سپاهان در فصل جدید با نویدکیا ادامه می‌دهد/ سرمربی زردپوشان: اشتباه کردم به تیم ملی کمک کردم



محرم نویدکیا،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: سعی کردم در این 2 سال خیلی محترمانه تا جایی که در توانم بود به تیم ملی کمک کنم، اما فکر می‌کنم واقعاً اشتباه کردم.

به گزارش فارس، محرم نویدکیا در نشست خبری پس از دیدار پایانی سپاهان مقابل آلومینیوم اراک اظهار داشت: باید در مورد چند نکته صحبت کنم چون روز آخر است. با تمام وجودم از محمود کریمی تشکر می کنم. از خودگذشتگی بزرگی به خاطر من کرد. شاید خانواده و دوستانش سوال کنند چه اتفاقی افتاد از تیم جدا شد. فقط من می دانم و خودش که چه لطف بزرگی به من و سپاهان کرد. از مرزبان تشکر می کنم به خاطر یک سال و نیمی که کنار هم بودیم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم.

 

* برایم سخت بود بدون کریمی و مرزبان در سپاهان ادامه دهم

وی افزود: واقعا برایم سخت بود بدون این دو عزیز کار را ادامه بدهم ولی وظیفه ام بود که کار را تمام کنم. دلم می خواست در موردشان صحبت کنم و صمیمانه به خاطر از خودگذشتگی که به خاطر من داشتند، از آن ها ممنون هستم.

 

* اشتباه کردم به تیم ملی کمک کردم

سرمربی سپاهان گفت: در مورد تیم ملی باید صحبت کنم برخلاف همیشه که دلم می خواست چه از امید و چه بزرگسالان حمایت کنم. سعی کردم در این دوسال خیلی محترمانه تا جایی که در توانم بود به تیم ملی کمک کنم.  ولی فکر می کنم واقعا اشتباه کردم. به نظرم آدم کمی وجود داشته باشد چیز خوبی است. بیشتر از این نمی توانم در موردش حرف بزنم.

 

* حرف زدن ما درباره هواداران بی خودی است

نویدکیا افزود: موضوع سوم در مورد هوادارانمان است که دوباره امروز نبودند. فکر می کنم حرف زدن ما بیخودی است و آن ها هم بیخودی خودشان را خسته می کنند. بازی قبلی گفتم ولی تفاوتی نمی کند.

 

* تمام تلاشم را در این دو سال برای سپاهان انجام دادم

سرمربی سپاهان در خصوص بازی امشب عنوان کرد: کلا 10 بازیکن داشتم. 11 تا بود که به خاطر آسیب دیدگی خواستیم فقط همراه ما باشد و وقتی محکم کار به مشکل خورد سه چهار دقیقه پایانی همینطوری او را به زمین فرستادیم. بچه های جوان خیلی خوب بازی کردند. به آن ها تبریک می گویم. محصول آکادمی سپاهان هستند و حقشان بود شانس بدهم. در این دوسال تلاش کردم تیم خوبی درست کنم. سعی کردم تیمی باشد که سبک خوبی داشته باشد. نمی دانم چقدر موفق بودم اما تمام تلاشم را در این دوسال برای سپاهان انجام دادم.

 

* آلومینیوم 10 دقیقه آخر بهتر بازی کرد

وی افزود: حریف در نیمه اول بهتر از ما بازی کرد. به خاطر نبود نفرات تغییرات زیادی در پست های مختلف داشتیم. به همین خاطر از سازماندهی لازم برخوردار نبودیم. حریف به گل رسید. در نیمه دوم خیلی خوب بازی و آن را کنترل کردیم. تا جاییکه توانستیم بازیسازی کردیم. چند موقعیت خیلی خوب داشتیم ولی از دقیقه 80 به بعد حریف بهتر بازی کرد چون تعویضی نداشتیم و نمی توانستیم انرژی بگذاریم. بچه ها خسته شده بودند. آلومینیوم با تعویض هایش 10 دقیقه آخر بهتر بازی کرد.

