احضار پیروانی، محمودی، آقایی و عالیشاه به کمیته انضباطی/ عالیشاه: من را قربانی کردند



دیدار پرسپولیس و تراکتور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
دو بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شدند.

به گزارش فارس، جلسه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای پیگیری پرونده جعل ایمیل های فدراسیون گابن و همچنین بررسی حواشی دیدار تراکتور و پرسپولیس برگزار شد.

 

البته با توجه به غیبت غلامرضا سلیمانی، ناظر بازی تراکتور و پرسپولیس در این نشست قرار است روز پنجشنبه وی همراه با امید عالیشاه و سعید آقایی در جلسه کمیته انضباطی شرکت کرده و توضیحات خود را در این خصوص ارایه کند.

 

همچنین افشین پیروانی، سرپرست پرسپولیس و کاظم محمودی، سرپرست تراکتور هم دوشنبه هفته آینده (9 خردادماه) در جلسه کمیته انضباطی حضور خواهند یافت.

 

آخرین وضعیت پرونده تراکتور - پرسپولیس و بازیکن گابنی از زبان رئیس کمیته انضباطی

ابوالفضل حسن زاده محمدی درباره بررسی پرونده اسناد و ایمیل های جعلی بازیکن گابنی گل گهر، اظهار داشت: امروز مصوبه خاصی نداشتیم. نماینده محترم و وکیل باشگاه گل‌گهر امروز به کمیته انضباطی آمدند. برخی اسامی اعلام شد که باید از طریق مراجع قضایی و کمیته اخلاق فیفا باید در مورد آنها عمل کرده و با جاعلان برخورد کنیم.

 

وی درمورد اینکه آیا باشگاه گل گهر این اسامی را اعلام کرده است، توضیح داد: طبق مدارکی که به باشگاه ارائه شده افراد دخیل در موضوع جعل خارج از باشگاه بوده اند. 

 

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه حیدر افسری، سرپرست گل گهر اعلام کرده اسامی خاصی اعلام نشده است، پاسخ داد: خیر به ما اسامی داده اند که باید درمورد آنها بررسی شود. 

 

حسن زاده درباره پیگیری‌های پلیس فتا در این پرونده، توضیح داد: پلیس فتا بحث جعل را در سطح بین الملل پیگیری می‌کند. باشگاه هم مشخصاتی داده است که باید درباره آنها با فیفا مکاتبه کنیم.

 

وی درباره بررسی پرونده دیدار تراکتور و پرسپولیس، گفت: رضا مهدوی، داور بازی به جلسه کمیته انضباطی آمد اما ناظر مسابقه به این دلیل که درگیر بازی دیگری بود، نتوانست امروز در جلسه شرکت کند.

 

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه قانون درمورد اتفاقات این مسابقه چه می‌گوید، عنوان کرد: موضوع در قانون مشخص است اما انطباق اتفاق رخ داده با قانون، نیاز به بررسی بیشتری دارد.

 

حسن‌زاده درمورد زمان صدور رای، گفت: فعلا نمی‌توانیم بگوییم زیرا هم ناظر باید به جلسه کمیته انضباطی بیاید. نظر اعضای کمیته انضباطی هم این بود نمایندگان و سرپرست‌های هر دو تیم تراکتور و پرسپولیس و دو بازیکن پرسپولیس یعنی امید عالیشاه و سعید آقایی هم باید به جلسه بعدی کمیته انضباطی دعوت شوند.

 

وی درباره اینکه آیا احتمال دارد رای این بازی پس از پایان لیگ برتر صادر شود، گفت: این امکان وجود دارد رای بعد از پایان لیگ برتر صادر شود.  تا زمانی که به اقناع وجدان نرسیم، نمی‌توانیم تصمیم گیری کنیم.

 

رییس کمیته انضباطی درباره اینکه آیا درست است که داور از هر دو تیم‌ خواسته برای ادامه بازی به زمین بازگردند، اظهار داشت: این جزو محتویات پرونده است که از بیانش معذوریت داریم.

 

حسن‌زاده درمورد احتمال جریمه شدن باشگاه استقلال و علیرضا رضایی به دلیل در اختیار نگذاشتن این بازیکن به تیم امید و اینکه آیا دبیرکل فدراسیون این موضوع را کمیته انضباطی ارجاع داده است، گفت: بنده در جریان این پرونده نیستم. بازیکن ندادن به تیم ملی یکی از تخلفاتی است که می‌تواند برای باشگاه ها محقق شود اما تا امروز به کمیته انضباطی چیزی ارسال نشده است.

