرا هواداران ما امروز به ورزشگاه نیامدند؟ من از باشگاه سؤال می‌کنم که چرا در بازی که ما میزبان بودیم، تماشاگر نیامد؟ همه جا استقلالی‌ها بودند، اما چرا هواداران ما نیامدند؟ از باشگاه سؤال می‌پرسم که چرا تماشاگران ما نیامدند، اما 5 هزار استقلالی بودند؟ باشگاه چه کار کرد؟ اگر در ورزشگاه آزادی بود، اشکالی نداشت، اما چرا هواداران ما در ورزشگاه نبودند، در حالی که می‌توانستیم استادیوم را پر کنیم؟ پشت نیمکت ما اتفاقاتی افتاد که تعجب کردم. دوست دارم که تماشاگر در استادیوم باشد، اما از باشگاه سؤال می‌کنم چرا هواداران خودمان نبودند؟

 

نکونام با انتقاد از قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد، خاطرنشان کرد: مسئله دیگر در خصوص داوری‌ها است. آقای زاهدی‌فرد، برای ما قضاوت درستی نداشت و اگر آنها اعتراض می‌کردند به سمت آنها می‌رفت و ما اعتراض می‌کردیم، این طرف قضاوت می‌کرد. آقای زاهدی‌فرد را برای بازی‌های ما نگذارید. هیچ اتفاقی رخ نداد و پنالتی یا کارت اشتباهی رخ نداد، اما او با نوع قضاوتش و سوت‌هایی که می‌زد، اعصاب ما را به هم ریخت. فصل قبل هم سه بازی برای ما سوت زد و با اینکه در یک بازی برده بودیم، گفتم او را برای قضاوت بازی ما نگذارند. او در دقیقه 96 به دروازه‌بان حریف کارت زرد نشان می‌دهد که بازی می‌خوابد. در نهایت به تیم استقلال تبریک می‌گویم.

 

وی درباره علت تعویض رضاوند، گفت: از ابتدا نمی‌خواستیم از آرش استفاده کنیم، چون او یک سرماخوردگی در طول هفته داشت. وقتی هم به بازی رفت، دوست داشت بازی کند و ما به او بازی دادیم. آرش بهترین هافبک فوتبال ایران در نیم فصل دوم بوده و خیلی به تیم ما از نظر فنی کمک کرده است. این اتفاق چیزی از ارزش‌های اوکم نمی‌کند. امروز به خاطر سرماخوردگی واقعاً نمی‌خواستیم از او استفاده کنیم، اما شرایط طوری بود که ترجیح دادیم به رضاوند بازی بدهیم که نتوانست بازی کند و او را تعویض کردیم.

 

سرمربی فولاد خوزستان درباره تعویض‌هایش اظهار داشت: تعویض‌های ما برای بردن بود. روی اشتباه گل خوردیم و ما دنبال برد بودیم. موقعیت‌های خوبی در این بازی داشتیم، اما نتوانستیم از این موقعیت‌ها استفاده کنیم.

 

نکونام در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه گفت: هیچ مشکلی نیست. من دوست دارم همه بازی‌ها با تماشاگر باشد، اما امروز باشگاه ما اشتباه کرد. از لحظه ورود ما به استادیوم که اتوبوس تیم وارد می‌شود، مشخص است. جایگاه ورود تیم ما و تیم میهمان مشخص است، اما اتفاقات آنقدر خنده‌دار بود که من با مشت روی پای خودم می‌کوبیدم.

 

وی ادامه داد: نمی‌دانم این اتفاق‌ها برای چه رخ داد. دوستان خودم می‌خواستند به ورزشگاه بیایند و به آنها گفتم بازی بدون تماشاگر است و نیایید، اما آمدیم در ورزشگاه و دیدیم که پنج هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه حضور دارد، در جایگاه ویژه، جایگاه خبرنگاران، راهروها پر از آدم بود. ما می‌خواستیم بازی با تماشاگر باشد، اما اگر بازی بدون تماشاگر است، باید بدون تماشاگر باشد. باشگاه ما مقصر است و امروز ما اینجا غریبه بودیم. در زمین خودمان غریبه بودیم. در تهران می‌رویم می‌گویند باید طرح سرامیکی بچینیم و اینجا هم این اتفاقات رخ می‌دهد. این دو گانگی هست و باشگاه ما مقصر است. از هواداران‌مان با وجود اینکه وظیفه من نیست، عذرخواهی می‌کنم، چون امروز آنها باید در ورزشگاه حضور داشتند، اما تماشاگران تیم میهمان در ورزشگاه بودند.

 

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در خصوص اینکه شهاب گردان دو گل مشابه خورد، تأکید کرد: شباهتی نداشت. گل اول را از روی خط با پای راست زد و این یکی را روی پای راست خودش آورد و تبدیل به گل کرد.

 

نکونام درباره اینکه در اواخر بازی به داوری معترض شده بودند، گفت: همانطور که گفتم داوری طوری قضاوت کرد که بازی به سمتی که دوست دارد برود و به ضرر ما بود. تا به حال دیده‌اید، مقابل تیم‌های بزرگ، به نفع فولاد بگیرند؟ به ضررمان نگیرند، به نفع نمی‌خواهیم. حتی 50-50 هم به سود تیم حریف بگیرند، اما 30-70 را را به سود حریف نگیرند. نه بی احترامی کردیم نه چیزی، اما فردا نیایند به ما گیر بدهند. به آنهایی که در زمین می‌ریزند نگاه کنند و ما را هم نگاه کنند. مربیان همه تیم‌ها را می‌گویم و مربی وقتی عصبی می‌شود، یک لحظه هزار کار انجام می‌دهد. ما هیچ اعتراضی نمی‌کنیم و امروز هم ما میهمان بودیم و از بیرون ورزشگاه، ورودمان، تماشاگر و داور به ضرر ما بود و از هواداران‌مان عذرخواهی می‌کنم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------