 

* مساوی مقابل آلومینیوم عادلانه بود

نویدکیا گفت: روی هم رفته بازی خیلی معمولی بود. بازی سختی برای ما و آن ها نبود. مساوی هم فکر می کنم عادلانه بود.

 

* صحبت از کم کاری بازیکنان سپاهان خنده دار است

سرمربی سپاهان در خصوص اینکه آیا بازیکنان تیم امسال با تمام وجودشان بازی کردند یا کم کاری داشتند، گفت: در مورد بازیکنان سر عقیده خودم هستم. صحبت از کم کاری بازیکنان من خنده دار است. بحث های تاکتیکی است که مشکلات من و همکارانم بوده، بازیکن وظیفه دارد آنچه من می خواهم را در زمین انجام بدهد. اینطور نبوده که بازیکنی کم کاری کند. شاید به سلیقه و علایق من بازیکنی کمتر بازی کرده یا بیشتر بازی کرده ولی کم کاری را اصلاً قبول ندارم.

 

* سپاهان به بازیکنانش احتیاج دارد، اما نه به هر قیمتی

وی افزود:‌ قبول دارم در دنیای فوتبال بحث مالی خیلی مهم است ولی هیچ کجای دنیا نمی‌بینید مربیان مشکلات خودشان را گردن بازیکنان بیندازند. فشار هوادار را روی او بگذارند که از تیم جدا شود یا بماند. من از این کارها نمی‌کنم.  اینجا شاید ببینید مربیان به خاطر اینکه بازیکنی را نگه دارند یک مصاحبه می‌کنند همه هجمه را روی بازیکن بیندازند، او مجبور می‌شود از همه خواسته‌هایش بگذرد و بماند به خاطر اینکه چندصدهزار فحش می‌خورد. من از این کارها نمی‌کنم. اگر بازیکن دوست دارد بماند مخلصش هم هستم. سپاهان هم به بازیکنانش احتیاج دارد، اما نه به هر قیمتی. هرکسی باید به اندازه‌ای که قرارداد می‌بندد کارش را انجام بدهد. بقیه مسائل فنی با من است. اگر حس کنم بازیکنی در ایده‌آل‌ها قرار نمی‌گیرد مسئولیتش با من است که بازی بدهم یا نه، اما کم کاری کردن فکر می‌کنم فقط در فوتبال کشور ما است و جای دیگری اینطور نیست.

 

* آدم باید کمی وجود داشته باشد

نویدکیا در مورد دستیارانش گفت: در مورد آن دو نفر صحبت کردم چون به خاطر من از سپاهان رفتند. از آنها تشکر کردم. بقیه هم کارشان را به نحو احسن انجام دادند و به تیم کمک کردند. همه حرفه‌ای کار کردند و چیز خاصی نیست.

 

سرمربی سپاهان در مورد اینکه آیا گلایه او از تیم ملی به خاطر دعوت از بازیکنان سپاهان است، عنوان کرد: من با آنها صحبت کردم و فکر می‌کنم همینی که گفتم کفایت می‌کند. باز هم تکرار می‌کنم. آدم کمی وجود داشته باشد چیز خوبی است. در این دو سال اشتباه کردم اینقدر همکاری کردم. طور دیگری فکر می‌کردم.