 

ادعای جنجالی تراکتور علیه پرسپولیس رد شد!

ورزش سه نوشت: جلسه کمیته انضباطی پیرامون بازی پرسپولیس - تراکتور در حالی برگزار شد که ناظر و مسئول برگزاری بازی در این جلسه حضور پیدا نکردند اما در حضور سیدرضا مهدوی داور مسابقه، جلسه طولانی برگزار شد.

 

نکته مهم اینکه در بخشی از این جلسه که خبرنگار ما به آن دسترسی پیدا کرده، رئیس کمیته انضباطی تاکید می‌کند که «یک هفته برای صدور رای» زمان وجود دارد و این کمیته هیچ عجله‌ای در این خصوص نخواهد کرد.

 

به این‌ترتیب اگرچه پیش‌بینی‌ها مبنی بر این بود که روز سه‌شنبه یا چهارشنبه رای نهایی ابلاغ شود اما کمیته انضباطی ترجیح خواهد داد که پس از جلسه استماع فردا، موارد مختلف را بررسی کند و حکم نهایی را بدهد.

 

اگرچه مسئولان کمیته انضباطی امروز به اظهارات ناظر بازی دسترسی نداشتند اما به نظر می‌رسد ابهام اصلی در مورد ادعای باشگاه تراکتور بود که با پاسخ داور مسابقه تا حد زیادی رفع شده است.

 

مسئولان کمیته انضباطی که گزارش دو صفحه‌ای داور را درباره بازی خوانده بودند، از او در این مورد که آیا پس از توقف اولیه و حضور در رختکن آمادگی این را داشت که به زمین بازگردد و بازی را از سر بگیرد، سوال پرسیدند.

 

او در پاسخ با رد این ادعا اعلام کرد که ۳۰ دقیقه پس از توقف بازی در دقیقه ۷۰ برای بررسی شرایط ورزشگاه اقدام کرد اما مهیای انجام مسابقه نبود و در نهایت تعطیلی بازی را اعلام کرد.

 

البته ابوالفضل حسن‌زاده ترجیح داد که در مقابل خبرنگاران به سوال یک خبرنگار در این مورد پاسخ ندهد.

 

این در حالی است که چند روز پیش مدیر روابط عمومی باشگاه تراکتور این ادعا را مطرح کرد که داور برای ازسرگیری بازی اعلام آمادگی و از تیم پرسپولیس برای حضور در زمین دعوت کرد که مورد مخالفت قرمزها قرار گرفت.

 

حالا باید منتظر ماند و دید که ناظر این بازی چه اظهاراتی را در کمیته انضباطی خواهد داشت و همچنین مسئولان دو باشگاه به چه شکلی دفاعیه خود را انجام می‌دهند.

 

باتوجه به اینکه رئیس کمیته انضباطی در جلسه تاکید کرد که یک هفته برای صدور رای فرصت وجود دارد، احتمال دارد که پس از پایان لیگ، حکم صادر و محرومیت و جرایم نیز در فصل جدید اعمال شوند.

 

اظهارات رئیس کمیته انضباطی نیز به وضوح نشان می‌دهد که این کمیته عجله‌ای برای صدور رای ندارد و شاید همین موضوع نشانه‌ای باشد بر اینکه کمیته انضباطی تصمیمی بر تکرار بازی ندارد چرا که فرصتی برای تکرار این مسابقه وجود نخواهد داشت.

 

***

 

عالیشاه: من را قربانی کردند/ خیلی خوشحالم که زنده ماندیم!

امید عالیشاه در اولین گفت‌وگو پس از ماجراهای تبریز با اظهارات توفانی به سوالات میثاقی پاسخ داد.

 

به گزارش ورزش سه، یکی از چهره‌های جنجالی بازی عجیب و غریب تراکتر و پرسپولیس در تبریز امید عالیشاه بود. امید که زیر سنگ‌باران تبریز عصبانی شده بود و به کمیته انضباطی هم فراخوانده شده روی خط برنامه فوتبال برتر آمد و در این برنامه صحبت‌های تندی را در خصوص این بازی مطرح کرد.

