درگیری شدید لفظی آجورلو و درودگر در جلسه هم‌اندیشی/ افشای رقم پرداختی سرخابی‌های پایتخت برای هر بازی خانگی لیگ برتر



درودگر و آجرلو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
مدیرعامل باشگاه استقلال و مدیر کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال در جلسه هم‌اندیشی امروز درگیری شدید لفظی پیدا کردند.

به گزارش ورزش سه، اگرچه سایت سازمان لیگ فوتبال سعی کرد با پوشش سریع اخبار کلی درباره جلسه هم‌اندیشی مدیران باشگاه‌ها درباره تبلیغات محیطی این نشست را به‌طور کامل پوشش بدهد اما مسائلی در جریان این جلسه پیش آمده که از چشم حاضران در آن دور نمانده است.

 

اصلی‌ترین مساله جایی بود که مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال با صادق درودگر عضو هیئت‌رئیسه و رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ درگیری شدید پیدا کرد و دو طرف الفاظی را به هم نسبت دادند که حتی در آغوش گرفتن یکدیگر در پایان نشست نیز اصل داستان را از بین نبرد!

 

ماجرا از جایی شروع شد که مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال با دریافت نامه سازمان لیگ برای حضور در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل، سریعا نامه‌ای را روز گذشته و قبل از برکناری حیدر بهاروند خطاب به رئیس پیشین سازمان لیگ می‌نویسد و سعید فتاحی را به‌عنوان نماینده باشگاه استقلال در امر تبلیغات محیطی برای حضور در جلسه معرفی می‌کند.

 

به همین‌منظور فتاحی امروز به هتل آکادمی فوتبال می‌رود و خواهان حضور در جلسه می‌شود اما مسئولان سازمان لیگ به‌واسطه حراست مجموعه از ورود فتاحی جلوگیری می‌کنند. دلیل سازمان لیگ برتر برای جلوگیری از ورود فتاحی نیز این بوده که جلسه هم‌اندیشی فقط با حضور مدیران عامل باشگاه‌ها است. از این رو فتاحی نیز سریعا مدیرعامل استقلال را در جریان ماجرا قرار می‌دهد و آجورلو خودش را به آکادمی می‌رساند و در جلسه حاضر می‌شود.

 

بعد از این اتفاقات آجورلو که بسیار ناراحت شده بود، وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرد بابت اتفاقات سال گذشته تبلیغات محیطی گلایه‌هایش را مطرح می‌کند. صادق درودگر که سال گذشته نیز مخالفت‌های جدی با واگذاری تبلیغات محیطی به استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها داشت و در نهایت اما نتوانست جلوی این ماجرا را بگیرد؛ در خلال صحبت‌های آجورلو مطالبی را درباره مطالبات سازمان لیگ از استقلال بابت تبلیغات فصل پیش بیان می‌کند و همین مساله درگیری دو طرف را به اوج می‌رساند.

 

آجورلو و درودگر در میان بگومگوهای مربوط به حق تبلیغات محیطی حسابی از خجالت یکدیگر در آمدند و اتهام‌هایی را نیز به همدیگر وارد کردند. رد و بدل شدن واژه‌هایی نظیر «مافیا»، «دزد» و... بین مدیرعامل استقلال و عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ باعث شد تا برخی مدیران دیگر و البته میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون نیز واسطه گری کند و بعد از دقایقی به غائله پیش آمده خاتمه بدهد.

 

البته آجورلو و درودگر که ابتدای فصل گذشته نیز به‌خاطر حق تبلیغات محیطی بارها در جلسات باهم اختلاف نظر داشتند و مسائلی نیز میان آنها پیش آمد، بعد از پایان جلسه امروز با درخواست حاضران همدیگر را در آغوش گرفتند تا دلخوری‌ای پیش هردوطرف نماند اما طبیعی است که اصل اختلاف آنها از بین نرود و به نظر می‌‌رسد این موضوع همچنان ادامه دار باشد.

 

درودگر و آجرلو،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

جالب اینکه مسئولان سازمان لیگ که پیش‌بینی رخ دادن اتفاقات جنجالی در جلسه را می‌کردند اجازه ورود خبرنگاران و افراد غیرمرتبط را نیز ندادند و اصحاب رسانه فقط بعد از پایان در محوطه هتل آکادمی گفت‌و‌گوهایی را با مدیران برخی باشگاه‌ها انجام دادند.

 

در نهایت اینکه به نظر می‌رسد مصطفی آجورلو همچنان سال گذشته پیروز جنگ با سازمان لیگ در خصوص تبلیغات محیطی شده است؛ همین که در جلسه امروز مصوب شد استقلال و پرسپولیس تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی‌شان را به‌صورت شخصی انجام بدهند و سازمان لیگ دخل و تصرفی روی این موضوع نداشته باشد؛ نشان از موفقیت آجورلو در این موضوع دارد. به خصوص اینکه درودگر نیز بعد از نشست مدیران در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد تنشی وجود ندارد و همه برای هدف مشترک فوتبال گام برمی‌دارند.

 

***

 

درودگر: استقلال و پرسپولیس حدود ۴ میلیارد برای دیدارهای خانگی به ما می‌دهند/ ابتدا باید جایگزین اسکوچیچ را پیدا می‌کردیم

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال، رقم پرداختی سرخابی‌های پایتخت برای هر بازی خانگی لیگ برتر را فاش کرد.