 

* من بیشتر از مدیران کارخانه نگرانم

وی در مورد اینکه گفته می‌شود بودجه باشگاه برای فصل بعد کاهش پیدا کرده، اظهار داشت: نه، من چنین چیزی نشنیدم و اصلاً چنین چیزی نیست. من خودم معتقدم باشگاه باید هزینه کند، اما اینطور نیست که به هر قیمیت هر بازیکنی بگیریم و سازمان باشگاه را به هم بریزیم. سال‌های آینده را از دست بدهیم چون می‌خواهیم مثلاً فلان بازیکن را بگیریم. سرمایه‌گذاری باید به اندازه پولمان باشد. شاید خیلی تیم‌ها هوادارانی دارند که از بیرون کشور به آنها پول می‌دهند، اما ما نمی‌توانیم این کار را کنیم. شاید باشگاه‌هایی باشند که به مربیان و بازیکنانشان حواله می‌دهند. ما نمی‌توانیم. ما آنچه که در قرارداد می‌نویسیم را مجبوریم پرداخت کنیم. باشگاه سپاهان سیستماتیک است که کسی نمی‌تواند پولی را کم و زیاد کند. من بیشتر از مدیران کارخانه نگرانم که باشگاه به آن نسبت که برای آینده خوب سرمایه‌گذاری می‌کند به همان نسبت هم آینده‌اش تضمین شود، برای اینکه بیخودی هزینه‌های گزاف نکنیم که مربیان در سال‌های بعد گرفتار شوند.

 

* در سال دوم باید خیلی بهتر نتیجه می‌گرفتیم

وی در خصوص اینکه اگر جزو کادر باشگاه بود با نویدکیا تمدید می‌کرد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم از لحاظ امتیازاتی که گرفتیم نه، چون انتظارات از ما بیشتر بود. قبول می‌کنم، اما از نظر اینکه در 7-6 سال گذشته فقط یکبار با قلعه‌نویی مقام دومی آوردیم و دیگر حتی سومی و چهارمی هم نیاوردیم که سهمیه بگیریم. نمی‌خواهم از خودم دفاع کنم. فکر می‌کنم به عنوان اینکه در دو سال اول این شغل بودم، شرایط خیلی هم بد نبود. ولی قبول دارم در سال دوم باید خیلی بهتر نتیجه می‌گرفتیم. با اینکه از نظر کیفیت بازی بد نبودیم. انتقاداتی هست که کاملاً قبول می‌کنم. امیدوارم سال بعد باشگاه شرایط بهتری درست کند و تیم بهتری داشته باشیم.

 

* اجازه نمی‌دهم برای انجام کاری به من فشار بیاورند

نویدکیا در مورد اینکه روی او فشار ایجاد کردند، گفت: اصلاً چنین چیزی در سپاهان نبوده؛ من کسی نیستم اجازه بدهم فشار بیاورند کاری را انجام بدهم یا ندهم. در مورد دستیارانم شاید فکر کنند باشگاه به من فشار آورده، اما چنین چیزی نیست. با استعفای من آنها هم استعفا دادند، اما بحث‌های درون تیمی وجود داشت. همکاران من به این نتیجه رسیدند که همکاری نکنیم. محمود کریمی فقط به خاطر من از خودگذشتگی کرد که از او ممنون هستم.

 

* باید بازیکنانی جذب شوند که تیم را یک پله بالا بیاورند، نه اینکه صرفاً اسامی بزرگی باشند

سرمربی سپاهان در مورد اینکه آیا برای فصل جدید ستاره‌ها جذب می‌شوند یا بیشتر به آکادمی می‌پردازند، عنوان کرد: سال گذشته سه چهار بازیکن ما به اروپا رفتند و سه چهار نفر دیگری که فکر می‌کردیم می‌توانند به تیم کمک کنند اضافه شدند. کار خیلی پیچیده‌ای انجام ندادیم. الان هم همین است. بازهم تکرار می‌کنم دلم می‌خواهد همین نوع فوتبال را بازی کنیم. اینجا دیگر باشگاه باید تعیین کند. دیروز هم گفتم مفصل است که چرا دوست دارم اینطور فوتبال بازی کنم. فکر می‌کنم با آمار الان راحت‌تر می‌توانم در موردش حرف بزنم. فوتبال ما باید این مسیر را طی کند. باید بتوانیم بازیکنان خوب بگیریم ولی آنهایی که بتوانند از لحاظ کیفی تیم را یک پله بالاتر بیاورند، نه اینکه صرفا اسامی بزرگتری باشند.

