آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

نقش 72درصدی در گل‌های سرخابی



اخبار,اخبار ورزشی ونتایج مسابقات,استقلال وپرسپولیس

تعطیلات اجباری لیگ نوزدهم فرصت مناسبی را برای آنالیز دقیق‌تر بازی‌ها، تیم‌ها و بازیکنان به وجود آورده و مثل همیشه در بین تمامی تحلیل‌ها و بررسی‌ها، باشگاه‌های پرطرفدار پایتخت بیش از دیگر تیم‌های لیگ برتری زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند. استقلال و پرسپولیس در این فصل به ترتیب با به ثمر رساندن 39 و 31 گل بهترین خطوط حمله لیگ را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع 70 گل زده تا پایان هفته بیست‌ویکم آمار قابل قبولی است که سرخابی‌های پایتخت در لیگ نوزدهم از خود به جا گذاشته‌اند و ردپای 4 بازیکن در این آمار درخشان، پررنگ‌تر از دیگر بازیکنان به چشم می‌خورد؛ قائدی، دیاباته، ترابی و علیپور 4 بازیکنی هستند که نقش پررنگی در عملکرد خوب تهاجمی سرخابی ایفا کرده‌اند. اگر 3 گل پرسپولیس که با توجه به حکم کمیته انضباطی در خصوص بازی با سپاهان را از 70 گل سرخابی در لیگ نوزدهم کم کنیم به عدد 67 می‌رسیم و جالب است بدانید که در این بین قائدی، دیاباته، ترابی و علیپور روی 48 گل تاثیر مستقیم داشته‌اند؛ به عبارت دیگر نقش 72 درصدی 4 بازیکن در گل‌های سرخابی لیگ نوزدهم. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به عملکرد زوج‌های طلایی سرخابی.

 

قائدی-دیاباته

قائدی یکی از پدیده‌های فوتبال ایران است که فصل اخیر درخشش قابل توجهی داشته است. او این فصل 1355 دقیقه بازی کرده، 9 گل زده و 6 پاس گل داده است. ستاره آبی‌ها 44 شوت به دروازه نیز داشته که آمار قابل توجهی به شمار می‌رود. شیخ دیاباته، مهاجم بلند قامت استقلال هم بی‌گمان یکی از نامزدهای عنوان بهترین خارجی سال فوتبال ایران خواهد بود. او در 81 دقیقه‌ای که به میدان رفته 38 شوت زده و 8 گل به ثمر رسانده است. این مهاجم 194 سانتی‌متری در دوئل‌های هوایی نیز بسیار موفق بوده و 47 تقابل را به نفع خود خاتمه داده است. دیاباته با نمره 7.31 با اختلاف کم نسبت به وریا در جایگاه دوم قرار دارد. قائدی و دیاباته در مجموع روی 23 گل استقلال تاثیرگذار بوده‌اند و این بدین معناست که این زوج طلایی روی 60درصد از گل‌های استقلال نقش داشته‌اند.

 

ترابی-علیپور

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد که نقش پررنگ 2 بازیکن در موفقیت‌های این تیم غیرقابل انکار است. تیم فوتبال پرسپولیس در حالی با ۴۷ امتیاز از ۲۱ بازی در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد که فاصله آن‌ها با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ۱۰ امتیاز است و این یعنی حاشیه امنیت کافی در صدر جدول. اگر امروز پرسپولیس که با ۱۰ گل خورده دارای بهترین خط دفاعی و با ۳۱ گل زده بعد از استقلال دارای دومین خط حمله قوی مسابقات است با فاصله‌ای مناسب در صدر جدول ایستاده، یکی از عواملش عملکرد زوج تهاجمی این تیم است. در حالی که مهدی ترابی با ۸ گل بهترین گلزن سرخ‌پوشان و یکی از شانس‌های آقای گلی لیگ برتر است، علی علیپور با 7 گل و 5 پاس گل در حال جبران شروع ضعیف خود در لیگ است. ترابی نیز مانند علیپور 5 پاس گل داشته تا این زوج طلایی در مجموع روی 25 گل سرخ‌ها تاثیرگذار باشند.

 

 روزنامه خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------