آخرین اخبار ورزشی

باشگاه پرسپولیس ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

پرسپولیس دنبال تخفیف در تمدید | ویرا منتظر افزایش سه برابری

باشگاه پرسپولیس دنبال تخفیف از اوسمار ویرا، سرمربی برزیلی برای تمدید قرارداد است. به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه پرسپولیس پس…

گذشته را به یاد بیاور،‌ لئو!



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,مسی

چند روز از پایان کوپا آمه‌ریکا گذشته ولی همچنان صحبت‌های لیونل مسی روی بورس است. همان‌جایی که اعجوبه آرژانتینی گفته بود کنفدراسیون فوتبال آمریکای‌جنوبی نهاد سالمی نیست و همه چیز برای قهرمانی برزیل آماده شده است. عمده انتقاد لئو هم پس از قضاوت بحث‌برانگیز داور در دیدار نیمه‌نهایی آرژانتین برابر برزیل بود و البته اخراج ناباورانه او برابر شیلی در رده‌بندی. به‌هرحال این‌ها اشتباهات کوچکی نبودند و سرنوشت یک تیم در تورنمنت را رقم زدند اما اگر مسی به قول خودش همیشه از راستی دفاع می‌کند و نمی‌خواهد جزوی از فساد باشد، بد نیست چند فریم از کجی‌هایی که در دوران بازی‌اش مقابل رقبا اتفاق افتاده را هم به زبان بیاورد. نه این‌که تنها زمان ناکامی از اشتباهات و فساد حرف بزند. چیزی که تیاگو سیلوا، ملی‌پوش برزیل هم به زبان آورد. او که با پاری‌سن ژرمن یک ناداوری بزرگ را برابر بارسا تجربه کرد، در این‌باره می‌گوید: «گاهی اوقات هنگام شکست،‌ شما دیگران را نشانه می‌گیرید. ما ناراحتیم که او به یاد نمی‌آورد در جریان باخت برابر بارسلونا،‌ داور همراه آن‌ها بازی کرد! چیزی که مضحک بود.»


 دزدی بزرگ
دیدار نیمه نهایی سال 2009 لیگ قهرمانان را همه به یاد دارند. در بازی رفت، داور چند اشتباه مسلم به ضرر بارسلونا گرفت اما در بازی برگشت تک‌تک آن‌ها جبران شد و چلسی به دست اشتباهات داوری نابود شد، بارسلونا در فینال به مصاف منچستریونایتد رفت و با شکست این تیم،‌ قهرمان اروپا شد. اما آن شب در استمفورد‌بریج، داور تام هنینگ اوربو بود که به طرز عجیبی از خطای پنالتی مدافعان بارسا چشم‌پوشی می‌کرد. دیدیه دروگبا و میشائیل بالاک به قدری از تصمیمات او عصبی شده‌ بودند که اولی می‌خواست در زمین بازی او را بزند و دومی هم رو به دوربین زنده به داور توهین کرد. 9 سال پس از این اتفاق، ‌اوربو در گفت‌وگو با مارکا گفت که آن شب، بهترین شب او نبوده است: «به عقیده همه اشتباهات زیادی در آن بازی رخ داد. ولی آن‌ها اشتباهاتی بودند که همه داوران ممکن است مرتکب شوند. نه فقط داوران که حتی بازیکنان و مربیان. گاهی اوقات شما در آن سطحی که باید قرار ندارید. حالا اما باید بگویم که آن نمایش، چیزی نبود که به آن افتخار کنم.»


 عصبانیت خاص
اما 2 سال بعد، ‌بازهم نیمه نهایی و بازهم یونایتدی که در فینال انتظار بارسا را می‌کشید. در شبی که بلوگرانا در سانتیاگو‌برنابئو با ‌2 گل فوق‌العاده مسی رئال را شکست داد،‌ هم سرمربی کهکشانی‌ها اخراج شد و هم په‌په مدافع پرتغالی که آن شب در پست هافبک دفاعی، من تو من مسی بود. او اخراج شد، مسی آزاد شد و 2 گل زد و بارسلونا به فینال رفت تا دوباره یونایتد را شکست دهد. آقای خاص اما پس از بازی تا می‌توانست از خجالت آبی‌‌و اناری‌ها درآمد: «امیدوارم یک روز پپ گواردیولا بتواند با شایستگی،‌ رقابتی را برنده شود. ما درحال صحبت از یک سبک فوق‌العاده فوتبالی هستیم، پس چه نیازی به چنین کارهایی است؟‌ سال گذشته، یک فاجعه رخ داد و اینتر در نوکمپ 10 نفره شد. آن به کنار، 4 پنالتی چلسی در نیمه نهایی 2009 کجا رفت؟ چرا در بازی برابر آرسنال(‌در همان فصل) رابین فن‌پرسی اخراج شد؟» مورینیو سپس از داورانی نام برد که در سالیان اخیر به نفع بارسا سوت زدند:‌ «چرا اوربو؟ چرا بوساکا؟ چرا دبلیکره؟‌ چرا اشتارک؟ چون در همه نیمه‌نهایی‌ها چنین اتفاقاتی تکرار می‌شوند. این قدرت از کجا می‌آید؟ شاید چون یونیسف اسپانسر آن‌هاست و یا شاید آن‌ها بچه‌های نازی هستند! آن‌ها باید به فینال بروند پس تمامش کنید.»

 

روزنامه خراسان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------