شاگردان شمسایی، تایلند را هم گلباران کردند/ ایران - ژاپن، تکرار فینال ۲۰۱۸



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
تیم ملی فوتسال ایران با برتری ۵ بر صفر برابر تایلند، فینالیست جام ملت‌های فوتسال آسیا شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتسال ایران در بازی دوم نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه سعد عبدالله کویت به مصاف تایلند رفت که توانست در این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی برسد و برای بار چهاردهم به فینال این مسابقات صعود کند و حریف ژاپن در این مرحله شود.

 

گل‌های ایران را در این دیدار حسین طیبی، محمدحسین درخشانی(۲ گل) و مسلم اولادقباد(۲ گل) به ثمر رساندند.

 

نیمه نخست

 

تیم ملی فوتسال ایران خیلی هجومی بازی را آغاز کرد و در همان ثانیه ۴۹ روی شروع مجدد خوب سعید مومنی و ضربه تمام‌کننده حسین طیبی توانست به گل نخست خود برسد. بعد از آن ۵ دقیقه‌ای تایلند بود که توپ و میدان را در اختیار داشت و چند موقعیت نصفه و نیمه هم روی دروازه مومنی ایجاد کرد. محمدحسین بازیار نخستین اخطاری این بازی بود و در دقیقه ۶ از داور کارت زرد گرفت. در دقیقه ۷ بازی، سرمربی تایلند درخواست زمان استراحت داد. یک دقیقه بعد باز هم حسین طیبی می توانست روی شروع مجدد خوب مومونبی به گل برسد اما این موقعیت تک به تک را دروازه‌بان تایلند دفع کرد.

 

در دقیقه ۹ سعید مومنی یک موقعیت بسیار خوب را از مهاجمان تایلند گرفت و ثانیه‌هایی بعد سالار آقاپور نتوانست روی پاس زیبای اولادقباد ایران را به گل دوم برساند. بازی بعد آن برای دقایقی آرام دنبال شد. حمزه کدخدا به هم به دلیل رعایت نکردن منطقه اوت، با کارت زرد داور استرالیایی جریمه شد. واکنش زیبای سعید مومنی در دقیقه ۱۵ پس از اشتباه رفیعی‌پور مانع از باز شدن دروازه تیم ملی شد.

 

دفاع تایلند در ۵ دقیقه انتهایی نیمه اول با وجود ضربه‌های طیبی، درخشانی و آقاپور مانع از گلزنی ایران برای بار دوم شد تا شاگردان شمسایی با پیروزی یک بر صفر به رختکن بروند.

 

نیمه دوم

 

باز هم ایران نیمه را با گل آغاز کرد و در دقیقه ۲ نیمه دوم، روی حرکت ارسال زیبای آقاپور، محمدحسین درخشانی موفق شد با ضربه سر اختلاف را به عدد دو افزایش دهد. دو دقیقه بعد، روی توپ‌گیریآقاپور و پاس رفیعی‌پور، مسلم اولادقباد به زیبایی دروازه تایلند را باز کرد و ایران را ۳ بر صفر پیش انداخت تا سرمربی تایلند مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. در ادامه درخشش مومنی باز هم باعث شد تا دروازه ایران باز نشود و شماره ۸ تایلند در دقیقه ۷ نیمه دوم با کارت زرد داور جریمه شد.

 

یک حرکت تیمی زیبا و یک و دوی اولادقباد و رفیعی‌پور سبب شد تا اولادقباد گل دوم خودش و چهارم ایران را به ثمر برساند. کمتر از یک دقیقه بعد و باز هم مشابه گل دوم، محمدحسین درخشانی توانست روی پاس آقاپور به گل دوم خود و پنجم ایران برسد. بعد از این گل آبی‌پوشان تایلند رو به پاورپلی آوردند. حدود ۵ دقیقه پاور پلی تایلندی‌ها سودی برای آن‌ها نداشت و از باز کردن دروازه مومنی عاجز ماندند. در ۵ دقیقه پایانی هم سینا پرکاس به جای مومنی در درون دروازه ایران ایستاد.

 

پاور پلی تایلندی‌ها در ۲ دقیقه پایانی هم فایده نداشت تا ایران با برتری ۵ بر صفر بابر تایلند حریف سامورایی‌ها در فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا شود. تیم ملی فوتسال ایران روز شنبه در دیدار فینال برابر ژاپن به میدان خواهد رفت.

 

ترکیب اولیه ایران: سعید مومنی، مسلم اولاد قباد، حسین طیبی، محمد حسین درخشانی و سالار آقاپور

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------