 

به گزارش تسنیم، صادق درودگر پس از پایان نشست مدیران سازمان لیگ فوتبال با مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: 12 مدیر در جلسه حاضر شدند و نیاز بود نقاط ضعف و قوت بررسی شود. به نتایج مشترکی رسیدیم و همه مدیران هم امضا کردند تا برنامه‌ریزی لیگ آینده را براساس آن انجام بدهیم. مذاکراتی با سردار آجورلو انجام و درباره نحوه تبلیغات تصمیم‌گیری شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: کارگروهی با حضور آقایان گرشاسبی، آجورلو، محمدرضا ساکت، امیر عطابخش، رضا درویش، محمد اسفندیارپور و ایزد سیف‌الله‌پور تشکیل شد. همراه با مسئولان سازمان لیگ جلساتی می‌گذاریم تا راه‌حل‌هایی برای درآمد بیشتر بدهیم. برنامه‌ریزی زیادی برای حق پخش تلویزیونی انجام شد و آجورلو گفت در این زمینه کمک خواهیم کرد. بقیه مدیران پذیرفتند با همکاری هم در این حوزه قدم بردارند و به سمت استیفای حقوق باشگاه‌ها در حق پخش پیش بروند.

 

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ با بیان اینکه رقم قراردادهای دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس مجزا شد،‌ درباره دریافتی این سازمان از دو باشگاه بابت تبلیغات محیطی تصریح کرد: این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 30 درصدی داشت و به سه میلیارد و 750 میلیون تومان برای هر مسابقه رسید. آجورلو گفت تسویه حساب باشگاه استقلال با سازمان لیگ روز شنبه یا یکشنبه انجام می‌شود. اگر مدیران اتفاق‌نظر داشته باشند، می‌توانیم کارهای بسیار بزرگی انجام بدهیم.

 

درودگر در مورد اینکه مدیران برخی باشگاه‌ها را به جلسه فوق راه ندادند، بیان کرد: مدیران عامل باشگاه‌ها آمدند و مشکلی پیش نیامد. محمدرضا ساکت از اصفهان و محمد کهندل از کرمان آمده بودند. ساکت گفت گرفتار قرارداد بازیکنان است و پیشنهاد کرد که نشست در باشگاه سپاهان برگزار شود. او سپس معاون خود را معرفی کرد که نپذیرفتیم و خودش به جلسه آمد. به نتایج درخشانی رسیدیم و تنشی وجود ندارد. ما در جهت هدف مشترک خودمان گام برمی‌داریم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار است موضوع پرداخت حق پخش تلویزیونی به سازمان لیگ حل شود، گفت: این موضوع به روش، برنامه و اتحاد باشگاه‌ها بستگی دارد.

 

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ درخصوص کیفیت پایین پخش تلویزیونی در برخی شهرها عنوان کرد: سطح کیفی تصاویر در برخی شهرها افزایش پیدا کرده و خود باشگاه‌ها باید تلویزیون اینترنتی داشته باشند. آنها باید از این راه درآمد داشته باشند و این موضوع، منافاتی با پخش مسابقات از طریق صداوسیما ندارد. نشستی با مسئولان این سازمان خواهیم داشت و باید همفکری کنیم. در این صورت می‌توانیم کارهای بزرگی برای صداوسیما و فوتبال کشور انجام بدهیم.

 

درودگر در مورد درآمد فصل گذشته سازمان لیگ از پخش دیدارهای لیگ برتر اظهار داشت: سال گذشته هیچ درآمدی از صداوسیما نداشتیم و آیین‌نامه‌ای در این باره وجود ندارد، چون موضوع مستلزم آیین‌نامه است.

 

وی درباره ضرر مالی فدراسیون فوتبال بابت اخراج دراگان اسکوچیچ تصریح کرد: من اسکوچیچ را به ملوان آوردم و او را می‌شناسم. از مشکلاتی که در تیم ملی وجود داشت، آگاه هستم و افراد مختلف، نظرات متفاوتی دارند. حتی یک مربی را می‌خواستند بیاورند که رقم کمیسیون فردی که می‌خواست او را بیاورد، سه برابر قرارداد اسکوچیچ بود و برای او جذاب بود که 500 هزار دلار بگیرد. ابتدا باید گزینه جانشینی و مربی بهتر از اسکوچیچ را انتخاب کنیم و درست نیست که کسی را نداشته باشیم، اما تیم ملی در بلاتکلیفی به سر ببرد.

 

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال راجع به قراردادهای ارائه شده به مدیران باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مجموع قراردادها را ارائه کردیم که رقم آن بیشتر از 190 میلیارد تومان بود. در پرداخت مبلغ کمیسیون کمی خساست به خرج دادیم و از مبلغ 191 میلیارد سال گذشته، دو میلیارد و 100 میلیون تومان به‌عنوان کمیسیون پرداخت کردیم.

 

درودگر درباره تأثیر منفی برگزاری همزمان هشت دیدار لیگ برتر بر درآمد ناشی از تبلیغات محیطی گفت: باید ببینیم کمیته مسابقات چه معذوراتی دارد. ما رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، بازی‌های ملی و تعطیلات مذهبی را پیش رو داریم که این باعث می‌شود از لحاظ برنامه‌ریزی دچار نقص شویم. قبلاً برنامه مسابقات اعلام می‌شد و همه دستگاه‌ها، خودشان را با آن هماهنگ می‌کردند. اکنون باید با 20 دستگاه هماهنگ کنیم و امیدوارم بازی‌ها به گونه‌ای برگزار شود که باشگاه‌ها و بینندگان از آن راضی باشند.

 

وی در مورد پایان کار حیدر بهاروند در رأس مدیریت سازمان لیگ فوتبال بیان کرد: بهاروند زحمات بسیار زیادی برای ما کشید و مشکلی وجود ندارد. کارهای زیادی در حضور او انجام شد و با اینکه بهاروند برکنار شد، باید بگویم در کشور ما غیرممکن وجود ندارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------