قلعه‌نویی: باید بازیکن 600هزار دلاری می‌آوردیم که دوسال بازی نکند و به ریش ما بخندد/خطیبی: از داوری‌ها خسته شده ایم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سرمربی تیم فوتبال گل گهر سیرجان گفت:می خواهم یاد کنم از یک سال خوبی که اینجا بودم. در نیم فصل اول شرایط خوب نبود اما درس معرفت و اخلاق را در این باشگاه یاد گرفتم.

به گزارش فارس، امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از تساوی با ذوب آهن اظهار داشت: می خواهم یاد کنم از یک سال خوبی که اینجا بودم. در نیم فصل اول شرایط خوب نبود اما درس معرفت و اخلاق را در این باشگاه یاد گرفتم. نیم فصل دوم پای کادر ایستادند و تیم نتایج خوبی گرفت. هروقت با ذوب آهن بازی می کنم یاد اخلاقمداری و معرفت این باشگاه می افتم که گویا با آن عجین شده اند.

 

سرمربی گل گهر تصریح کرد: باید از باشگاه ذوب آهن تشکر کنم. دیروز به ما زمین تمرین دادند اما این زمین شرایط خوبی برای مسابقه نداشت. با شناختی که دارم، تیم های تارتار بازی مالکانه می کنند و برای خودش هم دردسر درست می کند. انگار روی آسفالت مقداری چمن ریختند که فقط سبز باشد. نمی شد فوتبال بازی کرد. در شروع بازی شانس آوردیم گل نخوردیم اما در طول بازی موقعیت هایی داشتیم که نتوانستیم استفاده کنیم.

 

قلعه نویی با اشاره به کمبود بازیکن در تیمش گفت: واقعا 8-7 بازیکن را نداشتیم. آنفولانزای شدیدی در تیم ما افتاده است. دو بازیکنی هم که در نیمه دوم فرستادیم دیدیم شادابی ندارند و بدنشان خالی است. برای اینکه بدتر نشوند مجبور شدیم دوباره تعویضشان کنیم. از این شرایط رنج می بردیم اما از بازیکنانی که درون زمین بودند نهایت تشکر را دارم. واقعا دویدوند و برنامه ها را خوب انجام دادند اما در زدن ضربات آخر بی دقت بودیم. به جز موقعیت شروع بازی و یکی هم آخر بازی، موقعیتی ندادیم. اگر دقت می کردیم در اواخر نیمه اول موقعیت های خوبی داشتیم که برزای و پورعلی خوب استفاده نکردند.

 

وی افزود: بازی خوبی نبود. شاید شرایط زمین باعث شد. اگر این بازی جای دیگری بود شاید کیفیت بهتری داشت. کلا از بازی راضی نیستم. یکی به خاطر شرایط و یکی هم به خاطر مشکلاتی که ما داشتیم.

 

قلعه نویی در مورد اینکه پس از او، ذوب آهن چند سال کابوس وار را پشت سر گذاشت، گفت: ذوب آهن با ریشه است. نایب قهرمانی آسیا، قهرمانی حذفی و سوپر جام دارد. چند نایب قهرمانی لیگ دارد. تاریخ افتخارات زیادی دارد. با این امکانات جایگاهش بالاتر است. تارتار هم هرجا می رود با تغییراتی که می دهد و اعتمادی که به جوان ها دارد، شرایط تیم را آماده می کند و فوتبال خوبی به نمایش می گذارد.

 

سرمربی گل گهر گفت: امیدوارم ذوب آهن به جایگاه خودش برگردد. سالی که ما بودیم، در نیم فصل اول مسائلی بود که نمی خواهم باز کنم و برگردم. اما در نیم فصل دوم فوتبال خیلی خوبی را بازی کردیم و اگر همان روند ادامه پیدا می کرد شرایط تیم خیلی بهتر می شد.با اختلاف صدرنشین نیم فصل دوم شدیم. برخی مسائل بود که جدا شدیم ولی همیشه ذوب آهن را خانواده خودم می دانم. خاطرات خوبی دارم. نتایج خوبی در نیم فصل اول نگرفتیم ولی کادر مدیریتی نهایت حمایت را کرد و در نیم فصل دوم توانستیم شرایط خوبی به وجود بیاوریم. ذوب اهن را همیشه دوست دارم و از آن به نیکی یاد می کنم. آن نفرات عوض شدند اما این مرام و مسلک در این باشگاه نهادینه شده و امیدوارم ذوب آهن به حق خودش برسد. احتمالا با بودن این مدیریت به آن می رسد.