 

مشروح مصاحبه کاپیتان دوم پرسپولیس را در این صفحه می‌خوانید:

 

*درویش به مردم آبادان کمک کند

عرض تسلیت دارم به مردم شریف آبادان، از آقای درویش هم از طرف بازیکنان تقاضا دارم هر کمکی، مالی و جانی می‌توانند انجام دهند و ماهم یاری‌شان می‌کنیم.

 

*خوشحالم که زنده‌ام و کشته ندادیم!

بزرگترین خوشحالی من این است که خودم و هم‌تیمی‌هایم زنده‌ایم و بدون کشت و کشتار زمین را ترک کردیم! نقاط تاریکی را در این فوتبال دیدیم و حتی فکر می‌کنم دوربین‌های تلویزیونی هم از خیره شدن به این تصاویر تعجب کردند. در متن فوتبال یک‌سری لایه‌های زشتی وجود دارد که اگر توجه نشود و مدام بخواهیم خاک را زیر فرش دهیم، مطمئنا در آینده فاجعه‌بار خواهد بود. یک‌جایی بالاخره باید این مسئله حل شود یا نه؟

 

*چرا شعارهای تجزیه طلبانه را نمی‌بینید؟

من امید عالیشاه هستم، نه کمتر و نه بیشتر. یک بازیکن ساده فوتبالم، عضو حزب و گروه و دسته‌ای نیستم؛ خیلی هم در رسانه نیستم. صدقه‌سر پرسپولیس در سال‌های اخیر جام‌های زیادی کسب کردم و از هواداران هم تشکر می‌کنم که برای باشگاه واقعا سنگ تمام گذاشتند اما شما در این چندساله از من چیزی دیدید؟ چرا کسی نمی‌خواهد این واقعیت تلخ را بپذیرد؟ چرا شعارهای تجزیه طلبانه‌ای که در استادیوم سر داده می‌شود را کسی نمی‌بیند؟ چرا با پرچم یک کشور دیگر و فریاد زدن اسم آن کشور بازی را سیاسی می‌کنند؟ مثلا می‌خواهند به‌زعم خودشان ما را تحقیر کنند ولی این اتفاق نمی‌افتد.

 

*جو را فرافوتبالی کردند، کوتاهی از خودتان بود

چرا باید ساکت بمانم و واکنش نشان ندهم؟ همان مسئولینی که می‌گویند امید عالیشاه جو را متشنج کرده بنشینند پشت میزشان و یک نفر آدم به آنها فحش دهد، به نظرتان چه عکس العملی دارند؟ در جلسه شورای تامین مگر نگفتند ۳۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه، چرا ورزشگاه پر شده بود؟ آقای استاندار محترم مصاحبه می‌کند که عالیشاه جو را خراب کرده؛ چرا پی‌گیری نمی‌کنید که مسئولین ذی‌ربط خودتان کوتاهی کرده‌اند. اگر آقای استاندار نمی‌تواند جو را کنترل کند از وزیر محترم کشور می‌خواهم ورود کند. جو را از فوتبال خارج و فرافوتبالی کردند. این را من نمی‌گویم بلکه این را گزارش ناظر بازی می‌گوید. این اتفاقات از قبل از بازی شروع شده بود و تا دقیقه ۷۰ هم ادامه داشت.

 

*به کریمی، دایی و باقری هم رحم نکردند

حالا من، سعید آقایی و مهدی ترابی هیچ، شما به علی کریمی، علی دایی و کریم باقری که اسطوره آن خطه هستند رحم نکردید. یک بار برای همیشه این اتفاقات باید تمام شود. شما به مهدی کیانی و ساغلام هم رحم نکردید. آنها خواهش کردند که سنگ نزنید، سرمربی تیم‌تان با بلندگو اعلام کرد سنگ نزنید بازی سه-هیچ می‌شود. کِی بساط این‌جور کارها جمع می‌شود؟ من یک درد بزرگتر دارم و آنجا این‌طور فریاد زدم؛ جان همه ما در خطر است.

 

*اگر عذر نمی‌خواهید سکوت کنید

حالا مسئولیت‌تان را گردن نگیرید، توجیه کنید و بگویید ما جو را متشنج کردیم. در این چند روزه مسئولین و آقای استاندار این را گفتند و می‌توانستند جای توجیه، عذرخواهی کنند یا حداقل سکوت می‌کردند. این قضیه دفعه چندم است و بیخ پیدا می‌کند. خداشاهد است ما برای فوتبال رفتیم، نه سنگ بردیم و نه لیزر، حداقل در این مشکلاتی که در جامعه وجود دارد با این قضایا فوتبال را از مردم نگیرند. من حرفی ندارم و امیدوارم جوابگو باشند و نخواهند توجیه کنند.

