واکنش سخنگوی دولت به احتمال حضور کی‌روش در تیم ملی/ بهادری جهرمی: از فدراسیون حمایت می‌کنیم



سخنگوی دولت،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
سخنگوی دولت در مورد بازگشت احتمالی کارلوس کی‌روش به تیم ملی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی در مورد جلسه معاون اول رئیس جمهور، وزرای صمت و ورزش و جوانان در خصوص بررسی راهکارهای حضور قوی‌تر تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: پیش از این رئیس جمهور دستور داده بود دولت از تمام ظرفیت‌هایش برای حمایت و پشتیبانی لازم برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی استفاده کند. به هر حال جام جهانی رویداد بسیار بزرگی است و موفقیت تیم ملی در جام جهانی برای همه مردم و دولت خیلی مهم است.

 

وی افزود: پیش از این جلسات متعددی در سطح معاون اول، وزیر ورزش با کادر فنی، مسئولان فدراسیون و بازیکنان برگزار شد. در این زمینه وزیر محترم جلساتی داشتند  امروز هم وزیر ورزش گزارشی از این جلسات را ارائه کرد و به نوعی مشکلات و برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی را اعلام کرد.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: تک به تک در مورد این مسائل صبحت شد. دولت نگاهی کاملاً حمایتی دارد اما می‌دانید امور تیم ملی مربوط به فدراسیون است و خودش باید برنامه‌ریزی لازم را برای رشد و تقویت همه جانبه تیم داشته باشد. نگاه دولت نیز این بود که از تمام ظرفیت‌هایش برای حمایت، پشتیبانی و تقویت همین تیم و فدراسیون استفاده و بهره‌برداری کند.

 

بهادری جهرمی گفت: یک به یک تمام موارد بررسی شود مثلاً برگزاری بازی‌های تدارکاتی لازم، حل برخی مسائل و مشکلاتی که تیم ملی با آن مواجه است، بحث حق بخش مسابقات جهانی و حقوق تماشاگران به مردم عزیزان در این رویداد مطرح شد و تصمیم‌گیری‌های لازم برای حمایت مؤثر در جهت حل این مشکلات اتخاذ می‌شد، همانجا نیز توافقاتی صورت می‌گرفت.

 

وی ادامه داد: در خصوص حمایت‌های مالی، پشتیبانی‌های بین‌المللی و تأمین منابع تصمیم‌گیری کردیم. متأسفانه به دلیل برخی نگاه‌های سیاسی منابع فدراسیون از سوی فدراسیون جهانی در اختیارش قرار نمی‌گیرد. این امر نیازمند حمایت کشور بود و دولت نیز اعلام کرد تمام قد پشت تیم ملی خواهد ایستاد.

 

سخنگوی دولت در خصوص انتظارات مردم مبنی بر در اختیار گذاشتن تمام ظرفیت‌های دولت برای برگزاری بازی‌های دوستانه استفاده کند و دست کم در شهریور بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشیم، گفت: پیش از این هم دولت، وزارت امور خارجه و وزارتخانه‌هایی که خود فدراسیون اعلام کرده بود علاقه‌مند به برگزاری بازی تدارکاتی با کشورهای آن سفارتخانه‌ها است، فعال بوده است. کار فنی و برنامه‌ریزی اجرایی برعهده خود فدراسیون است و دولت نیز می‌تواند به عنوان حامی اقدام کند. 

 

بهادری جهرمی اظهار داشت: پیش از این فدراسیون برخی کشورها را اعلام کرده و فدراسیون‌هایش فعال شده بودند. امروز نیز مباحثی مطرح شده نماینده وزارت خارجه نیز در جلسه حضور داشت و قرار شد پیش‌بینی لازم در مورد سفارتخانه‌هایی که هدف فدارسیون است داشته باشند و برای برگزاری بازی تدارکاتی کمک کنند. وقت کم است و همین موضوع بار مسئولیت فدراسیون، تیم ملی و همه ما را بیشتر می‌کند. دولت همانگونه که پیش از این گفته بود بار دیگر شفاف اعلام کرد تمام قد پشت تیم مردم و فدراسیون کشور خواهد ایستاد.

 

وی افزود: در مورد مسائلی که حلش از توان دولت برمی‌آید اجازه نمی‌دهیم بحثی مانع تقویت همه جانبه تیم ملی شود. در مورد تمام مسائلی که مطرح بود و می‌توانست با حمایت دولت حل بشود دولت تدابیر لازم را اتخاذ کرده اما تأکید می‌کنم خود فدراسیون به این دلیل که مجری و محور برنامه‌ریزی‌های اجرایی است باید فعالانه عمل کند در مواردی که نیاز به حمایت داشت مانند جلسه امروز هر وقت مطرح شود قطعاً دولت و پشتیبانی تیم ملی خواهد بود.

 

سخنگوی دولت در خصوص شایعات مطرح شده مبنی براینکه برخی کارشناسان منتقد کادر فنی تیم ملی هستند و برخی دیگر موافق هستند که مربی خارجی دیگری مثل کارلوس کی‌روش به تیم ملی بیاید و آیا این صحبت‌ها در جلسه امروز مطرح شد یا باید در خود فدراسیون حل و فصل شود، عنوان کرد: موارد فنی ارتباطی به دولت ندارد. خود فدراسیون هرگونه برنامه‌ای در حوزه تقویت تیم در هر بعدی داشته باشد می‌تواند تصمیم‌گیری کند.

 

بهادری جهرمی گفت: موضوع ما این است که اگر فدراسیون بخواهد بازی تدارکاتی یا اردویی پیش‌بینی کند یا هر اقدام دیگری انجام بدهد با مانعی مواجه نباشد. مثلاً اگر مانع مالی وجود دارد یا پشتیبانی نیاز است دولت بتواند حمایت کند. در خصوص این مسائل مواردی مطرح شد و دولت یک پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

 

سخنگوی دولت در گفت‌وگو با شبکه خبر در مورد اینکه اگر فدراسیون به این نتیجه برسد که مربی دیگری بیاورد آیا دولت بابت این اقدام حمایت مالی خواهد کرد، توضیح داد: دولت به اینکه فدراسیون در هر حوزه‌ای بخواهد چه تصمیمی بگیرد قطعاً ورود نخواهد داشت اما من تخصصی در حوزه فوتبال ندارم که بخواهم اظهارنظر کنم فلان تصمیم‌ مؤثر است یا خیر.موضوع این است فدراسیون و مسئولان تیم ملی هر تصمیمی بگیرند دولت حامی آن تصمیم خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------