 

قلعه نویی در خصوص براوردش از نیم فصل اول لیگ برتر، عنوان کرد: بازی ها فشرده بود و این هنوز در فوتبال ایران جا نیفتاده است. رفت و آمدها، شرایط زمین و تمرین، نوع زندگی بازیکنان را در نظر بگیرید. برای فوتبال ما زود است که بخواهیم 5-4 روز یکبار بازی کنیم. اوایل فصل کیفیت بازی ها خیلی بهتر بود اما الان پایین آمده است. حالا تیم ما شرایط خاصی داشت.

 

وی در خصوص شرایط گل گهر تصریح کرد: بعد از اتفاقی که برایمان افتاد از نظر روحی روانی به هم ریختیم. نباید این کار را با ما می کردند. در تاریخ هم قبلا نکرده بودند. در این دو ماه که در عالم برزخیم، چه کسی جواب می دهد. خانواده بزرگ سیرجان، ما و بازیکنان، جواب این ظلم را چه کسی می دهد. بعد از آن رای به بچه ها نگاه می کنم، انگار آدم های دیگری هستند. نیم توان با آن ها حرف زد.

 

سرمربی گل گهر گفت: این کارها را نکنید. به خدا خوب نیست. زندگی دار مکافات است. فکر می کنم اگر فرد دیگری به غیر از من بود این رای را نمی دادند. همه مراحل قانونی را انجام دادیم. استعلام ها را گرفتیم و نامه نگاری ها را کردیم. ولی چرا این اتفاق افتاد هنوز برای من قابل هضم نیست. 43-42 سال است در این فوتبالم. قهرمانی آسیا را دیدیم و شرایط بد فوتبال را هم دیدیم. چرا این کار را با یک تیم شهرستانی مظلوم کردند. آن هایی که این کار را کردند در خلوت خودشان با خدای خودشان کمی فکر کنند. اگر تیم دیگری بود این کار را می کردید؟

 

وی افزود: ما زجر می کشیم و این حالت دربازیکنان هنوز هست. تکلیف را مشخص کنید تا از این برزخ بیرون بیاییم. بیشترین ضربه را ما می خوریم. در زمین حقمان را گرفتیم. آقایانی که این رای را دادند جواب بدهند. بازیکنی که با 3هزار دلار آمده خدمت به فوتبال است یا اینکه برویم بازیکن 600هزار دلاری بگیریم بیاید یک ماه دور زمین بدود، برود CAS و فیفا شکایت کند و این مسائل برای استقلال و پرسپولیس به وجود بیاید.

 

قلعه نویی گفت: روزی که کی روش استنلی را به این باشگاه(ذوب آهن) با 100هزار دلار بود. آیا به فوتبال این مملکت خدمت نکردم؟ آیا او آقای گل نشد؟ این خوب است یا بازیکنی بیاوریم که دو سال بازی نکرده، 600هزار یورو بگیرد و به ریش ما هم بخندند. درباشگاه های دیگر این طور بوده، آقایانی که رای دادید، امیر قلعه  نویی به فوتبال خدمت کرده و بازیکنی را آورده که دو سال دیگر 1میلیون دلار قیمتش است.

