آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

لیگ اروپا؛ صعود یاران آزمون به دور بعد در شب شکست شاگردان کلوپ

در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا تیم فوتبال آاس رم توانست با دو گل میلان را شکست دهد. به گزارش ایرنا، دور…

فوتبال ایران و دو مساله حیاتی



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,فوتبال

سازمان لیگ در شروع فصل جدید اگر دو مساله مهم را به انجام برساند، قدم‌های بزرگی برای پیشگیری از مشکلات برداشته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سرپرست سازمان لیگ فوتبال معرفی شد تا در آستانه فصل جدید فوتبال ایران مهم‌ترین نهاد برگزار کننده مسابقات لیگ، بلاتکلیف نماند؛ هر چند بلاتکلیفی سازمان فوتبال ایران به نداشتن رییس محدود نمی‌شود. فوتبال در دنیای امروز پدیده‌ای پویا است و هر سال دچار تغییراتی می‌شود که هم به جذابیتش افزوده شود و هم به دنبال آن درآمدهای بیشتری به جیب دست اندرکارانش ریخته شود. این تغییرات بیشتر در قوانین و شیوه برگزاری مسابقات ایجاد و به تمام فدراسیون‌های عضو ابلاغ می‌شود.

فصل فوتبالی جدید در ایران آغاز شده و تیم‌های باشگاهی در حال آماده سازی خود برای شروع پرقدرت هستند و تیم ‌ملی هم کم کم آماده می‌شود که حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی‌ها سال را انجام دهد. در چنین فضایی هیچ کس به فکر بررسی قوانین جدید فوتبال نیست یا دست کم اهمیتی برای مطرح کردن یا منتشر کردن آنها قائل نیست. در تمام جامعه فوتبال شاید به تعداد کمتر از یک دست افرادی باشند که تغییرات جدید فوتبال را فهمیده‌اند و اصرار دارند که این قوانین سریع‌تر ترجمه شود و در اختیار اهالی فوتبال قرار بگیرد.

فدراسیون فوتبال چند ماه است که تغییرات اساسی در کادر مدیریتی‌اش را پشت سر گذاشته و هنوز درگیر و دار تشکیل کمیته‌ها و انتخاب ارکان سازمانی است.

 یکی از بخش‌ها، کمیته‌ حقوقی و تدوین مقررات است که هنوز آن طور که باید فعالیتش را شروع نکرده است. این کمیته‌ در کنار مجموعه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید قبل از آن که مسابقات فوتبال در ایران آغاز شود، تمام جزئیات قوانین و مقررات حاکم بر فوتبال را – چه دچار تغییر شده باشد و چه نشده باشد – در اختیار مجموعه فوتبال قرار دهند.

در کنار این مساله مهم، مساله با اهمیت دیگری هم وجود دارد که اکنون باید درباره‌اش بحث شود چون فردا دیر است. لیگ برتر فوتبال ایران چند هفته‌ دیگر آغاز می‌شود، ولی هنوز تکلیف حق پخش تلویزیونی مسابقات که مهم‌ترین مساله موجود در فوتبال ایران است روشن نشده است.

در تمام لیگ‌های معتبر جهان، حق پخش به عنوان یک اصل اساسی پذیرفته شده و قرارداد حق پخش تلویزیونی برای چند سال آینده مشخص است، ولی در ایران هنوز اهمیتش برای صدا و سیما روشن نیست و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم زور کافی یا ابزار لازم را برای گرفتن این حق در اختیار ندارند.

سازمان لیگ در شروع فصل جدید اگر همین دو مساله را روشن کند، قدم های بزرگی برداشته و از بروز مشکلات فراوانی پیشگیری خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------