 

*آنجا از ما معذرت خواستند ولی حرف‌های‌شان عوض شد

اصلا من را مادام العمر محروم کنند؛ مصاحبه‌شان را دیدید، آدم خنده‌اش می‌گیرد. ساغلام آن روز از بازیکنان و کادر ما عذرخواهی کرد، حتی مسئولین‌شان عذرخواهی کردند و بعد که ما از تبریز برگشتیم انواع مصاحبه‌ها را کردند. من می‌گویم امید عالیشاه بد، کریم باقری، علی کریمی و علی دایی اسطوره آن خطه هستند یا نه؟

 

*آقا کریم گفت می‌خواهید لک کرنر بزند؟!

طنز از این تلخ‌تر نداریم، یکی از مسئولین نیروانتظامی که آمدند در رختکن و می‌خواستند بگویند دوباره بازی کنیم، در صورتی‌که داور این تصمیم را نداشت، به آقا کریم می‌گویند که چرا امید می‌رود کرنر می‌زند؟! من نرفتم، رامین رفت و سنگ خورد، مهدی ترابی و سعید آقایی هم سنگ خوردند. آقا کریم هم در جواب به او گفت می‌خواهید از این به بعد حامد لک کرنر بزند؟! همه می‌خواهیم توجیه کنیم و به این‌خاطر درست نمی‌شود.

 

*بازی متوقف شد که نیرو بیاید

نیرو برای برگزاری بازی کم بود، دفعه دوم که بازی متوقف شد کمال به آقای مهدوی گفت چرا متوقف کردی و او جواب داد نیرو‌ها در حال آمدن هستند! الان سرباز احمدی کجاست، کسی خبرش را می‌گیرد؟ من دوبار سنگ به زانویم خورد و بعدش کنترلم را از دست دادم‌. سنگ‌هایی که به من خورد را هم به سمت بیرون پرت کردم. گزارش بازی همه چیز را نشان داد.

 

*اگر خدانکرده گل می‌زدیم چه می‌شد؟

تیم ما قبل از اینکه نیرو وارد ورزشگاه شود اگر خدانکرده گل می‌زد، آن دسته هوادارنما چه‌کار می‌کردند؟ من دوست‌های تبریزی زیادی دارم و بعد از بازی از من عذرخواهی کردند و گفتند آن هوادارنماها برای فوتبال نیامده بودند و برای دعوای قومیتی آمده بودند.

 

*اراده‌ای برای حل این مسئله وجود ندارد

مدیریت استادیوم مگر چقدر سخت است؟ شما وقتی می‌بینید این اتفاقات می‌افتد ۲۰۰، ۳۰۰تا دوربین بگذارید. ممنوع الورودشان کنید. انگار نمی‌توانید جلوشان را بگیرید یا اراده‌ای برای این کار نیست. تا الان هم سکوت کرده بودم ولی واقعا می‌خواهم بدانم.

 

***

 

درویش: مسوولان باشگاه تراکتور اشتباه خود را بپذیرند

رضا درویش در گفت و گویی درباره حاشیه تیم های پرسپولیس و تراکتور، اظهار داشت: حساب مردم غیور تبریز جداست و قبل از بازی گل محمدی و دستیارش برای چک کردن زمین رفتند اما سنگ هایی به شکم گل محمدی خورد و او عکس العمل نشان نداد.

 

دیدار پرسپولیس و تراکتور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ادامه داد: همچنین طبق مصوبه سازمان لیگ باید بلیت ۳۰ درصد ورزشگاه به فروش برسد و طبق اعلام مدیر عامل باشگاه ۶۰ هزار نفر آمدند و اگر قانون رعایت شود باید ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر در ورزشگاه یادگار تبریز باشند.

 

وی افزود: قانون می گوید ناظر برگزاری مسابقات در صورتی که مصوبه ای از بندهای سازمان لیگ اجرا نشود، نباید این بازی را برگزار می کرد.