 

سرمربی گل گهر تصریح کرد: ما با ماهی 3 هزار دلار آوردیم. سپاهان را هم بروید ببینید بازیکنانی که آوردیم چگونه بودند. گئورگی هنوز بازی می کند. اگر مساله قلعه نویی است ای کاش خود من را محروم می کردید. به خدا این حکم روح و روان تیم ما، یک شهرستان مظلوم کویری با مردم خونگرم که می خواهد به این فوتبال خدمت کند را نابود کردید. بچه های ما خیلی مرد هستند. با آن شرایط می دوند. نمی خواهم به مسائل خیلی ورود کنم اما زندگی ورزشی من ما رو پله شده است.

 

 خطیبی: از داوری‌ها خسته شده ایم/ آقای افشاریان خودتان بیایید قضاوت کنید

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

 رسول خطیبی پس از تساوی بدون گل آلومینیوم اراک مقابل سپاهان در نشست خبری اظهار داشت: به احترام خبرنگاران در نشسیت حاضر شدم و دوست ندارم به کسی بی احترامی کنم. بحث فنی را باید کنار بگذاریم، چون خیلی سرتر از سپاهان بازی کردیم و موقعیت زیاد داشتیم. سید علی داور خوبی است، اما اشتباهات داوری تا کجا؟ واقعا از این شرایط خسته شده‌ام. 5 هفته اگر فیلم ها را ببیند هر بازی ضرر کردیم. دو پنالتی در یک نیمه برای ما نگرفتند، اما اگر عکس آن بود، گرفته می‌شد. امتیازها را به همین شکل از دست می‌دهیم. در حین بازی اعتراض نکردیم، گفتیم تمرکزش به هم می‌خورد. ما هم فوتبال بازی کردیم و شرایط را می‌دانیم. حالا بعد از بازی بگویند پنالیت بوده است، به در ما می‌خورد؟

 

 

سرمربی آلومینیوم تاکید کرد: آقای افشاریان خودتان بیایید قضاوت کنید. باور کنید نسل داوری های دهه 60 و 70 خیلی بهتر بود. واقعا خسته شده‌ایم از این وضعیت.

 

 رسول خطیبی پس از انجام صحبت های اولیه، نشست را ترک کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران نشد.

 

 نویدکیا: بازیکنانم باید قوی تر و جسورتر باشند/ از بازی ضعیف خیلی ناراحت هستم

محرم نویدکیا پس از تساوی بدون گل سپاهان مقابل آلومینیوم اراک در نشست خبری اظهار داشت: نیمه اول اصلا بازی خوبی نبود. باد خیلی تاثیر داشت و بیشتر توپ ها روی هوا بود. خیلی مسابقه معمولی با میزبان درگیری زیادی بود و اصلا تاکتیکی نبود. در نمیه دوم و به خصوص در 20 دقیقه آخر بازی بهتری را به نمایش گذاشت. هر دو تیم مقعیت هایی داشتند، اما روی حرکات تاکتیکی نبود. واقعا معمولی و ضعیف بود.

 

وی تاکید کرد: با این شرایط به جایی نمی‌رسیم، بازیکنان ما باید خیلی شجاع، جسور و نترس بازی کنند، اما این کار را نکردند. برای من قبل از نتایج این مهم است که بازیکنان فوتبال خوبی را ارائه دهند. شاید برخی هم بگویند فوتبال خوب اگر نتیجه نداشته باشد، مهم نیست. به نظر من اگر امروز هم می‌بردیم بازی اصلا به درد ما نمی خورد، چون خیلی معمولی بود.

 

سرمربی سپاهان در مورد سه کارته شدن چند بازیکنش و محرومیت از بازی بعدی عنوان کرد:‌فرشاد و امید و سروش را نداریم. البته خیلی مهم نیست و فوتبال است که ممکن است یک تیم دو سه بازیکن خود را نداشته باشد. تیم باید ساختار داشته باشد و نباید غصه بخوریم. من با این موضوعات مشکل ندارم و از بازی ضعیف خیلی ناراحت هستم.

 

نویدکیا گفت: هم تیم ما و هم آنها و داوران از تساوی رضایت داشتند. ما باید قوی تر و جسور تر بازی کنیم، اگر اینطور نباشد با این مساوی ها به جایی نمی‌رسیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------