 

* از همه تشکر می‌کنم

نویدکیا گفت: دلم می‌خواست از همه هواداران که حمایت و حتی انتقاد کردند، تشکر کنم. برایشان بهترین ها را آرزو دارم. از خبرنگاران که همیشه حضور داشتند ممنون هستم. از باشگاه، کارگران کارخانه، مجموعه نقش جهان، محمدرضا ساکت و همه دوستان که کمک کردند من در این دو سال بتوانم کار کنم.

 

***

 

سپاهان در فصل جدید با نویدکیا ادامه می‌دهد/ زردپوشان با بودجه متعارف سازماندهی می‌شوند

مدیرعامل باشگاه سپاهان توضیحاتی را در خصوص سیاست این باشگاه در فصل جدید لیگ برتر ارائه کرد.

 

محمدرضا ساکت پس از دیدار پایانی سپاهان مقابل آلومینیوم اراک در خصوص برنامه‌های باشگاه برای فصل بعد اظهار داشت: از مدیرعامل و مجموعه شرکت فولاد مبارکه صمیمانه تشکر می‌کنیم که در همه مراحل حمایت‌های لازم را از باشگاه داشتند. در جلسه‌ای هم که امروز داشتیم (طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه) تاکید داشت که قاطعانه و به طور جد از فعالیت‌های باشگاه سپاهان حمایت و تلاش می‌کنیم به یک برند بین المللی تبدیل شود. نگاه او تلاش متوازن و عمیق در رشته‌های ورزشی است. در هر رشته تلاش می‌شود در رده‌های مختلف پیوستگی فنی داشته باشیم.

 

وی افزود: در فضای مجازی تلاش می‌شود اطلاعاتِ  برنامه‌ها و اقدامات باشگاه را کسب کنند ولی براساس اندیشه های فنی و راهبردی محرم نویدکیا که در چند روز گذشته حداقل 6 جلسه با هیات مدیره داشتیم، مسیر آماده سازی برای فصل آینده را دنبال می‌کنیم. اقداماتش در حال انجام است. اما اینطور نیست که بر اساس فشارها و خبرسازی‌های گوناگونی که ایجاد می‌شود، آنچه در دستور کار داریم را قبل از اقدام قطعی مطرح کنیم.

 

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: یک استراتژی حرفه‌ای در این مسیر داریم. به صورت منطقی، حساب شده و برنامه ریزی شده تلاش می‌کنیم بر اساس بودجه متعارفی که داریم سازماندهی فنی تیم را طبق اندیشه‌های نویدکیا داشته باشیم.

 

وی با اشاره به تعامل آکادمی و تیم فوتبال بزرگسالان تصریح کرد: پیوستگی فنی بین آکادمی و تیم بزرگسالان سپاهان وجود دارد. جلسات هم اندیشی و تبیین تفکرات فنی در قالب یک سیستم فنی توسط سرمربی تیم فوتبال بزرگسالان با اعضای آکادمی انجام شده است. آن‌ها در هماهنگی با تیم بزرگسالان، سیستم‌های فنی باشگاه را در رده‌ها تنظیم می‌کنند.

 

ساکت افزود: نمونه بارزش تیم جوانان که فوتبالش دقیقا کپی برداری شده از تیم بزرگسالان بود. نویدکیا و حتی بازیکنان و کادرش از نزدیک بازی این تیم را رصد کردند و با شایستگی هم قهرمان شد. ان‌شاالله سال ورزشی جدید برای ایران در جام جهانی و برای سپاهان در عرصه لیگ توام با سرافرازی، قدرتمندی، کیفیت و موفقیت دلنشینی همچون سال قبل با رویکردهای قدرتمندتری که در دستور کار داریم، باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------