واکنش‌ها به ابقای اسکوچیچ | مظلومی قهر کرد؛ بیانیه تهدید آمیز فدارسیون علیه بازیکنان و ذوق زدگی دراگان!



واکنش‌ها به ابقای اسکوچیچ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ابقای دراگان اسکوچیچ باعث عصبانیت اعضای کمیته فنی و واکنش چهره های ورزشی شد.

اعضای کمیته فنی و هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال صبح امروز (یکشنبه) در مرکز ملی فوتبال جلسه‌ای درباره شرایط تیم ملی برگزار کردند که در پایان حکم به ابقای دراگان اسکوچیچ دادند.

 

کمیته فنی فدراسیون فوتبال هفته گذشته صلاحیت دراگان اسکوچیچ را برای ادامه حضور روی نیمکت تیم ملی تأیید نکرد. پس از جمع‌بندی کمیته فنی اسکوچیچ به ایران آمد و جلسه‌ای با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال داشت تا برای تصمیم نهایی در مورد ادامه همکاری با این مربی کروات، کمیته فنی و هیئت رئیسه جلسه مشترکی با هم داشته باشند.

 

بیانیه فدراسیون فوتبال پس از ابقای اسکوچیچ

فدراسیون فوتبال پیرامون نشست مشترک اعضای هیات رییسه و کمیته فنی بیانیه‌ای منتشر کرد.

 

در بیانیه این فدراسیون درباره نشست مشترک اعضای هیات رییسه و کمیته فنی برای تعیین تکلیف سرمربی تیم‌ملی با عنوان "اتحاد و همدلی تا جام جهانی" آمده است:

 

با عنایت به موضع‌گیری‌های مکرر قبلی فدراسیون فوتبال مبنی بر حمایت کامل از کادر فنی تیم ملی و با توجه به نتایج قابل قبول تیم ملی که محصول هم‌افزایی و تلاش مشترک بازیکنان، کادر فنی، فدراسیون و حمایت های مجموعه حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بوده، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بار دیگر بر حمایت همه جانبه از کادر فنی تیم ملی تاکید نموده و بر این اساس همکاری دوطرف همچنان استمرار خواهد داشت.

 

بدیهی است فدراسیون فوتبال از این پس با هرگونه بی انضباطی، بداخلاقی و ایجاد شکاف و اختلاف در تیم ملی در هر سطحی با قاطعیت و مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهد کرد.

 

بر این اساس در آستانه بازی‌های مهم جام جهانی قطر از همه هواداران پرشور فوتبال ایران، اصحاب رسانه، پیشکسوتان و همه کسانی که دل در گرو اعتلای پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران دارند تقاضا داریم که در جهت همبستگی و اتحاد بیشتر در تمامی ارکان تیم ملی حداکثر همراهی و همدلی را داشته باشند.

 

***

 

عصبانیت اعضای کمیته فنی از ابقای دراگان اسکوچیچ/ پایان جلسه هیئت رئیسه با قهر پرویز مظلومی!

در آخرین دقایق جلسه هیئت رئیسه پیرامون وضعیت تیم ملی ایران، پرویز مظلومی با ناراحتی جلسه را ترک کرد.

 

کمپ تیمهای ملی امروز محل جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و تصمیم‌گیری درباره برکناری یا ادامه حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی بود و از ساعت حدود 11 اعضای هیئت رئیسه و برخی نفرات کمیته فنی خود را به محل رساندند تا در این جلسه سرنوشت ساز شرکت کنند.

 

این در حالی است که خبرنگاران امکان ورود نداشتند و طبیعتا اعضای هیئت رئیسه پشت درهای بسته جلسه را برگزار کردند اما با این حال کنش حاضران در جلسه، موردتوجه جدی خبرنگاران قرار داشت.

 

چند دقیقه پیش از اینکه جلسه به پایان برسد و احسان اصولی سخنگوی فدراسیون در مقابل میکروفن پرتعداد رسانه‌ها خبر ابقای اسکوچیچ را به صورت رسمی اعلام کند، پرویز مظلومی عضو کمیته فنی با چهره‌ای برافروخته و در حالی که ناراحتی در صورتش مشخص بود، ساختمان را ترک کرد.