 

درویش گفت: چگونه ناظر بازی اجازه داد بازی برگزار شود. این موضوع از اول نشان می دهد که هیچ نظارتی بر کار این آقایان نبوده است. اگر استانی توانایی این برگزاری را ندارد چرا این بازی را در آن ورزشگاه برگزار کرد. حالا برگزار شد و گزارشگر در آنجا می گوید که همیشه بازی تراکتور و پرسپولیس هیجان انگیزه است.

 

وی اضافه کرد: وقتی سنگ سمت بازیکنان خورد، گزارشگر بازی گفت که هواداران چقدر خوب پرتاب می کنند. از این رفتارها همه چیز مشخص می شود.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با عذرخواهی از تمامی هواداران و مردم ایران گفت: از همه به خاطر این فجایع عذرخواهی می کنم. اگر مسوول برگزاری این مسابقات بودم، استعفا می دادم و چه انتظاری داریم تا کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما میزبانی دهد و این صحنه ها را دنیا می بیند به جای اینکه مسوولان آذربایجان عذرخواهی کنند که سهل انگاری کردیم؛ اما کار خود را توجیه می کنند.

 

وی ادامه داد: اینکه عالیشاه صد تا سنگ از سوی هواداران می خورد و از روی زمین با ناراحتی یک سنگ به تابلوی تبلیغاتی می زند، مسوولان تراکتور می گویند به مقام شامخ تابلو توهین شده، پس سنگ هایی که به عالیشاه خورده چیست؟ چقدر این مسوولان به عالیشاه بی احترامی کردند و مگر تابلوی تبلیغاتی انسان است. چطور یک انسان ناراحت شده را اینگونه سرزنش می کنید.

 

درویش یادآور شد: گل محمدی یک چهره ملی است و اول بازی چقدر با کلمات رکیکی به او بی احترامی کردند و این بی احترامی به جایگاه مربیگری است. به جه جرمی توهین کردند. خدا خواست تا در آن لحظات گل نزدیم و اگر گل می زدیم چه اتفاقات بدتری می افتاد. تا امروز این همه نقل  و قول مختلف از طرف مسوولان تراکتور شنیدم اما ندیدم تا بگویند ما اشتباه کردیم آنها همواره فرار رو به جلو دارند.

 

وی ادامه داد: چطور صدها سنگ به یک انسان خورده جای سوال نیست اما مگر آن تابلو مقدس است که ناراحت شدند و اگر احسان حدادی بود هم نمی توانست سنگ را به سمت هوادران پرت کند. اگر بناست جامعه اصلاح شود به جای این حرف ها بگویند که اشتباه کردیم و یک راهکار در نظر بگیرند.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: در گذشته هم هوادارنماهایی در تبریز بودند و حرکات ناشایست انجام دادند و از آن روز کنترل می کردند تا این اتفاقات الان رخ ندهد. مردم آذربایجان به غیورمردی شهره هستند. اگر بگوییم این کارها درست نیست و اشتباه است و از فردا جامعه را به انسان دوستی تشویق کنیم، این مشکلات برطرف می شود اما این طرفداری و گزارشگری وضعیت را بهتر نمی کند. اگر بازی با این شیوه برگزار شود باید منتظر گرفتاری های بزرگتر از این باشیم.

 

وی اضافه کرد: قانون می گوید مربی محروم وقتی می آید افسر امنیتی استان جایگاه او را مشخص می کند و گل محمدی مقصر نیست. سهرابی چرا صورت مساله را پاک می کند. گل محمدی به عنوان مهمان آمده و مربی تیم است و وظیفه شما به عنوان مهمان نوازی این است تا برای دیدن بازی باید تسهیلات لازم را فراهم کنید. مدیرعامل تراکتور هنوز به گل محمدی بی حرمتی می کند. در صحنه ها همواره توهین و حرکات زشتی است.

 

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: سهرابی در حرف هایش راجع به هواداران تناقض دارد. این دوستان به جای حرف های ناصواب اصل مطلب را درست کنند. داور مسابقه اگر بنا بود بگوید بازی را شروع کنم می رود در زمین مسابقه می ایستاد نه وسط رختکن.

 

سهرابی باید بداند تیم ما ۷ نفره هم می شد باز هم تراکتور را می برد و اکر گل نزد هم به دلیل این بود که بازی هر ۵ دقیقه قطع می شد. نمی دانم چرا این مسوولان این همه دروغ می گویند. فقط اشتباه خود را بپذیرند و خودشان را اصلاح کنند و فضایی ایجاد کنند تا بی احترامی نشود.  

