آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

برد سه بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان صدرنشینی موقت سرخپوشان پایتخت را در نخستین روز از بازی های هفته بیست وچهارم لیگ…

همین الان هم برای انتخاب سرمربی تیم ملی دیر است



اخبار,اخبارورزشی ونتایج مسابقات,تیم ملی ایران

زمان به ضرر تیم ملی فوتبال ایران می‌گذرد و تیم ملی بعد از فیفا‌دی‌هایی که از دست داده و بازی‌های دوستانه‌ای که نداشته، حالا بدون سرمربی در سردرگمی و بلاتکلیفی عجیبی به سر می‌برد! هنوز تکلیف وضعیت ویلموتس مشخص نیست و با این شرایط، فدراسیون فوتبال نمی‌تواند سرمربی جدیدی انتخاب کند. همین شرایط نگرانی‌های زیادی را در پی داشته است. بخصوص که رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌هایش تأکید می‌کند هیچ عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیم ملی نیست. با‌توجه به مسابقاتی که تیم ملی فوتبال در فروردین‌ماه پیش‌رو دارد، آیا واقعاً نیازی به تعجیل در این انتخاب نیست؟ حتی سرمربی ایرانی، برای پیاده‌سازی برنامه‌های خود در تیم ملی به سه ماه زمان نیاز دارد و این بی‌خیالی از سوی فدراسیون فوتبال، آینده تیم ملی را برای صعود به جام جهانی 2022 با اما و اگر همراه می‌کند.

 

دکتر حسن غفاری، رئیس پیشین کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال از این اتفاقات تعجب کرده و مشکل اصلی فدراسیون فوتبال در تدارک بازی دوستانه را ضعف در روابط بین‌الملل می‌داند.
 
در حالی که شرایط تیم ملی برای صعود از گروهش در مرحله مقدماتی جام جهانی، شرایط مطلوبی نیست اما ظاهراً هیچ عجله‌ای برای انتخاب سرمربی وجود ندارد.
 همه کشورها در حال حاضر دارند بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دهند. همه دارند از فیفادی‌ها استفاده می‌کنند. آن زمان که با بازی‌های تدارکاتی و آمادگی رفتیم، به بحرین و عراق باختیم، وای به حال بازی‌های بعدی که بدون آمادگی قرار است به مصاف تیم‌ها برویم.


جالب اینجاست که رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده هیچ عجله‌ای هم برای انتخاب سرمربی تیم ملی ندارد.
 برای انتخاب سرمربی تیم ملی، همین الان هم دیر است. به بازی‌های ژاپن و کره نگاه کنید. ببینید این تیم‌های آسیایی با چه تیم‌هایی بازی تدارکاتی داشته‌اند؟ آن‌وقت مقایسه‌شان کنید با تیم ملی فوتبال خودمان. ما اصلاً از فیفادی‌ها استفاده‌ای نکرده‌ایم.


فدراسیون فوتبال دلیل این موضوع را تحریم‌ها و ممانعت کشورهای دیگر از بازی با تیم ملی ایران می‌داند.
 از شرایط فعلی اطلاعی ندارم و نمی‌دانم که آیا در صورت بازی تیم‌های فوتبال با ایران با آنها برخورد می‌شود یا نه اما زمانی که ما در کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال بودیم 95 درصد از درخواست‌های تیم ملی نونهالان را برآورده می‌کردیم. بدون اینکه به ایجنتی پولی بدهیم. در چند سال گذشته تمام بازی‌های تدارکاتی تیم ملی از طریق ایجنت‌ها بوده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال باید روابطی را با رؤسا و دبیرکل فدراسیون‌های فوتبال فراهم کند که بدون ریالی هزینه بتواند بازی تدارکاتی برای تیم‌های ملی فراهم کند.


بازی‌های تدارکاتی در زمان شما فقط از طریق مکاتبات فدراسیون‌ها انجام می‌شد؟
 ببینید ما به هر مناسبتی برای سفارتخانه‌های کشورها پیام تبریک می‌فرستادیم. آنها را به بازی‌های مهم فوتبال دعوت می‌کردیم و از آنها تقدیر می‌کردیم. همین موضوع باعث می‌شد که یک‌بار روز تعطیل کنسول و همسرش به کنسولگری رفتند تا برای بچه‌های ما ویزا صادر کنند. همچنین ما دست‌هایی را در ایتالیا و انگلستان داشتیم که کمک‌های زیادی به ما می‌کردند. از طریق آنها تیم‌های ملی ما در تورنمنت‌های اروپایی شرکت می‌کردند و بازی‌های تدارکاتی مختلفی را فراهم می‌کردیم.


برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی مبلغی هم دریافت می‌کردید؟
 بله، تیم ملی آلمان برای بازی دوستانه به ایران آمد و یک میلیون دلار به ما پول داد. به این شرط که 500 هزار دلار از آن را به زلزله‌زدگان بدهیم. یا در مورد دیگری، سفیر کویت از ما بازی دوستانه خواست و ما به آنها گفتیم چون با شما دوست هستیم فقط 50 هزار دلار برای بازی دوستانه می‌گیریم. به کویت رفتیم، کلیه هزینه‌های ما را پرداخت کردند، 50 هزار دلار هم دادند. این موضوع مربوط می‌شود به 15، 14 سال پیش. همان آخرین بازی دوستانه ما با کویت بود. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال ما در زمینه روابط بین‌الملل کم‌کار شده است.


ما هنوز سرمربی نداریم که بخواهیم بازی تدارکاتی داشته باشیم. شما فکر می‌کنید در این شرایط سرمربی ایرانی برای تیم ملی بهتر باشد یا خارجی؟
 مربیان ایرانی بین خیلی خوب تا خیلی بدشان شاید 5 درصد تفاوت باشد چون همه در یک کلاس و لیگ آموزش دیده‌اند اما سرمربی رزومه‌داری که از خارج وارد فوتبال ایران می‌شود، برنامه‌های مختلفی را دیده است و فوتبال ما می‌تواند موارد متعددی را از او یاد بگیرد. وقتی شخصی مثل کی‌روش وارد فوتبال ایران می‌شود، به فوتبال ایران شخصیت می‌دهد. وقتی هر کسی که مانع پیشرفت تیم باشد را حذف می‌کند، خواه ناخواه دیسیپلین در تیم ایجاد می‌کند.

همین می‌شود که بازیکنان نیمکت‌نشین در تیم او، آنها که در زمین بودند را تشویق می‌کردند.

 

شما از کدام سرمربی داخلی چنین نظم و تفکری را دیده‌اید؟
با این حال تنها گزینه خارجی مورد نظر فدراسیون فوتبال برانکو است.

 

شما با حضور او در تیم ملی موافق هستید؟
 گرچه برانکو قطعاً به اندازه کی‌روش قوی نیست اما در شرایط فعلی می‌تواند به تیم ملی فوتبال ما کمک کند. در شرایط فعلی برانکو به یک سرمربی خارجی رزومه‌دار می‌چربد چون هر سرمربی خارجی دیگری بیاید، حداقل سه ماه فرصت می‌خواهد تا فوتبال ما و بازیکنان‌مان را بشناسد. برانکو اما به این زمان نیاز ندارد و از این نظر گزینه خوبی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------