 

در همین لحظه برخی اعضای هیئت رئیسه برای آرام کردن او و بازگرداندش به جلسه خود را به مظلومی رساندند و پس از لحظاتی مذاکره، این پیشکسوت فوتبال ایران به همراه آنها وارد سالن شد.

 

واکنش‌ها به ابقای اسکوچیچ،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

پرویز مظلومی: از ابقای اسکوچیچ ناراحت نشدم

پرویز مظلومی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره شایعه دلخوری‌اش از ماندن دراگان اسکوچیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی توضیح داد.

 

پرویز مظلومی عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال پس از جلسه امروز در واکنش به سؤال خبرنگاران مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد از ابقای اسکوچیچ ناراحت شده است، گفت: ناراحت چه شدیم؟! ان‌شاءالله خیر است!

 

***

 

ابراهیم تهامی: این تیم ملی نیازی به سرمربی ندارد/ از سیستم اسکوچیچ خنده ام گرفت!

ابراهیم تهامی درباره اتفاقات اخیر پیرامون تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: من اعتقاد دارم تیم ملی بسیار خوبی داریم و با توجه با بازیکنان باتجربه ای که داریم ، این تیم ملی در جام جهانی نتیجه خواهد گرفت و از گروهش صعود خواهد کرد.

 

وی افزود: شاید کسی باور نکند ولی مطمئن هستم تیم ملی از گروهش صعود می کند، بعضی وقت ها شرایطی رخ می دهد که به نفع ما تمام می شود. برای تیم ملی هم باید بگویم این تیم ملی نیازی به مربی ندارد و بدون مربی هم موفق خواهد شد. ملی پوشان کشورمان آنقدر تجربه و قدرت دارند که نیازی به مربی ندارند.

 

مهاجم اسبق تیم ملی کشورمان ادامه داد: با اینکه امروز اسکوچیچ ابقا شد ولی در بازی با با کره جنوبی متوجه شدم که این مربی پتانسیل بالایی ندارد و از سیستم بازی اش مقابل کره جنوبی خنده ام گرفت. ای کاش سکان هدایت تیم ملی را بر عهده یک مربی ایرانی می گذاشتند، کسانی مثل علی دایی ، فرهاد مجیدی ، امیر قلعه نویی و جواد نکونام می توانستند به تیم ملی خیلی کمک کنند.

 

تهامی در پایان گفت : فرهاد مجیدی در فصل گذشته نشان داد که با وجود یک مربی خوب کنارش ، حرف های زیادی برای گفتن دارد. در آینده او می تواند سرمربی خوبی برای تیم ملی کشورمان باشد. او مدیریت لازم را برای هدایت تیم ملی دارد و اگر الان به جای اسکوچیچ بود، شک نکنید در جام جهانی بهترین نتایج را می گرفتیم و برای اولین بار از گروهمان صعود می کردیم. 

 

جلالی: ابقای اسکوچیچ نشان از چرخه معیوب فوتبال دارد

مجید جلالی، کارشناس فوتبال  درباره ابقای دراگان اسکوچیچ در سمت سرمربیگری تیم ملی فوتبال گفت: این اتفاق نشان داد چرخه مدیریتی فوتبال ما معیوب و ناکارآمد است. این تصمیمات در فدراسیون فوتبال گرفته نمی‌شود و  مدیران فقط کمیته فنی را جلو انداختند و از دریچه این کمیته حرف‌های خود را عملی می‌کنند.

 

جلسه مشترک بین اعضای هیئت رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای تعیین وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال امروز در مرکز ملی فوتبال برگزار شد و در نهایت اعضا  رای به ابقای اسکوچیچ دادند و او همچنان هدایت تیم ملی فوتبال را برعهده خواهد داشت.  

 

جلالی گفت: اگر می‌خواستید اسکوچیچ را دوباره برگردانید پس چرا او را برکنار کردید؟ با این حرکت حرمت مربیان بزرگی، چون دایی، نکونام و قلعه‌نویی نگه داشته نشد.

 

کمیته فنی فدراسیون فوتبال مدتی پیش رای به عدم صلاحیت اسکوچیچ برای هدایت تیم ملی فوتبال داده بود، اما امروز این رای نقص شد و این مربی در سمتش ابقا شد.