 

وی عنوان کرد: در تمام این فصل بلاتکلیف بودیم. برای بازی سپاهان از ۱۰ روز قبل شهرهای مختلف را پیشنهاد دادیم. سیرجان را قبول کردند و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه تیم شد. صبح بازی گفتند که بازی بدون تماشاچی است و اگر قرار بود اینگونه باشد در البرز با ۵۰ تماشاگر برگزار می کردیم هیچکسی هم جوابگو نیست. به سازمان لیگ زنگ می زنیم اظهار بی اطلاعی می کنند.

 

***

 

مدیرعامل تراکتور: از ارسال چند عکس پرسپولیسی‌ها خجالت کشیدم

مدیرعامل تراکتور در دفاع از تیمش مدعی شد که جنجال های بازی با پرسپولیس به خاطر رفتار بازیکنان حریف بود.

 

دیدار پرسپولیس و تراکتور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

بخش قابل توجهی از برنامه فوتبال برتر این هفته به بررسی اتفاقات بازی ناتمام تراکتور و پرسپولیس اختصاص داشت. میرمعصوم سهرابی، مدیرعامل باشگاه تراکتور بعد از صحبت های اولیه امید عالیشاه، روی خط برنامه آمد. او در صحبت های خود ضمن محکوم کردن رفتار چند بازیکن تیم پرسپولیس که باعث تحریک هواداران شدند، تصاویر و فیلم هایی هم برای اثبات ادعاهای خود ارسال کرد.

 

سهرابی با تشبیه پرتاب سنگ های عالیشاه به پرتاب نیزه گفت: اتفاقات اخیر که در ورزشگاه یادگار امام رخ داد و کار یک عده تماشاگرنما را تایید نمی کنیم. کار اعضایی که باشگاه پرسپولیس انجام دادند را هم محکوم می کنم. این دو مورد باعث تخریب وجهه واقعی هواداران نجیب تراکتور شد. چرا فقط در تمام بازی های پرسپولیس این اتفاقات رخ می دهد؟ باید اعضای تیم خود را توجیه کنیم. 

 

آنها که سنگ پرتاب کردند هوادار ما نبودند. یک تعداد بودند که عکس های آنها بیرون آمده است. آنها اصلا هوادار تراکتور نبودند. هوادار تیم های رقیب بودند و یک عده هم آمده بودند که تنش ایجاد کنند. خوشبختانه عکس ها را به مراجع ذی ربط فرستاده ایم. هواداران پرسپولیس دو سال پیش با ما در تهران چه کردند؟ در همان بازی در ورزشگاه آزادی حدود 40-50 هوادار ما مجروح شدند. شعارهای قومیتی از همان ورزشگاه آزادی بیرون آمد. بازی با سپاهان و فولاد هم اشتباه ما بود؟ اکثر بازی های این باشگاه همین است.

 

باشگاه ما اشتباه نکرده است. مورد اول رنگ بندی شهر تبریز آبی بود. مورد دوم وصل بودن به سامانه بلیط فروشی ایران من بود. از نظر قانونی مجوزهای لازم را گرفته بودیم و تخلفی صورت نگرفت. در فینال جام حذفی مگر 30 درصد رعایت شد؟ وقتی 20 هزار نفر می آید کجا باید کنترل کنیم؟ تعدادی که این کار را کردند به والله به خاطر تحریک بازیکنان حریف بود.

 

صحبت های اولیه سهرابی پایان کار نبود و او پس از پخش تصاویر ارسالی اش دوباره روی خط آمد و گفت: من می گویم آقای درویش چرا وقتی تماشاگران پرسپولیس به تراکتوری ها شعار قومیتی دادند هیچ وقت محکوم نشدند و عذرخواهی نکردید. آقای گل محمدی چهره ملی هستند و ما احترام می گذاریم ولی شما به عنوان مدیرعامل چرا به آقای یحیی گل محمدی اجازه دادی که بیاید. مگر محروم نبود؟ شما که دم از قانون می زنید، مگر آقای گل محمدی فراتر از قانون است؟ چرا اجازه داید از وسط تماشاگران رد شود یا وسط زمین بیاید.

