برد پرگل و بی دردسر پرتغال مقابل سوئد در غیاب رونالدو/ لهستان، ولزو یونان به یورو ۲۰۲۴ نزدیک‌ شدند



دیدار پرتغال و سوئد،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
تیم ملی فوتبال پرتغال در دیداری دوستانه توانست با ۵ گل سوئد را شکست دهد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های پرتغال و سوئد در دیداری دوستانه از ساعت ۲۳:۱۵ پنجشنبه شب به مصاف هم رفتند و در نهایت بازی به سود پرتغال به پایان رسید.

 

مهم‌ترین غایب اصلی این بازی کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی بود که در این دیدار حضور نداشت.

 

در نیمه اول در دقیقه ۲۴ رافائل لیائو مهاجم تیم پرتغال توانست دروازه تیم مهمان را باز کند و در دقیقه ۳۳ ماتئوس نونز برای بار دوم دروازه تیم ملی سوئد را باز کرد. در دقیقه ۴۴ برونو فرناندز هافبک ۲۹ ساله پرتغال توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند و نیمه اول به سود پرتغال به اتمام رسید.

 

در نیمه دوم در دقیقه ۵۷ آرمندو بروما بازیکن تعویضی پرتغال برای بار چهارم دروازه رابین اولسن را باز کرد؛ اما ویکتور گیوکرس موفق شد یکی از گل‌های خورده سوئد را جبران کند. در دقیقه ۶۲ گونچالو راموس مهاجم تیم ملی پرتغال گل پنجم تیمش را به ثمر رساند اما این پایان کار نبود نیلسون بازیکن تعویضی تیم سوئد توانست در دقیقه ۹۰ دروازه روی پاتریسیو را باز کند و در نهایت بازی با نتیجه ۵ بر ۲ به سود پرتغال به اتمام رسید.

 

***

 

لهستان، ولزو یونان به یورو ۲۰۲۴ نزدیک‌ شدند

دور نخست (نیمه نهایی) دیدارهای پلی‌‌آف صعود به یورو 2024 شب گذشته (پنجشنبه) با انجام شش بازی به پایان رسید که در پایان آنها، تیم‌های گرجستان، یونان، ولز، لهستان، بوسنی و ایسلند جواز حضور در دور بعدی را کسب کردند.

 

دور نخست پلی‌آف صعود به یورو 2024 در سه مسیر برگزار شد که در مسیر نخست (مسیر A)، در یک سمت تیم‌های ولز و فنلاند و در سمت دیگر لهستان با استونی با یکدیگر روبه‌رو شدند. در ولز، تیم ملی این کشور موفق شد میهمانش فنلاند را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد. دیوید بروکس در دقیقه 3، نکو ویلیامز در دقیقه 38، برنان جانسون در دقیقه 47 و دنیل جیمز در دقیقه 86 برای ولز و تیمو پوکی در دقیقه 45 برای فنلاند گلزنی کردند.

 

لهستان نیز موفق شد میهمانش استونی را با نتیجه 5 بر یک در هم بکوبد. پرژمیسلاو فرانکوسکی (22)، پیوتر زیلنسکی (50)، یاکوب پیوتورسکی (70)، کارول متس (74 - گل به خودی) و سباستین زیمانسکی (77) برای لهستان و مارتین وتکال (78) برای استونی گلزنی کردند. ماکسیم پاسکوتسی نیز در دقیقه 27 از استونی اخراج شد. به این ترتیب تیم‌های لهستان و ولز به فینال پلی‌آف مسیر A راه یافتند. این دو تیم در تک دیداری که سه‌شنبه در شهر کاردیف ولز برگزار می‌شود به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 

در مسیر B، تیم ملی اوکراین در دیداری دراماتیک در خاک بوسنی، در حالی که با گل به خودی میکولا ماتوینکو در دقیقه 56 از میزبان خود عقب افتاده بود و تا دقیقه 85 نیز بازی را باخته بود، با زدن دو گل در عرض سه دقیقه، اولی توسط رومن یارمچوک در دقیقه 85 و دومی در دقیقه 88 توسط آرتم دوبیک کامبک زد و بازی را با نتیجه 2 بر یک برد.

 

در سمت دیگر این مسیر، تیم ملی ایسلند میزبان خود رژیم اشغالگر قدس را با نتیجه قاطع 4 بر یک در هم کوبید. آلبرت گودموندسن سه بار در دقایق 39، 83 و 87 و ترائوستاسون در دقیقه 42 گل‌های این بازی را به ثمر رساندند. این در حالی بود که اران زاهاوی در دقیقه 31 از روی نقطه پنالتی تیم میزبان را پیش انداخته بود ضمن اینکه این تیم با اخراج روی ریویو 10 نفره بازی را به پایان رساند.  بنابراین تیم‌های ملی اوکراین و ایسلند به فینال پلی‌آف مسیر B صعود کردند، دیداری که سه‌شنبه هفته آینده به میزبانی اوکراین و در خاک لهستان برگزار خواهد شد.

 

در آخرین مسیر یعنی مسیر C نیز تیم‌‌های ملی گرجستان و یونان به فینال رسیدند. گرجستانی‌ها با نتیجه 2 بر صفر میهمان‌شان لوکزامبورگ را شکست دادند. زیوزیوادزه در دقایق 41 و 64 گل‌‌های این بازی را به ثمر رساند و این در حالی بود که لوکزامبورگ از دقیقه 58 با اخراج مدافعش چانوت 10 نفره شد.

 

یونان هم که پذیرای قزاقستان بود، میهمان خود را با نتیجه 5 بر صفر در هم کوبید. باکاستاس (9 - پنالتی)، دیمیتریوس پاکاس (15)، فوتیس لوآنیدیس (37)، دیمیتریوس کوربلیس (40) و تپالوف (87 - گل به خودی) گل‌‌های این بازی را به ثمر رساندند. نبرد گرجستان و یونان در مرحله نیمه نهایی روز سه‌شنبه در شهر تفلیس برگزار خواهد شد.

 

سه تیمی که در هر مسیر بازی را فینال را ببرند، به یورو 2024 صعود خواهند کرد، تورنمنتی که تابستان امسال به میزبانی آلمان برگزار خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------