 

امین منوچهری: اسکوچیچ لایق احترام بیشتری است

امین منوچهری، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به وضعیت استقلال در فصل نقل و انتقالات تابستانی اظهار کرد: استقلال خوشبختانه آرامشی خاصی در باشگاه استقلال حکمفرما شده و شرایط نیز روز به روز بهتر می‌شود و با جدایی مجیدی مدیریت باشگاه مرحله به مرحله تصمیم‌گیری کرد و در نهایت در سایه آرامش موفق شد بازیکنان مدنظر کادرفنی را جذب کند.

 

وی با تأکید بر اینکه با حکمفرما شدن آرامش بر باشگاه سردار آجورلو تصمیمات خوبی گرفت، اضافه کرد: جذب بازیکنانی چون شهباززاده، میرزایی، حامدی‌فر، زواری و ... و تمدید قرارداد اکثر بازیکنان فصل گذشته چون داسیلوا، چشمی و ... نشان داد که مدیریت خواسته هواداران را تا حد زیادی اجابت کرده است.

 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران درباره اینکه امیدوار به قهرمانی استقلال با ساپینتوی پرتغالی هستید؟ چنین پاسخ داد: امیدوارم این اتفاق بیفتد، چراکه استقلال لایق بهترین‌هاست و شرایط تیم مناسب است و در ادامه شرایط بهتر هم خواهد شد.

 

منوچهری در بخش دیگری از گفت‌وگو با درباره ابقای دوباره اسکوچیچ به سرمربیگری تیم ملی عنوان کرد: همچنان معتقدم تصمیم به برکناری اسکوچیچ حرفه‌ای نبود، چراکه این فردی کسی بود که با برکناری ویلموتس تیم ملی را تحویل گرفت که کسی امیدوار به موفقیت آن نبود، اما موفق شد تیم ملی را راهی جام جهانی کند.

 

وی یادآور شد: حتی اگر نیاز به برکناری اسکوچیچ بود باید مراسمی را در شأن این مربی کروات برگزار می‌کردند و رفتار حرفه‌ای نشان می‌دادند، چراکه ایرانی‌ها به مهمان‌نوازی مشهور هستند. اسکوچیچ از بسیاری مربیانی که ادعای نتیجه‌گیری با تیم ملی را داشتند، لذا این مربی لایق احترام بیشتری است.

 

***

 

«اسکوچیچ» پس از ابقا روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران: از امروز تمام توجهم به بازیکنان است!/ خیال مردم راحت باشد

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از تصمیم هیات رئیسه این فدراسیون برای ادامه کار در تیم ملی فوتبال  گفت: از حسن اعتماد اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تشکر می کنم. من برای رسیدن تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ساعت‌ها وقت گذاشتم و با همکارانم تلاش زیادی انجام دادیم تا بتوانیم از شرایط سختی که پیش رویمان قرار داشت عبور کنیم.

 

وی افزود: طبیعتا نگاه ما بعد از صعود به جام جهانی همین بوده و خواهد بود. از آقای ماجدی به عنوان نفر اول فدراسیون و بقیه عزیزان تشکر می‌کنم. شاید در اردوی گذشته مشکلاتی وجود داشته اما طبیعتا ما از همه نقطه نظرات استفاده می‌کنیم تا بتوانیم با یک تیم ملی خوب راهی جام جهانی شویم.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید کرد: از امروز تمام توجهم به تیم ملی و آمادگی بازیکنان است چون می خواهیم با اتحاد، یکدلی و انگیزه برای مسابقات جام جهانی آماده شویم. اردوی ماه سپتامبر برای ما خیلی مهم است و به همین دلیل از همه مردم ایران و همچنین کسانی که دلشان برای فوتبال و ورزش کشور می‌سوزد، می خواهم که از تیم ملی حمایت کنند. ما نگاهی به گذشته نداریم، آینده را می‌بینیم و در راه سختی که داریم باید تلاش دوچندان داشته باشیم.

 

اسکوچیچ یادآور شد: خیال مردم ایران راحت باشد که تمامی تمرکز کادر فنی و بازیکنان روی حضور پرقدرت در جام جهانی پیش رو خواهد بود و امیدوارم نتایجی قابل قبول در خور شان ایران در قطر کسب کنیم.

 

ورزش سه

خبرورزشی

ایسنا

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------