 

او در مورد تعداد تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند تاکید کرد: تمام بازی ها به عهده شورای تامین استان هاست. معیار حضور تماشاگر رنگ بندی شهرهاست. اینجا نه توهینی شده، نه شعاری داده شده، نه پرچمی باز شده، 50 هزار نفر ما آمده و هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. همه با آرامش آمدند و با آرامش خارج شدند. 

 

مگر بازی دیروز پیکان با تیم خارجی صد در صد نبود. مگر فردا ما همایش صد هزار نفری نداریم؟ مگر تبریز جداست؟ تبریز رنگش آبی بود و کرونا نداشت. شورای تامین، امنیت را برقرار کرد و مردم آمدند. من خیلی به شما احترام می گذارم ولی متهم ردیف اول این اتفاق را پشت خط آوردید که از خودش دفاع کند. آقای عالیشاه نباید مسائل را وارونه بگوید. مگر آقای  عالیشاه سنگ را به بیرون می انداخت؟ او سنگ را پرتاب می کرد. من فیلمش را دارم.

 

مدیرعامل تراکتور در مورد عکس  هایی که فرستاده گفت: یک بازیکن ما نه درگیر شد نه خدای نکرده کار غیراخلاقی انجام داده است. عکس هایی که فرستادم نمی خواهم چند تایش پخش شود و دو سه تا عکس را هم خجالت کشیدم که بفرستم چون درست نیست که مردم ببینند.

 

سهرابی با محکوم کردن باشگاه پرسپولیس افزود: من کار یک عده محدود را تایید نمی کنم ولی باید واقع بین باشیم. کار مسئولین امنیتی و انتظامی واقعا عالی بود و از بینی یک نفر حتی خون نیامد. ما اینجا اشتباه کردیم، سپاهان چه شد؟ آن سرباز چشمش چه شد؟ مقصر آن هم باشگاه تراکتور است و باید ما عذرخواهی کنیم؟ در اهواز چه شد؟ در ورزشگاه آزادی چه شد؟ چرا این مسائل فقط در مورد پرسپولیس رخ می دهد. اگر یک بازیکن ما اشتباه می کرد من باید برخورد می کردم.

 

او در مورد فیلم ضبط شده توسط دوربین مدار بسته سالن رختکن ضبط شده و در حین صحبت هایش پخش شد گفت: این برای لحظه ای است که تیم پرسپولیس به رختکن آمد. مسئولان امنیتی و فرمانده میدان آمدند و از داور و ناظر بازی خواهش کردند که با ضمانت آنها بازی بدون هیچ مشکلی برگزار شود. داور گفت مشکل ندارد، پرسپولیس بیاید ما ادامه می دهیم. 8 دقیقه منتظر ماندند که ساعت هایش هم هست. این ها در عرض 15 دقیقه هم دوش گرفتند و هم غذا خوردند. کجا رختکن شام می خورند؟ بازیکن آنها می گفتم من غذایم را خوردم و مسواکم را هم زدم! می توانید از ناظر بازی هم بپرسید. آنها هشت دقیقه منتظر ماندند ولی متاسفانه پرسپولیس نیامد.

 

مدیرعامل تراکتور که از بلیط فروشی سی درصدی در بازی صحبت و سپس به حضور 50 هزار نفر در ورزشگاه اشاره کرد، در مورد این تناقضات گفت: 45-50 هزار نفر تماشاگر آمده بودند. خوشبختانه به بهترین نحو ممکن مردم آمدند و ورزشگاه را ترک کردند. ورزشگاه ما 75 هزار نفری است. 20 هزار نفر بدون بلیط آمدند، مگر می توانید این همه آدم را برگردانید؟

 

***

 

ساغلام: پرسپولیسی‌ها گفتند غذا خوردیم، بازی نمی‌کنیم!

صحبت در مورد اتفاقات عجیب در تبریز در هفته گذشته تمامی ندارد و سرمربی تراکتور مجدد در این‌باره صحبت کرده است.

 

دیدار پرسپولیس و تراکتور،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

ارطغرول ساغلام در نشست خبری قبل بازی با فجر شهید سپاسی شیراز گفت: از اتفاقات رخ داده در بازی با پرسپولیس ناراحت هستم. برای اینکه چنین اتفاقاتی تکرار نشود، کلاه‌مان را قاضی کرده و موضوع را تحلیل می‌کنیم. کسی که تراکتور را دوست دارد، تحت هیچ شرایطی به داخل زمین اشیاء پرتاب نمی‌کند. اتفاقات رخ داده را می‌توان از چند جنبه بررسی کرد. این بازی نیمه تمام ماند و این شرایط از بُعد دو تیم قابل بررسی است.

 

وی ادامه داد: ‌فدراسیون فوتبال باید اتفاقات را از تمامی ابعاد و لحظه به لحظه بررسی کرده و رأی صادر کند. تصمیم فدراسیون می‌تواند برای آینده فوتبال ایران تأثیرگذار باشد.

 

ساغلام ادامه داد: از آقای رامین رضاییان به‌خاطر رفتارش در طول بازی و شخصیتی که نشان داد، تشکر می‌کنم. این بازیکن با خونسردی و برای کنترل جو بازی خیلی تلاش کرد. اما سه بازیکن پرسپولیس در وقوع این اتفاقات تأثیرگذار بودند. یکی از بازیکنان پرسپولیس با بوسیدن لوگو، یکی دیگر با پرتاب سنگ به سکوها و دیگری با حرکت دست، جو ورزشگاه را متشنج کردند. پس از توقف بازی، نیروی انتظامی سریعاً جو ورزشگاه را آرام کرده و به داور بازی گفتند که می‌توانید بازی را ادامه دهید. داور نیز تیم پرسپولیس را به زمین دعوت کرد؛ اما آنان گفتند ما دوش گرفتیم، غذا می‌خوریم و نمی‌خواهیم بازی کنیم. 

 

وی توضیح داد: با این وضعیت، همه‌ی تیم‌ها با استفاده از سه بازیکن می‌توانند در تمامی ورزشگاه‌های دنیا جو را برهم زده و هواداران را به داخل زمین بکشانند. همچنین می‌توانند بعد از خراب کردن جو، تیم را بیرون کشیده و به بهانه‌های مختلف از دستور داور سرپیچی کرده و بازی نکنند. پس بازهم تأکید می‌کنم که فدراسیون فوتبال ایران باید قضایا را بررسی کرده و تصمیم درستی اتخاذ کند؛ چرا که این تصمیم در آینده نیز تاثیر گذار است. همچنین این اتفاقات برای ما درس شده تا در صورت رخ دادن این وقایع، هواداران‌مان با خونسردی رفتار کنند.

 

ساغلام در خصوص تاثیر این اتفاقات در تیمش، گفت: نیمه تمام ماندن بازی همه‌ی ما را ناراحت کرد؛ چرا که حاکم بر زمین بوده و موقعیت گلزنی داشتیم، نیمه تمام ماندن بازی‌‌ای که می‌توانستیم در آن پیروز شویم، ناراحتمان کرده است. ما طی پنج بازی اخیر عملکرد خوبی داشتیم و روز به روز بهتر کار کرده‌ایم. می‌خواهیم عملکرد خوب و روند رو به رشد را در بازی با فجر و نساجی هم حفظ کنیم.

 

وی در رابطه با انگیزه بازیکنانش برای بازی‌های باقی مانده خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد بازیکنان بی‌انگیزه شوند. مدت‌ها نتوانسته بودیم به پیروزی دست یابیم و حالا که در روند پیروزی قرار داریم، می‌خواهیم لذت کسب سه امتیاز را در دو بازی پایانی نیز تجربه کنیم.

 

ساغلام در خصوص محرومان و مصدومان تیمش، گفت: محمد مسلمی‌پور از بازی فردا محروم است و مشکل دیگری نداریم.

 

وی در خصوص عدم حضور هواداران در بازی با فجر توضیح داد: ما از بازی در حضور طرفدارانمان خیلی لذت برده و با کمک آنان چند بازی پیروز شده‌ایم. دوست داشتیم با حضور آنان پرسپولیس را شکست داده و بازی با فجر را نیز در حضور هواداران برگزار کنیم. اما در این مقطع نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم و به هر حال در نبود هواداران هم برای کسب سه امتیاز تلاش خواهیم کرد.

 

سرمربی تراکتور در پایان تأکید کرد: ‌ما خطر سقوط را احساس نمی‌کنیم، اما با توجه به رقابت بین نفت مسجد سلیمان و فجر شهید سپاسی و برای اینکه حرف و حدیثی پیش نیاید، همچون بازی‌های قبلی با جدیت و انگیزه بالا بازی خواهیم کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------